De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
- SCSI harddisks
- Dual pentium III (met als begin 1 proc)
- Grooootte kast (big tower)
- Zware voeding (300W of hoger)
- Backup device (tape of zo)
- Veel geheugen (512 of meer)
- SCSI harddisksOp donderdag 19 april 2001 16:14 schreef bolke het volgende:
Voor een server zou ik zelf kiesen
- SCSI harddisks
- Dual pentium III (met als begin 1 proc)
- Grooootte kast (big tower)
- Zware voeding (300W of hoger)
- Backup device (tape of zo)
- Veel geheugen (512 of meer)
Ben misschien dom hierin
- Met als begin 1 proc
Tja..met 1 ben ik al blij
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
dat ligt eraan wat jij met GB bedoeltOp donderdag 19 april 2001 16:18 schreef HappyFun het volgende:
[..]
- SCSI harddisks
Ben misschien dom hierinmaar is het totaal iets anders dan je GB-schijf in je normale pc??
- Met als begin 1 proc
Tja..met 1 ben ik al blij
ach...in een volgend leven lach je er om!
hoe groot is je budget?
Ik heb hier een P200 met 64 mb ram server staan.
Voldoet prima
Waar wil jij je server voor gaan gebruiken?
Dan kun je pas eigenlijk nuttigs iets zeggen
www.kuiphuis.nl
20 GIGABYTE/BITOp donderdag 19 april 2001 16:26 schreef 0siris het volgende:
[..]
dat ligt eraan wat jij met GB bedoelt
Waar ik hem voor wil gaan gebruiken..
Online radio is leuk..maar helaas ligt dan alles aan de verbinding..nee gewoon een site/forum ermee hosten..
ik zal mijn vraag anders formuleren, maar dan wil ik normaal antwoord:Op donderdag 19 april 2001 16:28 schreef HappyFun het volgende:
[..]
20 GIGABYTE/BIT l:(
in welk opzicht wil jij GB en SCSI vergelijken? wat is volgens jou de overeenkomst? want je zegt zelf over SCSI: is dit iets anders dan de gewone GB in je computer ofzo...leg es uit? ben HEEL benieuwd...tis net zoiets als appels en appelboren met elkaar vergelijken
ach...in een volgend leven lach je er om!
Neem gewoon een 2e hansje over van iemand of zo...ik heb vd week ook voor het eers een servertje geinstalleerd....p2 450@505 met 128 mb mem en 2 oude schijven uit de kast gerukt,en hoppa....t`werkt al 30 minuten,snif
het verschil tussen ide (wat jij denk ik hebt)en skoesie is dat je bij de laatste geen proc belasting hebt en hij is sneller en vooral duurder en heeft bij een huiskamer pc/server weinig voordelen (prijs prestatie)
Op dit moment komt ide qua snelheid al aardig in de buurt bij scsi. snappie??
Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI
Wat is SCSI precies dan?Op donderdag 19 april 2001 16:35 schreef 0siris het volgende:
[..]
ik zal mijn vraag anders formuleren, maar dan wil ik normaal antwoord:
in welk opzicht wil jij GB en SCSI vergelijken? wat is volgens jou de overeenkomst? want je zegt zelf over SCSI: is dit iets anders dan de gewone GB in je computer ofzo...leg es uit? ben HEEL benieuwd...tis net zoiets als appels en appelboren met elkaar vergelijken
Maar ik heb hier een oude Packerd Bell staan met een Pentium 2 233 MHZ en 32 MB en dan 24 GB
Maar ik heb hier een oude Packerd Bell staan met een Pentium 2 233 MHZ en 32 MB en dan 24 GB Slopen en ergens anders inzetten?
Gewoon wat mem erbij en 2 net werk kaarten en gewoon deze als server gebruiken.....>:)
Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI
SCSI is sneller (tov IDE) als je meer dan 3 devices gebruikt
SCSI gebruikt veel minder CPU tijd. Waardoor je met een mindere CPU afkan
En als je een dual CPU moederplank gebruik kan je deze later uitbreiden.