• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik bedacht me laatst iets over het woord bovennatuurlijk, namelijk dat het nergens op van toepassing is en totaal zonder enig doel bestaat.

Waarom?
Omdat we het gebruiken als we iets niet kunnen verklaren, maar dan is het nog niet niet natuurlijk...
Als geesten oid bijvoorbeeld zouden bestaan, dan zouden wij niet snappen hoe dat werkt, en dus zeggen dat het niet bij de natuur hoort, maar dat is dus onzin, wij snappen het alleen niet!

Ik laat het hier even bij want ik heb weinig tijd, maar als het niet duidelijk is lees ik het wel. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nah ''t is heele rg vaag iig ;)
Beetje loos ook, e zijn eel meer van die woorden, hebben zelfs een eigen naam geloof ik. Acronyms of niet?

DroogIjs
KoudVuur

enzowvoojts

Verwijderd

Grappig idee.

Ik ben het wel met je eens. Het woord bovennatuurlijk straalt ook iets mysterieus uit, daarom heeft het aantrekkingskracht.

In de natuur kan bijna alles mechanisch worden benaderd. Dat is koud, en betekent dat wij in een leeg heelal wonen. Met bovennatuurlijk worden levende dingen bedoeld. Er is nog iets heel spannends dat ontdekt kan worden, en het leeft, en heeft een identiteit, net als wij.

Ik vind het dus niet gek dat het woord wordt gebruikt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 11:37 schreef ELANAZ het volgende:
Nah ''t is heele rg vaag iig ;)
Beetje loos ook, e zijn eel meer van die woorden, hebben zelfs een eigen naam geloof ik. Acronyms of niet?

DroogIjs
KoudVuur

enzowvoojts
offtopic:
Is jouw toetsenbord kapot? ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen