Toon posts:

[BC3] Internet terminal server achter een Lan, kan dat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HI

Ik draai win2k server, en ik heb mijn terminal server geactiveerd. Ik heb die ocx/activeX based client opgezet, dus je kunt nu vanaf willekeurige computer binnen het LAN naar de internet pagina gaan die inlogt op mijn computer.

Dit wil ik ook kunnen vanaf het internet, maar dat lukt me niet: ik heb alleen een LAN ip. De gateway is ook een win2k server, ik ik vraag me af of ik daar iets kan instellen dat mijn ip geforward wordt of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eenmaal andermaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
Kun je dat zootje dan niet gewoon op je gateway zetten? Lijkt me simpeler....

[edit: typo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 14 april 2001 12:24 schreef jurri@n het volgende:
Kun je dat zooite dan niet gewoon op je gateway zetten? Lijkt me simpeler....
Als de gateway linux draaide kon je prtfwd downen, Maarja dat doet ie niet.

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem wel op de gateway zetten, maar dan terminal ik niet naar mijn eigen computer, en das nou wel net de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
kun je die poort niet mappen ? dan doe je op poort 3564 weet ik veel naar poort 80 van die netwerp pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je moet de port forwarden, doe ik op mijn werk ook voor remote admin.

heb ik het locale netwerk overal de zelfde poort in gebruik

en op de router zeg ik:

192.168.0.1:500 > internetip:501
192.168.0.2:500 > internetip:502

enz zo kan ik alle pc''s berijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er nou nog niet helemaal uit hoe je dat moest doen, en het leek of jij al het zelfde had gedaan.
Mag ik je vragen het iets gedetailleerder uit te leggen?

Voor de win2k terminal server (TS), moet je in je inetpub dir een paar bestandjes neerzetten, oa een inlogpagina.html, een scriptje, en activeX bestand, en dan geef je in Internet Information Services (IIS) op dat je een internet pagina wilt maken met als bron bestanden de zojuist in inetpub gezete bestandjes. Je geeft een poort ed.

Nu kun je ook invullen dat de bronbestanden op een andere pc op het netwerk staan. Als ik dat in IIS op de gateway instel, en ik verwijs naar de bronbestanden in mijn lokale inetpub, dan kan ik de pagina wel openen, maar geeft hij een inlog error.

Hoe pak ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik als ik dat zo instel kan ik dan ook een primary en een secondary DNS (met 2 pc''s) op een Chello accountje?
Pagina: 1