Verwijderd
[This message has been edited by bitbyter_ (edited 01-08-2000).]
Verwijderd
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Verwijderd
Verwijderd
<P>Ja het is best mogelijk om sneller te reizen dan het licht. wat iedereen vergeet is dat sneller reizen dan licht in vacuum nog niet mogelijk is. die beroemde "c" in de beroemde formule van Einstein.Sneller dan het licht kan niet? Ik weet de bron van deze info ff niet (natuur&techniek misschien?) maar een deeltje in een natriumomgeving(soort gasbel met daarin alleen en alleen maar natrium en dat betreffende deeltje) heeft zijn afstand sneller dan het licht afgelegt, waardoor de theorie sneller dan het ligt reizen kan niet niet meer klopt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
<BR>Is het niet dat lichtsnelheid gedefineerd is in tijd= 300.000km/Seconde. <P>Voor tijdreizen heb je niet genoeg aan 100x de snelheid van het licht want wat is er voorbij de lichtsnelheid? Is het er gewoon donker of kom je dan een "weerspiegeling" of het licht van het verleden tegen? Maar je bent dan nog steeds in het heden en jouw fysieke vorm heb je dan met het snelheid van het licht achtergelaten. Oftewel je kan dan alleen maar meekijken maar niets veranderen. Voor het eerst dat ik me hier in "probeer" te verdiepen. Slaat het eigenlijk ergens op?Sampoo -> Tijd is juist gedefinieerd door de lichtsnelheid (atoomklokken)
[This message has been edited by sampoo (edited 01-08-2000).]
Verwijderd
Verwijderd
[This message has been edited by sampoo (edited 02-08-2000).]
Verwijderd
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
ALs je het op deze manier bekijkt, dan zou je kunnen zeggen dat de tijd steeds terug gedraaid wordt. Echter, als je in die auto zit dan zal je horloge waarschijnlijk wel gewoon blijven doorlopen.Op dinsdag 01 augustus 2000 01:24 schreef whistler het volgende:
Na verloop van tijd, die 50 jaar zal onze tijdauto weer arriveren op het punt dat dezelfde (jongere) A weer dezelfde 50 jaar terug geworpen worden en diezelfde B weer ontmoeten. Betekent dat, dat ze altijd zullen blijven bestaan?
Dat betekent dus dat er verschillende tijden op hetzelfde moment mogelijk zijn, oftewel: tijd is relatief en waarschijnlijk komt dat dan doordat het iets is dat de mens heeft bedacht.
Dit zal denk ik wel een lastig punt blijven omdat het gewoon moeilijk voor te stellen is.
Verwijderd
Dit fenomeen heet "paralelle universa", en gaat er vanuit dat iedere actie een afsplitsing van het huidige universum veroorzaakt.Op dinsdag 01 augustus 2000 02:28 schreef Aaargh! het volgende:
Kan het niet zijn dat als je zoiets doet je elke keer een aftakking van de tijdlijn krijgt ? <BR>net zolang tot je op een gegeven moment een stack overflow krijgt [afbeelding]
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Zoals eerder vermeld, inderdaad is het uiterst moeilijk te voorspellen wat moleculen doen, afhankelijk van ontelbare factoren. Het hoort bij de Chaos theorie.Op dinsdag 01 augustus 2000 01:51 schreef bitbyter_ het volgende:
wat ik hier ook ergens gelezen had, vond ik eigenlijk wel realistisch klinken<P>je hebt 1 molecuul,<BR>deze is voorspelbaar, <BR>alle moleculen en atomen/cellen, zijn voorspelbaar<P>als je dus alle moleculen, en cellen, in een grote compu zou kunnen flikkeren, zou je dus terug in de tijd kunnen, maar ook vooruit in de tijd, want die computer, weet precies wat welke cel gaat doen, omdat deze voorspelbaar zijn.
Wanneer een computer in staat zou zijn om totale chaos te kunnen uitrekenen zou het fenomeen ''tijdreizen'' meer realistisch worden. Echter, chaos en tijdreizen verschillen niet zoveel van elkaar en ik denk niet dat wij mensen voorlopig (wellicht bevatten we het nooit) in staat zijn om chaos te kunnen uitrekenen, waarbij ''toeval'' tot 0.00% gereduceerd is.
Hehehe, ik krijg alweer hoofdpijn als ik teveel aan de complexiteit van tijd en ruimte denk..
Tijd bestaat niet
Denk maar zo: tijd is uitgevonden door de mens, minuten en seconden e.d.
En tijd zien als een auto op een weg, is helemaal verkeerd. Tijd is geen weg.
Tijdreizen kan NIET.
my2cents
met papier mache kun je alles maken!!