Toon posts:

[BC3] Administratie software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik vroeg me af wat jullie voor administratie software gebruiken voor jullie hosting bedrijfjes. Ik weet dat Davilex zoiets aanbied, maar dat vind ik wel errug prijzig worden...
Hebben jullie ervaring met anderen?
Zo ja welke en waarom?

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf niet goed genoeg denk ik om zoiets zelf te schrijven. Ook heb ik daar niet echt de tijd voor. Ik moet dus een administratie + facturen kunnen maken.
Iemand een idee?

Verwijderd

Als je een beetje handig bent in bijvoorbeeld PHP/MySql kan je er over nadenken om zelf een systeem te schrijven. Dit is niet zo heel moeilijk en op deze manier hebben je klanten ook direct toegang tot alle facturen (die naar hun zijn geadresseerd). Verder zou ik geen pakketten weten (althans niet tegen een realtief laag bedrag).

Verwijderd

zo ingewikkeld is die administratie over het algemeen niet, zelf schrijven altijd de beste, goedkoopste en zelfs leukste oplossing:)

maar zie is www.hotscripts.com zijn errug veel administratie scripts te verkrijgen misschien zit er wat tusse

Verwijderd

lijkt mij als je het niet handmatig mee kunt doen omdat het teveel tijd kost dat je al redelijk wat mensen hebt die je moet facturen, dan is een uitgaven van rond de 1000,- toch niet superveel, hiervoor heb je davilex club of factuur en kan je meteen met automatische incasso werken :)
scheelt veel werk t.o.v. zelf schrijven want dat kost toch ook tijd en das weer geld..

Verwijderd

Nadeel van die dingen is dat ze of teveel of te weinig functie''s hebben

m.a.w.; schrijf er een zelf want dan voldoet ie precies aan je eisen

Verwijderd

Topicstarter
mmm automatisch incasso, dat is wel errug handig natuurlijk. Komt alles tien keer sneller op je rekening:)
Is dat ook mogelijk bij buitenlandse klanten?

Je hebt zelf dus ervaring met Davilex factuur/account? Ben je tevreden? zo ja waarom wel/niet?

bedankt...:)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

kan je bij daviclub wel doen. Was eerst mijn plan maar kwam erachter dat het toch te specefiek was en heb zelf maar een programma gemaakt voor incasso''s etc..
Misschien heb je interesse in zo''n programma en scheelt een hoop met davilex :)
Je moet maar ff kijken, is inieder geval een delphi program met een MS access database.
Ik persoonlijk vind het een fijn programma
hehe natuurlijk vind ik dat heb zelf geschreven )
Suc6 met de keuze!

Verwijderd

laat eens een voorbeeldje (screenshot ervan zien) ben wel benieuwd hoe je het hebt gemaakt. Maar waarom access db? En niet bijv. een directe koppeling met een mysql server die op het web zit aangesloten?

Verwijderd

zou je trouwens ok kunnen doen, al ben ik dat momenteel aan het leren.. :)
heb net zelf een server aangeschaft dus moet wel gaan lukken in de toekomst..

Verwijderd

Ik gebruik al tijden een evaluatie versie van Account van Davilex. Toendertijd kon ik die gewoon gratis aanvragen bij davilex. Tot op heden heb ik niet kunnen vinden waar hij in gebreke komt tov de originele versie, behalve dan de melding dat het een evaluatie versie is. Ik doe er nou eenmaal lang over om te kijken of ik het wel wat vind :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan nu nog steeds, maar das wel strak he.
Ik krijg die demo alleen niet geinstaleerd om dat mysql vast loopt bij de install.
Pagina: 1