Hoi,
Ik ben een webbased control panel aan ''t bouwen, en ik ben nu bezig met het named gedeelte. Alle domeinen en records worden opgeslagen in MySQL, en zodra je op ''DNS server restarten'' klikt wordt er binnen 1 minuut een cronjob uitgevoerd die de named.conf en zonefiles schrijft.
Nu werken die zonefiles perfect, maar named neukt de mieren die er nog in blijken te zitten. Als ik hem parse via het CP-cronjobje, dan werkt het niet. In /var/log/messages staat dit:
Als ik met ''pico named.conf'' een tabje of een entertje ergens neerzet, save, en named restart, dan werkt het gewoon zonder problemen.
Weet iemand hoe dit komt / waar het aan kan liggen?
Ik parse die zut btw via een PHP scriptje (als root).
Ik ben een webbased control panel aan ''t bouwen, en ik ben nu bezig met het named gedeelte. Alle domeinen en records worden opgeslagen in MySQL, en zodra je op ''DNS server restarten'' klikt wordt er binnen 1 minuut een cronjob uitgevoerd die de named.conf en zonefiles schrijft.
Nu werken die zonefiles perfect, maar named neukt de mieren die er nog in blijken te zitten. Als ik hem parse via het CP-cronjobje, dan werkt het niet. In /var/log/messages staat dit:
En als ik ''nslookup'' doe krijg ik dit:Apr 21 15:02:50 nivedita named[2922]: Ready to answer queries.
Apr 21 15:02:50 nivedita named[2922]: sysquery: nlookup error on ?
Apr 21 15:02:50 nivedita named: named startup succeeded
En dan nu het vreemde:[root@nivedita /etc]# nslookup
*** Can''t find server name for address 127.0.0.1: Server failed
Als ik met ''pico named.conf'' een tabje of een entertje ergens neerzet, save, en named restart, dan werkt het gewoon zonder problemen.
Weet iemand hoe dit komt / waar het aan kan liggen?
Ik parse die zut btw via een PHP scriptje (als root).
edit:
Is dat btw een gevaarlijke error? Is het belangrijk dat dat werkt?
Is dat btw een gevaarlijke error? Is het belangrijk dat dat werkt?