Toon posts:

[BC3] Vuurwerk factureert dataverkeer tot 6 mnd terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vuurwerk factureert extra dataverkeer (boven pakket limiet) in 2000 met F.350 per GB en in 2001 met F.100,00 per GB.

Ik heb een totaalpakket. Op hun website (en in mijn kontrakt)onder "totaal pakket uitbreiden" staat dat ze MAANDELIJKS zullen factureren.

Ik heb een factuur voor de afgelopen 5 maanden ontvangen van F.14000,00 (lees goed: VEERTIEN DUIZEND gulden).

Wanneer ze inderdaad maandelijks hadden gefactureert, had ik natuurlijk simpelweg 20GB extra ingekocht voor F.200,00 pmnd.

Mochten er meer kontraktanten van Vuurwerk met hetzelfde probleem rondlopen, dan verzoek ik hun kontakt met mij op te nemen via smsmail@bigfoot.nl

MKT

Verwijderd

Maandelijkse facturatie geldt over het algemeen niet voor dataverkeer over de limiet.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 15:30 schreef joska het volgende:
Maandelijkse facturatie geldt over het algemeen niet voor dataverkeer over de limiet.
Dat neemt niet weg dat dit een boeven streek is. Voor vuurwerk is de kostprijs van 1 gigabyte ver onderder de fl. 10,-, dus ze maken schofterig veel winst er over. En om dan iemand na 6 (!) maanden een faktuur te sturen voor de overschreden datatraffic is gewoon _not done_.

Aanvulling: Dit vindt ik het zelfde als een flitscamera op de snelweg verstoppen en pas na 6 maanden de boetes versturen die je toen gemaakt hebt.. Tikt lekker door als je iedere dag op en neer meot in de auto.. 10 km te hard ~ 70,- x 2 = 140,- per dag en dat 6 maanden lang voordag je er achter komt.. tsss

Kortom: site downloaden, nieuwe host zoeken, site uploaden bij nieuwe host en de hele rotzooi verhuizen en nooooooit meer iets met vuurwerk doen.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

vuurwerk is gewoon niet te vertrouwen wanneer het aankomt op facturering (spreek inderdaad ook uit eigen ervaring)..

Misschien dat mensen nu dit eindelijk ook eens in gaan zien..

Vuurwerk :r

PS. als je niet betaald kan ik je wel vast vertellen dat ze binnenkort met een incassobureau aan komen kakken..

• twixx
  • Niet online
Nou ik wil hem ook wel een keer van de andere kant belichten. Wist je dat je te veel dataverkeer verbruikte? En kocht je toch vooraf niet meer in?

Uiteraard is de prijs die ze rekenen voor extra Megabytes _zeer_ bijzonder.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
..Wist je dat je te veel dataverkeer verbruikte? En kocht je toch vooraf niet meer in?..
Uit het bovenste verhaal blijkt mi dat MKT NIET wist dat hij zoveel verbruikte, dus zou je deze aub willen toelichten Twixx?

[edit] typo |:(
[edit 2] (Zie onder) Oh zo...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• twixx
  • Niet online
De vraag is of een klant van vuurwerk kan zien hoeveel dataverkeer hij per maand verbruikt. Als dat zo is, en dat zo was in de eerste maand dat hij te veel verbruikte, kan Vuurwerk v.a. die maand achteraf het extra verkeer berekenen.
Het lijkt me algemene voorwaarden tijd.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens de AV ben je daar zelf voor verantwoordelijk: AV art.3e
Overschrijding dataverkeer
De Afnemer is zelf verantwoordelijk voor overschrijding van de overeengekomen hoeveelheid dataverkeer (versturen van tekst of afbeeldingen over het internet via de server van Vuurwerk Internet B.V. van en naar de website van de Afnemer). Zulks geschiedt conform de bepalingen in de Overeenkomst.
MAW, logfiles regelmatig checken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vuurwerk zal ongetwijfeld weer verwijzen naar je logfiles, gok ik zo..
Daar heb je toegang toe, en daar kun je (volgens mij) een aardig end mee komen om je verkeer bij te houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Volgens de algemene voorwaarden misschien wel, het wil niet zeggen dat die altijd rechtsgeldig zijn.

Er staat niet voor niks altijd zoiets in :

Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. XXX en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

Persoonlijk vind ik het logisch dat een klant ten alle tijden inzicht moet hebben in zijn dataverkeer. En zeker indien hij daarvoor later wordt gefactureerd.

Ik zou met de voorwaarden even naar een advocaat stappen. (lijkt me nogal de moeite voor een 14.000 gulden )

Suc6 in ieder geval :)

Verwijderd

Ja als ik een auto huur kan ik ook de kilometers bijhouden door het tellen van de kilometerpaaltjes .....

Verwijderd

als ze daadwerkelijk in de overeenkosmt aangeve ndat ze per maand factureren, dan hoef je dit echt niet te betalen, teminste, dan zou ik...zeker voor 14.000 een advocaat inschakelen...

edit->
oja, ''t is trouwens zou, ook al staat het dat z het wel mogen, het niet altijd direct rechtsgeldig is, het is nl bij de nederlandse wet verboden om een contract waterdicht te schrijven, teminste op zo''n sluikse manier.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op Thursday 15 March 2001 15:00 schreef dewie het volgende:
Ja als ik een auto huur kan ik ook de kilometers bijhouden door het tellen van de kilometerpaaltjes .....
Da''s natuurlijk b*llsh*t.
Als ik te hard rij en ik word geflitst kan ik ook niet aankomen met het argument dat ik niet op m''n snelheidsmeter kijk.

[edit]
Neemt niet weg dat ze je wel ff een seintje hadden kunnen geven.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 14:11 schreef mkt het volgende:

Ik heb een factuur voor de afgelopen 5 maanden ontvangen van F.14000,00 (lees goed: VEERTIEN DUIZEND gulden).
Schijt zeg, jij bent pas genaaid... direct opzeggen die k*tzooi! hier heb je natuurlijk nix aan, men moet je wel aangeven dat je een limiet overschrijdt!

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 19:12 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Da''s natuurlijk b*llsh*t.
Als ik te hard rij en ik word geflitst kan ik ook niet aankomen met het argument dat ik niet op m''n snelheidsmeter kijk.
Grappig je geeft me gewoon gelijk.

Inderdaad je hebt een duidelijk inzicht in je snelheid ..........

Als je baas tegen jouw zegt je moet met deze auto zo snel mogelijk naar amsterdam rijden. Alleen heeft de auto geen kilometer teller.

Jij zeg dus ????????.

Hij zegt nou als je de kilometerpaaltjes telt en het aantal seconden, kun je het makkelijk uitrekenen.

Als je nu een bekeuring krijgt betaal je die dan ????, of ga je zelfs nieteens op pad.

Vuurwerk heeft een beperking met hosting (dataverkeer) , en moeten ze dus inzicht geven in deze beperking, wat is het verkeer

Het gaat er gewoon om dat je inzicht moet hebben

Verwijderd

Hehehe, ik heb dit ook wel eens gehad dat ik op 1 dag 30GB trok door een fout in onze scripts; als je zegt dat hun logfiles/administratie niet klopt hoef je niet te dokken :) had ik ook!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op Friday 16 March 2001 08:43 schreef dewie het volgende:

[..]

Grappig je geeft me gewoon gelijk.

Inderdaad je hebt een duidelijk inzicht in je snelheid ..........

Als je baas tegen jouw zegt je moet met deze auto zo snel mogelijk naar amsterdam rijden. Alleen heeft de auto geen kilometer teller.

Jij zeg dus ????????.

Hij zegt nou als je de kilometerpaaltjes telt en het aantal seconden, kun je het makkelijk uitrekenen.

Als je nu een bekeuring krijgt betaal je die dan ????, of ga je zelfs nieteens op pad.

Vuurwerk heeft een beperking met hosting (dataverkeer) , en moeten ze dus inzicht geven in deze beperking, wat is het verkeer

Het gaat er gewoon om dat je inzicht moet hebben
Waar gaat dit nou allemaal over...

sorry, maar ik kan aan dit verhaal geen touw vast knopen.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

sorry, maar ik kan aan dit verhaal geen touw vast knopen.
Nee...jij niet! |:(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het verhaal van dewie zal waarschijnlijk wel met een knipoog gelezen moeten worden ofzo..

Lamaar.
[ontopic]

Zal wel weer aan mij liggen, maar een beetje logfile analizer tool kan je een flink end op weg helpen om je hoeveelheid dataverkeer te zien.

Lees [topic=144424] ook even, zelfs bij f2s kun je je logfiles krijgen om inzicht te krijgen in je dataverkeer.

Verwijderd

Als klant hoor je op de hoogte te worden gesteld van het verstookte dataverkeer als de klant eenmaal de limiet overschrijd met duizenden guldens.

Ik vind het zo en zo raar dat je wel inzicht hebt in de logfiles maar dat meneer jan kloot die nog geen eens weet wat een logfile is zo hard in zijn zak word getrapt door vuurwerk. Ik vind het ronduit een misselijke streek.

Maar dan kan je altijd maar zien dat een grote partij niet per definitie goed is. Want kleine partijen houden hun klanten nog een beetje in de gaten. >:)

Vuurwerk zuigt dus enorm in dat opzicht! Let op DAT OPZICHT. Voor de rest zal het wel een goede partij zijn.

Verwijderd

Sorry dat ik deze ''oude'' topic weer naar boven haal.

Dit heeft vuurwerk ook bij ons geflikt, tevens met een rekening van rond de 14.000,-

Volgens mij is dit een recente trend onder de HP''s, heb al van een aantal gevallen gehoord nu (meest bekende is www.nosepilot.com -> $16.000, zie website).

on a side note:
vuurwerk zuigt sowieso, klote uptime, klote wnserver.

Verwijderd

tja ik kan me echt bijna nie voorstelle dat zo''n groot bedrijf dat doet....maar chint dus toch te gebruen....tis gewoon makkelijk verdienen he....

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

klote man, voor 16.000 kun je wel je eigen dedicated server draaien lijkt me...:(
ik had ook vuurwerk op mijn lijstje staan (ivm PHP support) maar shop nu wel even verder

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

php support biedt momenteel vrijwel iedere provider wel aan... toch? :)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

ach ja if you dont watch your back u WILL i reapeat WILL get fucked over and out !!

vorral hier een nederland :)

PS: nu kijk ik wat minder vrolijk naar dat VUURWERK icon hieronder :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Xion
  • Laatst online: 07-05 06:16
Aanklagen! Voor de rechter die handel! >:)

Ik heb persoonlijk (gelukkig) nog nooit contact gehad met Vuurwerk, maar mijn collega''s wel.
En je wordt niet vrolijk van die gasten, een kennis van -1 (First Post). :o

Echt diep triest die lui.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb goede ervaringen met vuurwerk, overigens ben je zelf met de algemene voorwaarden accoord gegaan, kijk je contract maar na, tjah sorry leven is hard, voor een rechter geef ik je minder als 10% kans.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 03 april 2001 14:55 schreef raptorix het volgende:
Ik heb goede ervaringen met vuurwerk, overigens ben je zelf met de algemene voorwaarden accoord gegaan, kijk je contract maar na, tjah sorry leven is hard, voor een rechter geef ik je minder als 10% kans.
Misschien dat ze rechtsthalve wel 100% gelijk hebben, maar het mag toch wel duidelijk zijn dat dit wel een om z''n minst vreemde manier van factureren is...

• raptorix
Het is inderdaad vreemd, maar je kent je datalimiet, ik neem aan dat als je zoveel moet nabetalen dat je met iets bezig bent geweest waar je van kon verwachten dat je door je limiet heen ging, host je soms mp3 op je website ofzo?

• Xion
  • Laatst online: 07-05 06:16
Op dinsdag 03 april 2001 14:55 schreef raptorix het volgende:
Hier zijn dus de *AV nodig om dit soort problemen, wat Vuurwerk doet mag waarschijnlijk niet in de AV staan omdat het in strijd is met de wet, toch :?
Gewoon pure oplichterij naar mijn ID.

*)AV : Algemene Voorwaarde

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 15:16 schreef HGM het volgende:

Misschien dat ze rechtsthalve wel 100% gelijk hebben, maar het mag toch wel duidelijk zijn dat dit wel een om z''n minst vreemde manier van factureren is...
op die manier van vuurwerk kun je altijd wel tussen de regeltjes van de wet handelen.... zet ergens in de kleine lettertjes dan je als een persoon niet binnen 7 dagen ebtaald hij een boete van 10.000 piek krijgt, dan kun je dat ook eisen...maar of de rechter je hierbij het berijf in het voordeel zou kiezen....denk het niet!

• HGM
  • Niet online

HGM

misschien staat er niet voor niets..

vuurwerk is ook absoluut geen vriend van mij :r

• raptorix
Is geen onzin, vuurwerk bied een dienst aan voor een X bedrag, jij kan zelf controleren hoeveel jij van die dienst gebruik maakt via je stats, vuurwerk maakt duidelijk in haar algemene voorwaarden hoe facturering geschiet, als jij daar niet mee eens bent moet je gewoon geen overeenkomst aan gaan, let wel je bent er hier niet een beetje over heen gegaan maar op een dikke dikke manier, je bent toch zakelijk bezig? Dan moet je niet zeuren lijkt me.

Verwijderd

"je bent toch zakelijk bezig? Dan moet je niet zeuren lijkt me."

Niet iedereen is zakelijk bezig bij vuurwerk toch? lullig als je als arme student een rekening krijgt van 14.000,-

Wat houdt zo''n bedrijf eigenlijk tegen om de Algemene voorwaarden aan te passen zonder dit de klant te laten weten ?
(dit is namelijk gebeurd bij nosepilot.com, iemand had de oude av gevist uit de cache van google)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:25
Het genoemde bedrag staat imho niet in verhouding met de verwachte maandelijkse kosten op basis van de standaardpaketten van Vuurwerk, en de facturering over de eerste 6 maanden. Een dergelijke naberekening is dan misschien wel volgens de voorwaarden van Vuurwerk correct, maar niet volgens de Nederlandse regels en wetten. Vooral dit stukje:
Vuurwerk factureert extra dataverkeer (boven pakket limiet) in 2000 met F.350 per GB en in 2001 met F.100,00 per GB.
Ik heb een totaalpakket. Op hun website (en in mijn kontrakt)onder "totaal pakket uitbreiden" staat dat ze MAANDELIJKS zullen factureren.
betekent dat ze tot 100% boven de marktwaarde factureren en dat ze tenminste MAANDELIJKS een overzicht danwel notificatie van overschrijding van het totaalpakket zullen geven. Aangezien ze dat NIET hebben gedaan en het gefactureerde bedrag daarbovenop ook nog buitensporig hoog is in vrgelijking met de economische waarde van de geleverde dienst (en nee, je kan in Nederland niet achteraf vragen wat je wilt) is deze factuur NIET rechtsgeldig, en kan met een simpele brief van een advocaat of rechtshulpinstantie en een goede communicatie met vuurwerk makkelijk iets geregeld worden. Ga niet accoort met "goed, we maken het op 10.000 af", maar streef meer naar tussen de 15 en de 50 gulden per GB als je verder wil met vuurwerk. Met een beetje goede wil is de gehele rekening zelfs teniet te doen, maargoed, je zal iig de communicatie lijnen moeten openen en in de aanval moeten gaan }:O.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 09:01 schreef Dutchman! het volgende:
[...]
daar sluit ik me ook ff helemaal vierkant bij aan is helemaal correct :)

Ook al staat iets in een overeenkomst of inde voorwaarde, is het nog niet altijd zo dat ze je dan ook alles kunnen maken.

edit->
oja tis volgens mij zelfs zo, dat als ze de algemene voorwaarden niet bij de overenkosmt leveren, maar zeggen zo van...zie op die site of is ge deopneer bij kvk, dan kunnen ze daar ook problemen mee krijgen, die dingen moeten altijd bij een overeenkomst gebonden zijn....

terminste durf neit helemaal met zekerheid te zeggen dat het zo is...maar staat me iets van bij...

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Tja je bent een Rund als je met VUURWERK stunt!
Kut man echt een Neppe streek!

Sign of my Time

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

In het algemeen kun je over algemene voorwaarden zeggen dat bedrijven in hun onderling contact meer mogen uitsluiten/bepalen dan in het contact tussen bedrijf en niet bedrijf. Ik denk dat het contract waar het hier over gaat gesloten is tussen twee bedrijven.

Er staat in de algemene voorwaarden dat in de overeenkomst is aangegeven wat extra dataverkeer gaat kosten. Vergelijk het met verhuur van de auto: je krijgt een gelimiteerd aantal kilometers voor de overige moet je extra betalen. Kan me moeilijk voorstellen dat je hier onder uit kan.

Wat je misschien wel kan aanvechten is de hoogte van het bedrag dat ze je per gig rekenen. Lijkt mij nogal onredelijk om 100 gulden per gig te vragen terwijl je voor 350 gulden per maand extra 8 gig meer krijgt (verschil plus en totaal pakket). Je zou kunnen proberen of ze met terugwerkende kracht het pluspakket aan je kunnen berekenen.

Verder kun je weigeren te betalen omdat ze zich niet aan de voorwaarde hebben gehouden 1 keer in de maand het extra verkeer te factureren. Je mocht er dus vanuit gaan dat er die maanden geen probleem was met het teveel aan dataverkeer. Ze hebben je zodoende niet goed geÏnformeerd over de extra kosten van je website. Als je die factuur de eerste maand had gehad had je natuurlijk meteen ingegrepen en je account omgezet. Probeer met die jongens te onderhandelen, wijs ze op hun fout niet volgens afspraak te factureren, dat jij daarom niet goed ingelicht was en dat je daarom niet goed hebt kunnen ingrijpen.

In het economisch verkeer wordt er van bedrijven een zekere expertise verwacht, de wet is er niet voor om prutsers tegen hun eigen fouten in bescherming te nemen. Want daar komt het op neer: je hebt met je volle verstand een wurgcontract getekend. Het slaat nergens op wat Vuurwerk je hier probeert te flikken, maar je bent er wel met je volle verstand in getuimeld.

• TimMer
  • Niet online
Ohhhhhhh shiiiiiiiiitttttttt............
Doet Casema hier ook aan ?? :o Mag ik toch niet hopen, ik ben de laatste maanden toch aardig over de limiet heen geweest volgens mij... aangezien het ook maar een lullige limiet van 1 GB is...

Verwijderd

hoe is dit afgelopen ???

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 15:29 schreef raptorix het volgende:
Het is inderdaad vreemd, maar je kent je datalimiet, ik neem aan dat als je zoveel moet nabetalen dat je met iets bezig bent geweest waar je van kon verwachten dat je door je limiet heen ging, host je soms mp3 op je website ofzo?
MKT ken ik hoogst persoonlijk. Heeft een account bij Vuurwerk draaien. Het is het pakket van 1500 piek per jaar geloof ik.

Ik had hem vanmiddag aan de lijn en hem gevraagd hoe het ermee stond (ik had hem namelijk geadviseerd hier wat hulp in te roepen).

Maar nu het mooie ....heheh....MKT heeft het contract naar boven gehaald uit zijn administratie. EN WEET JE WAT ERIN STAAT ???

40GB dataverkeer vrij per maand !!!!!

hahahaha....ze hebben dus even doodleuk een typfoutje gemaakt bij zijn contract. Hem kunnen ze nu dus niks maken....

WEL leuk van die Vuurwerk belgen dat ze hem dan nog even een naheffing sturen :Z

Het contract zal binnekort wel aangepast worden..maarja toch leuke manier om er onderuit te komen ....

ps MKT heeft totaal geen verstand van internet. Hij heeft een website draaien die ontworpen is door Think Ahead webdesign. Deze heeft voor hem ook het hosting acc. geregeld bij Vuurwerk. Wat moet een leek in godsnaam met theorieen als dataverkeer ?

• Knakker
  • Laatst online: 03-05 11:06
LOL :) Maar hoezo contract verandert worden? Hij heeft een getekend contract die rechtsgeldig is totdat ie opzegt :o

Maar euh de kostprijs van 1 Gb dataverkeer ligt zo rond de 5 gulden per Gb.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op woensdag 04 april 2001 23:32 schreef Knakker het volgende:
Maar euh de kostprijs van 1 Gb dataverkeer ligt zo rond de 5 gulden per Gb.
Transit ja, nederlands verkeer via ams-ix kost een paar kwartjes.

Verwijderd

tja ok, dit is schandelijk van vuurwerk.

Maar als je geen verstand hebt van internet dan moet je toch iemand hebben die dat wel heeft ?

Trouwens mag ik die url van die site, want die lijkt aardig te draaien :)
of is het een porno site >:)

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 00:12 schreef cogr het volgende:

[..]

Transit ja, nederlands verkeer via ams-ix kost een paar kwartjes.
Allemaal fictief. Koop een router van 450.000 gulden afschrijving 3 jaar. Amsix connectie 1000 Base SX kost ook een paar duizend gulden.

Hoeveel was dat nou ook alweer een paar kwartjes? Fictief dus. Of je maakt zelf een router met een freeware routing engine en een 10Base-T connectie op de amsix. Dan kom je er wel.
Pagina: 1