Toon posts:

[BC3] Hoe zal Mars ingericht worden.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zitten er eigenlijk intressante grondstoffen daar in de grond ?

als die er zijn zou je kunnen denken aan mijnen etc....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
als er ooit een atmosfeer met gebouwen of koepels komen, dan hangen ze vol met reclame :) ..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

overal McDonalds :P

39

• BC3 Victim
Hoe zal Mars ingericht worden zodra de nu reguliere verkenningsvluchten en onderzoeken zijn afgerond en vluchten tot de normale gang van zaken behoren?

Om maar een richting aan te geven:

Men is tot de conclusie gekomen dat op het ene gedeelte weinig tot geen water onder het opppervlak zit en op het andere redeljk veel (zelfs teveel) met bevroren water te kampen heeft?

of:

Stellen de internationale nationale overheden strengere eisen tbv van het behoud van de planeet Mars tov de Aarde?

Ik ben wel benieuwd naar jullie mening!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Er zullen eerst machines/robots komen die bouwblokken maken uit mars-grond. Dan misschien mensen die hiermee dingen gaan bouwen, of ook met die machines.
Daarna denk ik dat er geld verdiend moet worden om de reis erheen terugverdienen dus dat betekent industrie.
En ik denk niet dat de overheden zich erg zorgen zullen maken over het behoud want als we eenmaal op mars zijn kunnen we ook wel verder.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ze moeten eerst proberen om file''s op Mars te krijgen... Heb ooit iets op TV gezien, en de planning was om enorm veel (gif?)gas op Mars los te laten, zodat je daar global warming krijgt. Door global warming warmt de planeet op, en smelt het water, waardoor ''normaal'' leven weer iets mogelijker is.

Verwijderd

De atmosfeer van Mars bestaat voor zo''n 95% uit koolstofdioxide (CO2)... laat dat volgens de experts hier nu net het Broeikaseffect veroorzaken.
De gemiddelde oppervlaktetemperatuur van Mars ligt rond de 60 graden onder nul, heel Mars is ongeveer ijs, en daaronder stroomt water. Het sneeuw op Mars schijnt al het zonlicht te reflecteren, waardoor het er bijna niet wil smelten. Voor terraformen had men ideeen om een soort stoflaag op het sneeuw proberen te krijgen, zodat de zon niet meer gereflecteerd wordt, en de warmte dus opgenomen wordt, en al het sneeuw en ijs gaat smelten. Bij het smelten zou de benodigde zuurstof vrij komen om de planeet leefbaar te maken. Tevens bedacht men om bepaald gassen in de atmosfeer los te laten, zodat de warmte die van de planeet komt, "gevangen" blijft, waardoor er nog meer smelting ontstaat.
Ze hebben volgens mij al aluminium, ijzer en magnesium in de bodem gevonden, dus grondstoffen zijn er wel.
De hoogste berg op Mars is zo''n 24 kilometer hoog, leuke uitdaging voor de extreme-sporters hahahaha..

Mars schijnt makkelijker te terraformen zijn dan Venus, wel jammer dat Mars het verst van ons af staat..

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 21:18
Op zondag 27 mei 2001 04:33 schreef oVRoM het volgende:
Ze moeten eerst proberen om file''s op Mars te krijgen... Heb ooit iets op TV gezien, en de planning was om enorm veel (gif?)gas op Mars los te laten, zodat je daar global warming krijgt. Door global warming warmt de planeet op, en smelt het water, waardoor ''normaal'' leven weer iets mogelijker is.
ZOiets duurt toch 100den jaren?

Verwijderd

ik denk dat ze gifgroen tapijt zullen gebruiken en de wanden behangen met bloemetje behang >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 mei 2001 11:45 schreef om3ega het volgende:

[..]

ZOiets duurt toch 100den jaren?
ik hoorde nog veel langer.... is het niet makkelijker om er een waterstofbom of iets dergelijks op te gooien 8-) ?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

spok9

Groen...

Op zondag 27 mei 2001 11:10 schreef ToezeBroeze het volgende:
Door terraformen had men ideeen om een soort stoflaag op het sneeuw proberen te krijgen, zodat de zon niet meer gereflecteerd wordt, en de warmte dus opgenomen wordt, en al het sneeuw en ijs gaat smelten. Bij het smelten zou de benodigde zuurstof vrij komen om de planeet leefbaar te maken.
Zeker iets te vaak naar total recall gekeken?

Volgens mij is het toch echt onmogelijk om op mars genoeg zuurstof is de atmosfeer te krijgen, weet je wel wat voor een ingewikkelde zuurstof kringloop de aarde heeft?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Met een paar ''explosieven'' laten we mars uit zijn huidige baan schieten, dichter naar de zon toe zodat een ''natuurlijk'' proces zijn gang kan gaan ;)

Dat kost ook een hoop minder duiten want daarop draait onze fragile planeet nog steeds rond (8>

• The Source
  • Laatst online: 21:07
Op zondag 27 mei 2001 11:59 schreef spok9 het volgende:

[..]

Zeker iets te vaak naar total recall gekeken?

Volgens mij is het toch echt onmogelijk om op mars genoeg zuurstof is de atmosfeer te krijgen, weet je wel wat voor een ingewikkelde zuurstof kringloop de aarde heeft?
Nee hoor, als je het Terravorming proces bekijken dan is het heel erg makkelijk mogelijk. Alleen duurt het tering lang.

Tot die tijd kunnen we daar dan wel onder koepels leven.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het kost al teveel geld om de zeebodems te exploiteren hier op aarde. En jullie willen al wonen op Mars?
Leuk idee, voor de toekomst. Op het moment schieten ze er alleen robots heen die ze nooit meer terug zien :Z

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 04:03 schreef ReggeaMan het volgende:
Hoe zal Mars ingericht worden zodra de nu reguliere verkenningsvluchten en onderzoeken zijn afgerond en vluchten tot de normale gang van zaken behoren?
Met heerlijke caramel en een laagje échte melkchocolade....... :9 :9 :9 ;)

Verwijderd

hmmm, je zit ook met de luchtdruk, die is volgens mij een stuk lager dan op aarde zelfs al zou je er genoeg zuurstof in kunnen pompen.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 15:17 schreef Blue-eagle het volgende:
Het kost al teveel geld om de zeebodems te exploiteren hier op aarde. En jullie willen al wonen op Mars?
Leuk idee, voor de toekomst. Op het moment schieten ze er alleen robots heen die ze nooit meer terug zien :Z
Mee eens. Tenzij er waardevolle grondstoffen worden gevonden. Er zullen dan wel arbeiders naartoe moeten en kunnen wonen daar.

ReggeaMan acht een soort van Total recall erg reeel.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Beetje erg simpel gesteld dit, maar goed, toch ook gespreksstof:
Mars = veel CO2.
Plantjes houden van CO2
Mensen houden van O2
Plantjes produceren O2 uit CO2
Mensen procuceren CO2 uit O2
Zet heel veel plantjes op Mars en de CO2 wordt omgezet naar O2
Mensen blij :P

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Euhm, wonen daar niet al aliens en vinden die lui het niet vervelend als wij daar de boel komen verzieken?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op zondag 27 mei 2001 17:27 schreef Eegee het volgende:
Beetje erg simpel gesteld dit, maar goed, toch ook gespreksstof:
Mars = veel CO2.
Plantjes houden van CO2
Mensen houden van O2
Plantjes produceren O2 uit CO2
Mensen procuceren CO2 uit O2
Zet heel veel plantjes op Mars en de CO2 wordt omgezet naar O2
Mensen blij :P
op zich ben ik best geïnteresseerd in het terraformen van mars maar als ej dat met aardse planten wilt gaan doen heb ik de volgende vragen:
-Is de intensiteit van het zonlicht daar hoog genoeg?
-Is de grond geschikt om planten te laten groeien?
-in de zomer wordt het soms wel 23 graden op de evenaar (weet ik niet zeker) dat is werm genoeg voor veel planten. maar zullen ze de koude winter kunnen overleven?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op zondag 27 mei 2001 22:05 schreef ocf81 het volgende:

[..]

op zich ben ik best geïnteresseerd in het terraformen van mars maar als ej dat met aardse planten wilt gaan doen heb ik de volgende vragen:
-Is de intensiteit van het zonlicht daar hoog genoeg?
-Is de grond geschikt om planten te laten groeien?
-in de zomer wordt het soms wel 23 graden op de evenaar (weet ik niet zeker) dat is werm genoeg voor veel planten. maar zullen ze de koude winter kunnen overleven?
Je vergeet de zandstormen met 500km/uur >:)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

daar zijn wel oplossingen voor te bedenken denk ik. windbarrieres ofzo.

ik denk dat we, als we zoiets gaan ondernemen, genetisch aangepaste planten erheen sturen die geschikter zijn gemaakt om in die ongeving te gedijen. (als ze zichzelf kunnen voortplanten scheelt dat ook een hoop plantwerk. en als ze beter aangepest zijn overleven er meer van die planten

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Over het ''hoe'' van de inrichting van Mars: er bestaan geen concrete plannen om uberhaupt de planeet te terraformen/koloniseren. Goed, we sturen af en toe wat sondes en een robotkarretje, sommige daarvan zien we niet meer terug (... tja, een meter != a foot), maar verder... het blijft bij passieve observatie. Mars zal alleen een menselijke bestemming worden als de drijfveer ervoor aanwezig is, en men bereid is (nog altijd HET belangrijkste element waar deze Aarde letterlijk om draait) de gigantisch hoge kosten op zich te nemen/terug te dringen. Op het moment echter zijn er nog veel mensen die de bouw van het I.S.S. ter discussie stellen, met als belangrijkste argument: "wat moeten we ermee, waarom zouden we, en wat schieten we ermee op". Zolang economische belangen nog voor alles gaan, blijft het bij ideeen van wereldverbeteraars en idealisten... daar zijn er helaas te weinig van om tegen de kortzichtigheid van de rest op te kunnen.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op maandag 28 mei 2001 00:53 schreef Nephilin het volgende:
Over het ''hoe'' van de inrichting van Mars: er bestaan geen concrete plannen om uberhaupt de planeet te terraformen/koloniseren. Goed, we sturen af en toe wat sondes en een robotkarretje, sommige daarvan zien we niet meer terug (... tja, een meter != a foot), maar verder... het blijft bij passieve observatie. Mars zal alleen een menselijke bestemming worden als de drijfveer ervoor aanwezig is, en men bereid is (nog altijd HET belangrijkste element waar deze Aarde letterlijk om draait) de gigantisch hoge kosten op zich te nemen/terug te dringen. Op het moment echter zijn er nog veel mensen die de bouw van het I.S.S. ter discussie stellen, met als belangrijkste argument: "wat moeten we ermee, waarom zouden we, en wat schieten we ermee op". Zolang economische belangen nog voor alles gaan, blijft het bij ideeen van wereldverbeteraars en idealisten... daar zijn er helaas te weinig van om tegen de kortzichtigheid van de rest op te kunnen.
de nasa heeft het in de vriezer gezet nadat het amerikaanse publiek geen interesse meer toonde voor de maanreizen. rusland is te arm en heeft het na de maanrace opgegeven. china zou het in de toekomst misschein wel eens gaan doe als iemand ze uitdaagd denk ik. ed ESA is er niet geschikt voor om iets uit te halen denk ik. van jappan weet ik het eigenlijk niet. ik denk niet dat ze er in geïnteresseerd zijn tenzij er wat te halen valt. zij zullen eerder geïnteresseerd zijn in asteroid mining. (misschien dat een maan van mars als basis kan dienen daarvoor?

maar er zijn ook particuliere initiatieven. en zonder idelaisten geen idealen. gelukkig zijn ze bij nasa nogal idealitisch ingesteld (de wetenschappers dan, het bestuur niet omdat die weer vriendjes moeten blijven met de regering)

interssante bronnen aangaande dit topic:

mars society

terraforming plan
Discovery Channel. :)

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1