Toon posts:

[BC3] Eigen webservertje; Welke Software ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een eigen webserver te gaan draaien.

Ik heb al een server staan die direct aan het web hangt (ADSL) en de boel split naar het netwerk. Met vast IP-adres dus dat gaat allemaal wel goed.

Nu heb ik laatst een webserver-proggie geinstalleerd, dat werkte ogenschijnlijk allemaal goed, maar toen bleek dat de webpagina''s alleen van binnen mijn eigen netwerkje toegankelijk waren. :(
(misschien is m''n poort 80 in gebruik door iets anders :? lijkt me sterk eigenlijk maar goed).

Nu zou ik dus graag tips van jullie krijgen over welk programma voor dit doel het meest geschikt is (Apache schijnt goed te zijn :?), en tegen welke problemen jullie zijn aangelopen, en welke fouten jullie bij dit alles gemaakt hebben (zodat ik niet dezelfde fouten hoef te maken >:) ).

Verwijderd

ut zou wel handig wezen als je effe vertelt wat voor os je heb draaien op die server van je
anders valt er geen zinnig woord over te zeggen

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
ikzelf draai w2k op mijn inetshare machine voor ADSL. Daarin zit ook IIS. Dat is een prima webserver en je hebt als je het instelt ook meteen een ftpserver. Leuk dus.
Verder is natuurlijk apache server erg bekent en goed.

Verwijderd

Mag je van je ASDL boer wel een server draaien?? Bij Sonera kabel zijn bijvoorbeeld alle poorten onder de 1024 gesloten om een server op te draaien

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 17 april 2001 13:55 schreef Rats het volgende:
Mag je van je ASDL boer wel een server draaien?? Bij Sonera kabel zijn bijvoorbeeld alle poorten onder de 1024 gesloten om een server op te draaien
Ja dat mag in iedergeval wel bij XS4all zolang er maar geen Ilegale software op staat..... :P

Aangeraden web server op Elk OS:
Win98 = Personal Web Server
WinNT5 = Internet Information Server 5
Linux = Apache

:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

www.nusphere.com
daarmee kun je op win2k of win98 ook apache draaien en MySQL

heb ik hiero ook

Verwijderd

Topicstarter
Alvast dank voor jullie reacties :)

Bij deze dan nog ff de specs van de server:

133 Mhz Proc
win 98

de rest lijkt me overbodig...en ja je mag bij xs4all een webserver zelf hosten (daarom heb ik ook een eigen ip adres :P ) ik kan zelfs mijnnaam.xs4all.nl direct laten doorlinken, dus da''s erg netjes van xs4all...

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
hmmz download apache gewoon en php en mysql

(tutorials op www.phpfreakz.com)

Verwijderd

Ik zou Omni HTTPd proberen.

die is lekker klein en ondersteund gewoon alles wat je nodig hebt

Verwijderd

Ik gebruik zelf Sambar, en ik kan het je ook van harte aanbevelen. De freeware-versie bied heel veel mogelijkheden (HTP, Ftp e.d.) en als je de pro-versie neemt heb je ook een mailserver. Ik draai ''m zelf via de kabel, voor een demo, mijn server kun je bereiken op www.danceclassics.org en sambar kun je downloaden op www.sambar.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 17 april 2001 12:12 schreef Herr_Qn het volgende:
.....tegen welke problemen jullie zijn aangelopen, en welke fouten jullie bij dit alles gemaakt hebben (zodat ik niet dezelfde fouten hoef te maken >:) ).
Denk om je beveiliging. Lijkt misschien nu niet zo belangrijk, maar het voorkomt veel ellende.
Elke service/script/mogelijkheid die je niet nodig hebt, dichtgooien.

Ga eens bij de bekendere security-sites langs en zoek de beveiligingsrisico''s van de software van je keuze op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1