De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Geeft niet echt een ontploffing, je huid kan dat meestal wel aan, volgens mij.
hoe kom je op die 1 atmosfeer?Op dinsdag 29 mei 2001 04:39 schreef dextertje het volgende:
Ik denk niet dat je ontploft, aangezien het drukverschil slechts 1 atmosfeer is.
Geeft niet echt een ontploffing, je huid kan dat meestal wel aan, volgens mij.
Lekker zijn is een gave :)
Every morning is the dawn of a new error.
Verwijderd
Maar als hij zich een vacuum bevindt, dan is er toch niets om zijn energie op te nemen, dus dan kunnen z''n lichaamsdelen toch moeilijk bevriezen, daar ze hun warmte niet kwijtkunnen aan de omgeving.Op dinsdag 29 mei 2001 04:04 schreef Lord_Spyder het volgende:
Ik denk hetzelfde als een diepzeevis die boven water gehaald wordt: ontploffen en je lichaamsdelen bevriezen onmiddellijk.
Uiteindelijk zal je een worden met het al en al worden met het een
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Maar je geeft toch wel je warmte af in de vorm van infrarode straling? Voor electromagnetische straling is geen medium nodig. De zon geeft toch ook haar warmte af door het vacuüm?Op dinsdag 29 mei 2001 08:39 schreef Nem0 het volgende:
[..]
Maar als hij zich een vacuum bevindt, dan is er toch niets om zijn energie op te nemen, dus dan kunnen z''n lichaamsdelen toch moeilijk bevriezen, daar ze hun warmte niet kwijtkunnen aan de omgeving.
Dat ontploffen valt volgens mij wel mee. Ik denk dat je heel moeilijk je adem in kunt houden en dat je bloed gaat "koken" (het stikstof en andere gassen komen vrij). Overleven zul je het in elk geval niet...
Wat dat je van al dat water in je lichaam? Dat kookt heel goed bij verlaagde druk.Op dinsdag 29 mei 2001 10:04 schreef SpinMeister het volgende:
Dat ontploffen valt volgens mij wel mee. Ik denk dat je heel moeilijk je adem in kunt houden en dat je bloed gaat "koken" (het stikstof en andere gassen komen vrij). Overleven zul je het in elk geval niet...
Verwijderd
Ik denk dit ook.Op dinsdag 29 mei 2001 04:04 schreef Lord_Spyder het volgende:
Ik denk hetzelfde als een diepzeevis die boven water gehaald wordt: ontploffen en je lichaamsdelen bevriezen onmiddellijk.
Verwijderd
en dat je dan de oplossing zult "zien" voor alle topics die in W&L gestart zijn
en als laatste gedachte: wie is die knakker met die hoorntjes op zijn hoofd?
Verwijderd
Er is nooit een algeheel niets, als dit wel zo zou zijn, dan kan je er nooit in omdat je er niet bent omdat er een absoluut vacuum is.
Zie je de tegenstelling?
Tja inderdaad, ik probeer me een voorstelling te maken van hoe dat er uit zal zien (onder het genot van een boterham en kop koffieOp dinsdag 29 mei 2001 10:08 schreef Ortep het volgende:
[..]
Wat dacht je van al dat water in je lichaam? Dat kookt heel goed bij verlaagde druk.
Ben het wel met je eens dat zo''n leegte niet kan bestaan. Als dat wel zo was, dan zou dat niets in onze werkelijkheid ergens moeten ophouden (als het heelal eindig is). Daar waar het ophoudt is dan "iets". En het zou aan alle kanten op moeten houden, dus aan alle kanten "iets". Het zou in een container van "iets" moeten bestaan. Nou is het de vraag, of er wel een dergelijk container zou kunnen bestaan, die niet direct opgeslokt zou worden door dat niets.Op dinsdag 29 mei 2001 11:02 schreef mausie het volgende:
Een absoluut vacuum is nooit te creeren.
Er is nooit een algeheel niets, als dit wel zo zou zijn, dan kan je er nooit in omdat je er niet bent omdat er een absoluut vacuum is.
Zie je de tegenstelling?
Maar mijn vraag was STEL dat zo''n ruimte zou bestaan, niet alleen materieloos, maar ook zonder energie en krachten, wat gebeurt er dan met een mens/materie+energie als deze zich ineens in zo''n ruimte zou bevinden (zeg geteleporteerd zou worden
[vangedachtenveranderd]
Ik zeg nou wel dat ik het met je eens ben dat niets niet kan bestaan, logisch gezien, maar dat was op grond van het feit dat het heelal eindig was, zodat dat niets grenzen zou moeten hebben (, die intuitief gezien geen reden kunnen hebben tot standhouden). Maar als het heelal eindig is, dan zijn er grenzen. Wat bevindt zich voorbij die grenzen? Juist ja, het meest logisch antwoord zou dan zijn: niets!
[/vangedachtenveranderd]
Het heelal is een ballon.Op dinsdag 29 mei 2001 11:49 schreef sirdaf het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens dat zo''n leegte niet kan bestaan. Als dat wel zo was, dan zou dat niets in onze werkelijkheid ergens moeten ophouden (als het heelal eindig is). Daar waar het ophoudt is dan "iets". En het zou aan alle kanten op moeten houden, dus aan alle kanten "iets". Het zou in een container van "iets" moeten bestaan. Nou is het de vraag, of er wel een dergelijk container zou kunnen bestaan, die niet direct opgeslokt zou worden door dat niets.
Maar mijn vraag was STEL dat zo''n ruimte zou bestaan, niet alleen materieloos, maar ook zonder energie en krachten, wat gebeurt er dan met een mens/materie+energie als deze zich ineens in zo''n ruimte zou bevinden (zeg geteleporteerd zou worden)?
[vangedachtenveranderd]
Ik zeg nou wel dat ik het met je eens ben dat niets niet kan bestaan, logisch gezien, maar dat was op grond van het feit dat het heelal eindig was, zodat dat niets grenzen zou moeten hebben (, die intuitief gezien geen reden kunnen hebben tot standhouden). Maar als het heelal eindig is, dan zijn er grenzen. Wat bevindt zich voorbij die grenzen? Juist ja, het meest logisch antwoord zou dan zijn: niets!
Hoe langer ik hierover nadenk, des te gekker het wordt: kan het woord bestaan taaltechnisch op zoiets als "niets" gebruikt worden? Als iets bestaat, dan is het. Niets kan niet zijn, omdat het er niet is per definitie. Daar waar het niets zich bevindt/is/bestaat is per definitie een ruimte waar zich niets bevindt/niets bestaat/niets is. Er is al een tegenstelling als je de stelling probeert te formuleren, gek he?
[/vangedachtenveranderd]
Wat is er buiten die ballon? Niks.
lekker vaag
Nikon D7000
Ik denk dat het anders gaat. Longen scheuren het eerst, die kunnen al niet eens een halve atmosfeer verschil hebben. Vraag maar aan een duiker. Dan komt er dus bloederig schuim uit je mond en je neus. Daarna zal de darminhoud zich wel een weg naar buiten zoeken. Daar zit nl ook vrij veel gas bij en dat zet snel uit...het zal je dus dun door de broek lopenOp dinsdag 29 mei 2001 11:25 schreef SpinMeister het volgende:
Ik stel me een soort van kokende huid voor en de ogen die eruit springen vanwege de toegenomen druk in de schedel. Uhm, nog meer bloederige details?
waar geen materie is is geen ruimte..`daarbuiten` kan dus nietHet heelal is een ballon.
Wat is er buiten die ballon? Niks.