Toon posts:

[BC3] Exchange 5.5 > pop mail zonder NT acount

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier hoe je in Exchange Server 5.5 een e-mail adres kan maken die je ergens anders met outlook express kan uitlezen?!

zonder dat er een NT acount aan gekoppeld moet worden?!?!?!!?

please let me know!

Master J

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:53
exchange is toch imap protcolol, mischien een los schot maar probeer het eens.

Verwijderd

Topicstarter
Okay laat ik het anders formuleren..

Wij hebben op het werk een server. Daarop Exchange Server 5.?. goed. Nu het volgende.

Wij kunnen dus zelf e-mail adresen aan ons domeinnaampje hangen. www.test.nl (is het niet maar goed) dus ik ben bijvoorbeeld debeste@test.nl ( :9 ). Dit is gekoppeld aan mijn WindowsNT account die ik daar heb. dus mijn inlogwachtwoord is het zelfde als die van mijn e-mail adres.

Nu willen wij op een andere vestiging ook e-mail adresen gebruiken, maar omdat je aan een mailbox een nt account moet koppelen gaat dat dus niet echt :'( . omdat het een andere vestiging is en we niet willen dat die gasten van daaro op onze vestiging kunnen inloggen op het netwerk.

Mijn vraag dus :
Kan ik op de exchange server een e-mail adres maken die ik dus NIET aan een nt account hoef te koppelen? dus waar ik gewoon het wachtwoord voor dat e-mail adress ergens bij de properties in kan stellen?!?!?!

bvd Master J

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 09:20

Arno

PF5A

Mijn vraag dus :
Kan ik op de exchange server een e-mail adres maken die ik dus NIET aan een nt account hoef te koppelen? dus waar ik gewoon het wachtwoord voor dat e-mail adress ergens bij de properties in kan stellen?!?!?!
Ik geloof niet dat dit kan, maar je kunt wel instellen dat het NT account alleen op een bepaalde machine mag inloggen en dan de IMC installeren en via pop en smtp werken

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Damm das ook een idee!

thanks! :)