[BC3] vuuwerk''s rare setup

Pagina: 1
Acties:

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik moet een [php] site bij vuurwerk gaan hosten. heb daar al een mysql-db''tje enzo, dat is dus allemaal goed. Ik zag alleen dat ze bij vuurwerk met ene WN-webserver werken, die kende ik niet en die heeft dus kennlijk ook de een en andere dingen waar je mee rekening mee moet houden.

Maar wat ik eik wil weten:

Wie heeft er tips om met de rare setup van vuurwerk om te gaan? Waar moet ik speciaal op letten en wat kan er mis gaan?

Het gaat mij er gewoon om om niet de site helemaal werkens te hebben gemaakt en dat ze dan niet compatible is met het vuurwerk systeem. (Zelf snap ik niet helemaal waarom ze niet gewoon een apache hebben gekozen, mar dat doet helaas niet terzake.)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Kettrick

Rantmeister!

PHP = PHP,

ik denk dat het weinig uitmaakt in welke Webserver je dit bakt.

imho moet dat gewoon werken..

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Volgens mij werkt het wel allemaal, maar je moet wel steeds een actuele directory-index laten maken. Verder kun je files alleen per directory laten parsen, dus je moet geen images oid op dezelfde plek als je php-files plaatsen.

(hoorde ik van AVL :))

Professioneel Hyves-weigeraar

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Kettrick

Rantmeister!

Dat klinkt behoorlijk brak allemaal !

• HGM
  • Niet online

HGM

het staat wel allemaal op die help pagina''s aangegeven.. Maar * HGM vind het echt zwaar klote werken..

Verwijderd

maakt niet uit of je plaatjes of php scripts in 1 dir zet d8 ik. Als je index.cache maar goed aangeeft wat wat is heb je geen problemen maar het _zuigt_ grote tijd.

Bij ieder miniscuul veranderingetje moet je gaan liggen klooien met dat rotte shell menu waarna je in de gewone shell komt maar waar je niks ziet, moet je eerst een paar keer bash intikken voordat je een normaal beeld krijgt.

Vuurwerk is gewoon een brakke party als je het mij vraagt.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-04 12:08
Ik heb ook een keer een pagina bij vuurwerk laten hosten... Het werkt allemaal zeer goed (en snel), maar het is idd erug vreemd... Vooral al dat geklooi met index bestandjes vind ik een beetje ''dom''... De gemiddelde webserver is toch wel in staat om zelf uit te vinden wat voor bestanden hij mee te maken heeft? Je hebt bij vuurwerk wel wat meer configuratie mogelijkheden (je kunt echt bijna per bestand instellen of het wel of niet toegangelijk is), maar ik vind het erg omslachtig en het kost mij iets te veel werk....

Verwijderd

Je kunt ook een Apache server krijgen hoor, moet je dat er wel duidelijk bij vermelden.

Het is inderdaad ontiegelijk KUT. Lekker als je aan het PHP-devven bent. Oh, parse errortje, ff uppen.. neehoor, moet je gelijk nog 2 files editen :r

Maar het is nog erger: Johan (Ex WideXS-er), mag _GEEN_ nieuwe versies installeren op de servers, ''omdat die zich nog niet bewezen hebben'' oid. Een update komt toch niet voor nix uit?

Vuurwerk? Losers... Kwa klanten staan ze mischien bovenaan, kwa techniek absoluut onderaan.

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 13:00 schreef [nielsonline] het volgende:
Je kunt ook een Apache server krijgen hoor, moet je dat er wel duidelijk bij vermelden.

Het is inderdaad ontiegelijk KUT. Lekker als je aan het PHP-devven bent. Oh, parse errortje, ff uppen.. neehoor, moet je gelijk nog 2 files editen :r

Maar het is nog erger: Johan (Ex WideXS-er), mag _GEEN_ nieuwe versies installeren op de servers, ''omdat die zich nog niet bewezen hebben'' oid. Een update komt toch niet voor nix uit?

Vuurwerk? Losers... Kwa klanten staan ze mischien bovenaan, kwa techniek absoluut onderaan.
nix over johan, johan kicks ass...
maar voor de rest ben ik het wle met je eens :)

Verwijderd

Ik vind het een enorm hoerensysteem. Ik vind vuurwerk sowieso niet zo''n fantastische provider...

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 13:05 schreef Kertje het volgende:

[..]

maar voor de rest ben ik het wle met je eens :)
Ik ken Johan niet, maar als ik bij een bedrijf moest werken waar ik met brakke spullen moet werken was ik er toch snel weg. En zeker als de klanten het ook nog eens vinden, kun je constant gaan liggen uitleggen dat je het zelf ook meuk vindt maar dat je er niks aan mag doen.. pff

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ik vind het niet zo''n ramp eigenlijk :)

1 regel toevoegen in een bestandje vind ik echt geen ramp :)
Alhoewl het natuurlijk heel wat makkelijker had gekund :)

• sebas
ik zie het nut van die meuk eik niet. apache bied die mogelijkhedeen ook allemaal, het toverwoord is .htaccess waarin je in principe de httpd.conf kunt aanpassen voor bepaalde dirs, per bestand permissions toekennen kan het OS wel, bovendien heeft apache ook die mogelijkheden.

Ik vraag me meer zo af of het een poging is om devven zo lastig mogelijk te maken of wat dat allemaal voor een nut heeft.

Verwijderd

Ik zeg niets over Johan, ik zeg iets over het beleid van vuurwerk. Systeem beheerders mogen vrij weinig wat dat betreft.

Wacht maar tot Vuurwerk eens genadeloos gehacked wordt >:), de vraag is niet OF dat gaat gebeuren, maar WANNEER :P:P

Verwijderd

mja uhm, vuurwerk hacken is vrij eenvoudig.. "we" hadden op ''n gegeven moment zelfs ''t root pass van hun MySQL database :)

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 14:04 schreef Sebas het volgende:
Ik vraag me meer zo af of het een poging is om devven zo lastig mogelijk te maken of wat dat allemaal voor een nut heeft.
het is absoluut zinloos.

en ff voor de record, die site is zo nutteloos dat ik hem net tegenkwam en is dus NIET van mij...kan nog wel ietsje meer dan frontpage ed ;)

• sebas
...en het kan allemaal nog veel erger.

Als je je site incl. scripts en db een keertje hebt draaien, kom je erachter dat ze nog php3.0.5 (built 16oct ''98!!!) erop hebben staan, naast die rare WN server.

php3.0.5 ondersteunt geen Perl compliant regexp''s, dat betekende dat ik die allemaal moest vervangen, en dat was niet het enige...

Kort en krachtig: Ik raad het iedereen af om vuurwerk.nl je site te laten hosten.

Verwijderd

vuurwerk draaid ook php4 hoor.

moeje in de index file het 3tje in een 4tje veranderen

• sebas
wow, snow in a can. bedankt voor de tip! Heb het gevonden en vuurwerk draait inderdaad ook php4. Alleen raar dat dat niet gedocumenteerd staat in de helppagina''s :?

Pagina: 1