ik denk dat wij (langzaam) uitsterfen en dat een ander ras supirieur wordt.. <BR>net als bij de dino''s zzeg maar.. <P>de evolutie is heus niet bij ons gestopt.. gaat gewoon verder....
Verwijderd
Zal ons ras uitsterven ? zal de aarde zodanig verrotten zodat er geen leven mogelijk is.Of hebben we over 50 jaar al ergens een kolonie in de ruimte ?!<P>Wie o wie denkt hier een antwoord op te hebben !?!
door een hele geleidelijke zelfdestructie en een massa uitputting van de aarde zal onze wereldbevolking langzaam uitsterven. alleen 50 jaar is hiervoor een veel te kort tijdbestek denk ik. ook de dan inmiddels opgebouwde ruimtekolonies zullen dan ten onder gaan...
"Wie o wie denkt hier een antwoord op te hebben !?!"<P>wa''s dat voor lame vraag? Als iemand hier een antwoord op denkt te hebben dan is er voornamelijk wat mis met diegene. Je kan op zijn hoogs een voorspelling doen, maar een antwoord op die vraag kan je niet geven.
Verwijderd
Wat ben je toch scherp Dazzle,<P>Maar je kan altijd DENKEN een antwoord te hebben, al is het bullshit. Dat het niet met zekerheid te zeggen is snapt iedere mongool.<P>(Umzz, zelfs jij dus dazzle)<P>B.t.w: tot zover is er in ieder geval 1 iemand die het antwoord DENKT te weten.<P>Is het leven niet prachtig...
Met de snelheid waarmee we de aarde vernietigen schat ik dat de aarde binnen 100 jaar niet meer bewoonbaar is voor het huidige aantal mensen (nu 6 miljard en stijgende)<BR>En dan verwacht de oudere generatie ook nog dat we hun oude dag betalen..LOL!
[This message has been edited by blouweKip (edited 19-07-2000).]
[This message has been edited by blouweKip (edited 19-07-2000).]
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Het kan met een knal in 100 jaar gaan. Maar hat kan ook op een min of meer ''normale'' manier gaan. Het aantal ziekten neemt dan hand over hand toe en er zullen dan juist in de drukste delen de meeste mensen sterven. Als je bv. ziet dat in zuidelijk Afrika het grootste aantal HIV besmettingen zit kan je botweg uitrekenen dat het daar al mis gaat. Zelfs als de medicijnen maar 5 piek per dag zouden kosten kunnen ze daar geen miljoenen onproductieve mensen in leven houden. Ze zijn immers hoe dan ook doodziek...wie moet dat ophoesten daar? Hoe bot het ook klinkt...deze generatie in Afrika wordt (ook door de eigen regeringen) afgeschreven. Al mag niemand dat natuurlijk hardop zeggen. En na HIV zullen er wel andere dingen uit de hand gaan lopen...Ebola, Marienburg, mogelijk zelfs de griep. We hebben daar nauwelijks weerstand tegen. Op dit moment gaan er in Nederland jaarlijks +/- 2000 mensen aan dood aan de griep. Ik geef toe, ze zijn oud of al ziek. Maar de Spaanse griep na de 1e wereld oorlog heeft meer slachtoffers gemaakt dan de hele oorlog. Dat kan zo weer gebeuren.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Het "probleem" van medicijnen is dat "de natuur een oplossing vind" (zie Jurassic Park ;P). De virussen etc. worden (als ze dat al doen) inderdaad eerst tegen gehouden door medicijnen, maar op den duur past het virus (of iets anders) zich aan zodat het wel tegen het medicijn kan. En komt het sterker dan ooit terug. Het is moeilijk om dan ff een medicijntje te maken gebasseerd op het oude, omdat het virus daar al tegen bestendigd is. Op den duur komen dus grote ziektes sterker dan ooit terug, dag wereld?!
Ik hoorde van de week dat de aarde (de planeet zelf dus), over 5 mld jaar zal ontploffen omdat.... (ze ergens te dichtbij komt, maar waarbij precies, dat weet ik niet).<BR>Over de bewoners heb ik niet van die interessante informatie.
Over die virussen.<BR>Ik denk niet dat ooit alle mensen zullen uitsterven, dat KAN gewoon niet meer.<BR>We zijn met teveel, en we zijn te slim.<BR>Er zullen altijd mensen overblijven om weer op te bouwen, we zitten aan de plaag genaamd mens vast, waarschijnlijk voor altijd of in iedergeval totdat de aarde zelf wordt vernietigd.<P>Een virus dat mensen te snel dood, zal zich niet snel genoeg kunnen verspreiden omdat zijn host dood gaat, een virus dat zich snel verspreid en mensen niet dood, wordt op den duur weerstaan door ons immuunsysteem omdat het te langzaam is (HIV doet bijna niets zolang je gezond bent).<BR>Dus er zal nooit een super virus komen dat IEDEREEN zal doden.<BR>De Spaanse Griep was erg, maar die kon zich zo verspreiden en doden omdat zeer veel mensen zwak en ondervoed waren na de oorlog en dus een lage weerstand hadden.<BR>Als er weer zo''n griep opduikt, zal waarschijnlijk Nederland en de rest van de westerse wereld zichzelf kunnen inenten, want een griep is een griep, en we hebben al een tijd de griepprik.<P>Zelf denk ik dat de wereldbevolking nog een aantal decennia zich zal uitbreiden, vooral in de derde wereld landen. Daar zullen grote epedemien en voedsel schaarste voor gaan komen, en telkens groter. Maar dat zal ons niet bedreigen (klinkt lullig).<P>Ook denk ik dat er pas over 100 tot 150 jaar mensen in de ruimte gaan wonen (dus niet een paar jaar, maar zeer grote delen van hun leven). Ook dan pas zullen er kolonies op de maan en later op Mars komen. Eerst zeer klein, maar later groter.<BR>Ik ben nogal pessimistisch over de snelheid van de kolonisatie van de ruimte, het kost namelijk een hoop poen en dat hebben we er niet voorover, want het brengt ons bijna niets terug.<BR>Als er een grote mega ramp op de aarde plaatsvind zal blijken dat we best snel de ruimte in kunnen vluchten, maar ik denk dat dat nooit zal gebeuren.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
scherp as always ;)<P>scenario 1:<BR>alle mensen gaan dood aan een enge ziekte<P>scenario 2:<BR>mensen gaan dood aan meteoriet of iets anders engs van boven<P>scenario 3:<BR>mensen moorden zichzelf uit met atoombom o.i.d.<P>scenario 4:<BR>mensen coloniseren en spreiden zich uit als een virus en zullen pas uitgeroeid kunnen worden als dat wat ze paraciteren niet meer bestaat, dus laat maar zeggen het heelal onleefbaar wordt. Tegen die tijd zal de mens al en verschillende andere soorten geevolueerd zijn.<P>scenario 5:<BR>mensen blijven op de aarde leven totdat de zon op is en die kaboem zegt<P>scenario 6:<BR>god vindt het mooi geweest<P>dat ware einde van de mens scenario''s. Nu echte ''einde van de aarde'' scenario''s:<BR>- de zon zegt kaboem<BR>- we krijgen een mooie komeet tegen de aarde aan<P>andere eindes kan ik niet bedenken voor deze aardkloot.
Verwijderd
Enge ziektes roeien 99% van de wereld bevolking uit er blijven wat mensen over die geisoleerd leefden/resistent waren en die herbevolken over 200 jaar langzaam maar zeker de aarde weer en na pakweg 1000 jaar begint het hele verhaal weer opnieuw
Macros, ik zeg ook niet dat er een simpel virus komt wat alles en iedereen zal uitroeien. Ik geef alleen aan dat er hoe dan ook een stabilistatie komt. Maar ter informatie: Een griep is géén griep. Het virus muteert razend snel en ieder jaar opnieuw moeten ze van te voren de kans inschatten dat ze het goede vaccin produceren. Iedereen raakt wel een keer besmet met het virus, maar niet iedereen wordt er ziek van. De samenleving bouwt als geheel een soort weerstand op. Als mijn afweer het virus de nek omdraait voor ik ziek word kan ik het niet aan jou doorgeven. Zelfs al zou je er vatbaar voor zijn. Er zit een soort cyclus in van 70-100 jaar in. Dan is nl. iedereen dood die nog weerstand had tegen de oude versie. Ook in Nederland had de Spaanse griep veel slachtoffers, en wij zaten niet eens in de oorlog, dus ziek zwak en misselijk waren we niet. Vergeet niet dat het een vrij lokale oorlog was. Vnl. langdurig in een deel van Belgie/Frankrijk. Maar over de hele wereld vielen de slachtoffers van de griep. <BR>Maar een ander punt over de ''ondergang'' is dat je niet iedreen de nek om hoeft te draaien om een wereldwijde ramp te veroorzaken. Stel je een vorm van Ebola voor die heel toevallig uitbreekt op Wall Street omdat een van de handelaren daar op vakantie was in Afrika. Binnen 2 weken is 90% van de financiele top van de wereld dood. Ze kenne elkaar immers allemaal en ze reizen ook heel wat af. Of je het nu erg vind of niet dat de ''grote jongens'' de pijp uit gaan, ze zorgen wel voor de stabiliteit die we nu hebben. Een paar 100 doden daar zal de halve wereld in een ramp storten. Wij komen er wel weer uit in West Europa, maar in de gebieden waar het al moeilijk is is het dan gewoon afgelopen en vallen de doden met de honderduizenden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Iemand heeft hier een beetje teveel Earth 2150 gespeeld
[This message has been edited by websjwans (edited 21-07-2000).]
[This message has been edited by websjwans (edited 21-07-2000).]
LOL!<BR>Maarre...ik denk dat in 2034 een gigantische komeet op aarde pleurt en dat we dan allemaal het hoekje om gaan. Hoe: zie 1 of andere documentaire van Discovery
. Daarin waren ze bij een paar gasten die hadden de baan van een komeet berekend en die zou de aarde kruisen.
Verwijderd
Hmmm... nee nee, we zijn allaaaangg weer begonnen aan de 8ste ijstijd ofzo.. <BR>De aarde warmt eerst op en dan krijgen we weer een ijslaag en bergen in Nl. lijkt me duidelijk....
Verwijderd
Eh ja, het topic is " WANNEER GAAT DE AARDE TENONDER" en in de content gaat over het uitsterven van ons ras... 2 dingen die dus geen ene fuck met elkaar te maken hebben.<P>2 vragen, 2 antwoorden.<P>WANNEER GAAT DE AARDE TENONDER:<BR>Als over 5mjrd jaar onze zon veranderd in een rooie reus en alle planeten t/m Mars aan toe opslokt.<P>Zal ons ras uitsterven?<BR>Ja. Evolutie gaat altijd door en over een tijd zijn we genoeg geevolueerd dat we niet meer lijken op de mensen van nu. Dan is ons ras dus uitgestorven en zijn we een nieuw ras geworden.<BR>Zelfs al krijgen we een virus en gaan vervolgens alle atoombommen af en stort er daarna een komeet neer, er zullen altijd mensen overblijven. Het leven zal zich aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.
waarschijnlijk zal het een van deze zijn:<P>-de zon explodeert en ons universum vergaat<BR>-een komeet kruist onze aarde en een groot deel van de aarde zal verwoest worden... de kans dat overlevende het op tijd redden is nihil en alsnog sterven zij<BR>- er vormt zich een extreme reacties in onze aardkern een onze aardkloot explodeert<P>ik weet het.. een hoop gelul maar..<P>toch zal onze wereld vergaan hoe je het ook draait of keert....<BR>and there is nothing we can do about it...<P>*Spikey denkt er iig wel zo over
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Mhh... Als de zon explodeert vergaat het universum niet hoor Spikey. Anders waren we nu met z''n allen al lang hardstikke dood geweest omdat er elke dag wel een ster ontploft. Als we onszelf niet omzeep helpen of een meteoriet alla Deep Impact size hier op aarde inslaat, gaan we over ongeveer 1 miljard jaar dood thnx to een gammaburster. Dit zijn 2 neutronensterren die op elkaar botsen. Hierbij komt enorm veel gamma straling vrij. Toevallig zijn er 2 van die sterren op ongeveer 100 lichtjaar afstand die erg gezellig om elkaar heen draaien. Er is berekent dat ze over ongeveer 1 miljard jaar op elkaar knallen. Dus, we hoeven ons voorlopig geen zorgen te maken
.
I'll catch you on the flip side....
De mens is slim dus zal waarschijnlijk overal een oplossing op vinden.<BR>De zon gaat uit.<BR>We maken een schilt die de zon emuleert.<BR>Er komt een komeet.<BR>Over een tijdje kunnen we onze koffers pakken en op een andere planeet wonen.<BR>en zo zullen wij, de mens overal een oplossing opvinden en misschien wel met behulp van de computer en technologie.
Verwijderd
Ehm de mens evolueert niet meer hoor volgens mij. We staan gewoon hartstikke stil wat dat betreft. Nieuwe dingen bedenken is niet evolueren...
Mbuts, ik weet niet naar welke planeet je wou, 1 binnen het zonnestelsel is onwaarschijnlijk wat als de zon ontploft wordt je nog tot ver buiten het zonnestelsel geroosterd. Ergens anders in het melkwegstelsel moet wel een enorm eind weg zijn, voor toelichting zie mijn vorige reply.<BR>Een zonneschild heb je geen fuk aan want als de zon ontploft zal de Aarde weer terugkeren in de vorm waaruit het ontstaan is: Stof en kometen. Hoe je het went of keert, de Aarde vergaat en als we er niet snel genoeg wat op vinden (wat onwaarschijnlijk is als je een miljard jaar de tijd hebt maar toch) is het einde mensheid.
I'll catch you on the flip side....
Ziektes worden hopelijk aagepakt door nano-, gen- en dna technieken, do you want to live forever :)<BR>Over 5 miljard jaren zou de aarde inderdaad opgeslokt worden door de zon, als de mensheid dan nog bestaat, maar..hebben ze die aarde dan nog wel nodig?...<BR>
Niet op voorraad.
Verwijderd
DAcht je dat photon? Ik niet :)<P>Het is gewoon zo dat de mens steeds meer veranderingen oindergaat, omdat ze zich aanpast aan haar omgeving. Dat is logisch, want zo werkt de evolutie al een tijdje.<P>vb: De mens wordt langer, krijgt minder lichaamshaar, word intelligenter, Krijgt minder spiermassa. En dit is alleen wat ik nu even bedenkt. Als je er een onderzoek naar doet zal je waarschijnlijk veel meer vinden. <P>mijn scenario''s:<P>1. Zon ontploft - als we dan nog leven zitten we al lang ergens veel verder weg<P>2. We mollen onszelf - onwaarschijnlijk, er zullen altijd een paar mensen overblijven, die alles weer opbouwen. Waarschijnlijk mollen we nog wel een keer de rest van de aarde<P>3. Deep impact - Waarom niet, hierdoor zijn de dinasaurussen ook uitgestorven. Gelukkig zien we ze tegenwoordig aankomen, en als we voor een keertje gezamenlijk iets probeerden overleven we dit wel (we hebben allang de technologie om zo''n ding te vaporizen voordat ie ons raakt). De vraag is of we hiertoe in staat zijn, en ik vrees het ergste.<P>4. ziekte - Er zullen altijd wel wat mensen overleven. De vraag is of dit niet een of andere indianenstam is, zonder de kennis om ons weer op te bouwen. We zullen ze nooit kunnen uitroeien, maar we houden ze voorlopig nog wel even op afstand. Wij kunnen antibiotica net zovaak morphen als die ziektes dat kunnen. En edward heeft ook een leuk punt.<P>5. Kwaadwillende aliens komen langs - Dat kan, en dan hangen we big-time... <BR>
Verwijderd
Zal het zeker nog eens na zoeken en zo, ik had het een keer gelezen of gehoord. Mja iemand anders mening overnemen is niet echt slim dan weer... foutje :)<P>''t Zal nog wel een tijdje duren voor dat de aarde ondergaat, maar ik denk niet dat de mensheid dan nog bestaat.<P>Nog ff over dat de mens zooo slim is. Nou dat vind ik wel meevallen hoor. Hoe slim we ook zijn, hoe slim vinden jullie het volgende dan? :<P>1. we vernietigen het ene na het andere diersoort<BR>2. vervuilen de aarde met alle troep die we fabriceren<BR>3. voeren oorlog om de meest stompzinnige redenen (geloof, landbezit, etc)<P>En er zijn er nog wel veel meer kloterige dingen die we doen, mja we zijn ook zo slim he!
We worden opgeslokt door een Blackhole<BR>of we krijgen een vette dosis aan kosmische straling van een Pulsar of Quasars is ook nog een mogelijkheid.
---
Verwijderd
De mens zal verder evolueren. <P>De mens zoals wij hem nu kennen (en ook zijn) <BR>bestaat pas 50.000 jaar, een halve kippescheet op de evolutionaire schaal dus. <P>Voorbeeld:<BR>Een gemiddelde boer uit 800 A.D. verwerkte zoveel informatie in z''n leven als wij per DAG doen. Als dit zo doorgaat moeten wij wel evolueren om de informatie stroom bij te houden. Dit zal ongetwijfeld nog duizenden jaren duren, maar in het jaar 15000 zullen mensen dezelfde grappen maken over ons als wij over neanderthalers (sp?) doen.<P>Ook: Onze zon zal noit of te nimmer exploderen, daar is ie veels te klein voor. Als z''n recources op zijn zal ie groeien en rode reus worden, daarna zal hij krimpen en wiite dwerg worden.
Sluit ook nadrukkelijk de mogelijkheid niet uit dat we een foutje maken met een deeltjesversneller.<P>Dat we perongeluk het vacuum doen instorten ofzo: poef! alle materie in het heelal weg.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
of een verkeerde experiment met een Antimaterie bommetje<BR>
---
Verwijderd
<P>Jurassic Park, ''het boek'' neem ik aan?<P>Zelfs al krijgen we een virus en gaan vervolgens alle atoombommen af en stort er daarna een komeet neer, er zullen altijd mensen overblijven. Het leven zal zich aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.<P>
Het is algemeen bekend dat de mensheid een plaag is.<P>DE eigenschap die een mens het meest kenmerkt is dat hij in een biotoop komt, vervolgens deze biotoop uitput, en dan naar de volgende gaat. Het probleem is nu dus dat de mens zichzelf op dit moment praktisch ongeremd kan groeien.<P>Leg voor de grap maar is bevolkingsgroei grafiek van een sprinkhanen plaag naast die van mensen.<P>Ikzelf zie er een angstaanjagende gelijkenis in.
Verwijderd
<BR>Ik heb laatst in een documentaire gezien dat wij zo''n komeet mischien helemaal niet zo snel van tevoren aan kunnen zien komen... Dus ook al zijn we instaat te verhuizen naar een andere planeet, zijn we nog niet save.<BR> 3. Deep impact - Waarom niet, hierdoor zijn de dinasaurussen ook uitgestorven. Gelukkig<BR> zien we ze tegenwoordig aankomen, en als we voor een keertje gezamenlijk iets<BR> probeerden overleven we dit wel (we hebben allang de technologie om zo''n ding te<BR> vaporizen voordat ie ons raakt). De vraag is of we hiertoe in staat zijn, en ik vrees het<BR> ergste.
[This message has been edited by Jaapf (edited 25-07-2000).]
Verwijderd
Ow, das vervelend... Ik dacht dat je zo''n ding wel zag op al die radiotelescopen enzow. En dan kan je gewoon dat C64 spelletje gaan doen, asteroids! >
Mad scientists vinden een bom uit, of door een deeltjesversneller die een zwart gat doet ontstaan, die vervolgens sterft, waardoor er een gigantische explosie ontstaat die de atmosfeer van de aarde rukt. (door bovengrondse testen in de afgelopen jaren is 3% van de atmosfeer in de ruimte verdwenen)
Als je -echt- geïnteresseerd bent in wereldrampen etc. moet je ''Fatale Wereldrampen'' van Isaac Asimov eens lezen. Het boek behandelt rampen van het grootste formaat (het hele heelal) tot die van het formaat ''einde mensheid''.<P>Naast interessant ook gewoon leuk om te lezen.
Ut Armegeddon :(<BR>Of schrijf ik het fout
He Uquark, dat boek heb ik ook (een aantal keren) gelezen
.<BR>Zeer interessant inderdaad (en deze topic ook
).<P>Nog ff de boel opsommen<P>
), maar wordt een rode reus die tot voorbij de baan van Mars rijkt.<P>2. Onzelf mollen, daar geloof ik niet direct in, maar op zich is het mogelijk als je ziet welke landen in het Midden-Oosten nu ook met kernwapens beginnen en je de ontwikkelingen in en over Israel volgt (dat zal nog wat worden daar).<BR>Wel kunnen we onze leefomgeving mollen door steeds meer te verstedelijken en in de armere landen ook nog de grond uitputten door te intensieve landbouw en veeteelt, waardoor de voedselvoorziening in het gedrang raakt (en je daar conflicten over krijgt).<P>3. Deep Impact. Kometen kun op zich nog wel redelijk aan zien komen, zij komen van ver buiten het zonnestelsel (de Van Oort-wolk, vernoemd naar een Nederlander
), maar op zich weet je het nooit zeker (de baan kan veranderen). Asteroiden zijn wat moeilijker, er zijn flink wat ''aardscheerders'' die best wel gevaarlijk zijn. En er duiken soms ook nieuwe op (als hun positie in de asteroidengordel verstoord wordt).<BR>En ook al zien we ze ruim van te voren aankomen en is het mogelijk om ze (met bijv. atoomwapens) aan vlarden te schieten, dan is het nog steeds mogelijk dat er stukken op aarde vallen, en dat zou nog steeds een ramp voor de mensheid betekenen.<BR>Een leuk SF-boek met dit thema is Lucifers Hamer van Larry Niven en Jerry Pournelle (uit 1979).<P>4. Ziektes, ik denk ook niet dat ziekten de hele mensheid uit kunnen wipen en zullen altijd een paar mensen het toch overleven.<P>5. De aliens. Ik weet niet of er elders ontwikkeld leven is (daar kun je ook weer 80 topics over ophangen
), en of dat echt hier kan komen. vergeet niet dat de dichtstbijzijnde ster (Alpha Centauri) 4,3 lichtjaar weg is (da''s een eind fietsen
), voordat je echt de ruimte in kan gaan, moet je toch al heel aardig de lichtsnelheid kunnen benaderen met je ruimteschipje, anders kom je niet ver.<BR>Maar goed als ze komen dan zijn we ook verloren.
<P>1. De zon ontploft dus niet (ten minste niet in ''kaboem'' opzicht<BR>1. Zon ontploft - als we dan nog leven zitten we al lang ergens veel verder weg<P>2. We mollen onszelf - onwaarschijnlijk, er zullen altijd een paar mensen overblijven, die alles weer opbouwen. Waarschijnlijk mollen we nog wel een keer de rest van de aarde<P>3. Deep impact - Waarom niet, hierdoor zijn de dinasaurussen ook uitgestorven. Gelukkig zien we ze tegenwoordig aankomen, en als we voor een keertje gezamenlijk iets probeerden overleven we dit wel (we hebben allang de technologie om zo''n ding te vaporizen voordat ie ons raakt). De vraag is of we hiertoe in staat zijn, en ik vrees het ergste.<P>4. ziekte - Er zullen altijd wel wat mensen overleven. De vraag is of dit niet een of andere indianenstam is, zonder de kennis om ons weer op te bouwen. We zullen ze nooit kunnen uitroeien, maar we houden ze voorlopig nog wel even op afstand. Wij kunnen antibiotica net zovaak morphen als die ziektes dat kunnen. En edward heeft ook een leuk punt.<P>5. Kwaadwillende aliens komen langs - Dat kan, en dan hangen we big-time...
Ik denk zelf dat god zijn geduld bijna op is en hij een onverklaarbare wereldramp uit het niets doet ontstaan.<P>Hij geeft de aarde op zich dan nog een kans, maar dan wel van voor af aan.<P>Dan heeft hij weer een poosje rust.
Verwijderd
Er is geen wanneer...<P>Op 13 februari 2002, om 17:56:43 GMT zal door een cosmische fenomeen de aarde in een temporale scheur terecht komen en terug geslingert worden naar 21 november 1963, om 02:17:13 GMT.<P>Zonder het te beseffen zal de mensheid stagneren in zijn evolutie.<P>
[This message has been edited by Dazzed (edited 27-07-2000).]
[This message has been edited by Dazzed (edited 27-07-2000).]
Uit m''n hoofd: 13 december 2012, volgens de Inca''s...
Verwijderd
Betreffende dit terug slingeren van de aarde, iets soortgelijks komt voor in een boek <BR>van A. E. Van Vogt. ( "Weaponshops of Isher" of "Weaponmakers of Isher", een van de twee ). <BR>Hierin raakt een journalist ( door het openen van een deur, ''een trap'', stom stom stom
) <BR>verbonden aan een gebouw uit de toekomst. De twee slingeren in de tijd heen en weer, <BR>steeds verder van hun oorspronkelijke tijd. Dit resulteert dan uiteindelijk in de Oerknal.<BR>Voor het precieze verhaal raad ik het boek aan, of aangezien ik het niet zeker weet,<BR>alletwee
Als je dan toch bezig bent, "De wereld van Nul-A" en het vervolg<BR>"Schakers van Nul-A" zijn IMHO het lezen de moeite waard.
Verwijderd
Wat dachtje van een neutronendubbelster die op elkaar klapt. Meteen de aarde steriel en iets als dit kan elk moment gebeuren. En er zijn veel neutronensterren in de buurt van de aarde.
ik kan ook wel aanraden et volgende artikel te lezen!
http://sysopmind.com/singularity.html
Best lang maar onwijs interessant! heb em zelf tijdje terug gelezen! en ik ben dus ook benieuwd wat er nou gaat gebeuren in 2035
Voor degene die et leest? Wat denk jij
http://sysopmind.com/singularity.html
Best lang maar onwijs interessant! heb em zelf tijdje terug gelezen! en ik ben dus ook benieuwd wat er nou gaat gebeuren in 2035
Voor degene die et leest? Wat denk jij
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Als iedereen zijn topictitels in h-o-o-f-d-l-e-t-t-e-r-s schrijft :(
De mensheid zal nog vele miljoenen jaren hier op aarde leven. Totdat iedereen zijn fouten heeft goedgemaakt en zijn taken heeft voltooid hier op aarde. Daarna zullen we naar een andere planeet gaan waar we weer verder leven. Deze planeet zal honderden malen groter dan de aarde zijn. Dit overgaan van de aarde naar die planeet zal gebeuren doordat je overlijdt en daarna op die planeet terecht zal komen. We leven dan ook niet meer in de 3e maar de 4e dimensie. Onze leeftijd zal niet meer tot maximaal zo''n 110 gaan, maar we zullen tussen de 250 en 7000 jaar oud worden. We zullen vegetariërs zijn en de mens zal in harmonie met de dieren leven.Op woensdag 19 juli 2000 16:29 schreef DGX het volgende:
Zal ons ras uitsterven ? zal de aarde zodanig verrotten zodat er geen leven mogelijk is.Of hebben we over 50 jaar al ergens een kolonie in de ruimte ?!<P>Wie o wie denkt hier een antwoord op te hebben !?!
Verwijderd
Over een jaartje of 5 miljard (give or take a paar duizend jaar) gaan dit hele zonnestelsel er in ieder geval aan.
Zon=Supernova!
Boem!
Zon=Supernova!
Boem!
Verwijderd
En professor Barabas dan?Op vrijdag 06 april 2001 08:45 schreef Lamborghini het volgende:
[..]
De mensheid zal nog vele miljoenen jaren hier op aarde leven. Totdat iedereen zijn fouten heeft goedgemaakt en zijn taken heeft voltooid hier op aarde. Daarna zullen we naar een andere planeet gaan waar we weer verder leven. Deze planeet zal honderden malen groter dan de aarde zijn. Dit overgaan van de aarde naar die planeet zal gebeuren doordat je overlijdt en daarna op die planeet terecht zal komen. We leven dan ook niet meer in de 3e maar de 4e dimensie. Onze leeftijd zal niet meer tot maximaal zo''n 110 gaan, maar we zullen tussen de 250 en 7000 jaar oud worden. We zullen vegetariërs zijn en de mens zal in harmonie met de dieren leven.
Lamborghini: rijke fantasie hoor...
De mensheid vernietigt zichzelf, het is alleen een kwestie van tijd. De periode dat de kennis van de mensheid zich verdubbelt, wordt steeds kleiner en op een gegeven moment verdubbelen we elke dag onze kennis en dat heeft volgens mij een foute afloop.
We see things as we are, not as they are
Verwijderd
Onze zon wordt een supernova, geloof me. Massa zat. Elke ster blaast zich, aan het einde van z''n leven, gigantisch op.Op vrijdag 06 april 2001 13:13 schreef TutanRamon het volgende:
[..]
De zon wordt zeer waarschijnlijk geen supernova, de kleine massa.
Sommige met een enorme massa imploderen dan, en worden waarschijnlijk zwarte gaten
Andere, zoals die van ons, leven na de supernova ervaring misschien nog even verder als witte dwerg
Maar onze zon eindigt zekers weten in een supernova!
DGX, zou je volgende keer niet een titel willen maken met je CapsLock aan?
Helaas, de zon wordt wel een rode reus, maar geen supernove; daar is zij inderdaad niet zwaar genoeg voor. Waar de massagrens precies ligt weet ik niet, maar ik weet 100% volkomen zeker dat de zon geen supernova wordt.Maar onze zon eindigt zekers weten in een supernova!
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Precies, de zon wordt echt geen supernova, daar heeft ie te weinig massa voor.
We see things as we are, not as they are
the alliens are coming soon!With me as there leader
Lekker zijn is een gave :)
Verwijderd
Eh yes, ik vergiste me in naam: Een rode reus bedoelde ik.....eentje die het hele zonnestelsel opslokt.... en geen supernova sorryOp vrijdag 06 april 2001 13:35 schreef Lord Daemon het volgende:
DGX, zou je volgende keer niet een titel willen maken met je CapsLock aan?
[..]
Helaas, de zon wordt wel een rode reus, maar geen supernove; daar is zij inderdaad niet zwaar genoeg voor. Waar de massagrens precies ligt weet ik niet, maar ik weet 100% volkomen zeker dat de zon geen supernova wordt.
Verwijderd
Er bestaan wel 5 typen van supernovae. De supernovae waar we hier over spreken (een ster zonder begeleider die onder zijn eigen massa explodeert), zijn van van types II.Op vrijdag 06 april 2001 13:35 schreef Lord Daemon het volgende:
Helaas, de zon wordt wel een rode reus, maar geen supernove; daar is zij inderdaad niet zwaar genoeg voor. Waar de massagrens precies ligt weet ik niet, maar ik weet 100% volkomen zeker dat de zon geen supernova wordt.
De minimale massa voor een ster om over te gaan in een type II supernova, is 7,6 maal de massa van de zon.
Zie: http://www.valinor.freeserve.co.uk/supernova.html
<edit>dubbel stukje weggehaald</edit>
Dank u.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
''k weet niet of iemand horizon op BBC gezien heeft (afgelopen zondag dacht ik) onder het Yellowstone park in amerika ligt een super-vulkaan, met daaronder een een enorme hoeveelheid magma. ''k weet zo ff niet meer hoeveel, maar dat liep in de honderden kubieke kilometers.. Die supervulkaan ontploft zo ongeveer elke 600.000 jaar. De laatste keer is RUIM 600.000 jaar geleden, dus hij is al over tijd.
Zo''n 47.000 jaar geleden is er een andere super-vulkaan ontploft, die ervoor gezorgt heeft dat de gemiddelde temperatuur over de HELE aarde 5 graden gezakt is. Dit was zo catastrofaal dat er waarschijnlijk nog maar een paar duizend mensen het overleefd hebben.
Dat staat ons binnenkort dus ook te wachten. ''k zal met niet wagen aan voorspellingen, want zo goed ben ik niet op de hoogte..
Zo''n 47.000 jaar geleden is er een andere super-vulkaan ontploft, die ervoor gezorgt heeft dat de gemiddelde temperatuur over de HELE aarde 5 graden gezakt is. Dit was zo catastrofaal dat er waarschijnlijk nog maar een paar duizend mensen het overleefd hebben.
Dat staat ons binnenkort dus ook te wachten. ''k zal met niet wagen aan voorspellingen, want zo goed ben ik niet op de hoogte..
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Verwijderd
De gassen die overblijven na het uitbranden van een rode reus noemen we planetaire nevels ("planetary nebulae"). Hier wat plaatjes die een indruk geven hoe ons zonnestelsel er over 5 miljard jaar zal uitzien 
Overigens betekent dat "planetary" niet dat het overblijfselen van planeten zijn. In het verleden waren de telescopen veel slechter, daardoor leken die nevels planeten te zijn (ze zijn maar klein, ca. 1 lichtjaar doorsnede).
Overigens betekent dat "planetary" niet dat het overblijfselen van planeten zijn. In het verleden waren de telescopen veel slechter, daardoor leken die nevels planeten te zijn (ze zijn maar klein, ca. 1 lichtjaar doorsnede).
hey volgens mij komt er een nieuwe en ernstigere mond en klauw zeer die ook de mens velt waardoor we de mensen preventief gaan opruimen! En het uit de hand loopt en de hele wereld opruimen
nou, ik zeg dat we nog lang en gelukkig leven.
morgen... Bekeer uwzelf!!!
I used to be an atheist, until I realised I was god.
Verwijderd
Ik kwam de 2012 al een keer eerder tegen in het forum: Lees meer door te zoeken op Terence en Dennis McKenna, en zie hoe volgens hun er van alles gaat gebeuren in 2012. Het is op een speciale manier berekend met fractals, hexagrammen, I Ching, en andere voor mij (nog?) onsamenhangende dingen...
Verwijderd
En het antwoord is JA! All things must come to an end! Als wij onzelf niet naar de te...ing helpen doet de zon dat wel. Als die in een rode reus veranderd zal iedereen en alles op aarde langzaam verbranden tot de hele aarde weg is. Zal de mens ergens anders overleven? Don''t think so.
1. men zou dan een GIGANTISCH ruimteship moeten bouwen om genoeg mensen, voedsel, zuurstof, dieren, planten en veel energie kwijt te kunnen. De enige manier om in de ruimte "bij te tanken" is via een ster.
2. Stel dat de volgende dischstbijzijnde leefbare planeet 3000 lichtjaar ver is, dan zal het ruimteship met de maximale snelheid moeten gaan (lichtsnelheid) en dat 3000 jaar lang. het schip met dan wel 3000 jaar lang uithouden net als de bemanning en de reservers op het schip.
3. Hoe kan je met lichtsnelheid voorkomen dat je niet perongelok tegen een meteoor inslaat of dat kleine meteoren je hele schip doorboren?
The chances are infinite small!
1. men zou dan een GIGANTISCH ruimteship moeten bouwen om genoeg mensen, voedsel, zuurstof, dieren, planten en veel energie kwijt te kunnen. De enige manier om in de ruimte "bij te tanken" is via een ster.
2. Stel dat de volgende dischstbijzijnde leefbare planeet 3000 lichtjaar ver is, dan zal het ruimteship met de maximale snelheid moeten gaan (lichtsnelheid) en dat 3000 jaar lang. het schip met dan wel 3000 jaar lang uithouden net als de bemanning en de reservers op het schip.
3. Hoe kan je met lichtsnelheid voorkomen dat je niet perongelok tegen een meteoor inslaat of dat kleine meteoren je hele schip doorboren?
Ik denk dat we tegen die tijd wel iets op dat tijdreizen probleem hebben gevonden (startrek -> wormholes,warp, etc.).Op dinsdag 10 april 2001 00:29 schreef Cyber-D het volgende:
En het antwoord is JA! All things must come to an end! Als wij onzelf niet naar de te...ing helpen doet de zon dat wel. Als die in een rode reus veranderd zal iedereen en alles op aarde langzaam verbranden tot de hele aarde weg is. Zal de mens ergens anders overleven? Don''t think so.
Misschien leven we op een hele andere manier, niet meer fysiek in een lichaam maar alleen als geest. Who knows??
Pak je rust!
tegen die tijd kunnen we wel sneller als het licht!en we zullen ook wel bepaalde shilden hebben om sten afteketsenOp dinsdag 10 april 2001 00:29 schreef Cyber-D het volgende:
Verwijderd
De mens overleeft niet alleen die rode reus niet, de mens wordt als species nooit 5 miljard jaar oud. De oudere species die we op aarde kennen en die nog steeds bestaan, bacterien en zo daargelaten, zijn ongeveer 200 miljoen jaar oud. Dat is 1/25 van 5 miljard, en we hebben het dan over behoorlijk "lage" levensvormen, die veel trager evolueren dan het gemiddelde zoogdier. Zo''n gemiddeld zoogdier is in een paar miljoen jaar "weggeevolueerd" door zijn afstammelingen. In 5 miljard jaar kunnen compleet nieuwe ordes van leven ontstaan, het leven op aarde is nog geen 4 miljard jaar oud.Op dinsdag 10 april 2001 00:29 schreef Cyber-D het volgende:
<edit>cijfertjes verbeterd</edit>
Verwijderd
Das jammer dan heOp maandag 09 april 2001 20:40 schreef McGry het volgende:
Ik kwam de 2012 al een keer eerder tegen in het forum: Lees meer door te zoeken op Terence en Dennis McKenna, en zie hoe volgens hun er van alles gaat gebeuren in 2012. Het is op een speciale manier berekend met fractals, hexagrammen, I Ching, en andere voor mij (nog?) onsamenhangende dingen...
beste mensen ik ben het nu allemaal aan het uitrekene voor een werkstuk Natuurkunde 1,2
mijn theorie luid als volg ( ben 17 dus verwacht niet te veel )
de maan trekt aan de aarde om zo de aarde stabiel te houden,zodat hij niet gaat schommelen in golven om de zon heen gaat draaien en gaat tollen zodat wij het ene momment ijkapen hebben en het andere moment in de subtropen zitten.
Nu zul je denken "niks aan de hand" <b>maar!!!</b> de maan gaat met 3.75cm per jaar verder weg en er zal natuurlijk een moment zijn de "Fmpz" <i>( de middelpuntzoekendekracht )</i> te klein is om de aarde in bedwang te houden en dan stuiteren we allemaal van de aarde af
het klopt wel
wat ze ook hebben bedacht is dat we dan de maan Europa ( van jupiter ) kunnen gaan kapen want die heeft de zelfde massa en de zelfde samestelling ongeveer net als de maan
maar ja dood gaan we toch
en anders gaan we toch naar Mars
de maan trekt aan de aarde om zo de aarde stabiel te houden,zodat hij niet gaat schommelen in golven om de zon heen gaat draaien en gaat tollen zodat wij het ene momment ijkapen hebben en het andere moment in de subtropen zitten.
Nu zul je denken "niks aan de hand" <b>maar!!!</b> de maan gaat met 3.75cm per jaar verder weg en er zal natuurlijk een moment zijn de "Fmpz" <i>( de middelpuntzoekendekracht )</i> te klein is om de aarde in bedwang te houden en dan stuiteren we allemaal van de aarde af
het klopt wel
wat ze ook hebben bedacht is dat we dan de maan Europa ( van jupiter ) kunnen gaan kapen want die heeft de zelfde massa en de zelfde samestelling ongeveer net als de maan
raar is zo gek nog niet !
Een ding is wel duidelijk, die Aardkloot
blijft wel, of er nu een kernoorlog uitbreekt of er een komeet op valt of
zelfs met ziektes. Het deert de planeet
verder niet, alleen het leven op deze planeet.
Hoe dan ook zullen we over ongeveer een paar miljard jaar toch moeten wegwezen omdat door verandering van de nucleaire oven in de zon de zon zodaning gaat dijen dat deze planeet
geroosterd zal worden
Ik denk dat we beter naar de Jupiter maan
"Europa" moeten verhuizen dan..daar is
tenslotte water zat....8-)
blijft wel, of er nu een kernoorlog uitbreekt of er een komeet op valt of
zelfs met ziektes. Het deert de planeet
verder niet, alleen het leven op deze planeet.
Hoe dan ook zullen we over ongeveer een paar miljard jaar toch moeten wegwezen omdat door verandering van de nucleaire oven in de zon de zon zodaning gaat dijen dat deze planeet
geroosterd zal worden
Ik denk dat we beter naar de Jupiter maan
"Europa" moeten verhuizen dan..daar is
tenslotte water zat....8-)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
:Z:Z
Mensen, 5 miljard jaar voor die nucleaire zonnedood van de aarde. Dan hoeven we niet meer "weg te wezen", de mens als soort gaat de 5 miljard jaar nooit halen. Waarom? Omdat de mens een zoogdier is, en zoogdieren evolueren nogal snel.
Een gemiddeld zoogdier is binnen enkele miljoenen jaren uitgestorven. Er zijn zoogdieren geweest die het langer uitgehouden hebben, er is zelfs een soort die zo''n 10 miljoen jaar dominant is geweest. Laten we stellen dat de mens nog veel uitzonderlijker is, en 10 maal zo lang meegaat. Dan zit je op 100 miljoen jaar, en dat is maar 1/50 van 5 miljard.
De aarde zal dus hoogstwaarschijnlijk over 5 miljard jaar vernietigd worden door de zon. De mensheid zal dan al lang niet meer bestaan. Als we onszelf niet vernietigen, dan zal ons nageslacht in iets compleet anders (en beters) geevolueerd zijn in die onvoorstelbaar lange tijd.
Mensen, 5 miljard jaar voor die nucleaire zonnedood van de aarde. Dan hoeven we niet meer "weg te wezen", de mens als soort gaat de 5 miljard jaar nooit halen. Waarom? Omdat de mens een zoogdier is, en zoogdieren evolueren nogal snel.
Een gemiddeld zoogdier is binnen enkele miljoenen jaren uitgestorven. Er zijn zoogdieren geweest die het langer uitgehouden hebben, er is zelfs een soort die zo''n 10 miljoen jaar dominant is geweest. Laten we stellen dat de mens nog veel uitzonderlijker is, en 10 maal zo lang meegaat. Dan zit je op 100 miljoen jaar, en dat is maar 1/50 van 5 miljard.
De aarde zal dus hoogstwaarschijnlijk over 5 miljard jaar vernietigd worden door de zon. De mensheid zal dan al lang niet meer bestaan. Als we onszelf niet vernietigen, dan zal ons nageslacht in iets compleet anders (en beters) geevolueerd zijn in die onvoorstelbaar lange tijd.
Verwijderd
We kunnen ook gewoon onze maan proberen dichter naar ons toe te brengen door hem af te remmen waardoor hij in een lagere baan komt.Op donderdag 12 april 2001 00:09 schreef thedjin het volgende:
beste mensen ik ben het nu allemaal aan het uitrekene voor een werkstuk Natuurkunde 1,2
Nu zul je denken "niks aan de hand" maar!!! de maan gaat met 3.75cm per jaar verder weg en er zal natuurlijk een moment zijn de "Fmpz" <i>( de middelpuntzoekendekracht )</i> te klein is om de aarde in bedwang te houden en dan stuiteren we allemaal van de aarde af
het klopt wel
Ik geloof dat de aarde en alle levende wezens in balans word gehouden door toevallige gebeurtenissen als ziektes, rampen, oorlogen, honger enz. We zullen geen langzame dood krijgen maar hoogstens aanpassingen zodat de aantal mensen op de aarde (dit geld overigens ook voor alle andere levende wezens) binnen de normen blijft. Het vergaan van ons bestaan wordt dus telkens uitgestelt naar het punt dat inderdaad de zon ontploft. Maar op de huidige verbetering der technologie hebben we tegen die tijd allang een nieuwe planneet gevonden om ons bestaan te hervatten.
Dat is mijn mening als newbie
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Welkom!Op vrijdag 13 april 2001 20:29 schreef MenjoJojo het volgende:
[*snap]
Ik zie hier wel een kern van waarheid in, dat ziektes middelen van de natuur zijn om de geweldige groei van de mensheid in te dammen. Dus voor overbevolking hoeven we niet zo bang te zijn
Verder hoop ik dat we binnen niet al te lange tijd nou eindelijk eens in staat zijn om weer nieuwe uitvindingen te doen. De "uitvindingen" van de afgelopen 50 jaar zijn niets meer dan het combineren van eerder gedane uitvindingen. (Volgens mij is de laatste échte uitvinding zelfs de transistor!!!) Die toekomstige (échte) uitvindingen zullen weer miljoenen combinaties van uitvindingen opleveren, waarmee we zeker in staat zijn om dit hoopje gesmolten en gestolde magma te ontvluchten en onze vleugels uit te slaan.
OK, wie tekent voor de eerste échte uitvinding???
edit:
BTW, The End is the Beginning is the End...
BTW, The End is the Beginning is the End...
Pagina: 1