Toon posts:

[BC3] Gevaarlijke experimenten met de geest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het niet willen doen, omdat ik toch wel bang ben dat ik er te ver op door zou gaan. Maar het verbaasde me zo, dat het mogelijk is in 10 minuten je hele verdere leven op het spel te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Laatst gelezen dat sommige experimenten tot levenslange psychische stoornissen kunnen leiden (glaasje draaien etc.), daar bepaalde chemische processen in de hersenen tot stand komen.

Maar: kan het lezen over dit soort onderwerpen (vooral astrale projecties) al tot gevaar leiden?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als het lezen over deze onderwerpen psychische stoornissen teweeg zouden brengen, dan zouden er veel meer mensen in inrichtingen zitten, waaronder ikzelf :)

Glaasje draaien heeft inderdaad zijn gevaarlijke kanten. Een vroegere kennis van me heeft me verteld hoe een goede vriend van hem hierdoor in een inrichting terecht is/was gekomen. Deze jongen kon het idee niet aan dat hij mogelijk met geesten had gesproken en is daarna helemaal doorgedraaid.
Er zijn ook mensen die het goed hebben doorstaan.

Waarom zou je dit trouwens willen doen? Als je antwoorden wilt op vragen, dan is het veiliger om iets als zelfhypnose te doen. Er zit meer wijsheid in je onderbewustzijn dan je denkt. Hierover zijn ook boeken te krijgen.

Mac

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je eigen leven gevormd is doordat toevallig dat éne zaadje dat éne eitje bevruchtte op dat éne unieke moment, waarom verbaas je je dan dat 10 minuten "niks" zouden uitmaken.... :?

Als ik 10 minuten niet adem post ik hier nooit meer iets dat kan ik je wel verzekeren!! :'( :'(

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Als je aanneemt dat geesten zouden kunnen bestaan, dan zou ik er denk ik toch niet iets van willen weten.

In eerste instantie dacht ik vaak dat het wel interessant zou zijn. Maar als je dan denkt hoe het zou zijn om in een raam of spiegel opeens iemand naast je te zien staan, dan zou ik misschien best gek kunnen worden. Maar misschien ook wel niet.

Dat is juist het probleem. Je weet van tevoren niet wat het effect zal zijn. Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat zoiets dusdanig ingrijpend kan zijn dat je geen vrede meer kunt vinden in je leven.

Ik denk niet dat ik dat risico zou durven te nemen. En wat zou bovendien het voordeel zijn als je het wel weet? Misschien dat je dan zeker weet dat er na de dood nog iets is.....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hè jakkes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De discussie glaasje draaien heeft een week of wat geleden hier al gelopen.

De conclusie was min of meer dat als je er in gelooft, dan is het eng en kan je er van alles aan over houden. En als je er niet in gelooft is het allemaal heel verklaarbaar en logisch wat er gebeurt en is er ook niets engs aan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Morphs
  • Laatst online: 21-05-2025
Ok, laten we dan misschien iets specifieker of de gestelde vraag ingaan om deze topic anders te laten zijn dan de andere "glaasjedraai" topics.
kan het lezen over dit soort onderwerpen (vooral astrale projecties) al tot gevaar leiden?
Ik denk het niet. Ik denk dat het vooral afhankelijk is in hoeverre je ervoor open staat. Misschien is het ook wel iets dat je jezelf inbeeldt en dan moet je er natuurlijk compleet voor open staan. Ik denk in ieder geval dat er niks zal gebeuren als je je erin verdiept zonder echt de behoefte te hebben om werkelijk in contact te komen met een geest.

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 19:47 schreef Morphs het volgende:
Als je aanneemt dat geesten zouden kunnen bestaan, dan zou ik er denk ik toch niet iets van willen weten.

In eerste instantie dacht ik vaak dat het wel interessant zou zijn. Maar als je dan denkt hoe het zou zijn om in een raam of spiegel opeens iemand naast je te zien staan, dan zou ik misschien best gek kunnen worden. Maar misschien ook wel niet.

Dat is juist het probleem. Je weet van tevoren niet wat het effect zal zijn. Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat zoiets dusdanig ingrijpend kan zijn dat je geen vrede meer kunt vinden in je leven.

Ik denk niet dat ik dat risico zou durven te nemen. En wat zou bovendien het voordeel zijn als je het wel weet? Misschien dat je dan zeker weet dat er na de dood nog iets is.....
helemaal mee eens, nooit meer douchen enzo ;)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Net als dat stukje over schitsofrenie op discovery.

hadden ze een tweeling. altijd heeft dan maar 1 v/d 2 schitsofrenie.

als je MRI''s van die 2 hersens langs elkaar houd, zie je de hersens gewoon aftakelen.

echte zooi man!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 26 mei 2001 19:47 schreef Morphs het volgende:
Maar als je dan denkt hoe het zou zijn om in een raam of spiegel opeens iemand naast je te zien staan...
D''r was een keer wat op TV over iemand, die dat soort dingen beweerde te zien in spiegels, deuren etc. Die mensen woonden dan ook op de plek waar een kerkhof was geweest.

Nadat ik dat interview had gezien, vond ik ''t, tegen beter weten in, toch behoorlijk eng.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 20:06 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

D''r was een keer wat op TV over iemand, die dat soort dingen beweerde te zien in spiegels, deuren etc. Die mensen woonden dan ook op de plek waar een kerkhof was geweest.

Nadat ik dat interview had gezien, vond ik ''t, tegen beter weten in, toch behoorlijk eng.
dat komt omdat we allemaal wel eens het gevoel hebben "dat we niet alleen zijn" en dat ga je dan met dit soort onzin verklaren.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op zaterdag 26 mei 2001 19:59 schreef Morphs het volgende:
Ok, laten we dan misschien iets specifieker of de gestelde vraag ingaan om deze topic anders te laten zijn dan de andere "glaasjedraai" topics.
[..]

Ik denk het niet. Ik denk dat het vooral afhankelijk is in hoeverre je ervoor open staat. Misschien is het ook wel iets dat je jezelf inbeeldt en dan moet je er natuurlijk compleet voor open staan. Ik denk in ieder geval dat er niks zal gebeuren als je je erin verdiept zonder echt de behoefte te hebben om werkelijk in contact te komen met een geest.
precies, kijk als jij een cd hoesje van metallica leest, naar het concert gaat en dan zlefmoord pleegt omdat ze daar iets over zingen, ga je ook redelijk ver hoor.

ik denk dat je je meer zorgen moet maken over bepaalde drugs (echt sterke psychedelica zoals mescaline) etc...

Stoer; Marduq

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hmm, het onverklaarbare. Astrale projecties, onderbewustzijn, geesten, enz. Het spirituele heeft me altijd al wel geboeid. Het is (nog) onbekend gebied, dus je weet niet wat je kan verwachten. Wie weet bestaan geesten wel, maar misschien ook niet.
Ik mediteer zelf wel eens, dat werkt voor mezelf erg rustgevend, ik ben zelf niet verder gegaan op spiritueel gebied dan dit.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Pagina: 1