[BC3] Stel je komt nu uit de kast......

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Ga eens voor de gein na voor jezelf:
Stel je bent homo komt nu uit de kast hoe zouden je omgeving dat reageren? Vrienden/kennisen/collega''s/ouders/familie/
broeders/zusters etc.

En voor de bekrompen figuren (homofoben/onzekere pubers) die met de meest rare opmerkingen komen: gelieve U 2 maal te bedenken of het werkelijk iets nuttigs bijdraagt (nieuw oogpunt of wat dan ook)....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Mijn omgeving zou positief reageren (op een enkeling na) Dat gebeurde namelijk ook toen twee vrienden van mij er voor uit kwamen

• DarkHelmet
FF zelf off-topic:

Hoeveel procent van de mens is homofiel?
Mij is eens verteld bij Maatschappijleer dat het zo''n 1 op de tien was.
Was wel grappig, want de docent concludeerde hieruit dat er minimaal 2 in de klas moesten zitten.... Dan wordt het ff stil en dan worden er namen geroepen, of gegiecheld. :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik denk wel positief. Ik ken alleen toffe mensen namelijk. >:) ;)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Om eerlijk te zijn denk ik dat een aantal kennissen van mij negatief zouden zijn en ook veel kerk-makkers.

Maar mijn familie en echte vrienden niet, daar ben ik zeker van.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Ik denk dat ik er zelf nog wel het meeste van zou staan te kijken :). De rest zou even zoiets hebben van ''goh, niet gedacht'', of ''ja, dat zat er altijd al een beetje in'' en het meteen aan 42 andere familieleden doorbellen en degenen die me een beetje kennen en deze week gesproken hebben zouden denken van ''oh, dus die Joyce die je constant SMSt is een jongen!'', verder zou iedereen denk ik z''n schouders ophalen en denken ''zal mij een zorg wezen, je doet maar''.

Verwijderd

In nederland zijn we tolerant. Als er iemand zeurt gaat tie gewoon met de Iman op het vliegtuig mee naar Marroko.

(Ik heb al geboekt voor alle strenge protestanten)

• DarkHelmet
Zal je nog tegenvallen hoe vaak iemand voor ''homo'' wordt uitgescholden of wat voor een ideeën er nog over rondspoken.

En door die tolerantie zijn er denk ik meer die daardoor hun ''fobie'' niet durven tonen.

Naja ik pleur hier ook maar me gedachten gang neer hoor! :)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 00:01 schreef Lordy79 het volgende:
Om eerlijk te zijn denk ik dat een aantal kennissen van mij negatief zouden zijn en ook veel kerk-makkers.

Maar mijn familie en echte vrienden niet, daar ben ik zeker van.
Zegt dat niet het eea over de "ouderwetsheid" van de kerk?

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 00:27 schreef MREn het volgende:

[..]

Zegt dat niet het eea over de "ouderwetsheid" van de kerk?
Nee, het zegt iets over de kerkmensen. Met de kerk zelf is niets mis.
Kerk = vergadering van WARE gelovigen. En mijns inziens is een kerk ook meer kerk buiten het gebouw/de instelling ''kerk'' dan erin... (vaak)

Verwijderd

Zonder gelovigen geen kerk, waarom dan niet idereen accepteren die wil geloven?

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 00:35 schreef MREn het volgende:
Zonder gelovigen geen kerk, waarom dan niet idereen accepteren die wil geloven?
Precies... en niet elke gelovige denkt hetzelfde over homosexualiteit hoor. Een zeer goede vriendin van mij is lesbienne, dat weet ik pas een jaar ofzo. Het zal me een worst zijn. Het is een prachtig persoon.

(ik proef in mijn eigen uitspraak een soort van ''oordeel''... hmm)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 00:38 schreef Lordy79 het volgende:
Hmmm Je bedoelt VOOROORDEEL ???

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 00:48 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Hmmm Je bedoelt VOOROORDEEL ???
Nee nee, integendeel. Mijn houding/mening tegenover haar is niet veranderd, ik kan alleen maar waarderen dat ze ervoor uitgekomen is naar de buitenwereld.

Maar als ik het woord ''maar'' gebruik, dan houdt dat al een ''negatief'' ''waardeoordeel'' in.
Net zoals: ik vind je leuk, maar........

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 00:38 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Precies... en niet elke gelovige denkt hetzelfde over homosexualiteit hoor. Een zeer goede vriendin van mij is lesbienne, dat weet ik pas een jaar ofzo. Het zal me een worst zijn. Het is een prachtig persoon.

(ik proef in mijn eigen uitspraak een soort van ''oordeel''... hmm)
dan had ik gehoopt dat ze nou juist geen lesbienne zou zijn :+

Maar om terug te komen:
Waarom zou je het meteen van de daken moeten gaan schreeuwen, dat gaat andere toch geen zak aan. Als je met een jongen thuiskomt en je zegt : dit is mn liefje..dan heeft iedereen het echt wel door. Je zegt toch alleen : "pa/ma ik ben homo" om te choqueren??

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 00:56 schreef VipTweak het volgende:

[..]

dan had ik gehoopt dat ze nou juist geen lesbienne zou zijn :+
:) :) Ach, daarvoor... never mind :) :)
Maar om terug te komen:
Waarom zou je het meteen van de daken moeten gaan schreeuwen, dat gaat andere toch geen zak aan. Als je met een jongen thuiskomt en je zegt : dit is mn liefje..dan heeft iedereen het echt wel door. Je zegt toch alleen : "pa/ma ik ben homo" om te choqueren??
Klopt, maar ze had die gevoelens dus al heel lang. Ze is net als ik christen en als je dan een vrouw tegenkomt waar je enorm veel van houdt, dan kom je daar niet 1-2-3 mee thuis. Niet om haar ouders en vrienden, die vinden het ook best, maar om de kring DAARomheen: minder goede vrienden, kennissen, kerkgenoten etc.

Verwijderd

haha :D Ik weet het eigenlijk niet. Ik zou dan ergens een nieuw leven moeten beginnen ... en misschien dat ze na jaren weer contact met me zouden opnemen..

Maar gelukkig heb ik al een lieve vrouwtje en 1000% hetero

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 00:58 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

:) :) Ach, daarvoor... never mind :) :)
[..]

Klopt, maar ze had die gevoelens dus al heel lang. Ze is net als ik christen en als je dan een vrouw tegenkomt waar je enorm veel van houdt, dan kom je daar niet 1-2-3 mee thuis. Niet om haar ouders en vrienden, die vinden het ook best, maar om de kring DAARomheen: minder goede vrienden, kennissen, kerkgenoten etc.
Als je niet thuiskomt met je geliefde, hoeven je ouders het toch niet perse te weten. En als mn overige sociale contacten NIET kunnen accepteren wie ik ben, tja...dan kunnen ze mijn dak op. Belangrijkst is gewoon dat ze iemand als jou heeft, waar ze haar gevoelens bij kan uiten.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:03 schreef hatay het volgende:
haha :D Ik weet het eigenlijk niet. Ik zou dan ergens een nieuw leven moeten beginnen ... en misschien dat ze na jaren weer contact met me zouden opnemen..
Waarom is homoseksueel zijn dan zo erg??

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 01:14 schreef VipTweak het volgende:

Als je niet thuiskomt met je geliefde, hoeven je ouders het toch niet perse te weten. En als mn overige sociale contacten NIET kunnen accepteren wie ik ben, tja...dan kunnen ze mijn dak op. Belangrijkst is gewoon dat ze iemand als jou heeft, waar ze haar gevoelens bij kan uiten.
Dat is wel heel makkelijk gezegd... Als jouw familie je niet accepteert, zeg je ze niet zo 1-2-3 vaarwel. En als jij dat wel doet, dan kan ik je op een briefje geven dat een bijzonder groot deel van de mensheid dat niet kan.

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

[..]

hehe, voor hem is het erg omdat ie getrouwd is met een vrouw... :) :) :)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:15 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Dat is wel heel makkelijk gezegd... Als jouw familie je niet accepteert, zeg je ze niet zo 1-2-3 vaarwel. En als jij dat wel doet, dan kan ik je op een briefje geven dat een bijzonder groot deel van de mensheid dat niet kan.
Ik ken mijn familie niet en heb er ook geen behoefte om ze te leren kennen. Ik zou het dus ook niet weten of het moeilijk is of niet. Maar weer : als het zo moeilijk voor je is, waarom doe je het dan?? Je hoeft het toch niet perse te zeggen om het te kunnen zijn?? En diegene waarvan jij het belangrijk vindt dat ze het weten, komen er vroeg of laat toch wel achter. Ik van dat coming out gedoe een beetje onzin.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:16 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Ja, maar daar doelde hij/ik niet op :)

Verwijderd

[..]

ten eerste willen ze kinderen (lukt niet met twee mannen)zien .
Ten tweede heerst er in de Turkse cultuur een bepaald sociale controle over elkaar, Eer van familie moet hoog blijven en ouders krijgen de blaam van hun faalen (in Nederland is de kind na 18de vogelvrij en bemoeien ouders er niet mee).

landen rond middelandse zee hebben dit soort traditie/ cultuur.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:16 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

LoL :D

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 01:19 schreef VipTweak het volgende:

Ik ken mijn familie niet en heb er ook geen behoefte om ze te leren kennen.
Okee.. maar veel mensen kennen hun familie wel en bouwen daarmee een zeer intense band mee op. (No offence, maar dat weet je wel :))
Maar weer : als het zo moeilijk voor je is, waarom doe je het dan?? Je hoeft het toch niet perse te zeggen om het te kunnen zijn??
Nee, maar je moet het met me eens zijn dat je een partner met wie je je leven wilt delen vroeg of laat graag wilt voorstellen aan je familie/goede vrienden. Hij/Zij is een belangrijk deel van je leven en dat deel je met vrienden/familie.
En diegene waarvan jij het belangrijk vindt dat ze het weten, komen er vroeg of laat toch wel achter. Ik van dat coming out gedoe een beetje onzin.
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ze schreeuwt het ook niet van de daken hoor (voor zover ik weet :)) maar tja.. als we uitgaan of elkaar op een verjaardagsfeessie tegenkomen zijn er vaak mensen die ''raar'' kijken en daar kun je niet omheen.

Daarnaast is verbergen laf/huichelachtig/zelfverloochening.

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 01:21 schreef hatay het volgende:

in Nederland is de kind na 18de vogelvrij en bemoeien ouders er niet mee
Gelieve niet te generaliseren... Ik ben 22 en heb ZEER bemoeizuchtige ouders :) :)
maar ff serieus: mijn ouders sturen mij nog steeds, voeden mij ook nog steeds op, alleen wordt dat naarmate ik ouder wordt steeds interactiever. We leren van elkaar en nemen ook niet alles zonder meer aan van elkaar.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:24 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Okee.. maar veel mensen kennen hun familie wel en bouwen daarmee een zeer intense band mee op. (No offence, maar dat weet je wel :))
Het enige wat ik van jou familie weet, is dat mn voeten er zeer van gaan doen :)
Nee, maar je moet het met me eens zijn dat je een partner met wie je je leven wilt delen vroeg of laat graag wilt voorstellen aan je familie/goede vrienden. Hij/Zij is een belangrijk deel van je leven en dat deel je met vrienden/familie.
Daar ben het ook mee eens, en dan zal blijken wat ze er van vinden. Maar om vooraf te gaan roepen : "ik ben homo", vindt ik nergens op slaan. Stel je voor :
"Pa, ik val alleen op vrouwen met blond haar en grijze ogen"...dan zal mn vader denken :?:?:?
Als ik met een blondine met grijze ogen thuis kom, dan zal mn vader denken :) of |:(, maar het zal zeker geen afwijzing worden.[quote]
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ze schreeuwt het ook niet van de daken hoor (voor zover ik weet :)) maar tja.. als we uitgaan of elkaar op een verjaardagsfeessie tegenkomen zijn er vaak mensen die ''raar'' kijken en daar kun je niet omheen.
[quote]
Fijn dat je begrijpt wat ik bedoel :), en denk je dat er niemand is die vreemd naar mij kijkt, of naar jou?? Iedereen heeft iets vreemds en zolang die vriendin van jou zichzelf niet zit op te geilen op een foto van een of ander wijf, zal het toch niet zo snel opvallen :?
Daarnaast is verbergen laf/huichelachtig/zelfverloochening.
Er is een verschil tussen verbergen en het gewoon niet zeggen.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:29 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Gelieve niet te generaliseren... Ik ben 22 en heb ZEER bemoeizuchtige ouders :) :)
maar ff serieus: mijn ouders sturen mij nog steeds, voeden mij ook nog steeds op, alleen wordt dat naarmate ik ouder wordt steeds interactiever. We leren van elkaar en nemen ook niet alles zonder meer aan van elkaar.
oke! :) ik heb te snel geoordeeld.

maar zo is het ook met mij hoor :)

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 01:30 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Het enige wat ik van jou familie weet, is dat mn voeten er zeer van gaan doen :)
hehehe... ik heb het haar nog ingepeperd de volgende dag... ze zei ''Oohh, wisten jullie waar firkin was, dan had ik ''t wel heel makkelijk uit kunnen leggen... |:( |:('' En ze is zelf dus naar een andere tent gegaan omdat ze ''t ook niks vond...
Er is een verschil tussen verbergen en het gewoon niet zeggen.
Er is mijns inziens geen verschil als het om de personen gaat die het allerdichtst naast je staan en je tot je meest dierbaren beschouwt.

Verwijderd

[quote]
Op donderdag 24 mei 2001 01:21 schreef hatay het volgende:

[..]

ten eerste willen ze kinderen (lukt niet met twee mannen)zien .
[quote]
Dat is dan een tegenvaller voor hen, maar het geluk van hun eigen kind zal toch zeker belangrijker zijn??
Ten tweede heerst er in de Turkse cultuur een bepaald sociale controle over elkaar, Eer van familie moet hoog blijven en ouders krijgen de blaam van hun faalen.
Alsof jij de enige zou zijn met homoseksuele gevoelens in een turkse gemeenschap. Ik begrijp best dat het moeilijk zal zijn (om niet te zeggen : heel moeilijk), maar men komt er vroeg of laat er toch wel achter.
(in Nederland is de kind na 18de vogelvrij en bemoeien ouders er niet mee).

landen rond middelandse zee hebben dit soort traditie/ cultuur.
Beetje onzin, geen enkel kind wordt na de 18de gedumpt, maar "onze" ouders hebben de seksuele revolutie al meegemaakt, waarschijnlijk speelt dat ook een rol.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:32 schreef Lordy79 het volgende:
hehehe... ik heb het haar nog ingepeperd de volgende dag... ze zei ''Oohh, wisten jullie waar firkin was, dan had ik ''t wel heel makkelijk uit kunnen leggen... |:( |:('' En ze is zelf dus naar een andere tent gegaan omdat ze ''t ook niks vond...
grmbl, fijn om te weten zo achteraf, maar toch blij dat ik niet het hele stuk heb moeten terug lopen...enne... zo slecht was de muziek toch niet >:)
Er is mijns inziens geen verschil als het om de personen gaat die het allerdichtst naast je staan en je tot je meest dierbaren beschouwt.
Mwa, er zijn genoeg dingen over mn persoonlijkheid, die ik niet vertel tegen mn ouders/vrienden omdat ik vindt dat het geen directe noodzaak heeft om te weten. Waarom zou ik mensen met een "dilemma" opschepen, als het op dat moment niet aan de orde is??

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 01:36 schreef VipTweak het volgende:

grmbl, fijn om te weten zo achteraf, maar toch blij dat ik niet het hele stuk heb moeten terug lopen...enne... zo slecht was de muziek toch niet >:)
:( :( :( Het was ook de laatste keer dat ik haar advies opgevolgd heb hieromtrent.. Maar ik zal het haar nog wel eens betaald zetten... hehe..
Waarom zou ik mensen met een "dilemma" opschepen, als het op dat moment niet aan de orde is??
Ach, ik ''verdeel'' mijn persoonlijkheid onder veel mensen. Maar er zijn 2 of 3 mensen op deze aarde waar ik echt mijn ALLERDIEPSTE gevoelens/gedachten/emoties bij kwijtkan. Waarom ik dat doe? Uit liefde. Dat vind ik een vorm van liefde. Maar dat is zeer subjectief.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:42 schreef Lordy79 het volgende:
:( :( :( Het was ook de laatste keer dat ik haar advies opgevolgd heb hieromtrent.. Maar ik zal het haar nog wel eens betaald zetten... hehe..
count me in, en ik denk dat er nog wel iemand te bedenken is die ook wel mee wilt doen >:)
Ach, ik ''verdeel'' mijn persoonlijkheid onder veel mensen. Maar er zijn 2 of 3 mensen op deze aarde waar ik echt mijn ALLERDIEPSTE gevoelens/gedachten/emoties bij kwijtkan. Waarom ik dat doe? Uit liefde. Dat vind ik een vorm van liefde. Maar dat is zeer subjectief.
En dat zijn de enige waarbij je "uit de kast komt", voor de rest hoef je het toch niet uitdrukkelijk te zeggen?? En ik zou het dan niet uit liefde zeggen, maar gewoon om mn hart te luchten.

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 01:45 schreef VipTweak het volgende:

count me in, en ik denk dat er nog wel iemand te bedenken is die ook wel mee wilt doen >:)
Ik denk 2 of 3 stuks :)
En dat zijn de enige waarbij je "uit de kast komt", voor de rest hoef je het toch niet uitdrukkelijk te zeggen?? En ik zou het dan niet uit liefde zeggen, maar gewoon om mn hart te luchten.
Tja, ik vind sexualiteit niet echt ''uit de kast komen''. Ik kan daar vrij makkelijk over praten, dus de straal mijn kring van mensen waarmee ik daarover praat zal groter zijn dan bij anderen. Er zullen echter ongetwijfeld andere zaken zijn waar ik minder makkelijk over spreek die anderen weer easy open en bloot op uit de kast halen.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:48 schreef Lordy79 het volgende:
Ik denk 2 of 3 stuks :)
Oh ja, maar met name 1 persoon :), maar goed, wil je helpen door te dragen, is het ook niet goed
Tja, ik vind sexualiteit niet echt ''uit de kast komen''. Ik kan daar vrij makkelijk over praten, dus de straal mijn kring van mensen waarmee ik daarover praat zal groter zijn dan bij anderen. Er zullen echter ongetwijfeld andere zaken zijn waar ik minder makkelijk over spreek die anderen weer easy open en bloot op uit de kast halen.
Ok, jouw geval zou zijn:
* Ik ben Atheist geworden :o

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 01:52 schreef VipTweak het volgende:

Oh ja, maar met name 1 persoon :), maar goed, wil je helpen door te dragen, is het ook niet goed
Je bedoelt jezelf of bedoel je X?
Ok, jouw geval zou zijn:
* Ik ben Atheist geworden :o
hehe... dan zou ik dat niet vertellen. Ik zou mezelf aan een touw opknopen, hoe vaak moet ik dat nog zeggen? :)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:53 schreef Lordy79 het volgende:
Je bedoelt jezelf of bedoel je X?
Ik heb mezelf niet hoeven dragen, dus het is de tweede, die ik verder niet bij naam noem.
hehe... dan zou ik dat niet vertellen. Ik zou mezelf aan een touw opknopen, hoe vaak moet ik dat nog zeggen? :)
Oh, ik weet het wel hoor, maar dat zou ongeveer hetzelfde gevoel zijn voor een hetero die erachter komt het toch niet te zijn....

Verwijderd

"had het altijd wel al gedacht..."
Wat wil je met zo een user icon ...

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 01:55 schreef VipTweak het volgende:

Ik heb mezelf niet hoeven dragen, dus het is de tweede, die ik verder niet bij naam noem.
hehehehe... Wie heeft jou gedragen dan? ;)
Oh, ik weet het wel hoor, maar dat zou ongeveer hetzelfde gevoel zijn voor een hetero die erachter komt het toch niet te zijn....
Hmm, nee, is toch fundamenteel anders, maar ook dat is off-topic (voor de lezers: met ''ook'' verwijs ik naar een andere draad)
Mijn gehele levensfilosofie zou in elkaar storten, weggevaagd zijn en ik zou het determinisme moeten accepteren. En bovenal: ik zou jullie atheisten GELIJK moeten geven. dat NOOIT!!! :P :P :P

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 01:58 schreef Lordy79 het volgende:
hehehehe... Wie heeft jou gedragen dan? ;)
Dit wordt errug off-topic :)
Hmm, nee, is toch fundamenteel anders, maar ook dat is off-topic (voor de lezers: met ''ook'' verwijs ik naar een andere draad)
Mijn gehele levensfilosofie zou in elkaar storten, weggevaagd zijn en ik zou het determinisme moeten accepteren. En bovenal: ik zou jullie atheisten GELIJK moeten geven. dat NOOIT!!! :P :P :P
Voor die mensen die erachter komen dat ze homoseksueel zijn verandert ook hun hele levensvisie. Hun hele wereld wordt op zn kop gezet, oude gewoontes/vrienden kunnen niet meer enz. enz. enz., ik weet zeker dat er heel veel mensen aan onder doorgaan.
daarbij hoef je ons geen gelijk te geven, wij weten dat we het toch wel hebben :+

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op donderdag 24 mei 2001 02:05 schreef VipTweak het volgende:

Voor die mensen die erachter komen dat ze homoseksueel zijn verandert ook hun hele levensvisie. Hun hele wereld wordt op zn kop gezet, oude gewoontes/vrienden kunnen niet meer enz. enz. enz., ik weet zeker dat er heel veel mensen aan onder doorgaan.
Je hebt gelijk. Daar had ik nog niet over nagedacht. (oude gewoontes/vrienden)
daarbij hoef je ons geen gelijk te geven, wij weten dat we het toch wel hebben :+
Op zo''n onzinnig antwoord :+ zeg ik altijd: over 100 jaar zien we wel... Als ik gelijk heb, heb jij een probleem. Als jij gelijk hebt, hebben we beiden geen probleem.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op woensdag 23 mei 2001 23:18 schreef DarkHelmet het volgende:
Ga eens voor de gein na voor jezelf:
Stel je bent homo komt nu uit de kast hoe zouden je omgeving dat reageren? Vrienden/kennisen/collega''s/ouders/familie/
broeders/zusters etc.

En voor de bekrompen figuren (homofoben/onzekere pubers) die met de meest rare opmerkingen komen: gelieve U 2 maal te bedenken of het werkelijk iets nuttigs bijdraagt (nieuw oogpunt of wat dan ook)....
Hmm, m''n moeder zou wel goed reageren, m''n vader zou het eerst niet helemaal vatten. M''n zusje zou ook wel goed reageren, veel van m''n vrienden zouden ook wel okay reageren, maar een gedeelte ook niet. Vooral in het begin raar, maar naarmate toch wel minder. Er zouden dan een aantal ook vel afvallen van m''n vriendenkring denk ik.
Maar dan is mijn vraag, hoe zou jezelf op je omgeving reageren?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Om even een beetje een andere weg in te gaan: ik vind het zowieso al aardig ouderwets dat men er van uit gaat dat iedereen hetero is en dat homo''s meteen als "afwijkend" worden bestempeld. Niet meteen in de meest negatieve zin, maar wat ik bedoel is dat heterosexualiteit nog steeds als "standaard" wordt gezien, en van mij mag dat best anders worden.

Zeg maar het zelfde als haarkleur. Niets is standaard, maar de één heeft blond haar, de ander bruin en weer een ander zwart.

Die kant moeten we op, en ik zie dat nog wel gebeuren over een 50 jaar. Hopelijk eerder, waarschijnlijk later...

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 02:10 schreef Panzer het volgende:

[..]

Hmm, m''n moeder zou wel goed reageren, m''n vader zou het eerst niet helemaal vatten. M''n zusje zou ook wel goed reageren, veel van m''n vrienden zouden ook wel okay reageren, maar een gedeelte ook niet. Vooral in het begin raar, maar naarmate toch wel minder. Er zouden dan een aantal ook vel afvallen van m''n vriendenkring denk ik.
Maar dan is mijn vraag, hoe zou jezelf op je omgeving reageren?
Maar dat heeft weer te maken met mijn bovenstaande post, dat heterosexualiteit nog steeds als standaard verwachtingspatroon word "opgedrongen".

Wat ik me dus wel eens afvraag...nog een intressante kwestie:

Als er van kinds af aan niet steeds over man/vrouwe word gepraat, en ook niet over vriendinnetjes in mijn geval, zou ik dan net zo gemakkelijk op een jongen verliefd kunnen worden als nu op een meisje?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik denk dat tegenwoordig onze maatschapij zo in mekaar zit dat dat wel klakkeloos geaccepteerd wordt. Alleen een paar schuine ogen en dan heb je het wel gehad. We zijn toch zo ontzettend tolerant in dit land?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 02:16 schreef MREn het volgende:

[..]

Maar dat heeft weer te maken met mijn bovenstaande post, dat heterosexualiteit nog steeds als standaard verwachtingspatroon word "opgedrongen".
dat komt omdat dat de grootste bevolkingsgroep is en daardoor maatschappelijk gezien het meest geaccepteerd
Wat ik me dus wel eens afvraag...nog een intressante kwestie:

Als er van kinds af aan niet steeds over man/vrouwe word gepraat, en ook niet over vriendinnetjes in mijn geval, zou ik dan net zo gemakkelijk op een jongen verliefd kunnen worden als nu op een meisje?
Als je puur seks bedoelt, dan zal dat zeker wel het geval zijn, maar als je echt verliefd worden bedoelt, dan denk ik dat je de keuze toch zal maken. Je geaardheid is je niet aangepraat, het zit in je.

Verwijderd

Voor mij is het homoseksueel zijn *D al zo lang een onafscheidelijk deel van mezelf dat ik het denk ik net zo moeilijk vind als de meesten van jullie om er een zinnig antwoord op te geven.

De vriendschappen met hetero-vrienden (ik sta al niet eens meer stil bij het verschil tussen he-/ho- vrienden maar voor de goede orde hier nog even vermeld) zijn zo intensief, dat mijn homo zijn nooit meer ter sprake komt, tenzij in grappige of anderszins leuke sfeer. :)

Homo vrienden heb ik eigenlijk veel minder :( en dat is ook wel logisch als je bedenkt dat er zo ongeveer tussen 5 en 10 % homo is!.

Zaterdag nog een vage kennis (hetero) gesproken en het gespreks-onderwerp was mijn computer/internet want hij wilde ook op-het-net... bla bla bla. "Kom maar ''es langs voor demonstratie... :) ", antwoordde ik.

Toen ik hem vandaag zag lopen vroeg ik waarom hij niet geweest was en zijn antwoord was: "..je moet de kat niet op het spek binden...!" :)

Denk nou niet dat ik dan beledigd ben, ik ben niet eens kwaad (overigens ook niet op die imam). Sta hoogstens (nog steeds!) versteld van zulke opmerkingen.

Hij (zij) hebben een probleem, niet ik...

"Ik rand je niet aan hoor..."; antwoordde ik maar hij zei dat als we met z''n tweeën zo voor het scherm zouden zitten de sfeer toch wel erg intiem zou kunnen worden.

Ik loop dan hoofdschuddend naar huis en verbaas me over zoveel onbenul en vraag me af hoe zulke mensen eigenlijk zelf met hun eigen sexualiteit omgaan... :?

Moest daar natuurlijk aandenken toen ik deze topic zag staan, zou het anders alweer zijn vergeten. :)

Wat die "comming-out" betreft (topic-starter)....;ik heb nog nooit meegemaakt dat de (directe) omgeving als bij toverslag verrast was, men "had het altijd wel al gedacht..." en "..wachtte er eigenlijk op dat de desbetreffende persoon er -eindelijk- mee voor de dag zou komen...." ;)

Maar......toegegeven; in de "kerkelijke" milieu''s komen geregeld wél problemen voor, om het even of men zich nu christelijk of islamiet noemt. :'(

Persoonlijk weet ik echter zéker dat mijn God mij aanvaardt zoals ik ben; hij heeft met mij geen problemen en ik niet met hem. :)

Heb je problemen met je "comming-out", vertrouw dan op jezelf en op je ouders (voor zover -hopelijk- mogelijk); immers: "De liefde overwint alles", staat er ook ergens geschreven en ouders houden toch door de bank genomen zielsveel van hun kind(eren).

Een ieder die voor deze "opgave" staat: veel sukses toegewenst ! ;)

• DarkHelmet
Op donderdag 24 mei 2001 01:19 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Je hoeft het toch niet perse te zeggen om het te kunnen zijn?? En diegene waarvan jij het belangrijk vindt dat ze het weten, komen er vroeg of laat toch wel achter. Ik van dat coming out gedoe een beetje onzin.
Commin'' out is meestal toch ook alleen tegen je vrienden/familie. Maar ja, als ''het'' bekend is, heb je grote kans dat het doorgelult wordt, dus dan wordt het al snel algemeen bekend.
En meestal kom je uit de kast omdat je het kwijt wilt tegen je familie/vrienden. Gewoon omdat je dan ogelucht bent, en je daarna (lijkt me) ''vrijer kunt voelen''.

• DarkHelmet
Op donderdag 24 mei 2001 03:11 schreef koekoeksjong het volgende:

Homo vrienden heb ik eigenlijk veel minder :(en dat is ook wel logisch als je bedenkt dat er zo ongeveer tussen 5 en 10 % homo is!.
Aah kijk daar komen de cijfers van een ''insider''... :) Dus het klopte wel ongeveer van de 1/10
Toen ik hem vandaag zag lopen vroeg ik waarom hij niet geweest was en zijn antwoord was: "..je moet de kat niet op het spek binden...!" :)

"Ik rand je niet aan hoor..."; antwoordde ik maar hij zei dat als we met z''n tweeën zo voor het scherm zouden zitten de sfeer toch wel erg intiem zou kunnen worden.
Ja dit is inderdaad een rare gedachtengang. Denken dat een homo elke vent pakt die ie pakken kan. Volgens mien mams klopte dit wel voor een deel. Vroeger moest ''het'' in het geniep, en kon men geen gewone relatie aangaan, en daardoor waren er nogal wat wisselende contacten. Dat is ook een reden waarom Aids meer voor kwam (komt?) bij homoseksewele.
Wat die "comming-out" betreft (topic-starter)....;ik heb nog nooit meegemaakt dat de (directe) omgeving als bij toverslag verrast was, men "had het altijd wel al gedacht..." en "..wachtte er eigenlijk op dat de desbetreffende persoon er -eindelijk- mee voor de dag zou komen...." ;)
Dus toch wel... Je ''bent'' het pas als je er zelf mee komt, tot die tijd ben je hetero.
(ik weet niet precies hoe ik het moest formuleren, maar je snapt me wel!)
Een ieder die voor deze "opgave" staat: veel sukses toegewenst ! ;)
Dank je, maar zal het niet nodig hebben... :)

Fijn voor je dat je omgeving er geen problemen mee had, en het scheelt natuurlijk ook al dat het al bij ze doorschemerde, dan komt het niet als een schok.

• DarkHelmet
Op donderdag 24 mei 2001 11:42 schreef DarkHelmet het volgende:

[..]

Aah kijk daar komen de cijfers van een ''insider''... :) Dus het klopte wel ongeveer van de 1/10
[..]

Ja dit is inderdaad een rare gedachtengang. Denken dat een homo elke vent pakt die ie pakken kan. Volgens mien mams klopte dit wel voor een deel. Vroeger moest ''het'' in het geniep, en kon men geen gewone relatie aangaan, en daardoor waren er nogal wat wisselende contacten. Dat is ook een reden waarom Aids meer voor kwam (komt?) bij homoseksewele.
[..]

Dus toch wel... Je ''bent'' het pas als je er zelf mee komt, tot die tijd ben je hetero.
(ik weet niet precies hoe ik het moest formuleren, maar je snapt me wel!)
[..]

Dank je, maar zal het niet nodig hebben... :)

Fijn voor je dat je omgeving er geen problemen mee had, en het scheelt natuurlijk ook al dat het al bij ze doorschemerde, dan komt het niet als een schok. (niet dat het als een schok zou moeten komen als je ''anders als de meesten bent''.)
[edit: vanwege rare formulering]

er is blijkbaar wat misgegaan bij het kwooten... :(

Verwijderd

Hoe reageren ze erop:

Familie: weet et niet, en zou/zal zeker de laatste zijn die het zal weten; zouden moeilijk doen, en zijn niet openminded.

goede vrienden: reageren goed, zelfs als ze er eigenlijk tegen zijn, ze reageren echt waar allemaal "goed", en indien ze niets meer met je willen te maken hebben dan zijn et gewoon geen vrienden.

mijne maat: ik heb gezegd da ik op mijne beste maat ben, die weet da ook. ik wist dat hem er al niet zo voor was (niet zo openminded) en het is ook moeilijk voor hem om daarover te spreken. Toch heeft em mij mij nooit laten vallen, en hij doet zijn best om et te aanvaarden. ''t is jammergenoeg wel moeilijk voor hem daarover te spreken met mij en soms hebben we daardoor ruzie, maar ik ben blij dat hij toch steeds mij steunt.

de anderen (bedoel ik omstaanders): die kunnen de pot op voor mij als ze slecht reageren.

speelplein en zo: ik denk dat veel ouders ervoor zouden zorgen da ik daar niet meer sta. Er zouden ook veel anderen zijn maar ik denk da ik buiten zou liggen (onder druk van de ouders niet van de medeleiding en zo).

schoolmaten: die zouden ook wel goe reageren, de meeste toch. Pff en als ze tniet doen foert zelle

leraren: ik denk dat sommigen toch wel moeilijk zouden doen, alhoewel ik de indruk heb dat er veeeeeeel openminded zijn :)

nog iets?

greetz

Pika

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

ik denk niet dat m''n omgeving er erg veel moeite mee zou hebben... natuurlijk sta je in het begin wel ff raar te kijken... want apart blijft het wel...

een vriend van me heeft niet al te lang geleden ook verteld dat ie niet alleen maar hetreo is zullen we maar zeggen.... en ik ben hem nou echt niet anders gaan behandelen ofzo...

het is jammer genoeg wel zo dat er altijd mensen zullen zijn die het moeilijk kunnen accepteren.. zo denk ik dat m''n oma der als ik homo zou zijn.. der niet blij mee zou zijn....

"anders" is bij veel mensen nog altijd.. "verkeerd"
onder de difitnitie "anders" val ik toch al,:)

dus.. veel zou er niet veranderen... het lijkt me trouwens wel echt verschrikkelijk als je zoiets tegen een goede vriend(in) verteld en deze reageert lullig...

Ik denk trouwens dat die 1 op de 10 best wel eens kan kloppen... maar dat ''t gemidelde wel erg omhoog geraced word door de vrouwelijke kant..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

het lijkt me trouwens wel echt verschrikkelijk als je zoiets tegen een goede vriend(in) verteld en deze reageert lullig...
Dit is inderdaad lastig, zeker als ge em zou vertellen da ge op em zijt. Maar ik ben er zeker van (want ik zit zowat in et meest moeilijke geval peis ik) dat die vriend of vriendin nog steeds ze gaat blijven hoor, anders is het echt geen goede maat. Em gaat op zijn minst moeite doen om te accepteren en te praten, kzeg niet dat da gemakkelijk is en zal zijn, niet voor degene die et zegt maar zeker ook niet voor die maat hoor!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:09

WouterG

Dit is geen ondertitel

* WouterG is ook christelijk. Ik denk dat mijn omgeving het niet leuk zou vinden als ik dat vertelde. Mijn ouders zouden het heel erg vinden. Maar ze zouden wel normaal tegen me blijven doen denk ik.
Ik ben tegen homofilie. Maar we leven in een land met verschillende culturen en we zullen toch samen moeten leven. Ik respecteer die mensen dus gewoon, en zal en kan normaal met ze omgaan. Net zoals ik van hen verwacht dat ze respecteren dat ik christelijk ben. Misschien zijn zij ook wel tegen gelovige mensen, maar ik vind dat zij dan ook ons moeten respecteren.
Het draait gewoon allemaal om respect. Ieder mens is anders, maar we zullen wel met elkaar op deze toch kleine wereld moeten samenleven.
Hoe moeilijk dat soms ook is.

Verwijderd

"Ow, ik dacht dat je wat belangrijks ging vertellen".
Das pas een toffe reactie!!!

Ma ja, iedereen is anders hé, het heeft inderdaad veel te zien met opvoeding. Maar het is altijd mogelijk om jezelf te veranderen. Dat mijne vriend wel bewezen 0+ ''k wist dat em er al niet voor was en dan nog zeggen dat ge op hem zijt, da moet hard aankomen.

Hij heeft et er niet gemakkelijk mee :'( maar em bleef me toch steunen. Echt goed praten deden we nog niet, woensdag zijn we wel zo 5 uur naar park geweest en hebben we maybe 40 minuten iets gezegd. Toch ben ik blij dat em er was voor mij.

Ouders en anderen moeten da gewoon nog niet weten omdak et zelf nog niet goe weet. Wat et ook nog moeilijker maakt.

ciao

Pika

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 22:23 schreef BorisGnarf het volgende:

[..]

Wat wil je met zo een user icon ...
Is "gelegenheids-icon"; BorisGnarf.... *D ;bij elk onderwerp pas ik (eventueel) de vlag aan.... :)

Heb weer op ander topics gepost en dan hijs ik de koninklijke standaard weer in top.... :)

Ja beste BG; ...wij nichten zijn creatief.... ;)

enne....als die tatoe af is kom je hem dan even laten zien? :P

Verwijderd

hehe tis beetje offtopic, maar IEDEREEN denkt dat bij een vriend van me dat ie homo is:) als ie dus zou zeggen dat ie het is vind niemand het gek, zou shockerender zijn als blijkt dat ie het niet is...:)

overgens hij is denk ik wel hetero maargoei :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 14:50 schreef Kertje het volgende:
hehe tis beetje offtopic, maar IEDEREEN denkt dat bij een vriend van me dat ie homo is:) als ie dus zou zeggen dat ie het is vind niemand het gek, zou shockerender zijn als blijkt dat ie het niet is...:)

overgens hij is denk ik wel hetero maargoei :)
Ik ging zelf ook behoorlijk off-topic hierboven...maar nu weer to the point;

Wat jij hierboven beweert Kertje bewijst dat de emancipatie van "de homo" in veel gevallen goed geslaagd mag heten... :)
Als die vriend van jou een aardige jongen is what the f*** doet het er dan toe.... ;)

Be kind to him..... :* :*

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik ben dus ook redelijk ervaringsdeskundige echter voor mij lag de situatie anders, ik heb een aantal jaren relaties gehad met meisjes, hoewel ik niet bisexueel ben heb ik er eigenlijk nooit echt stil bij gestaan dat ik dus op jongens viel, echter vanaf mijn 20e werd het wel steeds sterker, ik heb het pas op me 24e aan mijn ouders vertelt en ik moet je zeggen dat het best lastig was, ik heb het vrij snel aan iedereen vertelt en ik heb eigenlijk nooit een negatieve reaktie gehad.
Pagina: 1