Toon posts:

[BC3] Eigen server draaien...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, kan iemand mij vertellen wat ik minimaal moet hebben qua hardware en software om een eigen site te hosten via eigen equipment?

Het probleem is namelijk dat mijn hosting provider nogal eens platligt en ik daar een beetje flauw van aan het worden ben... :r...
Ik ben niet thuis in linux, dus ik weet niet of dit 123 de oplossing voor mij is....:?

Op mijn site heb ik gemiddeld 100 bezoekers per dag, maar ik zou graag ook meerdere eigen sites op mijn eigen equipment draaien (indien dit mogelijk is) en dan verwacht ik wel meer bezoekers....

Ook heb ik een 2e vraag m.b.t. veiligheid van het hosten, dat is namelijk of een firewall (ik draai nu BlackIce defender) voldoende is....

Ik ben een leek op het gebied van hosten etc. dus forgive me wanneer ik misschien een paar idiote vragen stelde in deze topic.. ;)....

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik eigenlijk een andere hoster kiezen, misschien is die wel wat duurder maar dat moet dan maar.
Hier op GoT lopen graag wat mensen die je een hostingaccountje willen slijten!

--

Okay maar als je echt je site bij jouw wilt hosten, heb je heb volgende nodig:
-) Een permanente verbinding, die een redelijk goede upload heeft. [dus geen 32kb/s ofzo!]
-) Een echt goede dichtgespijkerde bak waar je je website op gaat draaien!
-) Backupmaatregelen, mischien vind je het kul, maar later ben je me ZOOO dankbaar :P:P
-) Betrouwbare DNSservers, die er ook niet de hele dag uitliggen... neem bijv soa.granitecanyon.com die bieden dat aan, d8 ik.

Verder is het natuurlijk extreem handig als jij een vast-ip hebt, hoeft natuurlijk... je kan het zelfs doen met Dial-UP maar dat is niet aan te raden...

Verwijderd

Topicstarter
:) Bedankt voor je reactie...

Euhm... een paar vragen m.b.t. je reply.. (zoals ik al zei, ben ik een leek op dit gebied)..

1: Permanente verbinding...>> wat is minimaal nodig? Een kabel abbo is voldoende? of moet ik denken aan een asdl account of een huurlijn? en wat kost een huurlijn?

2: Met Dichtgespijkerde bak bedoel je een goeie firewall of bedoel je een optimale bak met alles d''r op en d''r aan? :9

3: Ik weet hoe belangerijk backups zijn, want een collega heeft een van de pc''s laatst uitgezet tijdens het defragmenteren, en dat was dus niet zo''n slimme move... |:(

4: Die DNS server, staan er ook goeie in NL? of maakt dat niks uit dat ze in de US staan?... en wat kost zoiets eigenlijk?

5: Vast IP adres verkrijgen... hoe?

En welke software heb ik minimaal nodig om een eigen site te hosten?

Alvast bedankt,

Rough..

Verwijderd

ga gewoon naar andere provider, er zijn zat goede providers niet niet elke dag plat legge. Sterker nog, ik heb bij geen enkele hostprovider (heb er veel gehad, wellis waar neit de goedkoopste) dat de server vaak en lang plat lag...dus of je hebt gewoon een goedkope slutprovider of je hebt gewoon pech ;)

Als je al geen verstand van linux hebt moet je er echt niet aan beginnen, dan leg je bak waarschijnlijk meer plat dan die up is

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je al zo veel en zulke vragen hebt kan je beter naar een echte host provider gaan. Want als je er zelf aan gaat beginnen met als doel een betere bereikbaarheid kan je beter nu stoppen want dat ga nie lukken ;)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Een linux bak op een chello lijn met inderdaad DNS en apache voldoet RUIM, daar hoef je echt niet overdreven voor te doen, de mijne doet aan 150000 hits per maand, alhoewel dat wel wat veel is geef ik toe ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op maandag 16 april 2001 15:16 schreef Kertje het volgende:
Als je al geen verstand van linux hebt moet je er echt niet aan beginnen, dan leg je bak waarschijnlijk meer plat dan die up is
Windows leg je _altijd_ zo plat en als je er niet aan begint leer je het ook niet, gewoon doen.. gaat je prima lukken met debian, 1 commando en alles up2date, dan leg jij hem al niet meer plat..

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 18:51 schreef j3p het volgende:

[..]

Windows leg je _altijd_ zo plat en als je er niet aan begint leer je het ook niet, gewoon doen.. gaat je prima lukken met debian, 1 commando en alles up2date, dan leg jij hem al niet meer plat..
tja maar je kan ook wel aan linux beginnen, ik beoel, ik ben wel de laatste die zeg dat je dat niet meot doen:) maar om hem gelijk een webserver te draaien voor een website met meer dan 100 bezoekers per dag, zonder dat je verstand van linux hebt, dan vraag je om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zo dat ik helemaal een leek ben op het gebied van operating systemen (kom nog uit de "Dostijd" waar alle commandos nog gewoon via het intypen op het toetsenbordje gingen. 8-)..).... maar zoals je al zegt, kan ik het me niet veroorloven om de site continu plat te hebben....
Ik wil het ook niet ala minuut doen, (mede omdat ik hier ook geen 24h lijn heb, maar een 120 uur per maand vrij abbo.). maar wil wel overstappen op asdl of iets dergelijks in de nabije toekomst...
Ik heb wel meerdere domeinen op mijn naam staan, dus ik zou het eerst kunnen proberen met een site die niet zoveel hits heeft, om die te laten draaien op mijn eigen server, en als ik dat onder de knie heb, dat ik dan later de andere sites overpomp...
Maar wanneer ik m''n eigen dns heb, kun je die dan zo instellen dat er dan bijv. in (ik noem maar wat) Nedstat komt te staan: Rough, Groningen, The Netherlands?
Maar hoe duur is zo iets nu eigenlijk? eigen DNS aanvragen, Kast met linux, huurlijn ?, maandelijkse contributies ?...

Verwijderd

duur ;)
nee ik zou niet precies weten hoe duur het is (is nl ook afhankelijk van de plek waar je woont, als je bv woont waar ik woon kun je niet eens een huurlijn krijgen..teminste niet via de normale weg:) ), maar
tis idd verstandig eerst een webserver up te zetten voor een site met weinig hits ja, of sterker nog, gewoon alleen een webserver zonder een veel beaochte site...

adsl of cable is echt te weinig voor een webserver, zeker als je beetje pech hebt, want je haalt bij de meeste adsl en kabel providers nooit de maximale snelheid...

huurlijn is dus duur...zoek een colocation tegen de tijd dat je linux beter onder de kniehebt

oja dos rocks (8>

Verwijderd

Topicstarter
:).... mmmmzzz... Was ik al bang voor.... (dat ''t te duur zou zijn)....
Moet ik dus eerst maar eens bij mijn eigen hosting provider blijven... :r....

Na ja, tegen de tijd dat mijn site meer hits heeft zal ik er nog eens over nadenken.. ;)...

Bedankt voor de reacties.. :)
Pagina: 1