Toon posts:

[BC3] Waarom willen mensen alles weten???

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hier soms door de topics blader, vraag ik me weleens af; Waarom willen mensen alles weten??

Zoals bijvoorbeeld; hoe de wereld ontstaan is

Ik kan me daar nou echt niet druk om maken of het een of andere supergod is geweest of dat het door gassen is ontstaan

wat bereik je ermee? en wat wil je ermee doen als het uiteindelijk dan toch ontdekt is hoe het allemaal zo is gekomen??

:)

have phun

Verwijderd

Tja men wil gewoon een verklaring voor alles wat niet te begrijpen valt, eigenlijk wel logisch :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heel veel mensen lopen met vragen rond zoals:

-Wie ben ik
-Waar kom ik vandaan
-Wat is het doel in mijn leven

Omdat veel mensen daar geen passend antwoord op vinden (denken ze) gaan ze zoeken.

Wat je op deze forums vindt is daar een bescheiden afspiegeling van :)

Daarnaast is het zo dat de laatste 2/3 eeuwen de wetenschap een belangrijker rol is gaan spelen; Als wetenschappers ergens een antwoord op vinden, roepen dat meestal veel meer vragen op dan eigenlijk beantwoord worden. Op deze forums vind je daar ook een hoop geblaat over.

ParaphraSer

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 19:30 schreef ParaphraSer het volgende:
Heel veel mensen lopen met vragen rond zoals:

-Wie ben ik
-Waar kom ik vandaan
-Wat is het doel in mijn leven
[fun mode]
-Wie ben ik Mason
-Waar kom ik vandaan uit mijn moeder, maar daarvoor nog uit mijn vader
-Wat is het doel in mijn leven getting old with chicks, money & breezers :) :)
[/fun mode]

Ik heb wel een tijdje nagedacht over wat mijn doel zou zijn in het leven.
Gelukkig kwam ik erachter dat het vinden van het doel in mijn leven niet mijn doel was

• BC3 Victim
Ik heb wel een tijdje nagedacht over wat mijn doel zou zijn in het leven.
Gelukkig kwam ik erachter dat het vinden van het doel in mijn leven niet mijn doel was
Verklaring :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 19:40 schreef ParaphraSer het volgende:

[..]

Verklaring :?
Nou, ik wilde dus niet mijn leven gaan spenderen aan het zoeken van mijn doel in het leven

ik zou het ook niet weten, wat mijn doel is

ik weet wel wat ik WIL in het leven

• BC3 Victim
Nou, ik wilde dus niet mijn leven gaan spenderen aan het zoeken van mijn doel in het leven

ik zou het ook niet weten, wat mijn doel is

ik weet wel wat ik WIL in het leven
Duidelijk.

Ik heb gelukkig wel een doel in mijn leven.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 19:43 schreef ParaphraSer het volgende:

[..]

Duidelijk.

Ik heb gelukkig wel een doel in mijn leven.
wat is jouw doel dan, als ik vragen mag?

Verwijderd

Waarom willen mensen alles weten?
Het antwoord weet je al ;)
Hint: Waarom wil je dat zonodig weten?

-Wie ben ik Mezelf
-Waar kom ik vandaan m''n ouders, waar anders vandaan?
-Wat is het doel in mijn leven nix, m''n leven heeft geen doel

Verwijderd

Het is gewoon simpel ...

kennis = macht

(maar onwetenendheid heeft de toekomst)

• BC3 Victim
wat is jouw doel dan, als ik vragen mag?
Uiteindelijk?

Eeuwig leven!

Hier op aarde?

Leven met Jezus :)

• BC3 Victim
Het is gewoon simpel ...

kennis = macht

(maar onwetenendheid heeft de toekomst)
Waarom zou onwetendheid in een maatschappij als deze toekomst hebben?

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Dingen uitzoeken en daar voordeel uit beleven was waarschijnlijk voordelig voor de evolutie...
Dat hieruit ook zelfbewustheid ontstaat is een logisch gevolg.

Het grote deel van de onderzoeken is dan ook produktief gericht... een klein deel is puur op theoretisch onderzoek en op onderzoek gericht die alleen onze kennis vergroot van zaken waar we voor de rest niks mee kunnen.

In het kort zou ik het dus een gevolg van onze bewustheid willen noemen...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op vrijdag 25 mei 2001 19:25 schreef War_4_L het volgende:
Als ik hier soms door de topics blader, vraag ik me weleens af; Waarom willen mensen alles weten??

Ik kan me daar nou echt niet druk om maken of het een of andere supergod is geweest of dat het door gassen is ontstaan

wat bereik je ermee? en wat wil je ermee doen als het uiteindelijk dan toch ontdekt is hoe het allemaal zo is gekomen??

have phun
Drang van mensen alles te verklaren...

Alles moet een doel hebben (volgens de meeste mensen), dus wat is het doel van je leven?

Putting the bit in Biton since 1997

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Omdat we als we niet alles zouden willen weten nooit het overheersende ras op de aarde hadden kunnen worden?
Want als we niet weten hoe iets werkt hoe hadden we dan ooit problemen kunnen oplossen?
Als we niet hadden geweten dat iets dat omhoog gaat ook weer omlaag gaat dan zouden we nog steeds met z''n allen gezellig van bergen of springen

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:53

Lordy79

Vastberaden

Ik denk dat we iets willen weten uit nieuwsgierigheid en uit machtswellust.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Mijn ervaring is dat mensen "helemaal niet alles willen weten"...; was het maar waar War_4_L. :'( :'(

Er zijn op Tweakers dan wel 31.000 personen ingeschreven maar tel eens op hoeveel hier posten, en dus wat meer willen weten? :? :?

Alleen mensen die hun verstand gebruiken (en het dus ook hebben) willen wat meer weten, de meerderheid kiest voor oppervlakkigheid, is dom en blijft het ook....!! ;)

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

De vraag "Waarom willen mensen alles weten" is het perfecte voorbeeld van waarom wij alles willen weten...!

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Waarom wil jij dit weten?

Geeft toch ook jouw drang naar kennis aan.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

[b]"Zalig zijn zij die onwetend zijn"[/b]

Had ik maar een IQ van 75, dan hoefde ik mij nergens zorgen over te maken, alleen maar dingen doen; gefascineerd zijn door het groeien van gras e.d.... ;)

Hoog IQ = veel vragen = veel onzekerheid;
Laag IQ = weinig vragen = weinig onzekerheid.

My 2 cents...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• BC3 Victim
mensen willen niet alles weten; verschillende mensen willen verschillende dingen weten. en soms verbaast men zich er over dat een ander iets anders wil weten dan jij zelf...
kwestie van verschillende interesses.

• dextertje
  • Laatst online: 24-01 15:00
Op vrijdag 25 mei 2001 20:13 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Het grote deel van de onderzoeken is dan ook produktief gericht... een klein deel is puur op theoretisch onderzoek en op onderzoek gericht die alleen onze kennis vergroot van zaken waar we voor de rest niks mee kunnen.
Kleine correctie "zaken waar we voorlopig nog niks mee kunnen". Heel veel technologische en praktisch wetenschappelijke ontwikkelingen waren er niet geweest als er geen fundamenteel onderzoek was geweest.
Voor mij geldt in elk geval dat ik van alles wil weten omdat ik nieuwsgierig ben (ja, da''s een cirkelredenering :)). Waarom ben ik nieuwsgierig?
Dat weet ik zo snel niet... kennis is macht, misschien? Waarom wil ik macht? Macht geeft een grotere kans op vrouwen. :+
En vrouwen geven (mij) weer een grotere kans op bevrediging in het leven. :7

Verwijderd

have phun
Nieuwsgierigheid, het is toch hardstikke mooi om alles te begrijpen en te snappen.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

"Waarom willen mensesn alles weten"?

Ehh waarom stel je deze vraag dan?
Omdat je dat wilt weten.
M.a.w. das dus menselijk :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 mei 2001 17:24 schreef XLerator het volgende:
"Waarom willen mensesn alles weten"?

Ehh waarom stel je deze vraag dan?
Omdat je dat wilt weten.
M.a.w. das dus menselijk :)
Dit soort reacties had ik kunnen verwachten |:(

maar het ging mij vooral, waarom willen mensen nou weten hoe het heelal e.d. ontstaan is

kip of ei, de haan dacht ik zo, maar goed

het gaat mij vooral dus om dat soort wetenschappelijke dingen

• dextertje
  • Laatst online: 24-01 15:00
Op zaterdag 26 mei 2001 18:47 schreef War_4_L het volgende:
maar het ging mij vooral, waarom willen mensen nou weten hoe het heelal e.d. ontstaan is

kip of ei, de haan dacht ik zo, maar goed

het gaat mij vooral dus om dat soort wetenschappelijke dingen
Omdat dit soort, zo op het oog onzinnige, wetenschappelijke dingen misschien meer inzicht kunnen geven in de werkelijkheid, waardoor ook op andere gebieden meer inzicht ontstaat.

Fundamentele wetenschap is gewoon belangrijk voor de verdere ontwikkeling. Het levert niet altijd direct wat op, maar soms worden er verborgen wegen ontdekt. Voorbeeld: als de mens niet zo nieuwsgierig was naar de bijzondere gedragingen van de allerkleinste deeltjes, dan zou de quantummechanica zich waarschijnlijk niet hebben ontwikkeld. En zoals je op Tweakers.net hebt kunnen lezen, zijn er plannen voor een quantumcomputer...

De exacte drijfveer voor de fundamentele wetenschap, kan ik niet vertellen. Ik denk dat honger naar inzicht en kennis een hele belangrijke is, in elk geval.

Overigens is het helemaal niet zo''n gekke vraag die jou gesteld wordt: want wat boeit het jou nou waarom mensen dingen willen weten? Jij leidt toch gewoon je eigen leventje? Denk daar eens dieper over na. Desnoods door een paar keer |:( te doen. Niet te hard, want dan krijg je een hersenschudding. (8> 8-)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:07
door na te denken over bepaalde dingen die misschien niet relevant zijn (in jouw ogen) wordt het mogelijk om een eigen mening te verwoorden.

Mensen die niet nadenken over bepaalde zaken zijn meelopers en hebben geen eigen mening.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:53

Lordy79

Vastberaden

Goede vraag... Misschien omdat momenteel de vragen zijn die ons nog resten. Waarom schijnt de zon, waarom zijn ''s nachts sterren wel te zien en overdag niet, waarom valt een appel naar de aarde en hoe komt het dat de lichtsnelheid een constante is?
Vragen die allemaal minstens 99% sluitend beantwoord zijn.

Vanaf de eerste mens (ik ga even uit van niet-bijbels verhaal) is er denk ik afgevraagd waarom we bestaan en waar we vandaan komen. Een mens heeft zelfbewustzijn en vraagt zich DUS deze vragen af.

Verder denken mensen in tijd, dus in oorzaak/gevolg en wat zou het fijn zijn om te weten wat de Ultieme Oorzaak was.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

have phun
waarom zouden we niet alles willen weten?

en huh ik hoef niet alles te weten hoor. SOmmige dingen boeien mijn nou echt niet.

Lekker zijn is een gave :)

Pagina: 1