[BC3] .NL domain op buitenlandse server?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wow eerste post .. :D

Ik heb een paar servers bij Rackspace staan, en de goede mensen daar konden mij geen antwoord geven op de vraag of ik bij hen .NL domains kon hosten - ik hoor van verschillende mensen (maar twijfel enigszins aan de kennis van hen) dat .NL domains alleen op Nederlandse DNS servers kunnen worden gezet, maar ben toch wel benieuwd wat hier van waar is - kan iemand helpen?

Dank,

Mike

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Het is geen enkel probleem, je hebt 2 DNS-servers nodig (naam + ip), en that''s it.

Bijv:
ns1.localspam.nl - 10.10.0.2
ns2.localspam.nl - 10.10.0.3

Zorg dat deze Nameservers goed geconfigged zijn voor het domein ( te checken op http://www.sidn.nl/nscheck.lp ), en als hij 0 Errors geeft, kan je je DNS-sen gebruiken voor dat domein.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• BC3 Victim
enig idee wat de requirements voor die DNS server dan zijn? Mijn eigen DNS en de Rackspace DNS (NS.RACKSPACE.COM 207.235.16.2 & NS2.RACKSPACE.COM 207.71.44.121) doen het allebei niet ... maar zijn wel allebei gehost op buitenlandse servers met .COM ...

Thanks,

Mike

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

IN SOA moet goed staan, de IN NS moet goed staan, etc, etc.

Post even je error''s die je op nscheck.lp krijgt ...

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• BC3 Victim
errors=2, warnings=0, informational=0
* nameserver ns.rackspace.com./207.235.16.2
E server onbereikbaar, timeout of niet ''authoritative''
* nameserver ns2.rackspace.com./207.71.44.121
E server onbereikbaar, timeout of niet ''authoritative''

die errors krijg ik voor beide DNS servers ...

Thanks,

Mike

Verwijderd

Dan is het hoogstwaarschijnlijk dat in de named.conf staat dat alle ip''s behalve een paar geen info uit de nameservers mogen halen.

• BC3 Victim
hmmm ... door ons er niet ingezet denk ik ;)

Enig idee hoe het dan uit te vogelen is?

Dank,

Mike

Pagina: 1