Toon posts:

[BC3] Dataverkeer van vhosts meten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe kun je op je server de dataverkeer meten van vhosts ?

Ik heb btw de search al gebruikt maar daar stond geen echt goed antwoord.

Het liefst heb ik het volgende:
- Iedere vhost heeft zijn eigen apache logs
- In een lijstje moet ik de locatie''s van de log file''s kunnen opgeven
- Voor iedere logfile telt ie hoeveel mb data er is gebruikt

Dit is genoeg, ik kan het verder zelf wel verwerken...

Weet iemand zoiets :?

Verwijderd

je bedoelt zoiets als webalizer?

Verwijderd

Topicstarter
Nah niet helemaal
Meer voor sysadmin''s, dat die kunnen zien hoeveel data elke vhost heeft verbruikt.

Dus een script die een log file doorzoekt en dan telt hoeveel data er is verzonden. Kan het zelf wel ombouwen dat hij de gegevens verder verwerkt in een db ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg dit via icq:
Subject: Gathering of Tweakers
lees net je vhosts probleem,
je kan per vhost eventueel via ipchains loggen hoeveel dataverkeer je genereerd.
Op www.linux-nl.cx staan voorbeelden hiervan
Dit werkt toch niet als alle vhost''s hetzelfde ip hebben :?

Verwijderd

Bouw dan een script wat de logfiles doorploetert ;)

Verwijderd

Topicstarter
Duh, zover was ik ook nog wel gekomen met ''denken'' ;)

Maar probleem is dat ik geen perl ken en de opbouw van die log files niet goed ken.

Weet iemand zo''n script :?

Verwijderd

dis wel lache, pimmetje weet dus niet eens hoe die nou werkelijk meet hoeveel een persoon aan dataverkeer verbuikt, maw, accountje bij hem aanvragen en lekker veel data trekken...kan die toch niet nameten :)

Verwijderd

Topicstarter
Flame :r:r:r

On-topic please !

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 14:43 schreef pimderks het volgende:
Flame :r:r:r

On-topic please !
+1 Interresant

Je kon toch ook 1 maand gratis testen of niet? >:)

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 14:13 schreef pimderks het volgende:
Duh, zover was ik ook nog wel gekomen met ''denken'' ;)

Maar probleem is dat ik geen perl ken en de opbouw van die log files niet goed ken.

Weet iemand zo''n script :?
Wie zegt dat dat met perl moet? Kan ook met PHP e.d. En hoe de logfiles zijn opgebouwd, wel lastig he een log file openen en erin kijken.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27
Die jongen vraagt een oplossing op zijn probleem. Als iedereen een beetje commentaar gaat lopen geven over dat de persoon in kwestie niet kan programmeren is daar niemand mee geholpen. Dit forum is bedoelt om elkaar oplossing te bieden. Hou je domme kritiek lekker voor je zou ik zeggen.

Helaas kan ik je ook niet helpen.

Verwijderd

Euh wat is het nut van jou topic? En Pim kijk eens op www.hotscripts.com.
Verder heeft pimmetje of rednax (1 van de 2) deze vraag zo''n 3 a 4 maanden terug ook al gesteld en toen werden er diverse nuttige antwoorden aangedragen. Als Pim er verder niks mee doet is dat zijn probleem. Verder zijn we hier geen papagaaien die alles 10X lopen te herhalen.

Verder denk ik ook, dat ie hier niet veel info zal krijgen, want veel mensen werken bij een host. En waarom zou je in godsnaam de concurent helpen?!?

Verwijderd

Topicstarter
Nut is informatie krijgen (daar is een forum voor :?)
Hotscripts kon ik niet vinden
Heb deze vraag nog nooit gesteld
Search stond niks bruikbaars

Verwijderd

Dubbele post :(

Verwijderd

[topic=104582]

Daar heb jij toch echt gepost hoor. |:( Overigens wel wonderbaarlijk dat ik zoiets direct vindt wanneer ik het woord dataverkeer opgeef in de search. Gebruiken we wellicht een andere search?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de vraag nooit gesteld, heb alleen interesse getoont in de topic.

Ik heb dat gevonden ja maar daar staat geen bevredigend antwoord dus open ik zelf een topic.

Doe nou niet zo moeilijk bij me en antwoord normaal. Als je niks zinnigs on-topic hebt te posten post dan niet !

Verwijderd

Lezen is lastig niet waar....

Verder als jij serieus wilt wordne genomen als webhost, moet jij je gedrag maar eens aanpassen op o.a. dit forum.

Verder maak ik geen woord meer aan je vuil (verspilde energie)

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat je je kop houd want je hebt toch niks zinnigs te melden.

Ik post als forumuser en niet als webhoster dus wat loop je in de verte te lullen man

Een forum is om informatie uit te wisselen !

Dus nogmaals, mensen die zinnige info hebben s.v.p. reageren...

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

<offtopic>
Aangezien je als jezelf post en je niet bepaald netjes overkomt kan ik me voorstellen dat dat niet zo''n goede reclame is voor het bedrijf(je) die je runt. Ik zou iig geen zaken met je doen na je reacties gelezen te hebben.
</offtopic><ontopic>
In dat andere topic staat het dus vrij duidelijk uitgelegd. Eerst alles in 1 file loggen met onderscheidt tussen vhosts en daarna per vhost nieuwe logs maken en die met webalizer statten.
</ontopic>

Verwijderd

Topicstarter
Ik post dit als mezelf en niet als bedrijf dus slaat nergens op.

Btw; ik begon netje''s maar na wat geflame word het niveau door ene Kertje en Rats snel lager :r

Blijkbaar ontbreekt de leeskunst aardig bij jouw want het gaat hier helemaal niet om webalizer

Verwijderd

Kan het me toch niet voor me houden om op je loze uitspraken te reageren.
Op vrijdag 13 april 2001 16:14 schreef pimderks het volgende:
Fijn dat je je kop houd want je hebt toch niks zinnigs te melden.
Ga je zo ook om met je klanten? Geen wonder dat er niemand bij je wilt hosten op je vriendjes na.
Ik post als forumuser en niet als webhoster dus wat loop je in de verte te lullen man
Dit is bij jou zeer lastig uit elkaar te houden, want de ene keer loop je weer te spammen en de andere keer niet. Of Spam je ook als forum user? Dan is het goed hoor....... Verder wat moet een forum user met zo''n script? Jij wilt hem gebruiken voor je bedrijf(je) en dus post je als Webhost en niet als forumuser.
Een forum is om informatie uit te wisselen !
Eindelijk iets waar we het mee eens zijn! Maar ik wissel ook informatie uit en wel met jou.

Verder is dat topic wat ik gaf zo duidelijk als wat. Staat gewoon precies in wat je moet doen! Dus bij deze enkele nuttige tips:

A) Reageer eens beleeft op een forum
B) Eerst lezen alvorens je mond open te trekken
C) Kalmte kan je redden.

Verwijderd

Topicstarter
A was beleeft tot dat jullie gingen flamen :r
B ik heb gelezen en het was niet wat ik wilde
C ik ben kalmer dan jouw, ik wil gewoon info en vraag niet om een flame war van een stelletje ziekers die me zo nodig de grond in willen boren :(

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 16:36 schreef pimderks het volgende:
A was beleeft tot dat jullie gingen flamen :r
Dus als een klant niet te vreden is begin je hem ook maar uit te schelden omdat hij niet te vreden is? Als bedrijf zijnde moet je altijd rustig blijven.
B ik heb gelezen en het was niet wat ik wilde
Je vraagt om een programma wat per site het dataverkeer berekend. En in dat topic staat toch echt hoe het moet hoor.
C ik ben kalmer dan jouw, ik wil gewoon info en vraag niet om een flame war van een stelletje ziekers die me zo nodig de grond in willen boren :(
Uiteraard ben je kalmer, als je jezelf vergelijkt met een Tornado. Maar uit bovenstaande posts van jou kan ik je nou niet een bepaald kalm persoon noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 16:41 schreef Rats het volgende:

[..]

Dus als een klant niet te vreden is begin je hem ook maar uit te schelden omdat hij niet te vreden is? Als bedrijf zijnde moet je altijd rustig blijven.
[..]

Je vraagt om een programma wat per site het dataverkeer berekend. En in dat topic staat toch echt hoe het moet hoor.
[..]

Uiteraard ben je kalmer, als je jezelf vergelijkt met een Tornado. Maar uit bovenstaande posts van jou kan ik je nou niet een bepaald kalm persoon noemen.
1 Ik post hier niks van een bedrijf dus deze topic is gewoon geopent als forumuser. Klanten worden uiteraard anders behandelt maar jullie zijn geen klanten en deze topic heeft niks met m''n webhost te maken

2. Ik zeg toch duidelijk dat ik niet zoiets als webalizer wil man !

3. Ga eens na wie de kalmte verstoord :(

En nu weer on-topic met serieuze mensen, flames worden genegeerd !

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 16:47 schreef pimderks het volgende:

[..]

1 Ik post hier niks van een bedrijf dus deze topic is gewoon geopent als forumuser. Klanten worden uiteraard anders behandelt maar jullie zijn geen klanten en deze topic heeft niks met m''n webhost te maken
Wat moet jij met zo''n programma? Je wilt het gebruiken voor je bedrijf dus post je als Bedrijf zijnde en niet als forum user
2. Ik zeg toch duidelijk dat ik niet zoiets als webalizer wil man !
Staat dat indat topic? Er staat dat het daarmee kan en als je webalizer kende, kan het programma meer dan alleen statistieken maken.
3. Ga eens na wie de kalmte verstoord :(

En nu weer on-topic met serieuze mensen, flames worden genegeerd !
Tot mijn grote ongenoegen jij,

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 16:28 schreef pimderks het volgende:
Btw; ik begon netje''s maar na wat geflame word het niveau door ene Kertje en Rats snel lager :r
niveau lager door mij? haha....right... zullen we maar niet weer over je badeendje beginnen he?

btw, wat precies maakt het niveau (welk niveau? spam-niveau?) lager dan? mijn c.q. onze reacties op jou spam ofzo? ik blijf altijd erg netjes hoewel ik soms nogal pissed van je word hoor...:D

Verwijderd

Topicstarter
:D:D:D:D:D:D:D:D ''mijn spam :D:D:D:D:D:D:D:D

Ze zouden je posts moeten verfilmen joh, comedie...
valt grof geld mee te verdienen

Ik kap ermee, als jullie te klein zijn om normaal een vraag te beantwoorden dan zijn jullie geen donder waard.

Een forum is om info te krijgen en niet om anderen zwart te maken

Deze topic mag dicht, een stelletje super kneuzen denkt dat ze alles zijn.... NOT |:(

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Voordat ie dicht gaat, wil ik nog ff >:)

Aangezien ik ook al is een topic heb gezien tussen pimderks en nog een GOT user waarin ze ruzie hadden, moet ik zeggen dat de reputatie van ene Pimderks daar niet beter van word >:)

Naar mijns inziens is dat mannetje niet zo bijster slim bezig, maar het kan aan mij liggen >:)

Maar ga maar lekker door met je posts, komt je ''hostingbedrijfje'' vast ten goede! >:)

Succes mannetje!! HAHAHA :D

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 17:30 schreef pimderks het volgende:
Ik kap ermee, als jullie te klein zijn om normaal een vraag te beantwoorden dan zijn jullie geen donder waard.

Wij zijn zeker niet te klein om een antwoord te geven. Heb hostscripts en een topic aangegeven waarin duidelijk staat hoe het moet. Als je te hardsleers bent om het te leze/uit te voeren of wat dan ook, tja daar kan ik niks aan doen.

Verder is een forum er inderdaad om informatie uit te wisselen, maar ook niet als Spam medium. En als je vervolgens bar en boos begint te schreeuwen vinden wij dat alleen maar humoristische en gaan wij juist antwoorden.

Verder roep je de hele tijd dat je dit als forum user post, maar je vraagt wel degelijk naar iets wat met je bedrijf te maken heeft en dus post je als bedrijf en niet als forum user. Verder moet het overigens geen bal uitmaken of je iets post a;ls forum user of als bedrijf. Je hoort gewoon weg altijd beleeft en vriendelijk te zijn, ook al trapt die ander je nog zo diep de grond in dat je in de komende 18 jaar er nog niet uitkomt.

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 17:30 schreef pimderks het volgende:
:D:D:D:D:D:D:D:D ''mijn spam :D:D:D:D:D:D:D:D

Ze zouden je posts moeten verfilmen joh, comedie...
valt grof geld mee te verdienen

Deze topic mag dicht, een stelletje super kneuzen denkt dat ze alles zijn.... NOT |:(
maak jezelf niet zo belachelijk joh,
je hebt nou eenmaal de reputatie dat je spamt, en als je er ook is een keer mee zou kappen dan kom je daar vanzelf weer vanaf....

en met deze kinderachterige opmerkingen die je terug maakt naar iedereen laat alleen maar blijken dat je behalve een spammer ook nog is een irritant pubertje bent (lees: ik zeg niet dat je het bent, maar je geeft wel de indruk)...

8-)
Pagina: 1