Toon posts:

[BC3] Globale variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jow mensen,

Ik heb hier een Apache server met PHP draaien en nu wil ik de volgende url opgeven in mijn browser: http://bla?lala=jodelo

Als ik nu iets met lala in mijn php wil doen, bijvoorbeeld echo "lala = $lala";
Dan gebeurt er helemaal niks, ik krijg wel ''lala = '' terug, maar er lijkt niets in de variabele te staan.

HTTP_GET_VARS en HTTP_POST_VARS werken wel gewoon. In principe kan ik daarmee gewoon verder werken, maar waar ik dus naar op zoek ben is de optie om het ergens in te kunnen stellen in ofwel de config van PHP of die van Apache (wat me waarschijnlijker lijkt), die het mogelijk maakt de variabelen direct aan te spreken.

Weet iemand dat? Ik heb het namelijk niet kunnen vinden...

Tnx,

Rens

Verwijderd

Misschien handig om een cursus PHP te volgen? Want hoe jij die variable probeerd op te roepen krijg je hem gegarandeerd niet terug.

als je devolgende url hebt: http://www.domein.nl/index.php?action=bla

Geeft de variable $action bla terug. Je kan deze dan zo opvragen:
PHP:
1
2
3
<?
echo $action;
?>

Verwijderd

Topicstarter
Je kan variabelen ook gewoon rechtstreeks in een string plaatsen hoor.
code:
1
2
3
4
5
<?php

echo "$action";

?>

werkt dus ook. Misschien moet jij een cursus PHP gaan volgen?

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
register_globals boolean
Tells whether or not to register the EGPCS (Environment, GET, POST, Cookie, Server) variables as global variables. You may want to turn this off if you don''t want to clutter your scripts'' global scope with user data. This makes the most sense when coupled with track_vars - in which case you can access all of the EGPCS variables through the $HTTP_ENV_VARS, $HTTP_GET_VARS, $HTTP_POST_VARS, $HTTP_COOKIE_VARS, and $HTTP_SERVER_VARS arrays in the global scope.

• B-Man
  • Niet online
track_vars boolean
If enabled, then Environment, GET, POST, Cookie, and Server variables can be found in the global associative arrays $HTTP_ENV_VARS, $HTTP_GET_VARS, $HTTP_POST_VARS, $HTTP_COOKIE_VARS, and $HTTP_SERVER_VARS.

Note that as of PHP 4.0.3, track_vars is always turned on.
Als je PHP < 4.0.3 draait is ''tie misschien gecompileerd zonder --enable-track-vars, en dan worden gePOST-e gegevens niet automatisch globale variabelen.

Verwijderd

postvars bij php zijn zooo simpel...simpeler dan je verwacht.....daarom lijkt het zo moeilijk:)

teminste als ik eht goe dheb is het zo, dat als je iets=blaat post naar een phptje
in dat phptje $iets de waarde blaat krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 4.0.3 geinstalleerd en de track-vars zijn geenabled en registerglobals ook...
Op dinsdag 03 april 2001 17:10 schreef Kertje het volgende:
postvars bij php zijn zooo simpel...simpeler dan je verwacht.....daarom lijkt het zo moeilijk:)

teminste als ik eht goe dheb is het zo, dat als je iets=blaat post naar een phptje
in dat phptje $iets de waarde blaat krijgt.
Als je goed leest, zie je dat dat dus bij mij niet werkt. Ik ben geen newbie...

Verwijderd

ahw sorry was beetje te lui om het hele verhaal te lezen, ben nl zelf ooit een tijd bezig geweest met het uitzoeken van zoiets simpels...dacht bijna dat er nog iemand zo dom was als mij ;)

• B-Man
  • Niet online
Vreemd, ben je php.ini al eens nagelopen op vreemde instellingen... Standaard moet PHP namelijk de HTTP_GET_VARS en HTTP_POST_VARS globaal maken... Heb je PHP zelf gecompileerd, of draai je je scripts op andermans server ? OS ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een eigen server, alles zelf geinstalleerd, php.ini ook helemaal nagelopen. Geen rare dingen kunnen ontdekken...

OS = RedHat 7.0 (ranzig, ik weet het, het is maar een snel opgezet testservertje)
Apache 1.3.14 en PHP 4.0.3
Pagina: 1