Toon posts:

[BC3] wat maakt onze leven het leven waard..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee! Ik wil geen zelfmoord plegen..

wat maakt het voor jullie, jullie leven waard?

Iedereen weet dat we een keer dood gaan.
(Alleen die gedachte al, dat we een keer dood gaan. Enigste wat zeker is.)

Hatay

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 21:28 schreef hatay het volgende:
Nee! Ik wil geen zelfmoord plegen..

Iedereen weet dat we een keer dood gaan?
(Alleen die gedachte al, dat we een keer dood gaan. Enigste wat zeker is.)

Hatay
De hoop op iets leuks. Nu heb ik me helemaal vastgepint op Qlimax en Mysteryland, dus daar leef ik nu voor.

Als ik geen hoop meer heb, dan heb ik ook geen leven meer.
Hoop doet leven
When does the hurting stop ??

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Wat mijn leven het leven waard maakt is dat ik genoeg vrienden heb en een hele lieve vriendin die om me geeft.

Ik maak me leven zelf leuk door genoeg leuke dingen te doen!!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Trouwens ik denk niet aan dood gaan...Je moet je leven accepteren zoals het komt en niet bang worden dat je dood kan gaan...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

me vriending, familie en vrienden en uiteraard de hoop ooit is rijk te worden ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium houdt van comedy. :)

"t leven zit vol met onverwachte en absurde dingen. Deze zijn niet te verzinnen en daarom waardeer ik ''t leven zo erg, al die leuke onverwachte dingen die je mee kan maken.

* Delerium is dan ook erg nieuwsgierig naar de toekomst.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
UUUUUUUUUUHM, goede vraag...

weet eigenlijk geen reden...

waarom leef ik uberhaubt?

damn, weet nix.

ok guyz, mijn leven heeft toch geen zin, tot ziens, het waren een aangename paar minuten...

dag!

Type

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik zie wel wat er komen gaat denk ik altijd en daarbij neem ik het allemaal niet erg serieus.

Verwijderd

Heel veel :)
Mezelf, mijn vriend, mijn katjes, mijn famile, mijn vrienden, GoT :P en gewoon alle kleine dingetjes die het leven zo mooi maken :)

• BC3 Victim
Mijn naam zegt al genoeg denk ik

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Snooker. Een spel met ballen! B-)

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

kennis... en alle momenten dat je een lekker gevoel hebt in je leven...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 02:11 schreef -=Confuzer=- het volgende:
kennis, die je je graf meeneemt. Of die je aan anderen kunt geven..

Kennis lijkt me ook mooi..om dat constant te vergaren door je leven heen.

Verwijderd

:?

Verwijderd

\dubbel

Verwijderd

Wat maakt het leven waard te leven?

Ik zou de vraag anders bekijken:

Jij bent diegene die waarde toekent. Waarde toekennen zit in jou. Jij bent diegene die de gevoelens van waarde ervaart.

Als jij het leven als onwaardig beschouwt, dan ben jij niet in staat op een bevredigende manier waarde toe te kennen.

In jou, leven gevoelens van liefde, vriendschap, schoonheid, geluk, goedheid en rust *D Het is de behendigheid waarmee je je zelf probeert te leren kennen, die jou de mogelijkheid geeft de betekenis te leren kennen van ''het toekennen van waarden''. Naarmate jij op een bevredigendere manier in staat bent waarden toe te kennen en te projecteren in je omgeving, zul je deze mooie dingen meer ervaren.

Het gevolg is dat je het leven als intrinciek waardevol beschouwt, omdat jij dat allemaal creeert.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Olav :

Het leven is iets dat je moet ervaren, niet creeren...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Je ervaart je eigen creatie.

Als jij er voor kiest de misdaad in te gaan, dan zul je momenten in je leven ervaren die jou laten voelen wat het is om crimineel te zijn. Dus: Jij hebt eigenlijk gekozen voor je eigen ervaringen.

Verwijderd

iedere dag is een nieuwe die iets nieuws kan brengen en elke dag kan ik meer ervaren, meemaken en leren.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Maar ervaringen die je probeerd te creeren zijn zo kunstmatig... wat beeld je je in ja of nee, is dit nu echt geluk...

Iets spontaan ervaren is zo veel beter...
Je zit onder een boom en ineens voel je je vreselijk gelukkig... zoiets

• Defspace
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Leven is iets, niet leven is niets.

Iets is beter dan niets :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 03:53 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Maar ervaringen die je probeerd te creeren zijn zo kunstmatig... wat beeld je je in ja of nee, is dit nu echt geluk...

Iets spontaan ervaren is zo veel beter...
Je zit onder een boom en ineens voel je je vreselijk gelukkig... zoiets
Nee, je creeert die ervaringen op een hoger niveau zelf, niet op het niveau van :Laat ik even geluk ervaren. Jij schept de voorwaarden waarin geluk tevoorschijn wil komen.

Je zit onder een boom, en je hebt jaren en jaren lang gemediteerd hoe je tot de verlichting kan komen. Je hebt alle voorwaarden geschapen, behalve 1: ongedwongenheid. Je zit namelijk de hele tijd te pushen dat je verlichting zult ervaren. Zal niet gebeuren, he?

Zonder ongedwongenheid zul je niet in staat zijn echt vrij te ervaren. Je zat onder die boom, en dacht op een moment: "Ok, laat maar....."

en FLAM!!

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Okay, dan maar een paar definities van geluk :

Alle aards geluk berust op een compromis tussen droom en werkelijkheid.

Hoe hoger de toppen van geluk, hoe dieper de schaduwen van pijn.

Het geluk is in het ogenblik; het ongeluk in de tijd.

Het geluk bestaat daaruit dat men met zijn ongeluk tevreden is.

Geluk moeten we onderweg zoeken en niet aan het eind van de weg, want daar is de reis afgelopen.

Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten.

Tussen hoop en herinnering bloeit uw geluk.

en tenslotte, mijn favoriet :

Geluk is de harmonie tussen toestand en behoefte.

• BC3 Victim
De wetenschap dat de dood voor mij geen eindpunt is ...

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 21:28 schreef hatay het volgende:

Nieuwsgierigheid.

Elke dag dat ik op sta ben ik benieuwd naar wat deze dag brengt.
Zal ik eindelijk vinden wat ik al zo lang zoek? dat soort vragen...

Nieuwsgierigheid = leven

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 02:11 schreef -=Confuzer=- het volgende:
heb je het nu over afgelopen zaterdagavond in de discotheek :P
Pagina: 1