Zitten er eigenlijk intressante grondstoffen daar in de grond ?
als die er zijn zou je kunnen denken aan mijnen etc....
als die er zijn zou je kunnen denken aan mijnen etc....
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Verwijderd
ZOiets duurt toch 100den jaren?Op zondag 27 mei 2001 04:33 schreef oVRoM het volgende:
Ze moeten eerst proberen om file''s op Mars te krijgen... Heb ooit iets op TV gezien, en de planning was om enorm veel (gif?)gas op Mars los te laten, zodat je daar global warming krijgt. Door global warming warmt de planeet op, en smelt het water, waardoor ''normaal'' leven weer iets mogelijker is.
Verwijderd
ik hoorde nog veel langer.... is het niet makkelijker om er een waterstofbom of iets dergelijks op te gooienOp zondag 27 mei 2001 11:45 schreef om3ega het volgende:
[..]
ZOiets duurt toch 100den jaren?
Zeker iets te vaak naar total recall gekeken?Op zondag 27 mei 2001 11:10 schreef ToezeBroeze het volgende:
Door terraformen had men ideeen om een soort stoflaag op het sneeuw proberen te krijgen, zodat de zon niet meer gereflecteerd wordt, en de warmte dus opgenomen wordt, en al het sneeuw en ijs gaat smelten. Bij het smelten zou de benodigde zuurstof vrij komen om de planeet leefbaar te maken.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Nee hoor, als je het Terravorming proces bekijken dan is het heel erg makkelijk mogelijk. Alleen duurt het tering lang.Op zondag 27 mei 2001 11:59 schreef spok9 het volgende:
[..]
Zeker iets te vaak naar total recall gekeken?
Volgens mij is het toch echt onmogelijk om op mars genoeg zuurstof is de atmosfeer te krijgen, weet je wel wat voor een ingewikkelde zuurstof kringloop de aarde heeft?
Verwijderd
Met heerlijke caramel en een laagje échte melkchocolade.......Op zondag 27 mei 2001 04:03 schreef ReggeaMan het volgende:
Hoe zal Mars ingericht worden zodra de nu reguliere verkenningsvluchten en onderzoeken zijn afgerond en vluchten tot de normale gang van zaken behoren?
Verwijderd
Mee eens. Tenzij er waardevolle grondstoffen worden gevonden. Er zullen dan wel arbeiders naartoe moeten en kunnen wonen daar.Op zondag 27 mei 2001 15:17 schreef Blue-eagle het volgende:
Het kost al teveel geld om de zeebodems te exploiteren hier op aarde. En jullie willen al wonen op Mars?
Leuk idee, voor de toekomst. Op het moment schieten ze er alleen robots heen die ze nooit meer terug zien
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
op zich ben ik best geïnteresseerd in het terraformen van mars maar als ej dat met aardse planten wilt gaan doen heb ik de volgende vragen:Op zondag 27 mei 2001 17:27 schreef Eegee het volgende:
Beetje erg simpel gesteld dit, maar goed, toch ook gespreksstof:
Mars = veel CO2.
Plantjes houden van CO2
Mensen houden van O2
Plantjes produceren O2 uit CO2
Mensen procuceren CO2 uit O2
Zet heel veel plantjes op Mars en de CO2 wordt omgezet naar O2
Mensen blij
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Je vergeet de zandstormen met 500km/uurOp zondag 27 mei 2001 22:05 schreef ocf81 het volgende:
[..]
op zich ben ik best geïnteresseerd in het terraformen van mars maar als ej dat met aardse planten wilt gaan doen heb ik de volgende vragen:
-Is de intensiteit van het zonlicht daar hoog genoeg?
-Is de grond geschikt om planten te laten groeien?
-in de zomer wordt het soms wel 23 graden op de evenaar (weet ik niet zeker) dat is werm genoeg voor veel planten. maar zullen ze de koude winter kunnen overleven?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
de nasa heeft het in de vriezer gezet nadat het amerikaanse publiek geen interesse meer toonde voor de maanreizen. rusland is te arm en heeft het na de maanrace opgegeven. china zou het in de toekomst misschein wel eens gaan doe als iemand ze uitdaagd denk ik. ed ESA is er niet geschikt voor om iets uit te halen denk ik. van jappan weet ik het eigenlijk niet. ik denk niet dat ze er in geïnteresseerd zijn tenzij er wat te halen valt. zij zullen eerder geïnteresseerd zijn in asteroid mining. (misschien dat een maan van mars als basis kan dienen daarvoor?Op maandag 28 mei 2001 00:53 schreef Nephilin het volgende:
Over het ''hoe'' van de inrichting van Mars: er bestaan geen concrete plannen om uberhaupt de planeet te terraformen/koloniseren. Goed, we sturen af en toe wat sondes en een robotkarretje, sommige daarvan zien we niet meer terug (... tja, een meter != a foot), maar verder... het blijft bij passieve observatie. Mars zal alleen een menselijke bestemming worden als de drijfveer ervoor aanwezig is, en men bereid is (nog altijd HET belangrijkste element waar deze Aarde letterlijk om draait) de gigantisch hoge kosten op zich te nemen/terug te dringen. Op het moment echter zijn er nog veel mensen die de bouw van het I.S.S. ter discussie stellen, met als belangrijkste argument: "wat moeten we ermee, waarom zouden we, en wat schieten we ermee op". Zolang economische belangen nog voor alles gaan, blijft het bij ideeen van wereldverbeteraars en idealisten... daar zijn er helaas te weinig van om tegen de kortzichtigheid van de rest op te kunnen.
© ocf81 1981-infinity
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq