Toon posts:

[BC3] Hoe ontstaat agressiviteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ontstaat er nou in je brain waardoor je agressief wordt? (aangeboren of juist aangeleerd)

wat ik kan bedenken is in een situatie van nood.. waardoor je in een soort defensieve houding agressief wordt, dat je iets wilt afdwingen of misschien zelfs aandacht wilt hebben?

Kemo

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het heeft veel met de dingen te maken die je meekrijgt als je nog aan het opgroeien bent denk ik.
De mate van noodafweer uit zich daar weer in

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hmm, agressiviteit. Is heel erg afhankelijk van een karakter van een persoon. Volgens mij wordt het karakter beinvloed door de omgeving tijdens de opvoeding.
Agressiviteit hangt samen met gevoelens, als een individu onmacht voelt zal diegene zich in een defensieve houding opstellen, wat vaak er toe leidt dat agressiviteit de overhand neemt. Die onmacht is bepalend door factoren uit de omgeving.

Tenminste zo denk ik dat het in elkaar steekt.
* Tatsu wacht andere reacties af.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Irritatie...

Ik denk dat wanneer je je iiriteerd aan een bepaald persoon je uiteindelijk zo pissig wordt en de agressie vanzelf komt.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 15:00
Volgens mij is aggressiviteit voor een heel groot deel aangeboren. Hoe je er mee om moet gaan, dat wordt je geleerd gedurende je hele kindertijd en later...

Sommige middelen (zoals alcohol) doen echter het geleerde tijdelijk geheel vergeten.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Pure haat Kemo? ik dacht dat je daartoe niet in staat was? :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Volgens mij heeft het iets te maken met de hormoon spiegel en wel die van Adrenaline. Tijdens de bio lessen werd dit hormoon ook aangeduid met F(right), F(ight or) F(light). Dit hormoon zorgt ervoor dat je katachtige reflexen krijgt die je helpen in een benarde situatie een snelle beslissing te maken.

Veel mensen leren hiermee om te gaan en wordt aangeleerd om in bepaalde situaties niet TE snel te reageren. Maar er zijn natuurlijk altijd momenten waarop het hormoon peil zo hoog wordt, dat je bijna gedwongen wordt hier iets mee te doen en vervolgens een agressieve uitspatting krijgt.
Anderen weten hier minder goed mee om te gaan. In zoverre zij onderdrukken het minder en zullen sneller (bij een lager hormoon peil) agressief (en soms agressiever) reageren.

Volgens mij moet het zoiets zijn..... :)

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 13:38
Het is volgens mij een combinatie van factoren: het komt door je karakter, wat voor een gedeelte ''nature'' en ''nurture'' is. Ook kan het komen door sociale frustraties (geen baan, geen toekomstperspectieven etc.) Maar zoals hierboven beschreven doen hormonen als adrenaline en vooral testosteron (hierdoor zijn mannen vaak agressiever dan vrouwen :( ) een duit in het zakje.
Een eenduidige oorzaak van agressiviteit is er dus vrijwel niet.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 00:40 schreef Kemo het volgende:
Wat ontstaat er nou in je brain waardoor je agressief wordt? (aangeboren of juist aangeleerd)

wat ik kan bedenken is in een situatie van nood.. waardoor je in een soort defensieve houding agressief wordt, dat je iets wilt afdwingen of misschien zelfs aandacht wilt hebben?

Kemo
Oh al je agressieve posts naar mij toe zijn dus heel simpel te verklaren, je wilt gewoon aandacht van me :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 20:58 schreef MissX het volgende:

[..]

Oh al je agressieve posts naar mij toe zijn dus heel simpel te verklaren, je wilt gewoon aandacht van me :D
nee ik was iets vergeten toe te voegen

irritatie en pure (in zuiverste vorm) haat :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 23:43 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Pure haat Kemo? ik dacht dat je daartoe niet in staat was? :P
nee wist ik ook niet van mezelf maar zij is een van de weinige die zoŽn effect op mij heeft.. :D

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 17:50

-Stef-

Slainthe!

Volgens mij kan agressiviteit uit meerdere factoren ontstaan. In de eerste plaats kan het aangeboren zijn: Er zijn weinig prikkels van buiten nodig om een dergelijk persoon agressief te doen gedragen. Daarnaast kan iemand die "niet agressief" geboren is door prikkels van buiten af agressief worden. Deze reactie kan spontaan ontstaan maar ook versterkt worden door een bepaald patroon waarin de persoon zich verkeerd. Dus als deze persoon zich in "agressieve kringen" ophoudt zal zijn reactie ook sneller zo zijn. Als laatste is er de mogelijkheid dat een persoon, niet agressief geboren, zich door prikkels van binnen agressief gedraagt. Met name bedoel ik hiermee door inname van stoffen waardoor de geest zich anders gaat gedragen dan het gewend is. Dus niet persee vijandig gedrag maar ook vreemd en/of beangstingend gedrag waardoor de persoon terugvalt op (primaire) zelfbescherming en daardoor veelal onterecht agressieve nijgingen vertoond.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Pagina: 1