Toon posts:

[BC3] slackware eigen ftp proggie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik ben nog niet zo bekend met linux. Momenteel start slackware automatisch een ftp daemon en agetty op. Die 2 wil ik weg hebben. Maar kan nergens vinden hoe je dat doet.

Kan iemand mij dat misschien vertellen?

Verwijderd

Ik vermoed dat hij opgestart wordt in de init-scripts in /etc/rc.d/
Daar moet hij dus uit :) Zoek even in de handleiding hoe dat bij Slackware precies moet. Als het niet lukt laat het effe weten.

Verwijderd

in /etc/inetd.conf even # voor de regel zetten

Verwijderd

Topicstarter
oke gelukt,

en nu die stomme agetty, waar kan ik die vinden? :) (ik bedoel om uit te schakelen tijdens opstarten)

in /etc/rc.d/ (files) kan ik hem niet vinden

Verwijderd

Topicstarter
heb het al staat in:

/etc/inittab

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat vond ie dus niet zo leuk :7

Verwijderd

uhm, AUW !

agetty zorgt ervoor dat je met toetsenbord en monitor (console) in kan loggen...
Er draait een aantal agetty''s zodat je met alt + f1-f7 (bijvoorbeeld) meerdere malen tegelijk in kan loggen.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 13:47

aKra

Intentionally left blank.

Zoals ik altijd zeg, shutdown -h now en het werkt meteen! :+

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 14:46 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
uhm, AUW !

agetty zorgt ervoor dat je met toetsenbord en monitor (console) in kan loggen...
Er draait een aantal agetty''s zodat je met alt + f1-f7 (bijvoorbeeld) meerdere malen tegelijk in kan loggen.
>:) hehehe ja dat weet ik NU... maarja daar moet je altijd ff ''the hard way'' achterkomen toch? :) Heb het al weer teruggefixed met een bootdisk, maar hij gaf inderdaad een vervelende foutmelding :)

erg |:( van mezelf, maarja zo leer ik elke dag weer een beetje bij :+

Verwijderd

Hehehe rottig jah! :) Agetty''s zijn voor je beeldscherm. Je kan er 4 uitzetten doe ik ook altijd is lekker makkelijk als je X draait dat je er altijd nog 2 overhoud!

oi oi
Pagina: 1