Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
meestal word er gebruik gemaakt van een tussen persoon. en dan nog is het sterk afhankelijk locatie, en wat voor bezoekers je krijgt.
Verwijderd
Eigenlijk offtopic hier, maar vooruit. Wta je kan vragen hangt van een aantal dingen af. De adverteerders, adverteren deze op een site welke hun doelgroep is. Wat is je gemiddelde CTR op je site. Hoeveel banner impressions haal je per maand. etc.Op zaterdag 14 april 2001 12:51 schreef www.Goku.nl het volgende:
Ik heb een site met ongeveer 500 unieke bezoekers per dag en wil graag een adverteerder op mijn site plaatsen. Ik heb al een paar geinteresseerden gevonden, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik er voor kan vragen. Het gaat trouwens om een 468x60 banner bovenaan iedere pagina op mijn site. Ik zat zelf aan 200 piek per maand te denken of zo, maar ik heb geen idee of dat te weinig of te veel is?
Als je zulke dingen eerst even noemt, dan is het voor ons vele malen gemakkelijker om een prijs te geven. Wat een reel bedrag is.
Verwijderd
Banner die sinds gisteren middag 12.00 uur op me site staat (moet er wel bijzeggen dat de banner voor een specifieke doelgroep is):
Banner: adv4.gif
URL: http://www.neeikspamniet.nl/
Views: 2263
Clicks: 19
Clicks in procenten: 0.8%
Pageviews per dag: zo''n 1500
CTR: geen idee, ligt aan soort link natuurlijk
Doelgroep: hetzelfde...mijn site gaat over dragonball, die site verkoopt er oa kaarten en zo van
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Daarentegen is het wel zijn doelgroep en dan kan je er extra voor vragen. Maar persoonlijk zou ik niet boven de fl.150,= gaan zitten.
Het kan misschien wel zijn dat het aantal impressies nog niet zo heel hoog ligt, maar de CTR zal wel aardig hoog zijn neem ik aan. De mensen die op mijn site komen vinden DB leuk, en zullen dus veel vaker op een banner klikken waar reclame wordt gemaakt voor DB spullen, dan een banner voor een levensverzekering of zo.Op zaterdag 14 april 2001 13:51 schreef Rats het volgende:
Ik zou tussen de fl. 100,= en 150,= gaan zitten afgaande op jou informatie. Want 1 cent per impressie is aardi goed verdiend. En voor de adverteerder (om eerlijk te zijn) te duur.
Daarentegen is het wel zijn doelgroep en dan kan je er extra voor vragen. Maar persoonlijk zou ik niet boven de fl.150,= gaan zitten.
Mijn foto's op Flickr.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Je denkt dat de CTR aardig hoog zal liggen, maar dara kan je niet vanuit gaan. Je moet uitgaan van een CTR van 1 misschien 1.5% Echt niet hoger. Je mag nooit te nimmer uitgaan van een hogere CTR, tenzij je er "bewijs" van hebt.Op zaterdag 14 april 2001 14:48 schreef www.Goku.nl het volgende:
[..]
Het kan misschien wel zijn dat het aantal impressies nog niet zo heel hoog ligt, maar de CTR zal wel aardig hoog zijn neem ik aan. De mensen die op mijn site komen vinden DB leuk, en zullen dus veel vaker op een banner klikken waar reclame wordt gemaakt voor DB spullen, dan een banner voor een levensverzekering of zo.
Anders mislijdt je de adverteerder en zul je hem nooit meer terugzien.
Mijn foto's op Flickr.