[BC3] Plasma wapens , Sience Fiction wordt echt?

Pagina: 1
Acties:

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
En waarom zouden we die niet kunnen krijgen?

Er zijn al zoveel dingen uit StarTrek Starwars en andere series werkelijkheid geworden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Yep...en nog niet zo lang geleden is de DeepSpace 1 gelanceerd. Nog 8 te gaan dus :)

Verwijderd

The Phantom Works, Boeing''s prototyping organisation, has raised the possibility of plasma-based directed-energy weapons equipping a future breed of hypersonic aircraft platforms, such as those favoured for research and development by the Bush administration.

Verder op staat nog dit:

He downplayed US enthusiasm for other plasma benefit claimed by the Russians - a means of drastically reducing an aircraft''s radar signature. "There''s no way to effectively engineer it," he said, adding that the power and weight penalties imposed by plasma-generators would most likely outweigh the stealth benefits. Despite this, Russian engineers claim to have developed ''bolt-on'' plasma-generators that dramatically cut an aircraft''s radar cross-section while preserving its aerodynamic qualities; something, they say, that cannot be said of first-generation US stealth aircraft like the angular F-117A.

Krijgen we dan toch Star Wars/Trek achtig oorlogen?

Zie hier:
http://www.janes.com/regional_news/americas/news/jdw/jdw010328_1_n.shtml

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De Universiteit van Geneve heeft een jaar of wat geleden al fotonen geteletransporteerd...
Beam me up.......

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Maar als ze nu al experimenteren met deze directed energy weapons schiet het toch al aardig op...

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 14:24 schreef Ortep het volgende:
Yep...en nog niet zo lang geleden is de DeepSpace 1 gelanceerd. Nog 8 te gaan dus :)
Rondjes om de aarde draaien noem ik niet echt deep space ;)

Maar er worden inderdaad steeds meer dingen uit star trek werkelijkheid. Straks ontdekken we nog dat ruimteschepen in het echt ook "woosh" doen bij het langsvliegen :)

Replicators worden misschien ook nog mogelijk deze eeuw. Alleen dan niet dat het uit het niets verschijnt, maar wel dat worden opgebouwd uit grondstoffen bij de mensen thuis. Hier zijn al verschillende technieken voor.

Verwijderd

Russian engineers claim to have developed ''bolt-on'' plasma-generators that dramatically cut an aircraft''s radar cross-section while preserving its aerodynamic qualities...

Beetje als de draad van Philadelphia Experiment...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 15:15 schreef hybridz het volgende:

[..]

Dat ding gaat echt deep space. Hij draait niet om de aarde. Hij gaat ''naar buiten''

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 29 mei 2001 15:15 schreef hybridz het volgende:

[..]

Da is het nu juist.

Voyager 1 is net ons zonnestelsel uit (eerste mensgemaakte voorwerp dat het zonnestelsel verlaat!!! :P), en DS1 gaat em achterna!

Overigens denken wetenschappers dat ze bennenkort (+/-50 jaar) een kabel aan de aarde kunnen maken, met aan het uiteinde een meteoriet of astroide (was ut verschil eigenlijk??), zodat je een lift naar de ruimte hebt :)!!!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Natuurlijk wordt sf echt, alles wat ze daar bedenken gebruiken wetenschappers als bron. Waarom denk je dat ze opeens op van die schildpadjes uitvonden. :7
En touch-screens, waar komen die vandaan denk je.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Inderdaad. 30 jaar geleden (ten tijde van Star Trek TOS) had niemand dit voor mogelijk gehouden... SF roeleert.

''Open your mind''

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 18:56

ronaz

Wishmaster

Op dinsdag 29 mei 2001 15:55 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

Da is het nu juist.

Voyager 1 is net ons zonnestelsel uit (eerste mensgemaakte voorwerp dat het zonnestelsel verlaat!!! :P), en DS1 gaat em achterna!

Overigens denken wetenschappers dat ze bennenkort (+/-50 jaar) een kabel aan de aarde kunnen maken, met aan het uiteinde een meteoriet of astroide (was ut verschil eigenlijk??), zodat je een lift naar de ruimte hebt :)!!!
Dat heb ik ook gelezen ja, dan moet het wel eerst betaalbaar worden om voldoende nanotubes te maken van Buckminsterfullereen.
Er zou toch veel moeten gebeuren eer ik in zo''n lift stap.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

yup
maar die lift wordt vast een grote attractie
ik zie het al voor me : een groot theme park om die lift en (betaalde) reisjes naar boven.
zou nog best wel eens rendabel kunnen worden.
Pagina: 1