[BC3] wie heeft ervaring met networXolutions

Pagina: 1
Acties:

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 21:03
hallo,

Ik ben op zoek naar webruimte voor een site van een vereniging. Deze wordt tot op heden gehost bij 24 hours. We hebben ooit zo''n schijfje gekregen bij de Makro en konden een gratis domein + hosting krijgen. Aangezien 24hours is overgenomen door vuurwerk en er nu "goed" betaald (360 piek excl btw) moet worden voor de service ben ik op zoek gegaan naar een andere hosting provider en kwam de volgende tegen. http://www.networxolutions.com
het ziet er allemaal goed uit, maar waar het in ons geval om gaat is de prijs... dit is dus erg goedkoop. Nu is mijn vraag wat vinden jullie ervan. Ik heb al op www.webhosters.nl gekeken maar kan nog geen reacties vinden over deze provider.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Gumtree

Verwijderd

Deze vraag werd ook al gesteld in

nl.internet.providers Daar stond ook al dat ze niet te vertrouwen zijn, ze bieden onbeperkt dingen aan, dat bestaat gewoon niet. Verder beweren ze dat de server in Nederland staat. Nou als ie er staat vindt ik het toch wel knap dat een traceroute naar de US gaat.

Mijn tip is dus dan ook niet doen. Spendeer liever 2 tientjes per maand voor een goede betrouwbare host.

Verwijderd

en gebruik de search deze is al een keer langs geweest

Verwijderd

Verder beweren ze dat de server in Nederland staat. Nou als ie er staat vindt ik het toch wel knap dat een traceroute naar de US gaat.
Knap is dat jij een computer dat in Amsterdam staat ook in de VS kan vinden. "tracert viper.w3b.nl" geeft:
1 4 ms <10 ms <10 ms hrouter3.eur.nl [130.115.52.1]
2 <10 ms <10 ms <10 ms AR1.Rotterdam.surf.net [145.41.113.129]
3 2 ms 3 ms 3 ms BR1.Delft.surf.net [145.41.7.253]
4 3 ms 4 ms 3 ms BR7.Amsterdam.surf.net [145.41.7.37]
5 3 ms 3 ms 3 ms BR2.Amsterdam.surf.net [145.41.7.41]
6 3 ms 3 ms 4 ms fe-1-0-amsix.cybercomm.nl [193.148.15.130]
7 4 ms 5 ms 5 ms cs12012-intx-stm.cybercomm.nl [213.196.0.1]
8 5 ms 6 ms 5 ms viper.w3b.nl [213.196.37.10]

En welke van deze hosts bevindt zich in de VS volgens jou?

Verwijderd

Wat denk je? Ik ben eigenaar van dat nep bedrijf en zal meteen even komen spammen!?!

Networxsolutions heeft wel degelijk de server in de VS en wat betreft dat nonsense verhaal van jou over viper.w3b.nl waar slaat dat op!?!? (staat overigens in nl).

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 13 april 2001 23:42 schreef Rats het volgende:

ze bieden onbeperkt dingen aan, dat bestaat gewoon niet.
Erg domme opmerking terwijl de dingen die die lui onbeperkt aanbieden bij een cobalt server standaard zijn, bestaat dus wel.

En nee ik ben geen medewerker of eigenaar ik ben zelfs de concurrent.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Onbeperkt bestaat niet. Je kan geen onb. pop accounts aanbieden. Elke pop account neemt namelijk ruimte in en op een gegeven moment is dat op. Verder bieden ze onbeperkt dataverkeer aan en als er 1 ding is wat zeker niet bestaat is dat het wel.

Uit jou opmerking blijkt niet echt dat je veel kennis hebt van hosten en ik raadt je dan ook aan eerst je informatie te controleren alvorens het hier neer te zetten.

Verwijderd

Mm ik zie zojuist dat er nu wel een limit zit aan het dataverkeer. Voorheen was dit niet het geval. Dat punt gaat dus weg, maar onbeperkt bestaat nog steeds niet. Op een gegeven ,moment zijn namelijk de recourses op.

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vind de naam ook behoorlijk kazig. Ze moeten nog oppassen dat Network Solutions ze niet aanklaagt...

Verwijderd

ik kan ook wel onbeperkt dataverkeer bieden als ik een adsl lijntje heb ligge, je kan netzoveel trekke als je wil, kan toch nie meer door dan max van adsl ;) dat is dus onbeperkt...en als een host onbeperkt aanbied kan ik je verzekeren dat je een trage connectie hebt of gaat krijgen.

Verwijderd

C:\WINDOWS>tracert networxolutions.com

Bezig met tracen van route naar networxolutions.com [213.196.37.10]
voor maximaal 30 hops:

1 15 ms 17 ms 18 ms rtd1-gw1.cistron-telecom.nl [195.64.94.1]
2 12 ms 13 ms 13 ms fa-0-0-1.rtr-2.rtd-kub.cistron.net [62.216.31.33]
3 13 ms 13 ms 13 ms ge-1-0-0-0.rtr-1.rtd-kub.cistron.net [62.216.31.45]
4 14 ms 15 ms 15 ms pos1-0.rtr-1.ams-l3.cistron.net [195.64.64.149]
5 25 ms 15 ms 14 ms so-6-0-0-0.rtr-1.ams-sar.cistron.net [195.64.64.161]
6 15 ms 16 ms 14 ms fe-1-0-amsix.cybercomm.nl [193.148.15.130]
7 17 ms 17 ms 16 ms cs12012-intx-stm.cybercomm.nl [213.196.0.1]
8 16 ms 16 ms 17 ms networxolutions.com [213.196.37.10]

Trace voltooid.

NIET in de VS dus.

Verwijderd

ik kan ook wel onbeperkt dataverkeer bieden als ik een adsl lijntje heb ligge, je kan netzoveel trekke als je wil, kan toch nie meer door dan max van adsl ;) dat is dus onbeperkt...en als een host onbeperkt aanbied kan ik je verzekeren dat je een trage connectie hebt of gaat krijgen.
Sinds wanneer zit Cybercomm op ADSL? (zie ook de traceroute, overduidelijk Cybercomm)

En even kijken naar het onbeperkt geval:

Onbeperkt e-mail adressen, lijkt me kunnen, omdat uiteraard er een beperking is op de hoeveelheid ruimte op de HD. Maar in principe als iemand een mailbox van 1 byte zou (kunnen) maken, ben je zo bij onbeperkt.

Onbeperkt e-mail aliassen lijkt me duidelijk.

Onbeperkt e-mail forwarders lijkt me ook duidelijk als je onbeperkt e-mail adressen hebt.

Onbeperkt mailing-lists is ook niet onmogelijk.

Onbeperkt aantal subdomeinen: wel eens gehoord van wildcarded DNS?

Onbeperkt dataverkeer is dan ook nooit mar dan ook nooit aangeboden door networXolutions.

Nou wat is hier onduidelijk?

Verwijderd

Onbeperkt dataverkeer hebben ze wel aangeboden. Verder doet hun site het niet eens.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 21:03
goed ondertussen ben ik dus een tijdje verder en ben ik nog steeds naarstig opzoek naar een goeie hoster die voor een redelijk bedrag de site van onze vereniging kan hosten. Ik dacht een goeie gevonden te hebben in Networxsolutions maar ik heb toch besloten om naar een ander te gaan... ik heb namelijk niet één positief berichtje gezien hier op tweakers.
Ondanks dat er "tig" aanbieders zijn is het moeilijk om er een goeie tussen uit te pakken, voor een redelijke prijs. Op www.webhosters.nl zijn de meningen over de hosters mij net even iets te positief, en op http://hosting.pagina.nl wordt me net iets te veel gespammed door de hosting aanbieders, en dat soms op een manier .... (volgens mij verkopen die gasten hun schoonmoeder nog)....

Bovendien wil ik niet het risco lopen dat ik een provider neem die binnen de kortste keren failiet is, het is tenslotte niet mijn geld maar dat van een vereniging die net het kopje boven water kan houden en met een internet pagina een redelijke naamsbekendheid in de regio heeft gekregen. We willen deze site echter reclame vrij houden anders was ik wel naar een duurdere provider gegaan.

zeg nu niet dat voor niets de zon op gaat, die opmerking heb ik al vaker gehoord... ik ben (namens de groep) niet te beroerd om te betalen voor een goeie service.

Verwijderd

Onbeperkt dataverkeer hebben ze wel aangeboden.
weer een bericht dat niet op waarheden zijn gebaseerd.

Verwijderd

Zou ik ook zeggen als eigenaar zijnde van het bedrijf, maar hou je site nou maar eens up en bescherm de stats eens van je klanten.

Verwijderd

Zou ik ook zeggen als eigenaar zijnde van het bedrijf, maar hou je site nou maar eens up en bescherm de stats eens van je klanten.
De stats zijn geen persoonlijke gegevens of gevoelige informatie en daar beslissen wij zelf wel over. tevens heb je nog steeds niet bewezen dat de traceroute uitkomt in de VS. Dat bedoel ik met weer een uitspraak dat niet op waarheden berust.

Laat mij maar eens zien hoe jij in de VS komt, zonder manipulaties.

Verwijderd

Afgelopen week was ik op de site van visualroute.com en toen kwam ie echt uit in de US en ik ben niet gek. NU is dit inderdaad niet het geval, maar toen zeker wel.

Verwijderd

Afgelopen week was ik op de site van visualroute.com en toen kwam ie echt uit in de US en ik ben niet gek. NU is dit inderdaad niet het geval, maar toen zeker wel.
De link hieronder is naar onze statistieken uit februari 2001.

www.networxolutions.com/webstats/usage_200102.html

Op deze link staat bij referrers het ip-adres 213.196.37.10, wat nu nog het ip-adres van een van onze servers is. Dit ip-adres is van Cybercomm (kijk maar na, ook op visualroute.com kan je dit zien) in NL.

Dit is indirect bewijs dat wij zeker sinds februari 2001 met de AMS-IX backbone verbonden zijn, en niet zoals jij beweert en uit je duim zuigt dat de servers in de VS staan.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 18:50 schreef yavuz het volgende:

[..]

Sinds wanneer zit Cybercomm op ADSL?
voel je je aangevallen ofzo? dit was een voorbeeld, hoewel jullie ooit wel op adsl gezeten hebben...

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Cybercomm host de boel in een gebouw van Interxion in Oude Meer/Amsterdam (been there). En welke provider is er niet begonnen op een prutverbinding? Vuurwerk is begonnen op een ISDN verbinding...

Verwijderd

voel je je aangevallen ofzo? dit was een voorbeeld, hoewel jullie ooit wel op adsl gezeten hebben...
Jawel, maar als je wat uitkraamt laat het dan wel waar zijn. En Kertje, ik heb nooit ontkend dat we met een ADSL verbinding begonnen zijn, maar wat Rats beweert over servers in VS en onbeperkt dataverkeer is onzin.

Verwijderd

Heej,

Jullie zijn wel een beetje off-topic allemaal die jongen vraagt of het goed is die hosting provider en dan gaan jullie allerlei dingen lullen van servers in de us enzo en daar een beetje ruzie overmaken dat boeit toch niet.... enne als je een simpele site hebt ga dan gewoon naar Freehosting/Ladot die is very cheap en best wel snel...

Mzls

Verwijderd

Ik heb een accountje bij networxsolutions, en hoewel ik de naam ook nogal nep vind, is de service uitstekend.

Het is ook niet een hoster voor een site ala tweakers, maar meer gewoon voor den klein behuisde zeg maar.

Er is wel iets geks aan de hand, ik heb me er een keer in verdiept, maar verder dan wat wazige urls kwam ik niet.

Kijk, die man achter networXoltions, die schijnt ook te werken voor een andere hoster, A3Hosting, en bij de -inmiddels afgesloten voor het grote publiek- voorwaarden daarvan is te lezen dat ze deel uitmaken van 2blue4u Internetdiensten. Nou, en dat is ook eigenaar van het bekende Ashosting. van 2blue4u is niets gekend, en a3hosting en ashosting lijkt qua naam zoveel op elkaar. Ik weet niet precies wat ik hiermee aanmoet, mischien dat jullie kunnen zeggen of/wat er aan de hand is, of dat ik beetje doorgeslagen ben ;)

Verwijderd

Er is wel iets geks aan de hand, ik heb me er een keer in verdiept, maar verder dan wat wazige urls kwam ik niet.
*knip verhaal*
Dit had je natuurlijk ook gewoon aan ons kunnen vragen ;)
A3hosting === AShosting == 2blue4u Internetdiensten
En nee ik werk niet voor ASHosting of A3hosting of 2blue4u Internetdiensten, wij zijn gewoon goede collega''s en wij als networXolutions assisteren ASHosting met de technische zaken. Voor de rest hebben wij nauwe samenwerkingsverbanden, maar hebben daarnaast niets gemeen in de bedrijfsvoering.

Is het zo helder, of wordt het alleen maar waziger :9
Pagina: 1