Hmm, deze topic is eigenlijk best racistisch. Weliswaar niet in de definitie van rassenhaat, maar wel in de definitie van rassensuperioriteit.
Wel gewaagd. Maar de bedoelingen van de topicstarter lijken me niet slecht.

Pas nog een hele verhitte
discussie over gehad, over het verschil tussen mensenrassen.
Eerste punt: biologisch gezien is het verschil tussen de verschillende mensenrassen niet eens de term ''ras'' waard (het is al zo dat ras een vrij vaag omschreven term is, btw). Neem een blanke, neem er nog een (niet uit hetzelfde dorp) en kijk naar de genetische verschillen. Grote kans dat die groter zijn dan de gemiddelde verschillen tussen de rassen onderling.
Ik heb niet zo''n zin in een erg lange reply, dus ik ga even kort op enkele punten in.
Rappen -> sommige Amerikaanse blanke veilingmeesters kunnen ook heeeeel snel praten. Volgens mij is dit nauwelijks aangeboren, maar vooral aangeleerd.
Sport -> verschilt per tak van sport.
Intelligentie -> de maximale intelligentie is voor een heel groot deel genetisch bepaald, de omgeving is echter weer heel erg bepalend voor de ontwikkeling daarvan. En tests zijn inderdaad cultureel vervormd
Op donderdag 24 mei 2001 19:06 schreef Tweaker het volgende:
Blanke hebben bijna alle technologie uitgevonden, blanke kunnen beter schaatsen, blanken kunnen beter skieen, blanken kunnen beter tegen de kou.
Dat licht niet aan kleur maar vooral aan leefomgeving.
De kleur is zo geëvolueerd door de leefomgeving... De sporten die je noemde zijn overigens typische wintersporten. En alhoewel blanken misschien wel veel technologie hebben uitgevonden, zijn er ook heel veel uitvindingen door bijvoorbeeld Japanners gedaan.
Olav:
De mens in Afrike is net zo ontwikkeld en divers als zijn omgeving.
Divers zeker. Ik meen me te herinneren dat de genetische variatie bij Afrikanen het grootst is. ''k Weet alleen niet meer waar ik die info vandaan heb.
Het is volgens mij ook waar dat de variatie in flora en fauna in tropische landen het grootst is. Afrika is natuurlijk niet alleen tropisch, maar ook woestijn. Me dunkt dat er daar iets minder variatie in flora en fauna is.
In elk geval klopt joepP''s redenering misschien niet helemaal, tenzij hij het tropische klimaat ook gematigd noemt (is het in zekere zin ook wel): in de tropen is de grond dikwijls ook erg vruchtbaar.