Toon posts:

[BC3] Domein en zelf DNS draaien in Windows 98.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een domein te reggen (neem even voorbeeld.nl, als ik zeg wat ik ga reggen is het morgen weg :))
Mijn Ip adres is even als voorbeeld 1.2.3.4
Ik heb nog wel wat vragen waar ik niet echt een duideljk antwoord op kon vinden.

Ik wil dan onder andere de volgende subdomeinen erin hebben
cgi.voorbeeld.nl -> 1.2.3.4/cgi-bin
forum.voorbeeld.nl -> 1.2.3.4/forum
www.voorbeeld.nl -> 1.2.3.4

Als ik dan het domein bij bijvoorbeeld delphi wh reg dan verwijzen zij toch *.voorbeeld.nl naar 1.2.3.4 en moet ik zelf een dns server draaien om de subdomeinen af te handelen? En dan een secondary dns bij granitecanyon oid.

Geef ik aan Delphi dan de dns server door ofzo bij het registereren van het domein?

Weet iemand of mijn vrienden van chello ;) het leuk vinden als ik een dns en webserver draai?

En dan komt het leukste, ik draai win 98 op mijn server. Linux is nog een beetje abracadabra voor me, ik wil het nog wel een keer leren, maar daar moet ik echt de tijd voor nemen. Dus kom alsjeblieft niet met je moet linux gaan draaien, daar heb ik op het moment even niets aan. Is er gratis dns server software voor win98?

Ik draai nu winroute om internet het huis door te sturen en apache als webserver.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Oh ja, is er ook nog ergens een tutorial voor dit soort vragen, webservers for complete idiots ofzo?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als ik dan het domein bij bijvoorbeeld delphi wh reg dan verwijzen zij toch *.voorbeeld.nl naar 1.2.3.4 en moet ik zelf een dns server draaien om de subdomeinen af te handelen? En dan een secondary dns bij granitecanyon oid.
Een domein heeft *altijd* minimaal twee DNS servers nodig. En of Delphi die voor jou kan verzorgen zul je op hun site moeten kijken...
Geef ik aan Delphi dan de dns server door ofzo bij het registereren van het domein?
Domein servers moet je opgeven bij registratie ja. :)
Weet iemand of mijn vrienden van chello het leuk vinden als ik een dns en webserver draai?
Hebben ze weinig problemen mee. Maar hoe kan dat ook anders, ze weten het niet. :)
Is er gratis dns server software voor win98?
*haalt diep adem*

*telt langzaam tot 100*

*rent nog even 3 rondjes om huis heen*

*kalm*

Een DNS server voor Windows 9x... hmm... kijk even op tucows, daar staat wel een aantal.

Verwijderd

Topicstarter
*haalt diep adem*
*telt langzaam tot 100*

*rent nog even 3 rondjes om huis heen*

*kalm*
Heb ik nog best snel antwoord :)
Linux komt er zo snel mogelijk, win2k op een p166 met 64 mb is niet zo''n best plan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hier ook een server draaien, win2k op een p166 met 64 mb.... doet ut prima hoor...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Makkelijkste is dan om die Linux bak (Liever nog bijv. FreeBSD :)) alleen je www verkeer af te laten handelen.
DNS regel je dan bij bijvoorbeeld granitecanyon.com .

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lees eerst de RFC (en HOWTO en FAQ) voor dat je dit: "forum.voorbeeld.nl -> 1.2.3.4/forum" soort dingen opschrijft :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
WTF is RFC?
Iets van linux ofzo en wat klopt er niet?

Verwijderd

wtf is RFC? haha :D

Request For Comment staat het voor. Het iab (internet architecture board (teminste dacht ik dat het de afkorting daarvan was)) heeft die documenten lopen publiceren waarin dus de specificaties van de tcp/ip protocollen staan, en elk protocol heeft dus een eigen nummertje:)

edit->
ff netjes gemaakt:)
Pagina: 1