Toon posts:

[BC3] Hersen cellen vernietiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat het :
Roken van Wiet,
Het drinken van Drank,
Hercen cellen afbreekt, Wie kan me er meer over vertellen? ( Ben wel eens benieuwd of ik niet te veel moet feesten :)

Verwijderd

Ja dat is zo, maar er is ook aangetoond dat de zwakste cellen het eerst afgeborken worden, dus wat dat betreft: zuipen maar!!!

Zijn nog meer van die wetenschappelijkheden:
1 gals bier == 3 bruine boterhamme
1 keer sex == 3km harlopen

>:)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ach hersencellen, je gebruikt er toch maar een procentje of 15 van , kun je de rest net zo goed wegzuipen.

Het is trouwens ook aangetoont dat als je psychidelische drugs neemt of een staat van meditatie kunt bereiken je MEER dan die 15 procent gebruikt. Bij Yogi''s in India etc. is meer dan 40% gemeten :)

dus weg met de alcehol en kom maar door met de weed en de lsd

Stoer; Marduq

Verwijderd

zou die 40% misschien komen omdat door die psychedelica de niet-werkzame cellen worden afgemaakt? ;)

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh!!!!! :)

Dit is al de 3e keer in een week dat ik lees dat ''we maar x% van onze hersenen gebruiken''. Nog een keer dan maar: dat is absoluut onwaar! We gebruiken slechts een beperkt deel van onze hersenen TEGELIJK, maar we gebruiken wel degelijk 100%. Dit hardnekkige misverstand zit blijkbaar dieper geworteld dan ik vreesde ;)

Verwijderd

JoepP post precies wat ik wou zeggen, je hebt de volle 100% van je hersens nodig verdeeld over de dag, maar niet op één moment. Tx JoepP. Mensen willen alleen maar horen wat ze zelf interessant vinden.

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 09:51 schreef ToezeBroeze het volgende:
JoepP post precies wat ik wou zeggen, je hebt de volle 100% van je hersens nodig verdeeld over de dag, maar niet op één moment. Tx JoepP. Mensen willen alleen maar horen wat ze zelf interessant vinden.
Ik vind de waarheid interessant...

Verwijderd

Er was een gast die zelf heroine probeerde te maken. Had ie een klein foutje gemaakt: hij had de rechtsdraaiende variant van een tussenproduct niet goed verwijderd.

Die plakte dus aan al zijn receptoren met het gevolg dat hij na zijn shotje een Alzheimer-achtig fenomeen had.

Hij heeft de rest van zijn leven in een inrichting door gebracht.

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Op dinsdag 29 mei 2001 10:14 schreef olav het volgende:
Er was een gast die zelf heroine probeerde te maken. Had ie een klein foutje gemaakt: hij had de rechtsdraaiende variant van een tussenproduct niet goed verwijderd.

Die plakte dus aan al zijn receptoren met het gevolg dat hij na zijn shotje een Alzheimer-achtig fenomeen had.

au, lullig :)

maareh, wat merk je nou eigenlijk van dat die hersen cellen afsterven dan?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op dinsdag 29 mei 2001 10:14 schreef olav het volgende:

ik ben niet precies bekend met de productie van heroine, maar dit verhaal klinkt een beetje vaag. weet je toevallig om welk tussenproduct het ging?

Verwijderd

Toen ik aan de pillen zat was er nog niks bekend van de langere termijn gevolgen, omdat het een relatief nieuwe drug was.
Nu is xtc nog steeds relatief nieuw, maar ik vroeg me af of er al ergens cijfers en feiten over schade aan hersencellen door xtc-gebruik online staan..?

Ne1?

Edit: ...de gevolgen: typos :D

• psilo
Op dinsdag 29 mei 2001 11:40 schreef ELANAZ het volgende:
Toen ik aan de pillen zat was er nog niks bekend van de langere termijn gevolgen, omdat het een relatief nieuwe drug was.
Nu is xtc nog steeds relatief nieuw, maar ik vroeg me af of er al ergens cijfers en feiten over schade aan hersencellen door xtc-gebruik online staan..?

Ne1?

Edit: ...de gevolgen: typos :D
ik las laatst ergens dat xtc GEEN blijvende gevolgens had.. dus je geheugen enzo wordt wel weer gefixed.. en dat merk ik ook echt duidelijk dus het zou wel zo zijn :)

• joepP
  • Niet online
Over XTC:

Alle onderzoeken zijn zeer onduidelijk in het verband tussen lange-termijn-schade aan het geheugen en het gebruik van XTC. Dit komt door:

- Praktische onmogelijkheid tot uitvoeren klinische tests. Je mag proefpersonen gewoonweg geen enorme hoeveelheden toedienen, het blijft immers een verboden substantie.
- Goede controlegroep is bijna niet te vinden. Misschien zijn gebruikers gemiddeld wel iets dommer in aanleg (kort-door-de-bocht!)
- Lange termijn effecten zijn moeilijk te onderzoeken doordat er ook korte termijn effecten zijn. Hoe goed herstelt men? Hoe lang duurt dat?
- Proefpersonen zijn niet eenvoudig te vinden.

Al met al lijken de meeste studies wel te wijzen op lichte hersenbeschadiging, maar dan vooral bij de zware gebruikers (elke week > 200mg = 2a3 pillen). Bij licht gebruik en voldoende hersteltijd valt er weinig schade te verwachten.

Linkje over de werking van XTC:
http://dancesafe.org/slideshow/

Hoe eea zich verhoudt tot drankgebruik is mij niet bekend, maar lijkt me wel van belang om het in perspectief te kunnen zien.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat gebruikers van XTC domme mensen zouden zijn is onzin (weet dat je het ook niet zo zei), die groep is er zeker wel, maar er is ook een andere groep, die zeer bewust gebruikt, ik hoor er zelf bij.

Deze mensen weten precies wat ze doen, kennen de risico''s en weten wat er met hun hersenen gebeurt als ze pillen slikken.
Geloof me, het is maar zo schadelijk als de persoon die het gebruikt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ha, fijn om te weten dat je niet alleen bent ja...

[back ontopic]

Over alcohol dan, dat is dus aan de andere kant wel weer veel schadelijker als mensen denken, het word echt zwaar onderschat...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• joepP
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 12:25 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Dat gebruikers van XTC domme mensen zouden zijn is onzin (weet dat je het ook niet zo zei), die groep is er zeker wel, maar er is ook een andere groep, die zeer bewust gebruikt, ik hoor er zelf bij.

Deze mensen weten precies wat ze doen, kennen de risico''s en weten wat er met hun hersenen gebeurt als ze pillen slikken.
[off-topic]
joepP schudt _-SToFFeL-_ de hand, en is blij dat er hier meer verstandige gebruikers zijn.
[/off-topic]

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op dinsdag 29 mei 2001 12:25 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:

idd

een tip voor iedereen die ook aan de pillen willen ga er eerst met figuren die al langeretijd gebruiken praten en ligt je goed voor. En als je gebruikt doe het dan samen met ervarener vrienden

Lekker zijn is een gave :)

• psilo
Op dinsdag 29 mei 2001 13:25 schreef lordspacie het volgende:

[..]

idd

een tip voor iedereen die ook aan de pillen willen ga er eerst met figuren die al langeretijd gebruiken praten en ligt je goed voor. En als je gebruikt doe het dan samen met ervarener vrienden
ja, of er veel over lezen. er zijn boeken over en op internet staat ook heel veel info en ook veel trip reports.
maar dit gaat een beetje offtopic dacht ik zo :)

Verwijderd

Lees het boekje "uit je bol" eens.
Daar staat de werking en gebruiksmate van alle grugs in. Mag wel zeggen dat ik er veel heb gehad uit dat boekje.
BTW. Bij alle drugs gebeurt in princiepe het zelfde. (niet zeiken ik weet dat het niet exact is) Je krijgt een overschot aan bepaalde stoffen in je hersennen waardoor je je lekker voelt. Als deze overschotten heel hoog zijn (8 tabletjes XTC per avond of 8 grammetjes PEP wat uit de omgeving waar ik vandaan kom niet ongewoon is)gaan je hersennen de receptoren af laten sterven zodat het evenwicht niet zo verstoort is. Je hersennen zijn de enige cellen die niet vernieuwd worden. Eenmaal kapot is kapot. Hierdoor treed dus "gewenning" op.
Verder kunnen veel stoffen die ook aanwezig zijn in drugs of de drugs zelf ook hersencellen aantasten. Dit wordt dus ook nooit meer hersteld.
Niemand kan je exact vertellen waar de grens ligt en wat en hoeveel. Wat iedereen je wel kan vertellen is dat je maar 1X leeft en er veel meer dingen slecht voor je zijn dan drugs, deze worden echter geaccepteerd.
Dus geld het motto:
alles is giftig alleen de dosis bepaald hoe giftig.
Doe alles dus met mate en geniet ervan want relaxen en genieten is tegenwoordig hard nodig. Mischien heft dit weer een deel van de negatieve effecten op van de zooi.

Ik leef nog en zit al 11 jaar in de scene.
Vroeger veel nu af en toe. Je leert er mee omgaan zeg maar.

Terug op mijn punt:
Lees "uit je bol" maar, kost geloof ik f10,-

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 16:37 schreef Subbase het volgende:
Terug op mijn punt:
Lees "uit je bol" maar, kost geloof ik f10,-
En voor de mensen die nooit in een boekwinkel komen
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 11:37 schreef aatos het volgende:

[..]

ik ben niet precies bekend met de productie van heroine, maar dit verhaal klinkt een beetje vaag. weet je toevallig om welk tussenproduct het ging?
Heroine wordt gemaakt uit Morfine

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 12:19 schreef joepP het volgende:
Over XTC:

Alle onderzoeken zijn zeer onduidelijk in het verband tussen lange-termijn-schade aan het geheugen en het gebruik van XTC.
XTC is niet zo nieuw. W. Churchill gebruikte tijdens de 2de wereld oorlog al MDMA en in de jaren zestig is er ook flink mee geexperimenteerd. Eventuele effecten zouden toch wel naar boven moeten komen...
Hoe eea zich verhoudt tot drankgebruik is mij niet bekend, maar lijkt me wel van belang om het in perspectief te kunnen zien.
hoe verhoud zich een boterham en een ei??
Dat kan je niet vergelijken..verschillende stoffen
Pagina: 1