• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat vinden jullie allemaal van het eenworden van europa? en vinden jullie dat het met de wereld ook zo moet gaan over een tijd??

Ik denk dat het iig met europa wel goed gaat.. Veel mensen hebben kritiek op de euro enzo, maar ik vind het wel vet dat die wordt ingevoerd, want ''je kan toch meer dingen doen'' als europeaan dan als nederlander.. als europeaan kom je misschien op meer verschillende plekken in europa dan als nederlander. ik zal nog even nadenken over een duidelijkere omschrijving :)

de eenwording van de wereld is toch alweer wat onrealistischer als je kijkt naar verschillende overtuigingen enzo, maar toch denk ik dat het over een paar eeuwen wel mogelijk is, er is sinds de prehistorie al steeds meer eenheid gekomen, dus waarom zou dat niet doorgaan..

ik ben benieuwd naar jullie meningen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ReggeaMan vindt het niet leuk als Europa bijv. 1 president krijgt die van die dingen onderneemt zoals Bush nu in de VS aan het doen is, maar vindt 1 Europa voor de rest wel ok.

En eenwording van de Wereld. tja....
Ik vind het wel prima zoals het nu is

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 17:52 schreef jik het volgende:
Wat vinden jullie allemaal van het eenworden van europa? en vinden jullie dat het met de wereld ook zo moet gaan over een tijd??
Klote, "wij" (het rijke westen) moeten gaan dokken voor het minder rijke westen (middelandse zee landen en straks oostblok). Om over de rest van de wereld nog maar niet te spreken. En het belachelijke is dat die landen meer te zeggen krijgen omdat ze meer inwoners hebben |:( , terwijl "wij" alles moeten betalen.
Ik denk dat het iig met europa wel goed gaat.. Veel mensen hebben kritiek op de euro enzo, maar ik vind het wel vet dat die wordt ingevoerd
Waarom ?
want ''je kan toch meer dingen doen'' als europeaan dan als nederlander.. als europeaan kom je misschien op meer verschillende plekken in europa dan als nederlander. ik zal nog even nadenken over een duidelijkere omschrijving :)
Dingen zoals ?
Op vakantie gaan kun je nu ook al.
de eenwording van de wereld is toch alweer wat onrealistischer als je kijkt naar verschillende overtuigingen enzo, maar toch denk ik dat het over een paar eeuwen wel mogelijk is, er is sinds de prehistorie al steeds meer eenheid gekomen, dus waarom zou dat niet doorgaan..

ik ben benieuwd naar jullie meningen...
Als je al zit wat voor een zooi het is in sommige Europese landen als Turkije voormalig USSR, balkan-landen om over landen als China, India/Pakistan, heel Afrika en het midden oosten nog maar te zwijgen.

Verwijderd

Een wereld is er al, de verenigde naties. Ze kunnen alleen nog niet zo veel.;)
Europeze eenwording ben ik opzich niet tegen, maar dan moeten er wel meer controle komen en er moet een democratisch gekozen bestuur komen.

Als er op een gegeven moment 1 wereld regering gaat komen wordt dat niet dat andere landen zich bij ons aan sluiten maar dat ze eerst zelf samen gaan werken(alle moslim landen bij elkaar en alle andere Aziatische landen bij elkaar.) zodat er uiteindelijk 5 of 6 grote landen groepen zijn. Die kunnen dan vervolgens weer samen smelten tot 2 grote groepen(arm en rijk of gelovig niet gelovig) en uiteindelijk zullen die dan weer samen 1 wereld regering vormen. Natuurlijk kan dit alleen maar als er ruim genoeg geld voor iedereen is, want zoals tweaker al zij willen de rijkere mensen liever niet voor de armere mensen alles gaan betalen.

Verwijderd

Ik denk dat 1 wereld onmogelijk is, in elk geval als eenheid. Stel dat er al een eenheidsregering komt. Dan moet die de wereld (of Europa) onderverdelen in verschillende regio''s om het geheel bestuurbaar te houden. Zeer waarschijnlijk worden dat weer de oorspronkelijke landen, die natuurlijk elk voor hun eigen gebied het beste willen.

Bij het dichter naar elkaar brengen van verschillende landen tot een grotere eenheid gaan juist op kleine schaal de gevoelens van nationalisme weer opspelen. Nederlanders kunnen zich identificeren met een geheel als Nederland, maar nog niet echt met Europa. (voel jij je Europeaan?)
Alleen als er een dreiging op een nog groter niveau is misschien (Europa vs VS)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het is onlogisch dat mensen anders behandeld worden op grond van hun geboorteplaats. (Of die van hun voorouders.) Dus als je wilt vasthouden aan nationaliteiten die bepaald worden door geboorteplaats (ipv bijvoorbeeld dat iedereen op zijn 18e een nationaliteit mag kiezen of zo) is het enige logische 1 land: de wereld.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 23:00 schreef el_marcianito het volgende:
Nederlanders kunnen zich identificeren met een geheel als Nederland, maar nog niet echt met Europa. (voel jij je Europeaan?)
Ja beetje wel...

ik denk dat ik niet veel meer gemeen heb met de gemiddelde Maastrichtenaar als met de gemiddelde Antwerpenaar....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:14

JT

VETAK y0

Als het 1 wereld word, dan moet alles en iedereen zich gaan schikken naar de USA. :r :r :r

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 23:46 schreef JT het volgende:
Als het 1 wereld word, dan moet alles en iedereen zich gaan schikken naar de USA. :r :r :r
Denk eerder zich gaan schikken naar India en China :r

Verwijderd

1 Europa is al een probleem. Het enigste nieuws wat ik daarvan hoor is dat het elke keer gezeik is over slappe bullsjit dingen die de boel weer tegenhouden. Men denkt nog steeds in vorm van landen inplaats van Europa |:(

Ik zie het niet gebeuren dat het 1 wereld wordt, maar het zou wel handig kunnen zijn. Geen invoerrechten en misschien wordt de benzine dan ook eens goedkoper :)

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 10:48 schreef The Dude het volgende:

Ik zie het niet gebeuren dat het 1 wereld wordt, maar het zou wel handig kunnen zijn. Geen invoerrechten en misschien wordt de benzine dan ook eens goedkoper :)
Ik denk niet dat Nederland er veel op vooruit gaat. Nederland is rijk omdat de rest arm is. Als er een staat komt, dan wordt alles veel meer gelijk getrokken en gaat Nederland dus alleen maar achteruit.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 19:46 schreef Tweaker het volgende:
[..]

Waarom ?
Omdat het sowieso tijd en moeite scheel (veel mensen, waaronder ik, zijn nou eenmaal lui :z ) en het is weer eens wat nieuws. ik hou wel van nieuwe dingen.. dat spreekt me gewoon wel aan..
[..]

Dingen zoals ?
Op vakantie gaan kun je nu ook al.
Ik denk dat als er snellere verbindingen en komen je in 1 Europa toch sneller naar Parijs (of zels rome ofzo zal gaan) zoals je nu naar a''dam of r''dam gaat (ik redelijk vaak, woon in utrecht)
Op zondag 27 mei 2001 23:00 schreef el_marcianito het volgende:
Ik denk dat 1 wereld onmogelijk is, in elk geval als eenheid. Stel dat er al een eenheidsregering komt. Dan moet die de wereld (of Europa) onderverdelen in verschillende regio''s om het geheel bestuurbaar te houden. Zeer waarschijnlijk worden dat weer de oorspronkelijke landen, die natuurlijk elk voor hun eigen gebied het beste willen.
Bij de oude atheense democratie werd steeds 1/10 deel van het jaar bestuurd door een district (dat in totaal 1/10 van het landoppervlakte besloeg)..
Toen was dat dus niet zo''n probleem, en als het problemen opleverde, dan kennen we die problemen nu, zodat we ze eenvoudiger kunnen oplossen. Ik denk wel dat het moeilijk is om 1 wereld te vormen, en dat het niet zo snel zal gebeuren, maar niet omdat landen het beste voor zichzelf willen. Wel tijdens ''de vorming'' maar daarna niet meer zo snel denk ik..
voel jij je Europeaan?
Nu voel ik me nog meer Nederlander, maar door dingen als de euro, (en ook kleine veranderingen als 1-1-2 voor heel europa) kan dat binnenkort wel eens veranderen..
Op maandag 28 mei 2001 18:15 schreef Tweaker het volgende:
Ik denk niet dat Nederland er veel op vooruit gaat. Nederland is rijk omdat de rest arm is. Als er een staat komt, dan wordt alles veel meer gelijk getrokken en gaat Nederland dus alleen maar achteruit.
in het begin zullen landen als nederland er niet veel op vooruit gaan, maar ik denk dat er na een tijdje ook vanuit arme landen veel terug zal komen.. na er een tijdje geld in gepompt te hebben, zal er ook wel wat terugkomen :Y)

Verwijderd

Bij de oude atheense democratie werd steeds 1/10 deel van het jaar bestuurd door een district (dat in totaal 1/10 van het landoppervlakte besloeg)..
Toen was dat dus niet zo''n probleem, en als het problemen opleverde, dan kennen we die problemen nu, zodat we ze eenvoudiger kunnen oplossen.
Zijn het wel dezelfde problemen? Ik denk dat het een heel verschil maakt of je een land of de hele wereld probeert te verenigen. Een land heeft nog het buitenland als "vijand", omdat er anders geen (of iig heel erg moeilijk) eenheid is onder het volk. Zonder een "dreiging" van buitenaf spelen de kleinere onderlinge verschillen weer op, bijvoorbeeld tussen mensen uit een bepaald taalgebied.
Tenzij de aliens echt langs komen en de hele wereld dreigen te annexeren of vernietigen (waar ik eerlijk gezegd toch niet zo in geloof) zullen de verschillen op een wat kleiner niveau blijven spelen.
Ik denk wel dat het moeilijk is om 1 wereld te vormen, en dat het niet zo snel zal gebeuren, maar niet omdat landen het beste voor zichzelf willen. Wel tijdens ''de vorming'' maar daarna niet meer zo snel denk ik..
Moeilijk zal het zeker zijn, Als het al mogelijk is. Egoisme is een vrij sterke eigenschap van mensen. Of je nu kijkt naar afzonderlijke personen of hele landen tegelijk, ze willen niet meer betalen dan ze ervoor terug krijgen, en als het ff kan zelfs meer terug krijgen.

Verwijderd

Het is onlogisch dat mensen anders behandeld worden op grond van hun geboorteplaats. (Of die van hun voorouders.) Dus als je wilt vasthouden aan nationaliteiten die bepaald worden door geboorteplaats (ipv bijvoorbeeld dat iedereen op zijn 18e een nationaliteit mag kiezen of zo) is het enige logische 1 land: de wereld.
Mensen hebben toch de neiging om bij elkaar te klitten in groepjes die min of meer dezelfde achtergrond hebben. Even een heel simpel voorbeeld: jij weigert voor de beurs te gaan zitten (niet dat je daar ongelijk in hebt :) )
Om de wereld als 1 land te krijgen moet iedereen zich in de eerste plaats als wereldburger identificeren. Volgensmij is dat alleen mogelijk als iedereen, of in elk geval een groot deel van de bevolking zo mobiel is dat ie bij wijze van spreke op elk willekeurig moment overal kan komen. Zo''n extreme mate van mobiliteit zal echter nooit bereikt worden, dat laten allerlei natuurlijke hulpbronnen niet toe.
Ook moet iedereen elkaar makkelijk kunnen verstaan. De taalverschillen mogen dus niet meer boven het niveau van dialecten (binnen 1 taal) uitkomen. Ik wil niet meteen zeggen dat dit absoluut onmogelijk is, maar de kans daarop lijkt me toch bijzonder klein.

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 20:49 schreef jik het volgende:

[..]

Omdat het sowieso tijd en moeite scheel (veel mensen, waaronder ik, zijn nou eenmaal lui :z ) en het is weer eens wat nieuws. ik hou wel van nieuwe dingen.. dat spreekt me gewoon wel aan..
Tijd en moeite voor wat ?

Geld wisselen ?
Overal kun je pinnen of creditcard gebruiken, in allegrensstreken nemen ze gewoon guldens aan en je hebt overal GWK
[..]

Ik denk dat als er snellere verbindingen en komen je in 1 Europa toch sneller naar Parijs (of zels rome ofzo zal gaan) zoals je nu naar a''dam of r''dam gaat (ik redelijk vaak, woon in utrecht)
Reizen is duur, daar moet je wel het geld voor hebben. Voor mij is naar A''dam gratis maar naar Parijs een paar honderd piek.

Ik denk alleen dat het goederenvervoer er wat voordeel bij heeft.
[..]
Toen was dat dus niet zo''n probleem, en als het problemen opleverde, dan kennen we die problemen nu, zodat we ze eenvoudiger kunnen oplossen. Ik denk wel dat het moeilijk is om 1 wereld te vormen, en dat het niet zo snel zal gebeuren, maar niet omdat landen het beste voor zichzelf willen. Wel tijdens ''de vorming'' maar daarna niet meer zo snel denk ik..
Die staatjes hadden nog belang met elkaar (handel, leger e.d.), wij hebben weinig met Afrika, het ligt gewoon te ver weg.
[..]

Nu voel ik me nog meer Nederlander, maar door dingen als de euro, (en ook kleine veranderingen als 1-1-2 voor heel europa) kan dat binnenkort wel eens veranderen..
[..]

in het begin zullen landen als nederland er niet veel op vooruit gaan, maar ik denk dat er na een tijdje ook vanuit arme landen veel terug zal komen.. na er een tijdje geld in gepompt te hebben, zal er ook wel wat terugkomen :Y)
Alles wordt op de een of andere manier al uit die landen "geroofd". Er wordt ik weet niet hoeveel in die landen gepompt en de schulden worden alleen maar groter.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Europa moet één worden!

Eerst een monetaire unie, dan een sociale unie, dan een bestuurlijke unie en dan werkelijk één geheel.
Dan volgen er vanzelf meer.

Als ze ergens ''global citizen'' paspoorten uit gaan geven, sta ik vooraan in de rij!

"Heel de wereld is je vaderland" © Erasmus

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, quotes strooien! ;)

Door de ziekelijke vervreemding die de nationalistische waanzin tussen de volkeren van Europa heeft gesticht en nog sticht, door de politici ook met bijziende blik en rappe hand die tegenwoordig door deze waanzin aan de top geholpen zijn en geenszins vermoeden dat de ontwrichtende politiek die ze bedrijven alleen maar entr''acte politiek kan zijn - door dit alles en nog veel meer wat heden onmogelijk onder woorden gebracht kan worden, ziet men de ondubbelzinnige symptomen over het hoofd - of verdraait naar willekeur en te kwader trouw hun betekenis - die de uitdrukking zijn van de Europese wil tot eenwording.

- Friedrich Nietzsche, Voorbij Goed en Kwaad

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Sjees, LD... zonnesteekje opgelopen? :P
Zeg ''t nou ''s in je eigen woorden. ;)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 09:37 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja, quotes strooien! ;)

Door de ziekelijke vervreemding die de nationalistische waanzin tussen de volkeren van Europa heeft gesticht en nog sticht, door de politici ook met bijziende blik en rappe hand die tegenwoordig door deze waanzin aan de top geholpen zijn en geenszins vermoeden dat de ontwrichtende politiek die ze bedrijven alleen maar entr''acte politiek kan zijn - door dit alles en nog veel meer wat heden onmogelijk onder woorden gebracht kan worden, ziet men de ondubbelzinnige symptomen over het hoofd - of verdraait naar willekeur en te kwader trouw hun betekenis - die de uitdrukking zijn van de Europese wil tot eenwording.

en nu graag in het Nederlands :) hmm ook leuk ik quote een quote.

• BC3 Victim
Tijd en moeite voor wat ?
Geld wisselen ?
Overal kun je pinnen of creditcard gebruiken, in allegrensstreken nemen ze gewoon guldens aan en je hebt overal GWK
Ik bedoelde meer dat het tijd scheelt in het omrekenen. Dat is waar veel mensen nog lang mee bezig zijn, als ze het uit hun hoofd doen (rekenmachine heb je meestal niet bij je :) )
Reizen is duur, daar moet je wel het geld voor hebben. Voor mij is naar A''dam gratis maar naar Parijs een paar honderd piek.
Ik denk dat het met 1 Europa een stuk goedkoper is dan dat. Het is nu (zonder overnachtingen) al niet zo duur, dus als je dan in 1 dag op en neer kunt naar parijs, is dat zeker niet zo duur. Ik denk zelfs dat er een ondergronds netwerk of een magneetbaannetwerk zal komen binnen europa. misschien op de plaats van de TGV-lijn >:)
Die staatjes hadden nog belang met elkaar (handel, leger e.d.), wij hebben weinig met Afrika, het ligt gewoon te ver weg.
Wat is afstand nu nog? toen moest je met paard en wagen nu kan je met een concorde.. en binnen kort waarschijnlijk wel nog sneller..
Als ze ergens ''global citizen'' paspoorten uit gaan geven, sta ik vooraan in de rij!
ik ook :P
Ja, quotes strooien!

eeehh.. :?

Verwijderd

Ik denk dat het met 1 Europa een stuk goedkoper is dan dat. Het is nu (zonder overnachtingen) al niet zo duur, dus als je dan in 1 dag op en neer kunt naar parijs, is dat zeker niet zo duur. Ik denk zelfs dat er een ondergronds netwerk of een magneetbaannetwerk zal komen binnen europa. misschien op de plaats van de TGV-lijn >:)

[...]

Wat is afstand nu nog? toen moest je met paard en wagen nu kan je met een concorde.. en binnen kort waarschijnlijk wel nog sneller..
Wie zegt dat de enorme toename van de mobiliteit wel zo door kan gaan? Er zijn grenzen aan de natuurlijke hulpbronnen, die toch al redelijk in zicht komen. Bovendien kost het allemaal geld, het reizen zal nooit gratis worden (behalve lopen, maar daar kom je niet zo ver mee :))
En dan is het natuurlijk nog de vraag wie er zo graag binnen een paar uur overal in Afrika of op de Tibettaanse hoogvlakte wil kunnen zijn. WTF moet je daar????

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 09:23 schreef AxiMaxi het volgende:
Europa moet één worden!

Eerst een monetaire unie, dan een sociale unie, dan een bestuurlijke unie en dan werkelijk één geheel.
Dan volgen er vanzelf meer.
Waarom ?

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 21:05 schreef el_marcianito het volgende:

[..]

Wie zegt dat de enorme toename van de mobiliteit wel zo door kan gaan? Er zijn grenzen aan de natuurlijke hulpbronnen, die toch al redelijk in zicht komen. Bovendien kost het allemaal geld, het reizen zal nooit gratis worden (behalve lopen, maar daar kom je niet zo ver mee :))
En dan is het natuurlijk nog de vraag wie er zo graag binnen een paar uur overal in Afrika of op de Tibettaanse hoogvlakte wil kunnen zijn. WTF moet je daar????
Goederen vervoeren kost heel veel geld, voornamelijk omdat het tijd kost en tijd is geld. Als jij vandaag iets in Midden-Afrika bestelt en je hebt het morgen in je brievenbus, dan durf ik te wedden dat Afrika "opeens" leuker wordt om een bedrijfje op te gaan starten. Ook mensen vervoeren kost geld, of jij 100 mensen vervoert wat 10 uur duurt, of 1000 mensen wat ook 10 uur duurt (doordat je 10x zo snel bent), dan wilt dat ook wel eens geld gaan opleveren.

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 22:09 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Waarom ?
Hoe minder verschillend de regels zijn, hoe lager de kosten bij transport.

Verwijderd

Goederen vervoeren kost heel veel geld, voornamelijk omdat het tijd kost en tijd is geld. Als jij vandaag iets in Midden-Afrika bestelt en je hebt het morgen in je brievenbus, dan durf ik te wedden dat Afrika "opeens" leuker wordt om een bedrijfje op te gaan starten. Ook mensen vervoeren kost geld, of jij 100 mensen vervoert wat 10 uur duurt, of 1000 mensen wat ook 10 uur duurt (doordat je 10x zo snel bent), dan wilt dat ook wel eens geld gaan opleveren.
Tijd is geld... Maar er is meer dat geld kost. Als je met de lichtsnelheid zou kunnen reizen werd transport echt niet opeens praktisch gratis. Er zijn ook kosten zoals brandstof, het bouwen van je transportmiddelen enz.
Pagina: 1