[BC3] is er eigenlijk ook iemand die niet in god gelooft

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
wat ik bedoel te zeggen is dit:
ik lees hier in veel discussies dat christenenen hun waarheid al gevonden hebben en dat dat dan god is.
Ikzelf ben geen atheist, ik heb in alle grote wereld godsdiensten wel iets gevonden dat ik mooi vind.
Ik heb ook mijn momenten van helderheid gehad maar nooit de arrogantie gehad dat ik dacht dat ik door god was aangeraakt of iets dergelijks.

wat ik een beetje jammer vind is dat ik niemand hier lees die overtuigd boeddhist is, taoist, moslim of weet ik veel wat, zijn die er eigenlijk wel? en hoe beleven die hun geloof en hun leven dan? en hoe beleven die de discussies hier dan?

Stoer; Marduq

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ik heb maar 1 geloof, dat is tweaken, en maar 1 god, dat is Femme :) -> CUT THE BULLSHIT

ik geloof niet echt in een god...ik weet niet waarom ofzo...maarja waarom wel geloven??

af n toe weet ik trouwens niet of ik nou wel of niet geloof... nouwja, ben ook een wazig persoon..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik gloof niet in een God. Altans, niet zoals dat in de Bijbel geschreven staat. Ik zal niet ontkennen dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik geloof niet in een bovennatuurlijk iets in de vorm van Goden.

Ik heb een tijdje het Satanisme aangehangen (Satanisme, [b]geen[/b] satansaanbidder). Ik geloof dus ook niet in Satan.
Ik ben de laatste tijd veel aan het nadenken genaan en tot de conclussie gekomen dat ik mezelf eerder tot de Atheisten kan rekenen. Aan de andere kant. In het Satanisme, maar ook in het Cristendom vind ik verschillende dingen die mij aanspreken en waar ik mij aardig goed in kan vinden. Bij het Satanisme dan nog meer dan bij het Cristendom.

Nadat ik er over nagedacht hd kwam ik eigenlijk tot de conclussie die veel mensen eigenlijk wel noemen. Satanisme is eigenlijk het tegenovergestelde van Cristendom. Nou ben ik het hier ten dele mee eens, omdat er in het Satanisme ook weer andere vormen zitten die niks tegenovergesteld zjin van Cristenen.

Ik ben dus niet gelovig, en ik hang op het moment geen geloven aan. Bij de Atheisten kom ik dan het meest in de buurt.

edit:
Laat me er trouwens wel op wijzen dat ik geen Anticristen ben. Iedereen mag geloven wat hij of zij wil en ik zal niemand van dat geloof afhalen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 23:38 schreef XangadiX het volgende:
wat ik bedoel te zeggen is dit:
ik lees hier in veel discussies dat christenenen hun waarheid al gevonden hebben en dat dat dan god is.
Ikzelf ben geen atheist, ik heb in alle grote wereld godsdiensten wel iets gevonden dat ik mooi vind.
Ik heb ook mijn momenten van helderheid gehad maar nooit de arrogantie gehad dat ik dacht dat ik door god was aangeraakt of iets dergelijks.

wat ik een beetje jammer vind is dat ik niemand hier lees die overtuigd boeddhist is, taoist, moslim of weet ik veel wat, zijn die er eigenlijk wel? en hoe beleven die hun geloof en hun leven dan? en hoe beleven die de discussies hier dan?
ik heb hier alleen gestaan als moslim tegen athiesten, christenen en alle anderen

Verwijderd

is er eigenlijk ook iemand die niet in god gelooft
Ja hoor, en LD en Diadem geloof ik ook.