Toon posts:

[BC3] Kernel 2.4.2 en MySQL probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een probleem ik heb gewoon een klein servertje geinstalleerd met een linux slackware 7.1 en apache 1.3.19 met daarbij nog een MySQL server. Het probleem is alleen dat op mijn andere machine met dezelfde scripts MySQL zichzelf sluit en gewoon zichzelf weer bij drie processen houd. Nu heb ik dus op die nieuwe bak het probleem dat de webserver telkens een connectie maakt en die klaarblijkelijk niet meer sluit dus na een dag ken ik:

killall -9 mysqld (want dan heb ik dus 80 of meer mysql processen open staan)

Iemand een Idee of een oplossing voor dit nogal vervelende probleem?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb slackware-current en latest mysql (3.23.36) en daar niet echt problemen mee. Wel een stuk of 25 mysqld processen, maar dat was al redelijk wat bij 2.2.18 en en apache .17.
Het zit niet in je scripts dat de nieuwe MySQL er wat ''netter'' mee omgaat? De SQL server waar ik het over heb:
Uptime: 47284 Threads: 30 Questions: 92706 Slow queries: 1 Opens: 2154 Flush tables: 1 Open tables: 63
Bijna 2 queries per seconde, niet echt bij zonder veel dus.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Niemand een idee over hoe dit kan? Ik ben er achter zodra ik mijn httpd deamon een restart geef dat de mysql processen weg zijn. Zou dit een foutje zijn apache_1.3.19 ism php4?

Groetjes!

Verwijderd

use je mysql_pconnect?
Threads: 135 Questions: 12226946 Slow queries: 5 Opens: 394 Flush tables: 1 Open tables: 63
no probs.
$ ps -axu|grep mysql|wc -l
141
daarbij heb ik wel het max. aantal connecties aangepast en op 300 gezet. misschien een idee om gewoon mysql opnieuw te compilen? (als je bijvoorbeeld rpms hebt gebruikt?)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 april 2001 18:27 schreef blablablabla het volgende:
use je mysql_pconnect?
Threads: 135 Questions: 12226946 Slow queries: 5 Opens: 394 Flush tables: 1 Open tables: 63
no probs.
$ ps -axu|grep mysql|wc -l
141
daarbij heb ik wel het max. aantal connecties aangepast en op 300 gezet. misschien een idee om gewoon mysql opnieuw te compilen? (als je bijvoorbeeld rpms hebt gebruikt?)
Ik ben nu bezig met het deinstalleren van mysql, apache en php :) ff goed zoeken en overal een rm -Rf * php dit en apache dat httpd zus en mysqlib zo :)

Maar goed ik heb het al een paar keer geprobeerd en ben nu overgestapt op apache 1.3.14 waarschijnlijk werkt dit wel. En nee ik gebruik geen rpm''s :) was het maar zo dan was het een stuk makkelijker maar ik gebruik slackware en die rpm manager daar draait niet zo lekker dus ik ben altijd bezig met:

./configure -prefix= etc... etc...
make
make test of make install als de test goed is bevallen :)

De kernel is het probleem denk ik niet of apache moet er moeite mee hebben maar ga nu kijken of het met een oudere apache wel lukt, want de nieuwe blijft hangen en die houd dus mijn mysql connectie open!

heel de /www/conf/httpd.conf al doorgespit is hetzelfde als een andere webserver waar het wel op werkt met dezelfde config dus ik sta voor een groot raadsel! :) Morgen misschien cd erin en overnieuw installeren alles euh!