Lekker zijn is een gave :)
Verwijderd
Wat een misselijke streek zeg
Verwijderd
Het volgende gebeurde: ik zit op een barkruk en het is al retedruk, en ik ben niet de slankste, zit er opeens een mooi wijf in je rug te porren. Je zou denken oe lekker nee ze begint je uit te maken voor iemand met een dikke kont, kan ik het helpen. Begint ze van dat ik haar kruk voor de helft in beslag neem. Nou ik kan je vertellen dat als het een man was geweest dan had hij op de grond gelegen. Het ergste vind ik nog wel dat ze me gewoon kwetst door mijn t-shirt op te lichten, ik kan je vertellen dat ik geen strakke rugspieren heb en het dus niet een mooi gezicht is. Wat denkt ze wel niet, dat zij met haar ranke lichaam alles mag! Dacht het niet. Blijkt maar weer dat je zeker niet op schoonheid kan afgaan. Heb jij ook zo''n, of soortgelijke, ervaring? Zet het hier neer en ga vervolgens UT spelen, ik kan je verzekeren dat lucht op.
Maar ik snap wat je bedoelt. Ik ga geen anekdote plaatsen, maar ik denk dat ieder mens wel eens gekwetst wordt door intolerante c.q. egoistische mensen.
Zulke mensen zijn OF jong en gaan het ooit wel leren OF leren het nooit en krijgen het erg moeilijk in hun leven OF leren het nooit en lijden/leiden een arm leven. Maar ja, dat laatste.. dat is natuurlijk vanuit mijn point-of-view.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik ben tenimste niet zo''n slet die op uiterlijk af gaat en voor 4 biertjes met iemand naar bed gaat. Ik heb me zelfresoect, en dat is iets wat jij mist.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Meestal zijn ze gewoon dronken en denkt ze dat ze leuk is, vindt het nogal triest om het zo te doen. Kijk, als je het bij een bekende doet, kan het wel lache zijn, maar om een onbekende zo belachelijk te maken...nee..wat eenOp donderdag 24 mei 2001 00:49 schreef Lordy79 het volgende:
hehehe... als mij zoiets zou overkomen zou al mijn evil-force loskomen en zou ik haar finaal afkraken tot op het bot.. uiteraard met de nodige subtiliteit...![]()
![]()
Maar ik snap wat je bedoelt. Ik ga geen anekdote plaatsen, maar ik denk dat ieder mens wel eens gekwetst wordt door intolerante c.q. egoistische mensen.
Zulke mensen zijn OF jong en gaan het ooit wel leren OF leren het nooit en krijgen het erg moeilijk in hun leven OF leren het nooit en lijden/leiden een arm leven. Maar ja, dat laatste.. dat is natuurlijk vanuit mijn point-of-view.
Verwijderd
echter, zo zal het niet geweest zijn, maar kan ze het ook minder erg bedoeld hebben....hoe kan je zoiets nou minder lullig bedoelen? denk je... nou zelf wil ik nogal is minpuntjes aanspreken bij personen zodat ze zich erna meer op hun gemak voelen...dat werkt...als mensen niks meer te verbergen hebben voelen ze zich heel vrij...maareh, zoals ik al zei, zo zal het nu wel nie geweest zijn aangezien ze ook nog is je tshirt ophoog deed...
Bah...
Iemand afkraken in het algemeen, dus ook waar je iets aan kunt doen, vind ik verwerpelijk. Als jij een mening/geloof/overtuiging/filosofie hebt, wie ben ik dan om dat af te kraken? We kunnen er over praten, discussieren, whatever, maar afkraken is altijd negatief.Op donderdag 24 mei 2001 01:53 schreef GibMaster het volgende:
(zucht) nobody''s perfect. Maar dit vindt ik idd ook erg triest van dat "kind". Om iemand af te kraken op zijn uiterlijk, of iets anders dergelijks waar hij/zij niets aan kan doen heb ik echt een hekel aan.
Bah...
Verwijderd
Ja, maar het gebeurt dus overal en altijd. Ik trek me er eigenlijk weinig van aan. Een grap moet kunnen, maar onbekenden hierbij betrekken is flauw en om teOp donderdag 24 mei 2001 01:59 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Iemand afkraken in het algemeen, dus ook waar je iets aan kunt doen, vind ik verwerpelijk. Als jij een mening/geloof/overtuiging/filosofie hebt, wie ben ik dan om dat af te kraken? We kunnen er over praten, discussieren, whatever, maar afkraken is altijd negatief.
Verwijderd
Aan iedereen een goede nacht gewenst.
Jups, mee eens. Ik probeer me er ook niets van aan te trekken. Ik denk meestal:"wat ben jij dom" en hoop dan maar dat iemand ooit tot inkeer komt.Op donderdag 24 mei 2001 02:02 schreef VipTweak het volgende:
[..]
Ja, maar het gebeurt dus overal en altijd. Ik trek me er eigenlijk weinig van aan. Een grap moet kunnen, maar onbekenden hierbij betrekken is flauw en om te
Ik weet van mezelf dat als ik mondeling de aanval inzet, dat diegene het er niet goed vanaf brengt. Maar zover laat ik het meestal niet komen, ik weet dat je met zoiets echt iemand kan kwetsen.
Maar in zo''n geval zou ik, denk ik, iemand ook zo terugpakken.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Verwijderd
Dat vrouwtje aanspreken, zeggen dat je het niet leuk vond, vragen waarom ze het deed. Als het haar echt spijt, kan het nog een leuke avond wordenOp donderdag 24 mei 2001 02:03 schreef Hannes1977 het volgende:
Thnx voor jullie posts. Toen ik weer terug ging naar het feestje zei een maat van me dat het haar kennelijk al speet. Ik weet niet of ik dat moet geloven maar ik denk dat ze er wel heel erg van is geschrokken. Ik denk bij mezelf: morgen is er weer een dag en dan zal het wel weer gaan. Ik ga nu weer terug want het is nu toch wel heel erg gezellig.
Aan iedereen een goede nacht gewenst.
Verwijderd
iemand die dergelijke opmerkingen maakt heeft daar echt geen spijt van en kan je echt niet ff een goed gesprek mee beginnen daarovewr.Op donderdag 24 mei 2001 02:29 schreef VipTweak het volgende:
[..]
Dat vrouwtje aanspreken, zeggen dat je het niet leuk vond, vragen waarom ze het deed. Als het haar echt spijt, kan het nog een leuke avond worden
Toch zou ik der echt gigantisch hard terug gepakt hebben.. op subtielen wijze .. of desnoods niet... gewoon lekker subtiel de grond in boren is het leukste maar dat lukt niet altijd... en dan mag je zo''n bitch als je het mij vraagt gewoon finaal tegen de vlakte slaan...
Ik heb laatst een leraar van de basisschool die met de klas mee pesten (tegen mij) tegen de grond gemept.. en geloof met dat doet erug goed
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Als je je niet onzeker voelt over je lichamelijke afwijkingen voelen ze dat ook, en durven ze er geen grappen over te maken.
En als ze dan toch een grap maken, je lacht er hard om, maakt er zelf een grap om, en pakt ze dan op een van hun eigen afwijkingen, hoe klein ook, dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd.
Ikzelf heb absoluut geen perfect lichaam, ik heb flinke littekens over 1/3e van mijn rug en heb al vele namen gehad: Fikkie, Dixan (de Vlekkenkampioen), Aanmaakblokje.
Toen begon ik rond mijn 16e ook nog eens een kale kop te krijgen en toen begon het helemaal: Tsjernobyltje, Kale, Baldy, Chemootje. Ikzelf kon daar zelf ook altijd hard om lachen, verzon er zelf ook grappen over, en het rare was dat ik deze namen altijd van goede vrienden kreeg, en nooit door een vreemde op zo''n manier afgezeken werd, of op gepakt werd. Volgens mij simpelweg omdat ik er nooit mee gezeten heb, je kunt nou eenmaal niets aan onvermijdelijke dingen doen zoals vroeg kaal worden, dus dan accepteer je het, misschien dat humor er zelfs dan bij helpt. Ik voelde me niet onzeker bij mijn afwijkingen, heb ook nog nooit meegemaakt dat een vrouw me hierom afwees, tenminste niet voor mij merkbaar.
Aan overgewicht zonder medische reden kun je werken, voel je je dus onzeker onder je overgewicht, dan kun je er dus iets aan doen. Besef wel dat des te groter het overgewicht, hoe langer het kan duren, maar zodra het resultaat er is, ben je alle ellende vergeten, en daar gaat het toch om ???
Een hele dikke (als in heel veel overgewicht) vriend van mij ging eens een keer voor mijn glimmende kale kop staan om te kijken hoe zijn eigen haar zat, hahahahaha. Toen heb ik hem voor liposuctie de zandzuigerij aangeraden, en toen was de balans weer hersteld, en hebben we beide knetterhard moeten lachen.
Vroeger hadden we met Engels een keer een niet zo vrolijke thema-week, het ging over de dood in al zijn vormen, toen was er een man met kanker die had een gedicht geschreven, en één van de zinnen is me enorm bijgebleven:
"You got to confront the tumor with a lot of humor". En zo zie ik het ook, als je er toch niet onderuit komt, dan kun je er net zo goed hard om lachen in plaats van treuren.
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Verwijderd
Een keer een vriend van me die wat op had en begon te zeuren over dat ik mollig ben, en echt net zolang doorzeiken tot ik zat te janken... Was ook op een feestje, gelukkig was er ook nog een vriend die het flink voor me op nam en die vriend ff flink heeft terug gepakt...
Ik snap niet waar mensen zich zo druk om kunnen maken...
Verwijderd
=> Je bent wie je bent en daarmee uit <=
dit is ook een vorm van discriminatie en ik haat et.
''k weet het is gemakkelijk praten, ma zoweinig mogelijk van die domme opmerkingen iets aantrekken, kweet das gemakkelijk gezegd hoor, ondervind ik zelf ook als anderen da zeggen tegen mij.
"Zwijg en ga naar een dietist."
Leuk he! Zeker als je weet dat het vooral hun fout is dat ik zo veel verdikt ben. (zij kraakten mij af -> ik at mijn verdriet weg) En mijn kleine broertje zit altijd te knorren als een varken als ik hem passeer.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik zou zeggen geef een demonstratie van wat 2 barkrukken innemen precies is en donder haar van die barkruk af.
/me Dude zijn subtiliteit is nog altijd niet echt subtiel in dat soort gevallen.
Soms is subtiliteit niet echt een goeie oplossing. En gaan ze te ver dan hebben ze met mij een probleem en dat is een serieus probleem. Een oud leraar van mij kan het weten.
Verwijderd
Ze zal zelf wel afgezeken zijn vroeger (of nu nog) en zich beter voelen door dat zelf ook te doen. Of ze moet gewoon supergestrest zijn geweest.
Ik had haar echt teruglopen afzeiken tenzij ze zelf echt perfect was geweest. Dan was het een kopstoot geworden
Verwijderd
Gewoon haar t-shirt met BH en al er ook ff aftrekken.Op donderdag 24 mei 2001 00:42 schreef Hannes1977 het volgende:
Het ergste vind ik nog wel dat ze me gewoon kwetst door mijn t-shirt op te lichten, ik kan je vertellen dat ik geen strakke rugspieren heb en het dus niet een mooi gezicht is.
Verwijderd
Ik was de enige dikkerd toen ik de brugklas in kwam (en halverwege dat jaar kreeg ik nog een bril ook!
Gevolg was dat ik altijd van die nare shit-opmerkingen om m''n hoofd kreeg. Ik heb weinig zin om eraan terug te denken, maar het waren echt van die puberale opmerkingen die in principe nog vrij dom en hersenloos overkwamen, maar desalniettemin erg kwetsend waren. Zo zaten ze met gym wel eens naar me te kijken en dan was het van "zo hee moet je die vette benen es zien".
Kotsmisselijk werd ik ervan. M''n hele school-carriere heb ik eronder geleden. En ik heb zat afvalpogingen gedaan, maar het wilde nooit lukken omdat ik simpelweg geestelijk niet sterk genoeg was (zat nooit lekker in m''n vel), en ook nog eens gebrek had aan kennis over gezond eten/juist bewegen etc.
Maar drie jaar geleden was het keerpunt. Ik was het compleet zat om een vet mormel te zijn. M''n bril had ik jaren daarvoor al ingeruild voor lenzen, maar nu was m''n lichaam aan de beurt.
Ik train nu al drie lange jaren zo hard als ik maar kan. En waar ik voor ging, heb ik bereikt. Na het verbranden van 35 kilo klinkklaar vet en spek ben ik zo slank als een den geworden. Het is de best damn investment die ik ooit heb gedaan, want tot op heden ben ik erg tevreden met mijn nieuwe lichaam.
Deze zomervakantie ga ik voor het eerst sinds jaren met een bloot bovenlijf over het zwembad lopen
Ik kijk er nu al naar uit
Anyway, ik weet donders goed hoe je je voelt. Vooral jongere lui zijn hard en gemeen tegen elkaar. Maar ja, wat doe je eraan... Jij kan het immers ook niet helpen dat ze thuis geen opvoeding hebben genoten.
VRIEND??? nou, dat noem ik niet echt een vriend hoor!...Een keer een vriend van me die wat op had en begon te zeuren over dat ik mollig ben, en echt net zolang doorzeiken tot ik zat te janken... Was ook op een feestje, gelukkig was er ook nog een vriend die het flink voor me op nam en die vriend ff flink heeft terug gepakt...
Ik snap niet waar mensen zich zo druk om kunnen maken...
Iedereen is zoals ie is... ze had verdomme zelf is uitgemaakt moeten worden voor iets...
Maarja, dit is het type mensen die zich niet kunnen inleven in een ander...
Ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan zulk soort mensen en zal ze dan ook nooit vriend noemen.
Daarom waardeer ik het ook altijd als iemand de zwakke punten van mensen niet aanvallen bij onenigheden ofzo...
Maar spontaan? tja, dan ben je wel een erge bitch...
Moet je gewoon zeggen, ik ben misschien wat dikker, maar jij bent een ongelofelijke BITCH...
(no hard feelings)
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
Hoe hard train je dan:?Op donderdag 24 mei 2001 21:01 schreef Codin het volgende:
Vroeger, toen ik nog zo vet was dat je me over de straat kon rollen, had ik altijd een klote-tijd op school.
Ik was de enige dikkerd toen ik de brugklas in kwam (en halverwege dat jaar kreeg ik nog een bril ook!).En laat dat nou net zo''n brugklas zijn waarin zich een aantal populaire personen zichzelf hadden gevestigd. En wat doen popi-jopi''s van een jaar of 12/13? Juist: die schoppen zichzelf omhoog door de minderen de grond in te trappen.
Gevolg was dat ik altijd van die nare shit-opmerkingen om m''n hoofd kreeg. Ik heb weinig zin om eraan terug te denken, maar het waren echt van die puberale opmerkingen die in principe nog vrij dom en hersenloos overkwamen, maar desalniettemin erg kwetsend waren. Zo zaten ze met gym wel eens naar me te kijken en dan was het van "zo hee moet je die vette benen es zien".
Kotsmisselijk werd ik ervan. M''n hele school-carriere heb ik eronder geleden. En ik heb zat afvalpogingen gedaan, maar het wilde nooit lukken omdat ik simpelweg geestelijk niet sterk genoeg was (zat nooit lekker in m''n vel), en ook nog eens gebrek had aan kennis over gezond eten/juist bewegen etc.
Maar drie jaar geleden was het keerpunt. Ik was het compleet zat om een vet mormel te zijn. M''n bril had ik jaren daarvoor al ingeruild voor lenzen, maar nu was m''n lichaam aan de beurt.
Ik train nu al drie lange jaren zo hard als ik maar kan. En waar ik voor ging, heb ik bereikt. Na het verbranden van 35 kilo klinkklaar vet en spek ben ik zo slank als een den geworden. Het is de best damn investment die ik ooit heb gedaan, want tot op heden ben ik erg tevreden met mijn nieuwe lichaam.
Deze zomervakantie ga ik voor het eerst sinds jaren met een bloot bovenlijf over het zwembad lopen
Ik kijk er nu al naar uit
Anyway, ik weet donders goed hoe je je voelt. Vooral jongere lui zijn hard en gemeen tegen elkaar. Maar ja, wat doe je eraan... Jij kan het immers ook niet helpen dat ze thuis geen opvoeding hebben genoten.
Want ik heb toch altijd vrij veel gesport, voetbal, aerobics, fitness, jazz-ballet, twirlen en weet ik veel wat nog meer, maar het enigste wat bij mij effect had was veel stress en niet eten...
Overigens die vriend was niet echt een vriend maar meer een vriend uit mijn oude vriendengroep, kon best met hem opschieten hoor, hij was de enige uit die vriendengroep die ook veel met compu''s klootte en daar konden we prima over praten, alleen als ie wat op had werd ie erg lastig...
Verwijderd
Ik doe aan fitness.Op vrijdag 25 mei 2001 10:00 schreef Llewella het volgende:
[..]
Hoe hard train je dan:?
Want ik heb toch altijd vrij veel gesport, voetbal, aerobics, fitness, jazz-ballet, twirlen en weet ik veel wat nog meer, maar het enigste wat bij mij effect had was veel stress en niet eten...
Het eerste jaar begon ik zomaar wat te fitnessen. Ik wist niet waar ik mee bezig was, had geen verstand van trainen etc, en zodoende ging ik dan ook 6 keer in de week fitnessen. Juist ja... elke dag. Dag in, dag uit. Van maandag tot en met zaterdag.
Dat hielp een heleboel. Maar op een gegeven moment zat ik wel vast.
In het tweede jaar kwam ik ergens terecht waar men verstand had van trainen. Bij die sportfysiotherapist ben ik overigens nog steeds onder controle. Er werd me verteld hoe je het beste vet kon verbranden. En ja hoor, fanatiek als ik was heb ik dat jaar met ''slechts'' 5 keer per week (ma-vr) trainen mijn vetpercentage laten zakken in een tempo zoals men nog nooit eerder had gezien.
Aan het einde van het tweede jaar echter, zat ik ook weer een beetje vast. Dus het derde jaar van mijn training begon ik met het bezoek van een dietiste. Deze wist mij het een en ander te vertellen over voeding en alles. Dus vanaf het derde jaar trainde ik niet alleen goed, maar was m''n voeding ook nog eens dik in orde. Nu ik van al mijn vet af ben, train ik nog maar 3 keer per week. Die gezonde voeding blijf ik ook gewoon volhouden.
En tot op deze dag is mijn lichaam nog steeds bezig met terug in vorm komen.
Door de grote hoeveelheden water die ik altijd heb gedronken, de hoeveelheid elasticiteitszalf die ik op m''n buik heb gesmeerd, en de hoeveelheid vis (ook goed voor je huid) die ik heb gegeten, is mijn huid wonderbaarlijk genoeg helemaal teruggerekt.
Ik heb er nog altijd dikke pret in om erop vooruit te gaan, en deze leefwijze ben ik ook van plan om tot m''n laatste snik vol te houden
Oh ja... ik heb sindskort ook een AbTronic. Die werkt eigenlijk best wel. Jammer alleen dat de batterijen zo snel op raken...
En dat is mijn trainings-verhaal.
Verwijderd
wow respect!Op vrijdag 25 mei 2001 13:35 schreef Codin het volgende:
[..]
lang verhaal
Je bent een van de weinige die zo weet door te zetten!
Ik fitness 1 keer in de week, en hoop vaker te gaan skaten als ik het eindelijk er een beetje normaal op kan staan (ik heb rollerskates, dat is een stuk lastiger dan inline skates of schaatsen
En ik probeer ook steeds beter op mijn voeding te letten... ik doe het alleen rustig aan, niet te heftig anders ben ik snel weer bij terug af aan...
Tnx!o.a. op zaterdag 26 mei 2001 schreef Codin een heleboel interessante info:
[...]
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Ikzelf ben nogal slank (vind mezelf niet dun, maar ben het eigenlijk wel).
Daarom wil ik wat breder worden, en gelijk me conditie weer wat terug krijgen (was supers!! na 5 jaar lang elke dag 17km heen en weer naar school op de fiets).
Ik fiets dus weer, en doe push-ups, maar heb jij nog goeie tips voor mij voor met fitness?
En misschien met eten dat ik wat steviger wordt... (vet hoeft niet zo hoor
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Verwijderd
Ja hoor, tips zat.Op vrijdag 25 mei 2001 14:53 schreef DarkHelmet het volgende:
Codin> Respect is yours....
Ikzelf ben nogal slank (vind mezelf niet dun, maar ben het eigenlijk wel).
Daarom wil ik wat breder worden, en gelijk me conditie weer wat terug krijgen (was supers!! na 5 jaar lang elke dag 17km heen en weer naar school op de fiets).
Ik fiets dus weer, en doe push-ups, maar heb jij nog goeie tips voor mij voor met fitness?
En misschien met eten dat ik wat steviger wordt... (vet hoeft niet zo hoor)
Na deze periode van 3 jaar ben ik een wandelende encyclopedie op het gebied van fitness/gezondheid
Als je spiermassa wilt kweken, kun je je qua voeding eigenlijk aan dezelfde richtlijn houden als wanneer je af wil vallen.
(Klinkt vreemd, ik weet het...... Maar nadat ik op advies van m''n dietiste meer ging eten en daarbij wat minder hard trainde, viel ik toch af en nam m''n omvang ook af.)
In beide gevallen (verbranding/spiermassa) moet je lichaam simpelweg gezond gevoed worden. Dieten zorgen er alleen maar voor dat je voedingsstoffen tekort gaat komen. Wanneer je goed beweegt, en je verbranding op een goed peil ligt door regelmatig sporten, zal je vet gaan verbranden. Hierbij geldt wel dat je niet veel meer moet gaan eten dan je nodig hebt, en ook dat je wat langer cardio doet dan de grens van 20 minuten (zie hieronder voor verdere uitleg).
Hier wat richtlijnen:
1) Eten: Eet 3 maal per dag. Ontbijt en lunch neem je in de vorm van (bruine!) boterhammen met mager beleg. Magere boter is ook erg gezond voor je. Eet net zoveel boterhammen als je nodig hebt. Je mag geen knorrende maag krijgen. (ondergetekende eet er 8 per dag: 6 met mager vlees, 2 met kaas).
Wat betreft die boter en die kaas op je brood: Veel mensen denken ''wat je niet inneemt, komt er ook niet aan'', maar niets is minder waar. Je moet vetten blijven innemen, want als je lichaam die niet krijgt maakt het zelf vetten aan, die bovendien lastiger te verteren zijn.
De juiste vetten zijn meervoudig onverzadigde vetten. De foute zijn enkelvoudig verzadigde vetten.
In de avond kan je een warme maaltijd nemen. Denk aan gezonde dingen als rijst, pasta, groente, etc.
Voedingssupplementen (ofwel: vitamine-pillen) zijn een welkome aanvulling. Denk bijvoorbeeld aan chroom, wat je helpt met vetverbranden.
Probeer 2 keer per week vis te eten. Dit is erg gezond voor je huid.
2) Drinken: Neem hooguit 2 maal per dag een glas vruchtensap voor de vitaminen. Een glas karnemelk is ook erg gezond voor je, hier zitten bacterien in die je helpen bij het verteren van je voedsel.
Wat je verder nog nodig hebt is veel water. Water helpt zowel bij het aanvoeren van gezonde stoffen (uit je voeding) naar je spieren toe, als bij het afvoeren van afvalstoffen in je spieren.
Als je dus gezond eet zonder dat de goede stoffen eruit niet bij je organen/spieren kunnen komen, schiet het nog niet op. Onderschat niet het belang van water.
De mens heeft standaard al 2 liter water per dag nodig om een optimale huishouding van voedings/afval-stoffen in z''n lichaam te bewerkstelligen. Wanneer je een prestatie van je lichaam vergt, ontkom je hier zeker niet aan. Zeker niet wanneer je je huid wil laten terugrekken.
3) Training:
Hoeveelheid
-----------
1-2 keer per week trainen is te weinig om echte resultaten te behalen. 3 keer per week is een prima richtlijn (ik train bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag, en heb zodoende dinsdag en donderdag als rustdagen). 4 keer per week kan ook nog (ga ik weer aan beginnen in de zomervakantie, nu ik meer tijd krijg). 5 keer per week is eigenlijk weer wat overdreven, en 6-7 keer per week is ronduit een uitputtingsslag voor je lichaam, dus daar hoef je niet aan te beginnen. (Inderdaad, het eerste jaar deed ik het fout)
Vetverbranding
--------------
Voor het aanzetten van je vetverbranding geldt dat je minimaal 20 minuten moet cardio''en (fietsen of joggen) op 75% van je maximum vermogen. Voor de meeste mannen rond de leeftijd van 20 zal dit liggen in de hartslagzone van 140/150 slagen per minuut (een sportfysiotherapist kan je precieze vetverbrandingszone voor je bepalen). In die hartslagzone verbrandt je vet. Alle cardio-beweging die je na die 20 minuten doet, is vetverbranding over je hele lichaam. Je vetverbranding stopt zo''n halfuur nadat je stopt met bewegen.
Door het tillen van ijzer kan je ook vet verbranden (waarbij tegelijkertijd versteviging optreedt). Op die manier gaat het plaatselijk wat sneller (daarom zie je mensen ook krom liggen in abrollers ed). Wanneer je vet wilt verbranden, kan je het best setjes maken van 12 of meer herhalingen, met een lichter gewicht wat met redelijk gemak is vol te houden.
Bij het trainen op vetverbranding, moet je zorgen dat je genoeg eet om nooit met een knorrende maag te zitten. Aan de andere kant moet je niet teveel voedsel in je maag hebben, je wilt immers dat de reserves van je lichaam worden aangesproken (Dat wordt dus experimenteren met het aantal boterhammen wat je nodig hebt op een dag). Eet daarom ook 2 of 3 uur voor je gaat trainen.
Eet jezelf niet te overvol bij het avondeten. In de avond is je verbranding lager dan overdag (verwissel desnoods je warme maaltijd met je boterhammen-lunch).
Spiermassa
----------
Voor het kweken van spiermassa geldt dat je (een stuk of 3) setjes van 8 herhalingen moet maken. Maar hierbij moet je een zwaarder gewicht hebben. In je eentje kan je een leuke spiermassa bereiken op deze manier.
Als je nog wat meer spiermassa erbij wilt hebben, dan is het ideaal wanneer je een trainingspartner hebt die je kan meehelpen met het tillen van gewicht. Op die manier kan je namelijk het gewicht zo zwaar maken dat je het net niet zelf kan tillen. Wanneer je partner je er dan bij helpt, til je dus boven je vermogen. Zo ontstaat al snel spierpijn. De pijn voel je omdat je een aanslag op je lichaam pleegt. Je lichaam gaat zichzelf vervolgens versterken voor de volgende aanslag, door spierweefsel aan te maken.
Vooral wanneer je spierweefsel wilt kweken, is het erg belangrijk dat je veel rust. Je spiermassa wordt pas aangemaakt wanneer je rust (lees: slaapt) Ga dus niet te laat naar bed en gun je lichaam de kans om bij te komen. Doe je dat niet, dan haal je simpelweg niet alles eruit wat erin zit.
4) Rust: Gun je lichaam de kans om te herstellen van de aanslagen die je erop pleegt.
Voor de mensen die spieren willen kweken: spieren groeien pas wanneer je slaapt.
Voor de cardio''ers: Je moet simpelweg slapen om uitgerust op te kunnen staan na het verbranden van zoveel energie.
De gemiddelde mens heeft sowieso al 8 uur slaap per dag nodig. Houdt er rekening mee dat je bij een serieuze training best wel eens een uurtje of twee extra nodig zult hebben.
De clou van het verhaal
=======================
Het in vorm krijgen van je lichaam is niet zoiets als een hobby, waar je een paar uur per dag in kunt steken. Wanneer je prestaties van je lichaam vergt, zul je je complete leefstijl moeten aanpassen.
Opgesomd zijn de 3 ingredienten: Voeding, beweging en Rust. Als je ervoor zorgt dat je jezelf hieraan houdt, wordt het nog vrij lastig om geen resultaten te boeken
Bovenstaande kennis heb ik de afgelopen 3 jaar opgedaan. Ik zou willen dat ik dit allemaal had geweten toen ikzelf 3 jaar geleden begon. Ik hoop dan ook dat andere mensen hiervan kan profiteren.
Verwijderd
over uithoudingsvermogen gesproken;) als ik zou moeten afvallen zou ik dit waarschijnlijk nog geen week volhouden;) *applaus*Op vrijdag 25 mei 2001 13:35 schreef Codin het volgende:
[..]
ik heb laatst zoiets gewonnen, vind hem veel te eng, abtronic is toch ook met electroden enzo?Oh ja... ik heb sindskort ook een AbTronic. Die werkt eigenlijk best wel. Jammer alleen dat de batterijen zo snel op raken...
Verwijderd
He he he.. ik voel me gevleid. Bedankt voor al jullie ''respecta''Op vrijdag 25 mei 2001 17:15 schreef Kertje het volgende:
[..]
over uithoudingsvermogen gesproken;) als ik zou moeten afvallen zou ik dit waarschijnlijk nog geen week volhouden;) *applaus*
[..]
Uithoudingsvermogen...
Ik kom net terug van fitness en heb 60 minuten aan een stuk door op de loopband gestaan
Nu de zomervakantie eraan komt, voel ik mezelf weer energiek worden en pomp ik het niveau op.
Kijk maar es naar tellsell als ie voorbij komt.ik heb laatst zoiets gewonnen, vind hem veel te eng, abtronic is toch ook met electroden enzo?als iemand nog interesse heeft; kertjuh@yahoo.com
Electroden zijn het niet echt.... het zijn meer zilveren plakkaten die dienen als contactstukken met je lijf.
Als je m''n bevindingen erover wilt lezen moet je het ''AbTronic''-topic van Sasquatch in SU maar eens opzoeken (zodra de GoT-opperhoofden de searchfunctie hebben gefixed dan).
''s ochtends eet ik brood of bakje melk + cruesli (vult behoorlijk dat spul).Op vrijdag 25 mei 2001 15:44 schreef Codin het volgende:
[..]
Ja hoor, tips zat.
Na deze periode van 3 jaar ben ik een wandelende encyclopedie op het gebied van fitness/gezondheid
Hier wat richtlijnen:
1) Eten: Eet 3 maal per dag. Ontbijt en lunch neem je in de vorm van (bruine!) boterhammen met mager beleg. Magere boter is ook erg gezond voor je. Eet net zoveel boterhammen als je nodig hebt. Je mag geen knorrende maag krijgen. (ondergetekende eet er 8 per dag: 6 met mager vlees, 2 met kaas).
Geen constante tijden, niet altijd 3x per dag, soms komt het niet van een lunch
Stom ik weet het.
''s avonds eet ik juist erg veel, vind ik lekker, zeker als ik iets lekkers heb gekookt. Vis eet ik niet graag, smaakt mij niet zo. Ik neem wel pilletjes Davitamon.In de avond kan je een warme maaltijd nemen. Denk aan gezonde dingen als rijst, pasta, groente, etc.
Voedingssupplementen (ofwel: vitamine-pillen) zijn een welkome aanvulling. Denk bijvoorbeeld aan chroom, wat je helpt met vetverbranden.
Probeer 2 keer per week vis te eten. Dit is erg gezond voor je huid.
Veel pasta eet ik.
Drinken, tsja, dit doe ik al jaren weinig.2) Drinken: Neem hooguit 2 maal per dag een glas vruchtensap voor de vitaminen. Een glas karnemelk is ook erg gezond voor je, hier zitten bacterien in die je helpen bij het verteren van je voedsel.
Wat je verder nog nodig hebt is veel water. Water helpt zowel bij het aanvoeren van gezonde stoffen (uit je voeding) naar je spieren toe, als bij het afvoeren van afvalstoffen in je spieren.
Als je dus gezond eet zonder dat de goede stoffen eruit niet bij je organen/spieren kunnen komen, schiet het nog niet op. Onderschat niet het belang van water.
De mens heeft standaard al 2 liter water per dag nodig om een optimale huishouding van voedings/afval-stoffen in z''n lichaam te bewerkstelligen. Wanneer je een prestatie van je lichaam vergt, ontkom je hier zeker niet aan. Zeker niet wanneer je je huid wil laten terugrekken.
Ik drink op een dag niet veel, soms dan heb ik dorst en drink ik wel een liter weg.
Water wil ik idd meer gaan drinken, ook goedkoopie!
Maar ik moet dan ook zoveel naar de plee, alsof ik bier heb gezopen
Verder drink ik ''s avonds wel eens 1 biertje.
En soms nog een likeurtje of Breezertje.
Uitgaan doe ik niet veel, dus das positief voor de goede lijn..
Ik deed eerst push-ups en sit-ups een tijdje lang ''s avonds voor het slapen gaan.3) Training:
Hoeveelheid
-----------
1-2 keer per week trainen is te weinig om echte resultaten te behalen. 3 keer per week is een prima richtlijn (ik train bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag, en heb zodoende dinsdag en donderdag als rustdagen). 4 keer per week kan ook nog (ga ik weer aan beginnen in de zomervakantie, nu ik meer tijd krijg). 5 keer per week is eigenlijk weer wat overdreven, en 6-7 keer per week is ronduit een uitputtingsslag voor je lichaam, dus daar hoef je niet aan te beginnen. (Inderdaad, het eerste jaar deed ik het fout)
Nu doe ik alleen push-ups, en het aantal voer ik langzaam op. Verder geen vloernaaien, maar gewoon diep gaan.
Sit-ups gaan niet zo goed, omdat ik me voeten nergens achter kan ''vergrendelen''.
Fitness ga ik met 1 of 2 anderen aan beginnen. Maar dan moet ik eerst ff sparen voor sportschoenen, zodat ik daar iig ook kan rennen. Waarschijnlijk na de vakantie begin ik ermee.
Fietsen doe ik naar school, en das van oost naar west door Rotterdam, en dat doe ik in een hoog tempo, zonder het té belachelijk te maken. Das dan tussen de 10 en 15 minuten. Verder voor andere dingen pak ik ook veel de fiets, ondanks dat ik een OV heb. Maar zodra het weer minder wordt, verdwijnt ook mijn zin in fietsenVetverbranding
--------------
Voor het aanzetten van je vetverbranding geldt dat je minimaal 20 minuten moet cardio''en (fietsen of joggen) op 75% van je maximum vermogen. Voor de meeste mannen rond de leeftijd van 20 zal dit liggen in de hartslagzone van 140/150 slagen per minuut (een sportfysiotherapist kan je precieze vetverbrandingszone voor je bepalen). In die hartslagzone verbrandt je vet. Alle cardio-beweging die je na die 20 minuten doet, is vetverbranding over je hele lichaam. Je vetverbranding stopt zo''n halfuur nadat je stopt met bewegen.
Door het tillen van ijzer kan je ook vet verbranden (waarbij tegelijkertijd versteviging optreedt). Op die manier gaat het plaatselijk wat sneller (daarom zie je mensen ook krom liggen in abrollers ed). Wanneer je vet wilt verbranden, kan je het best setjes maken van 12 of meer herhalingen, met een lichter gewicht wat met redelijk gemak is vol te houden.
OepsEet jezelf niet te overvol bij het avondeten. In de avond is je verbranding lager dan overdag (verwissel desnoods je warme maaltijd met je boterhammen-lunch).
OK goed te weten, nu moet ik dus een vast maatje vinden om regelmatig te trainen, dan hou je het ook beter/langer vol.Spiermassa
----------
Voor het kweken van spiermassa geldt dat je (een stuk of 3) setjes van 8 herhalingen moet maken. Maar hierbij moet je een zwaarder gewicht hebben. In je eentje kan je een leuke spiermassa bereiken op deze manier.
Als je nog wat meer spiermassa erbij wilt hebben, dan is het ideaal wanneer je een trainingspartner hebt die je kan meehelpen met het tillen van gewicht. Op die manier kan je namelijk het gewicht zo zwaar maken dat je het net niet zelf kan tillen. Wanneer je partner je er dan bij helpt, til je dus boven je vermogen. Zo ontstaat al snel spierpijn. De pijn voel je omdat je een aanslag op je lichaam pleegt. Je lichaam gaat zichzelf vervolgens versterken voor de volgende aanslag, door spierweefsel aan te maken.
Rusten doe ik wel genoeg, slapen echter laat, omdat om 0:30 News Radio begint, en das een van de weinige dingen op TV die ik ERG tof vind. ''s middags kijken is geen optie, ik vind het handiger om een vaste tijd elke dag te hebben.Vooral wanneer je spierweefsel wilt kweken, is het erg belangrijk dat je veel rust. Je spiermassa wordt pas aangemaakt wanneer je rust (lees: slaapt) Ga dus niet te laat naar bed en gun je lichaam de kans om bij te komen. Doe je dat niet, dan haal je simpelweg niet alles eruit wat erin zit.
Lifestyle veranderen vind ik dus iets te drastisch, wel ga ik werken aan mijn eetgewoontes. Dus meer water, vastere tijden een maaltijd nuttigen, en iets meer letten op wat ik koop (moet ook betaalbaar blijven voor deze studievent)De clou van het verhaal
=======================
Het in vorm krijgen van je lichaam is niet zoiets als een hobby, waar je een paar uur per dag in kunt steken. Wanneer je prestaties van je lichaam vergt, zul je je complete leefstijl moeten aanpassen.
Bovenstaande kennis heb ik de afgelopen 3 jaar opgedaan. Ik zou willen dat ik dit allemaal had geweten toen ikzelf 3 jaar geleden begon. Ik hoop dan ook dat andere mensen hiervan kan profiteren.
Bedankt voor het uitvoerige verhaal, we zijn wel wat offtopic gegaan, maar das gezien de waardevolle inhoud van onze posts geen probleem lijkt me.
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Verwijderd
/me is blij dat het op prijs gesteld wordtOp vrijdag 25 mei 2001 21:40 schreef DarkHelmet het volgende:
Bedankt voor het uitvoerige verhaal, we zijn wel wat offtopic gegaan, maar das gezien de waardevolle inhoud van onze posts geen probleem lijkt me.
niet zo''n ervaring, wel altijd vreemde gezichten als ik met enige zelfspot mezelf beschreef, vonden ze altijd een teken van weinig eigenwaarde op een of andere manier...Op donderdag 24 mei 2001 00:42 schreef Hannes1977 het volgende:
Vanavond is er een topfeest in de flat waar ik woon maar er zijn kennelijk altijd mensen die de sfeer voor je goed kunnen verzieken.
Het volgende gebeurde: ik zit op een barkruk en het is al retedruk, en ik ben niet de slankste, zit er opeens een mooi wijf in je rug te porren. Je zou denken oe lekker nee ze begint je uit te maken voor iemand met een dikke kont, kan ik het helpen. Begint ze van dat ik haar kruk voor de helft in beslag neem. Nou ik kan je vertellen dat als het een man was geweest dan had hij op de grond gelegen. Het ergste vind ik nog wel dat ze me gewoon kwetst door mijn t-shirt op te lichten, ik kan je vertellen dat ik geen strakke rugspieren heb en het dus niet een mooi gezicht is. Wat denkt ze wel niet, dat zij met haar ranke lichaam alles mag! Dacht het niet. Blijkt maar weer dat je zeker niet op schoonheid kan afgaan. Heb jij ook zo''n, of soortgelijke, ervaring? Zet het hier neer en ga vervolgens UT spelen, ik kan je verzekeren dat lucht op.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
2e klas, van school veranderd, groepen al gevormd...Op donderdag 24 mei 2001 21:01 schreef Codin het volgende:
En laat dat nou net zo''n brugklas zijn waarin zich een aantal populaire personen zichzelf hadden gevestigd. En wat doen popi-jopi''s van een jaar of 12/13? Juist: die schoppen zichzelf omhoog door de minderen de grond in te trappen.
zie daar maar eens tussen te komen als je al niet zo makkelijk vrienden maakt..
ergo: rotjaar.. en ook de puberale opmerkingen over m''n bril, m''n algemene kennis (stuud, stuud, stuud), ect..
naja gelukkig ben ik niet depri ingesteld en heb ik er weinig aan overgehouden, behalve een zeker wantrouwen jegens mensen die alles wat ik zeg/doe geweldig vinden...
speechless...Op vrijdag 25 mei 2001 15:44 schreef Codin het volgende:
[..]
ik behoor tot die mensen die gewoon weinig moeite hoeven doen om in "vorm" te blijven, dus heb geen voorstelling hoe hard je hebt geknokt, maar bewondering heb ik wel...
*phew* word al moe als ik het lees
Verwijderd
Ik ga liever gewoon dood...Op vrijdag 25 mei 2001 15:44 schreef Codin het volgende:
[..]
blablabla
Nee ff serieus, ik ben zo groot en sterk als een beer, weeg meer dan honderd kilo en zou best wat willen afvallen. Ooit weleens gedaan overigens, van 110 naar 78 kg, vel over been was ik toen, maar na verloop van tijd komt het er toch weer aan. Bijna al m''n vrienden zijn zo mager als latjes, vreten de hele dag patat, denken dat ze enige conditie en spiertjes hebben, terwijl ik ze er met het grootste gemak uit fiets/zwem/ren. Met m''n conditie geen problemen hoor! Maar ja, van het zgn. vrouwelijk schoon krijgen ze in het algemeen wel wat meer aandacht, maar daar moet ik dan maar mee leren leven. Mager is op het moment nu eenmaal in de mode...
Ook deze vrienden denken af en toe gemakkelijk te kunnen scoren door mij te pakken op m''n ''omvang''. Nu ben ik verbaal nogal bijdehand, dus meestal krijgen ze het dan vroeg of laat op hun brood, waarbij ik soms zover ga dat ze bijna gaan huilebalken (vooral de dames dan) of boos worden. Maar ja, dat doen ze toch echt zelf. Iedereen heeft zo z''n zwakke plekken, ook zij.
Maar als een onbekende het bij me flikt en hij/zij treft me in een scherpe bui, dan heeft die echt een hele slechte aan me, geen enkel medelijden heb ik dan met de persoon in kwestie. ff lekker verbaal afslachten, ben ik m''n wekelijkse portie agressie ook weer kwijt.
Wat nog het allerergste is, is dat er van die uitgemergelde typetjes rondlopen, van die types die 30 boterhammen met reuzel per dag naar binnen schuiven om hun 65 kg in stand te houden en 1 keer in de week ook een keertje gaan squashen, die jou dan ff gaan vertellen hoe je zou moeten afvallen (''ga ook eens een keertje squashen''
Verwijderd
Nou moe, klinkt ook niet erg respectvolOp vrijdag 25 mei 2001 23:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik ga liever gewoon dood...
Ik vermoed dat ik overigens redelijk oud ga worden als ik dit volhoudt (wat wel in de planning staat zeg maar...).
En ja inderdaad.... ik heb ook mensen die mij komen vertellen hoe ik moet afvallen. Omgekeerde wereld gewoon........
Ik heb ze eens duidelijk gemaakt dat ze niet aan m''n kop moeten zeiken, en natuurlijk ook dat ze me best iets mogen vragen als ze iets willen weten van vetverbranding
Nooit meer gezeik aan m''n kop gehad
Ik vind het fout om de "schoonheids"-idealen na te streven. Vooral dun en mager met niets om het lijf. Zolang het niet om extreme proporties gaat is er niets aan de hand. Ik ben nou eenmaal totaal niet sportief, zo stijf als een hark en heb zeker aanleg om behoorlijk dik te worden - net zoals mijn broer en m''n zusje.
Ik houd van lekker eten (lekker = caloriebommetje
Anderhalf jaar terug woog ik 95 kg, voor een 16-17 jarige is dat toch behoorlijk
Wees tevreden met jezelf. Ikzelf let er op dat ik niet té zwaar wordt - bijvoorbeeld geen bitterballen of patatje mayo bij lekker een avond bieren in een kroeg
Geef mij maar een Warsteiner.
heb afgelopen 3 maanden lopen fitnessen en wat ik altijd deed tijdens het cardio''en is veel/hard fietsen.
Ik koos altijd een programma van 20mins en probeerde die in 15mins af te hebben. Als ik dan ook keek naar het calorie/uur dan was dat 1200. Na afloop was ik altijd compleet bekaf en echt helemaal bezweet maar het gaf me een superlekker gevoel
Daarna op de fitnessapparaten, en ik moet zeggen dat er wel meer vorm gekomen is in mijn lichaam maar alleen het vet wil nog niet echt weg.
Nu heb ik ff een maandje rust (geldprobs) en ga zo weer beginnen en heb me voorgenomen (aan de hand van Codin''s verhaal) om veel meer te cardio''en
Verwijderd
Moet je zeggen:"Als je ongesteld bent hoef je dat nog niet op mij af te reageren."Op donderdag 24 mei 2001 00:42 schreef Hannes1977 het volgende:
Vanavond is er een topfeest in de flat waar ik woon maar er zijn kennelijk altijd mensen die de sfeer voor je goed kunnen verzieken.
Je kan ook bij jezelf denken dat ze weinig vrienden meer zal hebben als ze oud en lelijk is geworden.
Morgen ben ik in Rotterdam in Nighttown aan het breakdancen, dus dat wordt weer lachen!
Sport is zo''n beetje de enige verslaving die goed voor je is......
Verwijderd
hoe geraak je verslaafd aan sport?Op zaterdag 26 mei 2001 20:38 schreef Morphs het volgende:
Yo Codin. Superveel respect voor jou!! Dat is de spirit waar ik ook mee bezig ben. Ik doe nu zo''n 3 keer per week aan hardlopen/zwemmen (afwisselend) en meestal 3 keer per week aan breakdance (daar doe ik het voor). Ik ben nog steeds supergemotiveerd en ik zie mijn lichaam nu ook meer als iets waar je gewoon aan kunt sleutelen zodat het harder loopt en sterker wordt.
Morgen ben ik in Rotterdam in Nighttown aan het breakdancen, dus dat wordt weer lachen!
Sport is zo''n beetje de enige verslaving die goed voor je is......
Verwijderd
Je opmerking is waarschijnlijk grappig bedoeld, maar ik kan er een serieus antwoord op gevenOp zaterdag 26 mei 2001 21:19 schreef Kertje het volgende:
[..]
hoe geraak je verslaafd aan sport?:) ik bedoel, als ik dat is zou weten zou ik waarsch oo kwat meer sporten;) ik wor er doorgaans alleen maar moe van
Je raakt verslaafd wanneer je de barriere van ''het niet willen bewegen'' doorbroken hebt. De mens is van nature namelijk een lama, die het liefst de godsganse dag op zijn luie aars ligt en geniet.
Die doorbraak gebeurt wanneer je inspanningen resultaten beginnen op te leveren. De drang naar meer gaat nooit weg, het is immers leuk om te ''upgraden''.
Verder heb je elke keer wanneer je op een loopband staat ook een soort doorbraak.
Veel mensen denken dat het zo ongelooflijk zwaar is om elke keer maar weer hard te moeten zweten en vol te houden. Dat is echter niet waar, want na een minuut of 10/15 begin je aan, wat men noemt, je ''tweede adem'' (''second wind'' in het Engels, mooie term is dat toch
Het is dus echt heel simpel. De barriere moet doorbroken worden, en de rest komt zeg maar vanzelf.
/me says: als er eenmaal een flinke vlam is, fikt de boel vanzelf verder af.
Verwijderd
volgens mij is die barriere bij mij 2x zo hoog als bij andere;) maargoei zolang ik onder de 90kg blijf maak ik er geen prob van;) (weeg 88;))Op zaterdag 26 mei 2001 22:45 schreef Codin het volgende:
[..]
Verwijderd
De laatste paar weken sta ik +/- 3 keer in de week om 6 uur op om dan vervolgens te gaan zwemmen van 7 tot 9, samen met een kennis. We trekken dan een baantje of 150-200. Hoewel ik normaal ''s ochtends niet vooruit te branden ben, zeker niet als ik zo vroeg op moet staan, heb ik dan nergens last van, ik voel me juist de hele dag geweldig. ''s Avonds heb je ook helemaal niet het idee dat je moe bent, maar als ik dan om een uur of elf naar bed ga ben ik binnen een paar minuten weg en slaap ik echt geweldig. Terwijl ik normaal juist een extreem lichte en slecht slaper ben. Afvallen doe ik er overigens niet van, maar je gaat je er echt lekker bij voelen!
Verwijderd
Sorry, beetje bot inderdaad, was niet zo bedoeld. Ik word af en toe gewoon een beetje moe van die sportschooltypes die echt alles uit de kast halen. Ik woon met zo''n gast in huis. Die eet elke morgen drie eieren (het eigeel gooit hij weg, schijnt slecht te zijn). Daarbij drinkt hij ook nog eens meerdere keren per dag een glas puur eiwit, opgelost in aanmaaklimonade, en verder hij drinkt aleen nog maar magere melkOp zaterdag 26 mei 2001 00:04 schreef Codin het volgende:
[..]
Nou moe, klinkt ook niet erg respectvol
maar als ik sommige verhalen lees heb ik wel het idee dat sommige mensen echt best wel geobsedeerd zijn met hun uiterlijk... dit lijkt me niet echt goed... je hebt helemaal niet erg veel oefening nodig om er beter uit te zien.. ben ik van mening.. ik heb zelf niet veel bewogen met m''n afvallen dus misshien heb ik een beetje een slecht beeld van het geheel en is het inderdaad wel goed enzo ...
afvallen is volgens mij gewoon een kwestie van je levens stijl aanpassen... (minder snoepen 3 keer per dag eten enz.. )
meer is denk ik niet nodig.. met veel oefenen val je denk ik meer af in een korte tijd maar als je dan ophoud race je het er denk ik ook weer heel snel aan... langzaam maar gestaag gewicht verliezen is de clou..
ik heb over mijn afvallen bijna een heel jaar gedaan.. maar dan is ut er ook echt af..
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk hierin. Je moet ook een beetje begaan zijn met wat je aan het doen bent.... maar het probleem is dat mensen snel gaan zeuren over ''obsessies'' wanneer datgene waar je mee begaan bent je lichaam is.Op zondag 27 mei 2001 20:13 schreef digitaldead het volgende:
uh niet lullig bedoelt tegen iedereen die met fitness veel is afgevallen...
maar als ik sommige verhalen lees heb ik wel het idee dat sommige mensen echt best wel geobsedeerd zijn met hun uiterlijk... dit lijkt me niet echt goed... je hebt helemaal niet erg veel oefening nodig om er beter uit te zien.. ben ik van mening.. ik heb zelf niet veel bewogen met m''n afvallen dus misshien heb ik een beetje een slecht beeld van het geheel en is het inderdaad wel goed enzo ...
afvallen is volgens mij gewoon een kwestie van je levens stijl aanpassen... (minder snoepen 3 keer per dag eten enz.. )
meer is denk ik niet nodig.. met veel oefenen val je denk ik meer af in een korte tijd maar als je dan ophoud race je het er denk ik ook weer heel snel aan... langzaam maar gestaag gewicht verliezen is de clou..
ik heb over mijn afvallen bijna een heel jaar gedaan.. maar dan is ut er ook echt af..
Om mijn doel te bereiken heb ik fitness priority nr 1 gegeven. Ik heb van veel mensen wel eens gehoord dat ik geobsedeerd was (dat waren wel vette mensen overigens), maar de meesten loofden me om m''n doorzettingsvermogen. Ook dat gaf me enorm veel kracht om toch weer meer te gaan bereiken.
Ik heb er dan ook geen spijt van. Aan beweging gaan doen is absoluut de beste investering die ik ooit in mijn hele leven heb gemaakt.
Verwijderd
Dat soort mensen zijn ook de personen waar ikzelf een beetje ziek van wordt. In de fitnesszaal zitten ze altijd zo enorm dom over spieren te lullen en zo....Op zondag 27 mei 2001 20:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sorry, beetje bot inderdaad, was niet zo bedoeld. Ik word af en toe gewoon een beetje moe van die sportschooltypes die echt alles uit de kast halen. Ik woon met zo''n gast in huis. Die eet elke morgen drie eieren (het eigeel gooit hij weg, schijnt slecht te zijn). Daarbij drinkt hij ook nog eens meerdere keren per dag een glas puur eiwit, opgelost in aanmaaklimonade, en verder hij drinkt aleen nog maar magere melk![]()
. Die gast is naar mijn mening echt doorgeslagen. Hij ziet er inmiddels onwijs breed uit en dan nog zittie elke keer te blaten dat hij jaloers op me is omdat ik zo breed zou zijn. Hij denkt zeker dat hij me daar een plezier mee doet. Ik hoop dat die vent echt snel oprot, maar dat weet hij zelf gelukkig ook al.
Spring liever gezond om met je lichaam.
ik denk dat je inderdaad wel een beetje obsed moet zijn om zoiets te bereiken.. (dat zal ik ook wel wat zijn geweest) alleen ik denk dat het niet goed is als je aleen maar laat horen hoe geweldig het is.. terwijl het echt te veel gebeurd dat mensen behoorlijk doorslaan...Op zondag 27 mei 2001 20:27 schreef Codin het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hierin. Je moet ook een beetje begaan zijn met wat je aan het doen bent.... maar het probleem is dat mensen snel gaan zeuren over ''obsessies'' wanneer datgene waar je mee begaan bent je lichaam is.
Om mijn doel te bereiken heb ik fitness priority nr 1 gegeven. Ik heb van veel mensen wel eens gehoord dat ik geobsedeerd was (dat waren wel vette mensen overigens), maar de meesten loofden me om m''n doorzettingsvermogen. Ook dat gaf me enorm veel kracht om toch weer meer te gaan bereiken.
Ik heb er dan ook geen spijt van. Aan beweging gaan doen is absoluut de beste investering die ik ooit in mijn hele leven heb gemaakt.
Coden, bedankt voor die lifestyle tips, stonden hier en daar toch dingen tussen die ik echt niet wist, gaaf !
ik zou je als wandelende encyclopedie even een vraagje willen stellen:
Ik heb gehoord dat zuur voorkomt dat vetten opgenomen worden. In hoeverre is dat waar?
Stel dat ik weet dat ik bijvoorbeeld iets heel vets ga eten (BBQ''en ofzo) is het dan verstandig om wat zuur te drinken (citroenzuur bijvoorbeeld
lijkt me wel leuk om te weten.
But I don't care, I'm in a hurry going nowhere
Verwijderd
Ik heb er nog nooit van gehoord moet ik eerlijk zeggen. Het lijkt mij eerlijkgezegd onzin, want als het zo was dan had ik die kennis vast wel opgedaan deze laatste drie jaar.
Wel weet ik dat komkommer vet-afdrijvend werkt. Een stukje komkommer na (of tijdens) is wel degelijk goed voor je spijsvertering.
En zure zuivelprodukten helpen je bij je spijsvertering he.... maar dat had ik al eerder geschreven.
Verwijderd
Het ergste is dat die gast niet eens dom is ofzo. Een net afgestuurde natuurkundig ingenieur (ir). Zou toch beter moeten weten...Op zondag 27 mei 2001 20:28 schreef Codin het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn ook de personen waar ikzelf een beetje ziek van wordt. In de fitnesszaal zitten ze altijd zo enorm dom over spieren te lullen en zo....
Spring liever gezond om met je lichaam.
Verwijderd
Da''s de verslaving he...Op zondag 27 mei 2001 21:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het ergste is dat die gast niet eens dom is ofzo. Een net afgestuurde natuurkundig ingenieur (ir). Zou toch beter moeten weten...
Je kan er beter niet aan ten prooi vallen, want het is simpelweg niet gezond voor je.
1) Wanneer kan je het beste sporten?
Ik sport soms wel eens ''s ochtends om 8:00 tot 9:30 ofzo, voor het ontbijt. Ook ga ik wel eens van 20:00 tot 22:00 voetballen. Is een van de twee slecht? Wanneer is het het beste?
2) Vetverbranding: het is toch gewoon een optelsom?
Wat ik altijd gedacht heb: per dag (of andere tijdseenheid) neem je een bepaalde hoeveelheid energie tot je. In die tijd verbruik je ook een bepaalde hoeveelheid energie. Als je meer verbruikt dan je binnenkrijgt, val je af. Maar als ik jouw verhaal lees (en die van anderen), dan is het kennelijk zo dat je een bepaalde tijd moet bewegen voordat ''vetverbranding begint''. Hoe zit dat nou precies?
3) Brak voelen door afvallen
Je hoort van veel mensen dat ze zich zo nu en dan tijdens afvallen erg brak voelen, veel hoofdpijn enzo. Dit schijnt dan te komen omdat er in het verleden bij het vet ook slechte stoffen zijn opgeslagen die nu vrijkomen. Heb jij daar last van gehad of heb je hier ooit iets over gehoord?
4) Afvallen op bepaalde plekken
Zijn er manieren om op bepaalde plekken meer/minder af te vallen? Ik denk dan bijv. aan buik/billen/benen.
PS. deze vragen zijn niet (allemaal) voor mij nu relevant, ik ben er alleen benieuwd naar
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
En wat nou als je hoger gaat dan 75% of op je maximum?Voor het aanzetten van je vetverbranding geldt dat je minimaal 20 minuten moet cardio''en (fietsen of joggen) op 75% van je maximum vermogen. Voor de meeste mannen rond de leeftijd van 20 zal dit liggen in de hartslagzone van 140/150 slagen per minuut (een sportfysiotherapist kan je precieze vetverbrandingszone voor je bepalen). In die hartslagzone verbrandt je vet.
* Glorix Jim Jim vindt dit wel een goed topic (ook al is het nu offtopic geworden)
Verwijderd
Als je in een andere hartslagzone gaat zitten, dan ben je aan het trainen op iets anders dan vetverbranding. Het is dan niet zo dat je in die zones geen vet verbrandt of zo. Zo streng steekt het menselijk lichaam niet in elkaar.Op zondag 27 mei 2001 22:15 schreef Glorix Jim het volgende:
[..]
En wat nou als je hoger gaat dan 75% of op je maximum?
/me Jim vindt dit wel een goed topic (ook al is het nu offtopic geworden)
Ik heb er ooit een schemaatje van gezien, waarin alle hartslagzones in een lijstje stonden met daarachter ''wat voor zone het was'' (om het zo maar even te zeggen). Zo is er bijvoorbeeld ook een revalidatiezone (waar ik onder begeleiding sta, zijn veel mensen aan het revalideren). Zo is er ook de ververbrandingszone en de conditiezone.
Van de conditiezone weet ik toevallig dat je iets hoger moet dan die 75%. Denk dan aan een hartslag van 160 of iets dergelijks. Wederom is het niet zo dat je in de verbrandingszone geen conditie opbouwt... maar gewoon net iets minder omdat die zone niet optimaal is voor conditie-opbouw.
Verwijderd
Hmm, raar is dat....Op donderdag 24 mei 2001 00:49 schreef Lordy79 het volgende:
hehehe... als mij zoiets zou overkomen zou al mijn evil-force loskomen en zou ik haar finaal afkraken tot op het bot.. uiteraard met de nodige subtiliteit...![]()
![]()
Toen ik ongeveer drie keer jonger als jou was wist ik al dat de beste manier om dergelijke scum aan te pakken, is door ze te negeren...
Majah, als het echt een lekker wijffie was dan wíl je natuurlijk wel ff een potje mudwrestlen
Verwijderd
Als je het toch voor het kiezen hebt, ga dan ''s-ochtends sporten. De hele dag die nog volgt blijft je vetverbranding dan nog enigszins actief. Wanneer je in de avond gaat sporten en je gaat op je bed liggen, is het gedaan met je verbranding.Op zondag 27 mei 2001 21:51 schreef Burat het volgende:
1) Wanneer kan je het beste sporten?
Ik sport soms wel eens ''s ochtends om 8:00 tot 9:30 ofzo, voor het ontbijt. Ook ga ik wel eens van 20:00 tot 22:00 voetballen. Is een van de twee slecht? Wanneer is het het beste?
Daar komt ook nog bij dat je verbranding vanzelf al hoger ligt in het begin van de dag dan in de avond.
Het is inderdaad zo dat je lichaam je vetreserves gaat aanspreken wanneer je jezelf niet langer volstampt met vet voedsel.2) Vetverbranding: het is toch gewoon een optelsom?
Wat ik altijd gedacht heb: per dag (of andere tijdseenheid) neem je een bepaalde hoeveelheid energie tot je. In die tijd verbruik je ook een bepaalde hoeveelheid energie. Als je meer verbruikt dan je binnenkrijgt, val je af. Maar als ik jouw verhaal lees (en die van anderen), dan is het kennelijk zo dat je een bepaalde tijd moet bewegen voordat ''vetverbranding begint''. Hoe zit dat nou precies?
Verder moet je wel in de gaten houden dat het menselijk lichaam niet te vergelijken is met een bijvoorbeeld een auto, die gelijk benzine begint te slurpen als hij rijdt en compleet stilstaat als hij door zijn brandstof heen is. Wij zitten ingewikkelder in elkaar dan dat.
Onze verbranding begint pas als we goed opgewarmd zijn (de 20 minuten grens), en wanneer onze tank (lees: maag) leeg is, kunnen we nog steeds bewegen, maar niet echt goed meer functioneren.
Zorg er dus voor dat je 3 keer per dag eet. Experimenteer met wat je nodig hebt, zodat je op een gegeven moment precies weet wat je nodig hebt en nooit met een knorrende maag zit. Knorrende magen leiden tot tussendoortjes, en tussendoortjes zijn funest.
Het is belangrijk dat je een programma aanhoudt bij het trainen. Eet op vaste tijden. En nogmaals... houdt het op 3 maal per dag: je wilt namelijk niet dat je lichaam de hele dag bezig is met het verteren van alweer een nieuwe lading voedsel. Zo komt het niet aan je reserves toe.
Dat klopt. Het is inderdaad mogelijk dat je hoofdpijn krijgt wanneer je lichaam aan het ontgiften is.3) Brak voelen door afvallen
Je hoort van veel mensen dat ze zich zo nu en dan tijdens afvallen erg brak voelen, veel hoofdpijn enzo. Dit schijnt dan te komen omdat er in het verleden bij het vet ook slechte stoffen zijn opgeslagen die nu vrijkomen. Heb jij daar last van gehad of heb je hier ooit iets over gehoord?
Als ik eraan terugdenk, kan ik me herinneren dat mensen ooit tegen me zeiden dat ik er een paar weken grauw uit heb gezien. Maar echte hoofdpijn heb ikzelf nooit ervaren.
Het is echter niks om over in te zitten. Je zet immers grote processen in je lichaam op gang, en dat heeft zo zijn tijd nodig om te stabiliseren. Het is hooguit even vervelend.
Met cardio''en zet je verbranding over je hele lijf in werking.4) Afvallen op bepaalde plekken
Zijn er manieren om op bepaalde plekken meer/minder af te vallen? Ik denk dan bijv. aan buik/billen/benen.
Door na je cardio-training nog met ijzer in de weer te gaan, kan je het op bepaalde plaatsen inderdaad wat sneller laten gaan ja (dat verstevigt ook gelijk). Die oefeningen zijn dan effectiever dan wanneer je ze zou doen zonder je verbranding geactiveerd te hebben.
Verwijderd
Ze weten al van het bestaan van deze draad af. Ik heb ze er namelijk op gewezen in een creatine-draad in SU, waar ze bezig waren over spiermassa''s etc.Op maandag 28 mei 2001 12:09 schreef Mr.Blonde het volgende:
Ik ben benieuwd of echte fitnessfreaks zoals HardGainer en Capoeirist hier ook misschien hun mening over kunnen geven. Ik geloof je volledig hoor Codin, maar misschien dat hun nog wat toe te voegen hebben.
Ze zijn het overigens niet bepaald met mee eens. Ik ben meer gebrand op gezondheid. Zij meer op onnatuurlijke hoeveelheden spieren.
But that''s allright... *Mijn* kennis komt direct van mensen die ervoor geleerd hebben en de nodige papiertjes in huis hebben. *Hun* kennis komt voort uit de fitness-kantine, waar iedereen met z''n spiertieten zit te wippen.
You be the judge...
Wat ik mij echter afvraag is hoe ik wat kilo''tjes aankom, ik ben namelijk zo''n 70-72 kilo en 1,92m lang, das te mager dus. Ik weet dat een regelmatige voeding al een stuk zou moeten helpen maar is het eetpatroon wat in dit topic aan de orde is gekomen geschikt voor mij?
Verwijderd
Hee GertjeOp maandag 28 mei 2001 15:39 schreef Gertje het volgende:
idd respect Codin, ik ben zelf lid van de beweeg-niet-meer-dan-strikt-noodzakelijk-beweging, maar ik had zowaar 30 seconden zin om te gaan bewegen. Toen stak ik maar snel een peuk op..
Wat ik mij echter afvraag is hoe ik wat kilo''tjes aankom, ik ben namelijk zo''n 70-72 kilo en 1,92m lang, das te mager dus. Ik weet dat een regelmatige voeding al een stuk zou moeten helpen maar is het eetpatroon wat in dit topic aan de orde is gekomen geschikt voor mij?
Ja hoor, gezond eten is geschikt voor iedereen.
Het gaat erom eigenlijk gewoon om dat je voedsel eet waar je wat aan hebt en waar je lichaam bruikbare stoffen uit kan halen. En wanneer je wat in massa wilt aankomen, mag je gerust iets meer eten dan noodzakelijk.
Als je vervolgens 3 keer per week stevig tekeer gaat in de fitnesszaal, kom je binnen een paar maanden wel een paar kilootjes aan ja.
/me heeft zichzelf van 69 naar 75 kilo getraind.
Er begon namelijk een lampje te branden bij mij toen ik van 4 biertjes tegen de vlakte ging. Toen kreeg ik toch wel het idee dat ik te licht aan het worden was
Ik ben sinds 1 week ook weer fanatiek (3x per week) aan het sporten, ik wil iets van 10 kilo lichter worden. Ik weeg op het moment iets van 95 kilo en ik ben 1.95 en dat moet iets van 85 worden van mezelf.
Wat Codin zegt over slecht slapen heb ik zelf ook gemerkt, op een gegeven moment, toen ik net mijn adsl had had ik ook chronisch slaapgebrek
I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!