Het hangt er een beetje vanaf wat je onder respect verstaat.
Als ik iets doe wat jou niet aanstaat en je zegt er wat van, dan kan je nog steeds respect hebben voor mij.
Ook als je met gymschoenen niet wordt binnengelaten, kan je respect tonen door niet verder te praten en weg te gaan.
Respect is het intreseren in andermans regels / gedrag en dat accepteren. Als je je niet interesseert voor iemand zijn gedrag, toon je ook geen respect.
Als je wat hebt te zeggen en je doet het gewoon plat, dan toon je meestal meer respect voor die persoon, dan wanneer je het verhaaltje gaat verpakken, zodat je nog altijd kan zeggen : nee, dat bedoelde ik niet zo

Zodra je je mening "zonder doekjes" gaat geven om een ander te kwetsen, dan toon je geen respect meer.
Het gaat dus niet zo zeer om de manier WAAROP je het doet, maar eerder WAAROM je het doet.
Daarnaast vindt ik het heel gewoon dat je geen sportkleding aan hebt in een discotheek, als ik met mn normale kleren ga sporten staat ook iedereen raar te kijken.
Vindt je dat respectloos?? Misschien komt dat doordat JIJ zelf geen respect toont voor de regels van die discotheek.