Waarom kan een mens 100 jaar worden en honden maar 12 jaar, en katten 20 jaar?
De grootte van het wezen lijkt niet uit te maken.
De grootte van het wezen lijkt niet uit te maken.
Lekker zijn is een gave :)
dat moet haast welDamn, ik zit op het W&L forum...pfff, lange dag geweest vandaag...
oh je bedoelt telomeres?Op woensdag 23 mei 2001 18:56 schreef Zarc.oh het volgende:
[..]
dat moet haast wel
heeft iets te maken met de uiteinden van dna.... dingen die steeds kleiner worden...
totdat het op is ----> cel dood...
Verwijderd
Verwijderd
ik meen zelfs dat dit al kan, maar het probleem is dat er een zeer grote kans op kanker is (verkeerde celdeling enzo)Op woensdag 23 mei 2001 19:09 schreef olav het volgende:
Wetenschappers proberen de telomeren te verlengen. Dat lukt, en heeft een verlengde levelsduur tot gevolg. Echter, dan is er weer een volgende onderdeel dat het begeeft.
Verwijderd
Verwijderd
ik heb zelf hier ook wel over nagedcht en lijkt wel hoe sneller iets beweegt hoe jonger die word. Een shildpad is heel langzaam word heel oud. Een wesp is heel snel en sterft jong?Op woensdag 23 mei 2001 20:37 schreef Mastermind het volgende:
Waarom kunnen schildpadden wel 200 jaar worden?
Lekker zijn is een gave :)
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij klopt dat inderdaad, een onsterfbare cel is een kankercel (of geld het alleen andersom: een kankercel is een onstefbare cel), er komen wel cellen bij maar er verdwijnen er geen...Op woensdag 23 mei 2001 19:12 schreef Kertje het volgende:
[..]
ik meen zelfs dat dit al kan, maar het probleem is dat er een zeer grote kans op kanker is (verkeerde celdeling enzo)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Op woensdag 23 mei 2001 20:40 schreef lordspacie het volgende:
ik heb zelf hier ook wel over nagedcht en lijkt wel hoe sneller iets beweegt hoe jonger die word. Een shildpad is heel langzaam word heel oud. Een wesp is heel snel en sterft jong?
Ik heb ooit ergens gehoord dat alle dieren ongeveer evenveel hartslagen in hun leven hebben. Dus een muis heeft een snelle hartslag en een uil een trage. Dit klopte allemaal vrij goed, behalve bij de mens want die zou dan 40 of zo worden. Maar dit is weer te verklaren door de geneeskunde en door het feit dat oude mensen niet sterven door verhongering of dat ze opgegeten worden door roofdieren.Op woensdag 23 mei 2001 20:52 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Dat lijkt me vreemd, hij "leeft" wel langzamer. Zijn hartslag is de helft van die van een mens. Als zijn celdelingen dan ook de helft duren, is die 200 jaar snel verklaard.
BTW, dit weet ik dus niet zeker he
Verwijderd
Dit klopt, de enige cel die zich oneindig vaak kan delen (zolang hij gevoed wordt) is de kankercel.Op woensdag 23 mei 2001 22:29 schreef DEM het volgende:
Volgens mij klopt dat inderdaad, een onsterfbare cel is een kankercel (of geld het alleen andersom: een kankercel is een onstefbare cel), er komen wel cellen bij maar er verdwijnen er geen...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De laatste paar 100 jaar is vooral de gemiddelde leeftijd gestegen, de maximale leeftijd is niet enorm toegenomen ofzo.We worden steeds ouder. Volgens mij is dat iets van de laatste paar 100 jaar.
Op donderdag 24 mei 2001 00:25 schreef paragon het volgende:
Het heeft ook allemaal met tijd te maken. Relatief gezien dan, Voor elk wezen op aarde is tijd anders. Zo gaat de tijd voor een vlieg heel langzaam en voor een schildpad heel snel.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Verwijderd
Hmm... wat zou zwaarder tellen? Het ouder worden van mensen of de toepassing van technologie in vorm van nieuw wapentuig?Op donderdag 24 mei 2001 01:05 schreef Kemo het volgende:
wacht maar af totdat nano-technologie/wetenschap wordt toegepast in onze dagelijkse leven... hoop dat ik het nog ga meemaken..
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 20-04-2022 08:24 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Wat dacht je van alle mensen die tot hun 55''ste willen werken en tot hun 150''ste een AOW willen ontvangenOp donderdag 24 mei 2001 05:16 schreef oVRoM het volgende:
Vreemd dat iedereen het hier over het lichaam heeft...
Al krijgt de wetenschap het voor elkaar dat je 500 kunt worden, ik denk niet dat je dit wilt. Ik niet iig.
Ik denk dat de meeste mensen toch wel zo rond de 120 jaar 100% dement zijn bijvoorbeeld.
Ook zal het behoorlijk crowded worden op de wereld (hoewel het westen daar wel iets op vindt ("per ongeluk" een atoombom richting Afrika sturen ofzo)).
Dus laat mij maar lekker dood gaan voordat ik 100 ben, ik vind het prima. Ik heb genoeg lol gehad voor één leven
Dr. Roy Walford misschien? http://www.walford.comOp donderdag 24 mei 2001 01:27 schreef ocf81 het volgende:
ik heb een paar programma''s op discovery (een grote bron voor W&L''lers? iig voor mij) gezien over een proffessor die met een speciaal dieet en veel beweging heel oud kunt worden. die vent ziet er uit als 50 maar is alweer achterin de 70 heeft geen hormenentroep gebruikt ofzo. hij schat dat als de deze levenswijze vanaf je jeugd aanhoudt je wel 120 a 150 jaar kunt worden.
The whole is always greater than the sum of it's parts.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
Zonder ademen wordt je niet zo oud hoor....Op woensdag 23 mei 2001 22:29 schreef DEM het volgende:
Ze hebben redelijk wat onderzoek gedaan met ratten enzo (lijken ook zooo veel op de mens), en het bleek dat ze met minder eten langer leefden.
Daarna gingen ze beweren dat dit kwam door een hele agressieve EN belangrijke stof: zuurstof.
Het kwam er dus gewoon op neer dat je zonder ademen ouder werd
Verwijderd
Als de wetenschap ons 500 jaar kan laten worden. Dan kan de wetenschap ons waarschijnlijk ook wel genezen van dementie.Op donderdag 24 mei 2001 05:16 schreef oVRoM het volgende:
Al krijgt de wetenschap het voor elkaar dat je 500 kunt worden, ik denk niet dat je dit wilt. Ik niet iig.
Ik denk dat de meeste mensen toch wel zo rond de 120 jaar 100% dement zijn bijvoorbeeld.
ja waarschinlijk wel. maar op een eenofandere maniet vindt ik nano tech in mijn hersen wat enger als in de rest van mijn lichaam. missschien omdat j in de rest van je lichaam wat meer fouten kunt veroorloven. (ok niet al te veel, maar ik denk toch wel een pietsje meer)Op vrijdag 25 mei 2001 10:17 schreef wieikke het volgende:
[..]
Als de wetenschap ons 500 jaar kan laten worden. Dan kan de wetenschap ons waarschijnlijk ook wel genezen van dementie.
© ocf81 1981-infinity
Verwijderd
© ocf81 1981-infinity
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
The whole is always greater than the sum of it's parts.
Verwijderd
Niet om het een of ander Alkaline, maar ik weet er geen details over zoals jij kennelijk wel doet, dus kan je het me eigenlijk niet kwalijk nemen of wel soms? Het is m''n vakgebied ook niet. Mijn verhaal komt rechtsstreeks van Discovery af.Op vrijdag 25 mei 2001 17:37 schreef Alkaline het volgende:
Codin, je legt het wel heel simplistisch uit.
..... lang verhaal met veel moeilijke termen....
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq