[BC3] mysql, php, perl, pop freehosting behoefte?

Pagina: 1
Acties:

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 11:02

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
Ik kom hier telkens mensen tegen die willen dat voor nix de zon op gaat. Nou ja,zo werkt dat natuurlijk niet. :)

Maar ik kan me wel voorstellen dat als je nog aan het bouwen/experimenteren bent je geen zin hebt om Widexs bijvoorbeeld 40 piek per maand te betalen en dan heb je nog niet eens mysql erbij...

dus ik zit erover te denken om een server neer te zetten waar mensen tegen eenmalige setup kosten (25 piek ofzo) lekker kunnen aanklooien totdat hun site ''live'' gaat.

nou vraag ik me twee dingen af:
ik heb upstream 256kbit te burnen, dus met hoeveel users zou je dan erop kunnen spelen? en natuurlijk: bestaat dit al en zo nee, is hier behoefte aan?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 08:29
''k ben zelf ook zoiets gestart ( http://jurrian.nielsonline.com/serverproject/ ), maar het aantal mensen dat echt mee wil doen is niet echt groot... ondanks dat ik toch wel eens de URL een paar keer op ''t forum heb gezet (sorry voor de SPAM) :)

Verwijderd

dubbel....

Verwijderd

iets meer vragen helpt:)
als ik echt lage prijzen zie loop ik er aan voorbij:) argwaan, teminste das bij mij zo...misschien niet bij iedereen :)

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
ja, maar ik heb het dan ook niet over ''full-plunge hosting'' in dit geval. Het gaat mij er meer om om ruimte/software aan te bieden voor mensen die iets willen bouwen/oefenen (en zelf die middelen niet hebben) en *daarna* pas overstappen naar een echte hosting provider.

Zeg maar een ontwikkelomgeving...

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 08:56 schreef jurri@n het volgende:
''k ben zelf ook zoiets gestart ( http://jurrian.nielsonline.com/serverproject/ ), maar het aantal mensen dat echt mee wil doen is niet echt groot... ondanks dat ik toch wel eens de URL een paar keer op ''t forum heb gezet (sorry voor de SPAM) :)
Wat jij doet is iets totaal anders dan wat in de eerste post vermeldt wordt. Hij wil een soort ''developers plaats'' starten, waar mensen zonder maandelijkse kosten lekker kunnen rotzooien (als ik het goed begrijp), goed idee overigens :). Wat jij doet is gewoon hosting, met maandelijkse kosten.

Btw, ik begin eerlijk gezegd dat gespam via nielsonline.com een beetje zat te worden ...

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
yep, dat is inderdaad mijn plan... eindelijk iemand die lezen kan! :)

of ben ik zo wazig met mijn omschrijvingen? could be, 23h33 en een fles wijn achter de kiezen... ;)

Verwijderd

256 kbit? Klinkt als een goede kabel provider of een ADSL boer. Als je hier serieus mee gaat beginnen, controleer dan wel even of je provider dat ook goed vindt :)

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
zit bij planet internet (adsl) en volgens hun voorwaarden mag je gewoon je eigen servers draaien...

ik denk dat met name de aard van de server (ontwikkeling) bij lange na niet zoveel verkeer gaat trekken als wanneer iemand zijn eigen celeb site gaat hosten, dus wat dat betreft zal het wel mee vallen.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 10:03 schreef Willem2 het volgende:
zit bij planet internet (adsl) en volgens hun voorwaarden mag je gewoon je eigen servers draaien...

ik denk dat met name de aard van de server (ontwikkeling) bij lange na niet zoveel verkeer gaat trekken als wanneer iemand zijn eigen celeb site gaat hosten, dus wat dat betreft zal het wel mee vallen.
Planet is mxstream, en 256 / 8 = 32 kb, maar in de praktijk kom je niet boven 27 uit. Scheelt toch 5 kb :)

Maar ik denk dat je er makkelijk een stuk of 100 users mee kunt hebben. Zoals je zelf zegt verbruikt het toch niet zoveel dataverkeer, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze met z''n allen tegenlijk gaan zitten pompen :)

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
ik denk dat je daar idd gelijk in hebt Niels; ik heb een keer een sterk staaltje statistiek gezien van een isp met een 64kbit leaselijn (!), 8 inbelpunten en 200 abo''s!

waar het op neer kwam is dat statistisch gezien de kans nihil is dat mensen elkaar met deze specs dwarszitten (zowel qua inbellen als qua bandbreedte).

en ik moet zeggen, ik heb die inbel account 2 jaar gebruikt en zelden in gesprek gekregen en al helemaal geen bandbreedte problemen (of kwam dat nou omdat ik een shell-account op de server had? ;) )

dus wat dat betreft zou je volgens zo''n berekening 800 mensen moeten kunnen bedienen...

MWAHAHA, dat lijkt mij toch geen goed idee... :)

Verwijderd

Dat lijkt me vrij sterk, 64kbit, zal eerder 64kbyte zijn, al lijkt me dat nog aan de lage kant voor 200 users.

Hoewel.. als nielsonline.com lang down is of gaat, dan zet ik het forum wel eens op m''n chello accountje, en dan met een man of 10/12, en ze zeggen dat het sneller gaat dan op een server met 100mbit... raar maar waar.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
zal idd wel 64kbyte zijn geweest, maar het blijft weinig...

enne, chello is toch 128Kbit upstream (max)?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
okay, ff een domeinnaampje geregeld, dit wordt dus het plan:
Virtual Domain Development Hosting

btw, ik post dit maar een keer, dusse, ik beschouw dit niet als spam! :)

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 11:51 schreef Willem2 het volgende:
okay, ff een domeinnaampje geregeld, dit wordt dus het plan:
Virtual Domain Development Hosting

btw, ik post dit maar een keer, dusse, ik beschouw dit niet als spam! :)
nou vooruit, geen spam:) maar... opzich klinkt het wel beter, vhostje met domeinnaam voor 25 piek...zelfs als je maar een weekje gaat klussen is het nog goedkoop.... maargoed...ik vraag me af of er echt veel vraag naar is...

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Ik heb even gekeken, heel leuk idee.

Ik heb het allemaal voor 180 piek bij ashosting.nl maar het ziet er heel aardig uit voor die 25 piek. Nobel idee ;)

• Ravity
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 15:12
Mocht de snelheid/bandbreedte niet genoeg zijn, dan mag je die box wel bij mij plaatsen. Ik vind het namelijk een leuk project.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
hey, Ravity, dan moet ik jou ff op mijn icq lijstje hebben denk ik! :)

tja, of het *echt* gaat lopen weet ik niet, maar nu kunnen we in ieder geval die vragen van "waar kan ik goedkoop met php&mysql oefenen" meteen de kop indrukken! ;)

ik vind het voornamelijk leuk om te doen, dus al worden het maar 10 gebruikers, maakt mij niet uit! slapend rijk worden doe ik anders... hahaha

Verwijderd

Gewoon een shell account nemen op een linux bak met enabled web access meestal niet duurder dan een tientje of vijftien piek per maand.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
yup, heb je gelijk in, maar dat is dan toch 120-180 gulden per jaar... wat ik wil doen 25... tel uit je winst! ;)

Verwijderd

Daarom ben ik maar met freenethosting.nl begonnen zodat iedereen lekker kan kloten ... De beta versie van de site komt over 2 dagen online :o) dan kunnen maximaal 20 mensen registreren om te kijken of het werkt en of er ergens buggies inzitten... En het is vervelend maar van 1 simpele banner op iedere site moet de server gefinancierd worden... dat moet dan toch wel lukken?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
dat is ook een manier ja, maar ik ga ervan uit dat als mensen willen ontwikkelen, ze geen behoefte hebben aan banners )ik niet iig ;) ) en dat die banners dan sowieso nix opleveren...

maar ja, voor ieder wat wils he?

Verwijderd

die projectjes zijn wel stoer, maar de echte ontwikkelaar heben zelf wel een pc die ze kunnen configgen...dus heel veel voordelen zie ik niet....

Verwijderd

Het is meer voor mensen die gewoon hun website op het net willen via een gratis en snelle manier :) En in ruil daarvoor een klein javascript waar je een banner mee in je homepage moet plaatsen is dan toch niet zo een probleem? Bekijk de snelheid maar is. Is best wel goed... En bekijk de mogelijkheden eens is. Ik vind het gewoon leuk om te doen en om het te financieren moet ik nou eenmaal die banner erop zetten bij de pages.

Met freednshosting.nl ook een project kan je straks je eigen domeinen gratis in een nameserver zetten en dat ook snel en gratis en dat zonder banners en die kan je zelf dan aan je eigen freenethosting account koppelen dacht niet zo slecht hiermee te zijn?

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Topicstarter
nee, ik zeg ook niet dat het slecht is, het is alleen een wat andere insteek...

jij > freehosting
ik > ontwikkelomgeving

en het is natuurlijk idd.zo dat veel mensen die ontwikkelen zelf een systeem hebben staan, maar niet iedereen.

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Maar ik heb zelf al een server draaien, binnenkort ook met mysql. 8-)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Ik doe ''t ook al heel lang, bijna helemaal vergelijkbaar, alleen ben na een hele tijd 25 piek eenmalig naar 5 piek per maand of 40 piek eenmalig gegaan omdat je met een vrij laag eenmalig bedrag ''dichtslibt'', je hebt wel even wat geld om te investeren ofzo, maar op een gegeven moment wordt het meer en meer .. denk daar bij na ;)

Maar als je er wel wat geld aan kwijt wil zijn, kan ''t natuurlijk wel..

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 22:55 schreef wazzup2k het volgende:
Het is meer voor mensen die gewoon hun website op het net willen via een gratis en snelle manier :) En in ruil daarvoor een klein javascript waar je een banner mee in je homepage moet plaatsen is dan toch niet zo een probleem? Bekijk de snelheid maar is. Is best wel goed... En bekijk de mogelijkheden eens is. Ik vind het gewoon leuk om te doen en om het te financieren moet ik nou eenmaal die banner erop zetten bij de pages.

Met freednshosting.nl ook een project kan je straks je eigen domeinen gratis in een nameserver zetten en dat ook snel en gratis en dat zonder banners en die kan je zelf dan aan je eigen freenethosting account koppelen dacht niet zo slecht hiermee te zijn?
Heb een beta site opengezet als iemand intresse heeft om dit te testen ga dan naar

http://beta.freenethosting.nl en kijk of het werkt.

:)

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 01:15 schreef wazzup2k het volgende:

[..]
als ik het goed begrijp, kan iemand door die gegevens in te vullen een vhost krijgen...gaat dit volautomatisch? dat vind ik persoonlijk nl het meest spectaculaire eraan:)

opzich wel makkelijk maar, als dit echt zo volautomatisch gaat (ga ik ff vanuit dus) moet je wel uitkijken voor misbruik lijkt me....

suc6 ermee iig, wel stoer als het beetje aanslaat enzo.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 01:29 schreef Kertje het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp, kan iemand door die gegevens in te vullen een vhost krijgen...gaat dit volautomatisch? dat vind ik persoonlijk nl het meest spectaculaire eraan:)

opzich wel makkelijk maar, als dit echt zo volautomatisch gaat (ga ik ff vanuit dus) moet je wel uitkijken voor misbruik lijkt me....

suc6 ermee iig, wel stoer als het beetje aanslaat enzo.
Het gaat inderdaad volautomatisch met bevestiging mailtjes naar mij en naar de users... Maar het is nog erg beta heb ik gemekt zitten veel foutjes in de beveiliging maar dat lossen we allemaal gaanderweg op daarom is het ook een beta test :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op woensdag 28 maart 2001 08:56 schreef jurri@n het volgende:
hoe gaat het daarmee? ik heb die link gehad van OkkE, en heb me ook ingeschreven voor een low pakket

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1