De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Iemand die een goeie voor me weet???
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
www.webhosters.nl
Dus het is nogal DUH dat je bij webhosters.nl nix vind, want je hebt er te weinig geld voor over. Wat is 100 piek per jaar nou???
Om zelf sub-domeinnamen aan te kunnen maken heb je bij voorkeur een eigen server nodig... voor een catch-all op je sub-domeinnamen heb je zeker een eigen server nodig...
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25
Verwijderd
Namezero heeft wat vervelende bijverschijnselenOp vrijdag 27 april 2001 19:00 schreef super-simon het volgende:
700 piek? Bij NameZero gratis of voor $19,00. Alleen wil ik een .nl domein. Als NameZero het kan moet er toch ook een bedrijf zijn die dat voor een redelijke prijs ook voor nl-domeinen doet.....
Die neem ik voor lief....Op vrijdag 27 april 2001 19:33 schreef joska het volgende:
[..]
Namezero heeft wat vervelende bijverschijnselen
Verwijderd
Heb je dit: [topic=168352] gelezen. Niet echt een bedrijf waar ik graag mee in zee zou gaan.Op vrijdag 27 april 2001 19:38 schreef super-simon het volgende:
[..]
Die neem ik voor lief....
Verwijderd
reken maar op minstens het dubbele als je bij een beetje bedrijf zit.
Verwijderd
Maar zijn er goedkope (ik maar arme student
Verwijderd
en dat noem jij een goede hosts?Op vrijdag 27 april 2001 22:41 schreef super-simon het volgende:
Ik heb al een goede host (ik zit bij ASHosting maar die rekenen fl10,00 per subdomein en ik wil zelf subdomeinen kunnen aanmaken/wijzigen, en ik krijg ze niet zo gek dat ze alles wat binnenkomt op *.domeinnaam.nl doorsturen naar index.cgi (anders kon ik met behulp van cgi subdomeinen aanmaken).
Maar zijn er goedkope (ik maar arme student) hosts waar ik ZELF subdomeinen kan aanmaken (liefst via CGI)??
Dat is 30 seconden werk om even een * entry te fixen, desnoods reken daar dan 25 pieken voor als je zo;n geldwolf bent.. yuk.. flauw
Verwijderd
Gemiddeld betaal je voor die dingen die je wilt het dubbele of meer, en dus voor laatste keer:Op vrijdag 27 april 2001 22:41 schreef super-simon het volgende:
Maar zijn er goedkope (ik maar arme student) hosts waar ik ZELF subdomeinen kan aanmaken (liefst via CGI)??
nee zijn er niet.
Verwijderd
pffffttt... je moet ook echt een dure host zijn om in je standaard domain-add script een xtra * entry te hebben..Op vrijdag 27 april 2001 23:46 schreef DizzyWeb het volgende:
Dr is zat commentaar op GrafiX geweest hier, maar daar heb je wel standaard een * entry... owkeej, ze zijn ook nie bepaald de goedkoopste...
Ownee? WideXS heeft het en 2Fast heeft het als beta draaien.Op vrijdag 27 april 2001 23:49 schreef Kertje het volgende:
[..]
Gemiddeld betaal je voor die dingen die je wilt het dubbele of meer, en dus voor laatste keer:
nee zijn er niet.
Verwijderd
voor minder dan 100 piek per jaar? en trowuens, nou noem je er ook 1 ...widexs...das wel laatste waar je naar toe moet gaanOp vrijdag 27 april 2001 23:54 schreef sproggle het volgende:
[..]
Ownee? WideXS heeft het en 2Fast heeft het als beta draaien.
edit->
btw got uptime scriptje, zelf geschreven? mag ik hem ?
Verwijderd
Jup bij beide voor minder als 100 piek per jaar.Op zaterdag 28 april 2001 00:07 schreef Kertje het volgende:
[..]
voor minder dan 100 piek per jaar? en trowuens, nou noem je er ook 1 ...widexs...das wel laatste waar je naar toe moet gaan
De gemmiddelde ttl voor een zone-file is meestal wel een week. Widexs moet wel HEEL lang down zijn wil er iets geks mee gebeuren. En verder heeft widexs 3 nameservers waarvan er 1 in een heel ander netwerk staat, dus je domeinen zijn daar wel veilig.
--
tuurlijk, viva la opensource
alleen is het brak gecoded maar wonder boven wonder doet ie het feilloos
Alleen is mij de regex om de error code eruit te vissen tot nu toe niet gelukt
Verwijderd
Ahh en waar kan ik hem d/l''en?Op zaterdag 28 april 2001 00:11 schreef sproggle het volgende:
[..]
--
tuurlijk, viva la opensource
alleen is het brak gecoded maar wonder boven wonder doet ie het feilloos
Alleen is mij de regex om de error code eruit te vissen tot nu toe niet gelukt
ik code zelf soms ook brak dus whocares
Verwijderd
Mail mij mischien dat ik je kan helpenOp Friday 27 April 2001 17:19 schreef super-simon het volgende:
Ik wil een .nl-domeinnaam aanvragen (als partikulier). Hierbij heb ik de volgende eisen:
- onbeperkt aantal subdomeinen (liefst mogelijkheid om zelf sub.domeinen aan te maken)
- mogelijkheid om domein te laten fowarden naar een URL (http://provider.nl/~user/homepage/)
- elk subdomein moet te fowarden zijn naar een URL
- mailfowarding of POP3 (CatchAll@domeinnaam.nl)
- Niet te duur (max fl100 p/jr, liefst goedkoper)
Wie weet een bedrijf die dat aanbied????
Verwijderd
Jup en dan gaat het zeker nog steeds via WideXS? Kan hij beter direct bij hun aanklopppen?Op Saturday 28 April 2001 00:56 schreef mweert het volgende:
[..]
Mail mij mischien dat ik je kan helpen
Ohja?Op Friday 27 April 2001 18:13 schreef E-Vix het volgende:
Je mag blij zijn als je zoiets voor Fl 100,- per maand kunt vinden... Momenteel heb ik zoiets met een .com domeinnaam, en dat kost normaalgesproken al iets van 700,- per maand... (Niet dat ik dat er ook voor betaal)
Om zelf sub-domeinnamen aan te kunnen maken heb je bij voorkeur een eigen server nodig... voor een catch-all op je sub-domeinnamen heb je zeker een eigen server nodig...
Bij een hele hoop hostertjes van 30 piek/maand heb je gewoon een catchall. blabla.jedomein komt dan op de zelfde plaats uit als www.jedomein. Je kan dan simpel een scriptje maken die kijkt waar heen gerederect moet worden. Als je zoiets nodig hebt moet je maar even contact met me opnemen.
Ik zou die hosting in ieder geval weten te vinden voor 200/jaar, cheaper is misschien ook nog te vinden.Maar dat je hiervoor perse een eigen server nodig hebt, en/of 700/maand is echt bullshit. Bovendien plaats je voor 700/maand 4 eigen servers. Daar kan je al snel 1000 domeinen op hosten, zeker als je alleen rederects wil
Greetz,
PanMan.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Groot probleem nummero 1, dat kan (officieel) niet, dan moet een bedrijf zich daar ff voor willen uitlenen...Op Friday 27 April 2001 17:19 schreef super-simon het volgende:
Ik wil een .nl-domeinnaam aanvragen (als partikulier
Verwijderd
Maar dan heb je nog niet je afschrijving en onderhoud er bij geteld. Maar idd.. voor 700 piek in de maand kun je wel 4 2Utjes kwijt + wat data.Op Saturday 28 April 2001 01:13 schreef PanMan het volgende:
* knip *
Maar dat je hiervoor perse een eigen server nodig hebt, en/of 700/maand is echt bullshit. Bovendien plaats je voor 700/maand 4 eigen servers.
*knip*
Verwijderd
mail ook goei?Op zaterdag 28 april 2001 00:32 schreef sproggle het volgende:
stuur maar ff een icq
kertjuh@yahoo.com
Kun je een paar van die hostings noemen?? Ze moeten je wel een eigen IP aanbieden (dat is toch nodig om subdomeinen via CGI te maken?, correct me if I''m wrong).Op zaterdag 28 april 2001 01:13 schreef PanMan het volgende:
[..]
Ohja?
Bij een hele hoop hostertjes van 30 piek/maand heb je gewoon een catchall. blabla.jedomein komt dan op de zelfde plaats uit als www.jedomein. Je kan dan simpel een scriptje maken die kijkt waar heen gerederect moet worden. Als je zoiets nodig hebt moet je maar even contact met me opnemen.
Ik zou die hosting in ieder geval weten te vinden voor 200/jaar, cheaper is misschien ook nog te vinden.Maar dat je hiervoor perse een eigen server nodig hebt, en/of 700/maand is echt bullshit. Bovendien plaats je voor 700/maand 4 eigen servers. Daar kan je al snel 1000 domeinen op hosten, zeker als je alleen rederects wil.
Greetz,
PanMan.
Als ik een goedkope hosting die me dat kunnen aanbieden heb, ben ik er ook. Het moet wel mogelijk zijn om meerdere domeinnamen met 1 hostingpakket te registreren, ik moet nl. handje vol domeinnamen registreren.
Verwijderd
je hebt geen eigen ip nodig om subdomeinen te maken, teminste, afhankelijk hoe je wilt doen, bedrijfje waar ik zit werkt dat via een bepaalde file, doen ze iig bij widexs (ZUIG) ook, en werkt perfect. je kunt overgens meerdere (sub)domeinen aan 1 ip hangen, dus...Op zondag 29 april 2001 01:26 schreef super-simon het volgende:
[..]
Kun je een paar van die hostings noemen?? Ze moeten je wel een eigen IP aanbieden (dat is toch nodig om subdomeinen via CGI te maken?, correct me if I''m wrong).
Als ik een goedkope hosting die me dat kunnen aanbieden heb, ben ik er ook. Het moet wel mogelijk zijn om meerdere domeinnamen met 1 hostingpakket te registreren, ik moet nl. handje vol domeinnamen registreren.
Leg uit, ik heb een hosting ZONDER eigen IP en ik mag niet in de DNS v/d server iets veranderen. Kan het dan nog steeds, zoja, dan ben ik heel benieuwd hoe!Op zondag 29 april 2001 15:17 schreef Kertje het volgende:
[..]
je hebt geen eigen ip nodig om subdomeinen te maken, teminste, afhankelijk hoe je wilt doen, bedrijfje waar ik zit werkt dat via een bepaalde file, doen ze iig bij widexs (ZUIG) ook, en werkt perfect. je kunt overgens meerdere (sub)domeinen aan 1 ip hangen, dus...
En is WideXS echt slecht (ik sta nl. op punt om domeinhosting te nemen bij iemand die z''n server bij WideXS heeft staan)
Verwijderd
subdomeinen hoeven niet persee in de dns dus, je doet eigenlijk de boel beetje voor de gek houden met een scripte die kijkt wat je in de url balk gezet hebt, en die je aan de hand daarvan doorverwijst. Zo werkt het bij mijn domein ook, tis misschien niet leet maar tis wel een goedkope en goede oplossing:)Op zondag 29 april 2001 21:31 schreef super-simon het volgende:
[..]
Leg uit, ik heb een hosting ZONDER eigen IP en ik mag niet in de DNS v/d server iets veranderen. Kan het dan nog steeds, zoja, dan ben ik heel benieuwd hoe!
En is WideXS echt slecht (ik sta nl. op punt om domeinhosting te nemen bij iemand die z''n server bij WideXS heeft staan)
widexs is slecht ja, heb ik persoonlijk hele slechte ervaringen mee, maar als iemand zelf daar een server heeft is het een ander verhaal. ik heb vooral problemen gehad met de manier van widexs hoe ze met klanten omgingen, hun netwerk schijnt wel ok te zijn.
Waar was je van plan te gaan hosten? ik heb nogal wat ervaring met verschillende providers nl:)
Bedrijfje waar ik ga hosten heeft de site nog geeneens af, maar ik vertrouw ze wel...Op zondag 29 april 2001 21:38 schreef Kertje het volgende:
[..]
subdomeinen hoeven niet persee in de dns dus, je doet eigenlijk de boel beetje voor de gek houden met een scripte die kijkt wat je in de url balk gezet hebt, en die je aan de hand daarvan doorverwijst. Zo werkt het bij mijn domein ook, tis misschien niet leet maar tis wel een goedkope en goede oplossing:)
widexs is slecht ja, heb ik persoonlijk hele slechte ervaringen mee, maar als iemand zelf daar een server heeft is het een ander verhaal. ik heb vooral problemen gehad met de manier van widexs hoe ze met klanten omgingen, hun netwerk schijnt wel ok te zijn.
Waar was je van plan te gaan hosten? ik heb nogal wat ervaring met verschillende providers nl:)
Ik heb nu een site bij ASHosting gehost (goede verbinding en verder niets te klagen, alleen hun support is uitermate slecht als je eenmaal je pakket besteld hebt (voor je besteld heb krijg je snel antwoord op je vragen, maar daarna is het bullshit)). Maar ASHosting bied geen CatchAll.domeinnaam.nl aan, dus werkt een scriptje niet, en een domein nemen bij een aanbieder die wel catchall aanbied gaat niet lukken omdat ik geen eigen IP heb (ik zou in ieder geval niet weten hoe ik dat domein bij het scriptje op de AShosting server uit kan laten komen)
Verwijderd
Verwijderd
Tja, nouja, ze moeten idd een extra regeltje somewhere zetten in de config file, slaat nergens op dat ze dat niet doen.Op zondag 29 april 2001 22:03 schreef super-simon het volgende:
[..]
Bedrijfje waar ik ga hosten heeft de site nog geeneens af, maar ik vertrouw ze wel...
Ik heb nu een site bij ASHosting gehost (goede verbinding en verder niets te klagen, alleen hun support is uitermate slecht als je eenmaal je pakket besteld hebt (voor je besteld heb krijg je snel antwoord op je vragen, maar daarna is het bullshit)). Maar ASHosting bied geen CatchAll.domeinnaam.nl aan, dus werkt een scriptje niet, en een domein nemen bij een aanbieder die wel catchall aanbied gaat niet lukken omdat ik geen eigen IP heb (ik zou in ieder geval niet weten hoe ik dat domein bij het scriptje op de AShosting server uit kan laten komen)
nog wel ff een tip, als je bij een bedrijf(je) gaat zitten, zorg dan wel dat je werkt met volwassenen en met een goede en duidelijke overeenkomst...want aan die dingen scheelt het nog al is.