Toon posts:

[BC3] TOOL als religie ??

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een (rare ?) vraag, waar ik benieuwd naar ben of andere mensen dat ook hebben; nl. :

?Zijn er meer mensen voor wie een bepaalde band zo?n sterk gevoel veroorzaakt dat ze er iedere dag naar moeten luisteren??

En dan niet, omdat het zo leuk klinkt, maar omdat ze er kracht uit putten en hoop? Ik ben persoonlijk een heel stabiel persoon en kan goed alles relativeren, en heb nu genoeg levenservaring ontwikkeld om te ontdekken wanneer iets dwangmatig is, maar als ik een dag geen TOOL heb geluisterd, kan ik niet ontspannen..!!

Ik luister al naar TOOL sinds ik Opiate in 1992 kocht en ik kan melden dat ik na Aenema iedere dag wel luister naar deze band. Ik heb veel verdriet verwerkt, en agressie bedwongen door naar deze band te luisteren. De muziek van TOOL is therapeutisch en kalmeert me. Iedere tekst ken ik uit mijn hoofd, ieder gitaarrifje kan ik dromen en de stem van Maynard James Keenan is iedere keer weer goed voor een rilling over de ruggegraat. Twee keer live gezien, vond ze wel aardig.

A Perfect Circle vind ik ook wel aardig, maar TOOL is gewoon een onderdeel van mijn leven. Ik ben geen fan, die alles van ze spaart, ik heb hun drie CD?s en een bootleg, maar er zijn dagen dat ik Undertow keer op keer draai en geen genoeg van kan krijgen..Die stem, de muziek, de tekst..

TOOL is mijn religie..

Zijn er meer mensen voor wie muziek (en dan wel van een band) zo belangrijk is dat ze niet goed functioneren?

/me is benieuwd hoe MV tegen dit aankijkt...

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Nou, ik zou geen dag zonder muziek kunnen, maar nou niet bepaald van 1 groep of persoon nee.
Dus, nee, ik heb dat niet.

Verwijderd

Sixteen Horsepower is voor mij -de band-.
www.16horsepower.com

Ijzersterke (religieuze) teksten door geweldig opzwepende muziek.

Hier probeer ik elke dag naar te luisteren, maar ja ik heb ook nog een vriendin en die heeft ook recht op haar muziek ;)

Zelf ben ik niet godsdienstig of zo:Y), maar deze muziek heeft me wel doen beseffen dat religieuze mensen erg veel steun kunnen halen uit hun geloof.

Tja, soms denk ik bij mijn eigen tja:?.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee, zeker niet. (Nu ja, als er een nieuwe CD van Nigthwish uit is luister ik ''m wel een paar weken lang 3xper dag... :) )

"Something kinda sad about the way that things have come to be,
Desensitized to everything, what became of subtlety?"

"Ti ascend you must die,
You must be crucified,
For our sins and our lies,
Goodbey!"

"Don''t just call me pessimist,
Try and read between the lines."

"Some say the end is near,
Some say we''ll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this
silly shit, stupid shit, silly shit, stupid shit..."

Hail Tool!

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Infinithlon
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Ik ben wel iemand die 24/7 naar muziek moet luisteren. als ik achter mijn comp zit staat *altijd* winamp aan, en in de trein zit ik ook altijd met discman enzo....

Ik heb niet echt een band als religie, dat ik er elke dag naar luister of zo, maar er zijn wel bands waar ik ook eeuwig naar kan blijven luisteren omdat ze gewoon super muziek maken: Nada Surf & Weezer & Air

Tsja ben ik nu polytheist? Kweetnie, ik heb van al die bands meerdere CD''s (echte, ze bestaan nog), en wanneer ik niks weet te draaien dan kan ik altijd een van die CD''s op zetten

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Ohjajaj: weet je wanneer de nieuwe cdee van tool uitkomt????

Verwijderd

Topicstarter
Er is een DVD uit van TOOL sinds 12-12-2000:

SALIVAL, en dan nog alleen in de USA, het schijnt dat ie in januari hier ergens verschijnt.

De DVD bevat niks nieuws, alleen live-opnamen en een paar rare-tracks..

De nieuwe CD komt in April 2001 volgens http://www.toolband.com

Verwijderd

See my sig. is een stukje text van Maynard, vond ik wel toepasselijk :)

Verwijderd

Het is denk ik een gewoonte geworden, en dat je ontwennings verschijnselen krijgt als je het niet luisterd ofzo? Ik heb het een tijd terug gehad met het spel QuakeWorld wat ik gewoon elke dag moest spelen online :) Anders had ik ook problemen om te me concentreren.

Een religie lijkt me overdreven, al is dat voor sommige mensen ook een gewoontegeworden; elke dag (een paar keer ) bidden om de dag te evalueren ofzo.
Voor jouw is het een gewoonte geworden om zo je emoties te verwerken.
Misschien is het zelfs een mentale veslaving? :P

Verwijderd

hmm, religie, gaat wel wat ver :)

Vind die texten gewoon steengoed, en de muziek slaat bij mij ook wel aan, hoe vind je dat nummer samen met Chino Moreno van Deftones, passenger heet het geloof ik :)
ook goed, staat op het nieuwste album van de Deftones

Verder, tja A perfect circle - Mer de Noms, Steengoed album, maar de inbreng van Maynard bepaalt toch wel een beetje de sfeer.

Weet jij trouwens waar ik Merchandising van Tool of A Perfect Circle kan krijgen hier in NL?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is meer als een verslaving, de teksten sluiten erg aan bij mijn ervaringen.

En ze gaan erg diep en spreken mij ernorm aan, ik heb eigenlijk voor iedere gemoedstoestand een nummer..

Je kan ze nalezen op: hier

Daar zijn teksten van alle nummers te vinden gesorteerd per CD.

Ik koop nooit merchandising, dus ik weet ook niet waar het te krijgen is, waarschijnlijk Waterlooplein..

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Kijk eens op www.large.nl

Lord Daemon

Verwijderd

Radiohead :)
Maar geen religie... ik kan best een tijdje zonder... maar ik ken wel iemand die niet zonder een bepaalde band kan (RHCP in dit geval), das net zoiets als bij jou met TOOL.

Verwijderd

het zal LD wel verbazen :)
maar Tool is inderdaad goed

en maynard gebruikt best wel wat religieuse symboliek on z''n teksten
weet alleen nog niet zeker welke ''kant'' hij nou aanhangt :)
maar dat boeit me ook niet

ik ga m''n aenima cd nog eens opzetten *D

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Op maandag 18 december 2000 14:33 schreef Ohjajoh het volgende:
Nee, het is meer als een verslaving, de teksten sluiten erg aan bij mijn ervaringen.
Het lijkt mij dat je denkt dat bepaalde teksten erg aansluiten bij je ervaringen..

Niet beledigend bedoelt, maar iedereen kan wel een bepaalde ervaring van zichzelf terugvinden in de songtekst van bepaalde nummers. Het begrip "mentale verslaving" zoals eerder genoemd lijkt me een beetje overdreven. Maar op een of andere manier lijkt het me dat het wel een beetje die richting op gaat.

Het kan natuurlijk nooit kwaad een bepaalde band of muzieksoort erg goed te vinden. Muziek is en blijft een goede manier om emoties te verwerken en te ontspannen :)

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 17:34 schreef Lord Daemon het volgende:
Kijk eens op www.large.nl

Lord Daemon
Die kende ik al, maar daar hebben ze niet zoveel van Tool (op wat cd''s en posters na dan)

Verwijderd

Nah niet zo erg als jij maar ik moet ''s avonds wel ff 2 leidjes van Portishead gehoort hebben

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ha Flamez :)

Ach, luister de tekst van Eulogy, en je weet dat hij in ieder geval GEEN Christen is :)

Lord Daemon

Verwijderd

whehe heb nog effe z''n songteksten doorgespit
in ''a perfect circle'' issie wel wat duidelijker in z''n overtuiging ;)

maar ik had ''m eigenlijk wel wat slimmer ingeschat :P miscchien moet ''ie de discussies hier maar eens gaan volgen :D

btw om christus te veroordelen moet je toch eigenlijk ook in hem geloven >:) :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus niet zeggen dat ik tegen God ben en Tool aanhang, maar omdat je uit een religie ook kracht en hoop kan putten, leek het mij wel een goede vergelijking..

Ik geloof niet in Tool..:)

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50

Nietzman

Woei!

Some say the end is near, some say well see armageddon soon, certainly hope we will, i sure could use a vacation from this...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het niet laten, maar lees de opinie van Maynard James Keenan over de huidige muziek:

Keenan: Back when Nirvana opened a door, a lot of the bands got
popular that had a more idealistic view of the way things should be
for music. "No, you don''t have to do this, and you don''t have to do
that." And they stuck to their guns about it. Pearl Jam,
Soundgarden, Nine Inch Nails, Rage and Tool--all did things their
way.

The only downside to that was that they didn''t fill in the space--
"No, you don''t need to do a record every year." Well, Limp Bizkit
and those kinds of bands are willing to do that, so they''ve filled up
the space; and because we weren''t around and because people''s
attention spans are short, they kind of took over. It''s all mediocre
and they''re all willing to do things that have nothing to do with art-

-all posturing and shaking hands and hanging out at the Playboy
Mansion.

It has nothing to do with art or music or anything, but it doesn''t
matter because they are filling up space. There are so many slots on
a radio station for a song; there are so many magazine covers per
year. And they need somebody on the cover, so if they''re willing to
do the goofy poses and flip off the camera and wear funny hats--do
all that kind of stuff to get on the cover--they''ll fill up the space
and sell magazines.

Jones: To me, it''s like animals wearing clothing. The entertainment
value is always gonna be there, but it''s going to wear off really
quick.

Die Keenan heeft goede ideeen en een scherpe visie !!

Lees het geheel op: http://toolshed.down.net/articles/text/altpress.jan.2001.html

Verwijderd

Nieuwe CD van Tool komt 15 Mei uit!
Die heet Lateralus.

Playlist:
1. Grudge, The
2. Eon Blue Apocalypse
3. Patient, The
4. Mantra
5. Schism
6. Parabol
7. Parabola
8. Ticks & Leeches
9. Lateralus
10. Disposition
11. Reflection
12. Triad
13. Faaip De Oiad

Maare Tool is GOED!!! Geniale Texten.
Fantastische Muziek.

Verwijderd

:9 :P :9

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Kan iemand uitleggen waar dit over gaat? Ik heb nog nooit van TOOL gehoord eerlijk gezegt, en ik denk dat ik niet de enige ben..

Misschien een link zodat anderen ook weten waar je het over hebt?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Ik kende het ook niet totdat ik na de vorige tweakers w&l meeting het cd-tje Aenima van L.D. te leen kreeg. Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk van onder de indruk was!

De even nummers zijn trouwens wel extreem wazig! (dit is positief bedoeld :))

Voor mij is het iig geen religie, maar als dit het voor anderen wel is, ga gerust je gang!

Ze staan ook op Dynamo trouwens! >:)

Verwijderd

:)
1. men neme napster
2. vult bij artist name Tool in
3. men kiest vervolgens de nummers Aenema, Forty six and 2, stinkfist, sober, H. , etc.

nu zijn er 2 opties of je rend gillend weg of je gaat headbangen à la beavis en butthead :+

Verwijderd

Er is nog een optie 3 Flamez, je kan ook in een bijna "trance" raken van de muziek, dat is mijn ervaring met Tool, echt een verschrikkelijk goede band (en te zien op DOA dit jaar 8-) )

Verwijderd

da''s waar :)
goeie koptelefoon op en ogen dicht :z

Verwijderd

Ik vind dat je een leuke conceptualisatie van ''religie'' hebt.

Veel mensen houden bij het idee religie dwangmating vast aan het bestaan van een god, of aan het bestaan van een hiernamaals.

Jij ziet het meer als ''gedachten-gebied'', een persoonlijk onderdeel van je leven waar je veel goeds uit put.

Ik denk dat dat de enigie manier is waarop je het begrip ''religie'' zuiver kunt zien.

Voor sommige mensen is dat ''gedachten-gebied'' de bijbel. Fine, pray to your destiny!

Anderen geloven heilig in het mediteren bij maanlicht. Great, boom the moon!

En ik: ben zwaar overtuigd van het nut van intra-psychisch management. Fantastic, control your own controls!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga "GOD" (;)) aanschouwen... Dynamo gaat niet door, maar ze spelen binnenkort in Nederland.. nl. 24 Mei in 013.. voorverkoop begint op 5-5-2001..

en luister hier naar Schism..

Verwijderd

Ik ga ze zien op pinkpop!
maar goed, ik had ook een keer het gevoel dat mijn eigen ervaringen pasten in sommige liedjes van aenema.
Een tijdje later las ik op www.toolshed.com hoe veel verschillende interpretaties zijn van die liedjes. nogal wat...

Tool is gewoon erg goed in het ''vaag'' blijven met hun texten en het is vette muziek natuurlijk

Over waar Maynard Keenan nu zelf hangt...
Op die pagina zei de auteur zoiets als : "You have to take whatever tool says whith a huge grain of salt" ;)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op maandag 18 december 2000 11:43 schreef Defspace het volgende:
Nou, ik zou geen dag zonder muziek kunnen, maar nou niet bepaald van 1 groep of persoon nee.
Dus, nee, ik heb dat niet.
same here

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

[zelfspot-mode]Ik kan geen dag zonder psalmen en andere christelijk verantwoorde geestelijke liederen.
[/zelfspot-mode]
>:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga erheen..!!
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ohjajoh/kaartje.jpg

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 05 mei 2001 23:25 schreef Lordy79 het volgende:
[zelfspot-mode]Ik kan geen dag zonder psalmen en andere christelijk verantwoorde geestelijke liederen.
[/zelfspot-mode]
>:)
LOL

Verwijderd

Ja: Vanavond was het zover. Ik had geen kaartje, en ik ben echt knetterjaloers. Ik zit al heel de avond met een kutgevoel dat ik geen kaartje had. |:(

Laten jullie even weten hoe het was.

Verwijderd

Ik heb vanmiddag de nieuwste TOOL cd gekocht en heb hem nu opstaan ... in een woord ... GREAT

TOOL :7

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het concert was zoooooooo GAAF! :)

stond redelijk achteraan vanwege dat we iets laat aankwamen enzo.. maar kon wel alles perfekt zien.. de videoclips die bij elk nummer werden getoond op ''n groot scherm (en nog ''n kleinere achter Maynard) pasten zo goed ook bij de nummers

En zo perfekt als ze speelden.. niet normaal.. zal wel voor ''n groot deel routine zijn, maar toch.. en ook niet teveel alleen nieuwe nummers spelen, maar precies goede verhouding..

oftewel, erg stoer concert!! :)
Pagina: 1