[BC3] bSMTP > HOE?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een van mn klanten wil bSMTP. Hoe werkt dit en hoe kan ik dit aanbieden ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
http://www.widexs.nl/help/index.php3?action=detail&id=31
bSMTP is een uitbreiding op een mailserver zodat een klant zelf thuis of op de zaak een mailserver kan draaien zonder dat deze 24 uur per dan online hoeft te staan.

Widexs zorgt voor de opslag van de mail waarna u dmv het ETRN commando de mail ophaalt en door uw mailserver verder laat verspreiden.
een bekende mailserver is bv. Exchange van Microsoft.
U kunt bSMTP aanvragen op service.widexs.nl
de kosten van bSMTP zijn fl. 25,- per jaar.

Wat heeft u nodig
1. Een werkende mailserver
2. Een vast ip aan deze mailserver
3. * Een domainnaam op de nameservers van widexs.nl

Hoe haal ik dan mijn mail op?
U moet via telnet inloggen naar bsmtp.widexs.nl
gebruikt u port 25 ipv telnet
(telnet bsmtp.widexs.nl 25)
daarna typt u :
HELO mailman
ETRN uwdomain.nl
Het kan zo zijn dat er geen output op het scherm gegeven wordt maar de commando ''s komen wel over.

Nu gaat de widexs mailserver direct uw mail probleren te versturen naar uw vaste ip.
Voor Linux is ook een mooi script te krijgen om de mail op te halen.
Voor Windows is er het programma dequeue.
bSMTP kunt u hier aanvragen

*Als u zelf DNS draait kunt u de mail exchangers zelf configureren (let op de punten)
domain.nl. IN MX 10 pop
domain.nl. IN MX 20 bsmtp.widexs.nl.
pop IN A vastip.van.de.mailserver

Let op! bSMTP is een vervanging voor de pop-accounts & mailalias hier. Dat moet allemaal op uw eigen mailserver geregeld worden.
Zo gaat t bij WideXS, voor de rest... search @ inet denk ik

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 16:24 schreef Crizis het volgende:
Voor zover ik me kan herinneren is het niks anders dan de mail opvangen op een backup mailserver (die dus aan jou kant staat) en zodra de klant inbelt krijgt ie z''n mail vanzelf.

Hij heeft hiervoor dus een eigen domain of hostnaam nodig en een vast IP nummer.
In je DNS zet je het eerste MX record naar zijn IP nummer en nog een MX record met een lagere prioriteit naar je eigen mailserver. SMTP zet je normaal op als backup mailserver voor de mailserver van die klant.

Op deze manier gaat alle mail voor zijn domein dus naar zijn mailserver maar omdat ie niet online is komt het op de backupserver terecht. Zodra hij dan online komt krijgt ie z''n mail alsnog.

Waar je wel op moet letten is dat jouw mailserver meldingen gaat sturen om de (default) 4 uur (warning: message could not
be delivered for... etc.) en dat kun je volgens mij niet instellen per domein.
Je kan het (geloof ik) wel helemaal uitzetten maar dat is ook niet alles. Ik denk dat Xs4all, Demon etc. een aparte mailserver hebben draaien voor bSMTP.
Hij kan natuurlijk ook zorgen dat ie minimaal elke 4 uur inbelt.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 16:24 schreef Crizis het volgende:
Wil je dit zelf gaan aanbieden aan je klant ?? Zo ja, wat voor mailserver draai je.

Anders moet je het gewoon laten regelen door een provider.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

mx 10 jouw thuis ip adres
mx 50 server ip adres

jouw server stel je in als gewone mailserver

de server stel je in als relay_host... dit doe je door je domein toe te voegen aan relay_domains in /etc/mail :) dan zet je sendmail met een refresh van 5 ipv 15 of 30 :)

Suc6