[BC3] Geen leven binnen 50 lichtjaar ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat denken jullie over de mogelijkheid
van intelligent leven binnen een straal
van 50 lichtjaar rondom de zon. Even
voor de duidelijkheid, dit is ongeveer
4.800.000.000.000.000 (4800 biljoen)kilometer, komt niet aan op een kilometertje ofzo.
Mijn opvatting over het feit dat er zich
GEEN intelligent leven zich bevindt binnen
deze straal is, is omdat de mensheid al bijna
100 jaar radio en tv-signalen (onbewust) de
ruimte instuurt.
Indien zich er intelligent leven zou moeten
bevinden binnen deze straal zouden ze al teruggereageerd moeten hebben ( 50 jaar
max. heen en 50 jaar max. terug, met de
snelheid van het licht natuurlijk ).

Dus eh...intelligent leven zullen we niet
vinden, of ze moeten al zodanig gevorderd zijn dat ze radio en tv-signalen niet eens
meer opvangen, maar dat lijkt me sterk.

Jullie mening hierover?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 21 mei 2001 12:50 schreef Unimatrix24 het volgende:
Indien zich er intelligent leven zou moeten
bevinden binnen deze straal zouden ze al teruggereageerd moeten hebben ( 50 jaar
max. heen en 50 jaar max. terug, met de
snelheid van het licht natuurlijk ).

Dus eh...intelligent leven zullen we niet
vinden, of ze moeten al zodanig gevorderd zijn dat ze radio en tv-signalen niet eens
meer opvangen, maar dat lijkt me sterk.

Jullie mening hierover?
Stel dat ze er wel zijn en:

1) Dat ze op ons nivo van 1950 zitten. Dan is hun techniek net in staat om onze signalen op te vangen. ALS ze naar de goede kant kijken. Laat staat dat ze dan ook antwoorden. Na 50 lichtjaar is het signaal van TMF vrij zwak hoor

2) Stel dat ze een hele andere techniek gebruiken en dus niet luisteren naar radiogolven

3) Stel dat het ze domweg geen ruk uitmaakt

Allemaal redenen om geen antwoord te geven. En ze kunnen best vreselijk intelligent zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

Op maandag 21 mei 2001 13:08 schreef Ortep het volgende:

[..]

1) Dat ze op ons nivo van 1950 zitten. Dan is hun techniek net in staat om onze signalen op te vangen. ALS ze naar de goede kant kijken. Laat staat dat ze dan ook antwoorden. Na 50 lichtjaar is het signaal van TMF vrij zwak hoor

2) Stel dat ze een hele andere techniek gebruiken en dus niet luisteren naar radiogolven

3) Stel dat het ze domweg geen ruk uitmaakt

Allemaal redenen om geen antwoord te geven. En ze kunnen best vreselijk intelligent zijn.
Stel dat ze al hier zijn? :P
Of ze zijn al onderweg hier naar toe.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04

Lordy79

Vastberaden

Hmm, om alles te combineren mijn stelling:

met het feit dat wij zijn begonnen met het broadcasten van de zender TMF hebben we ons eigen doodvonnis getekend. >:)

Maarehm... 50 lichtjaar is wel veel hoor. Ik denk dat het wel zou kunnen om eerdergenoemde redenen.

Het zou tof zijn als ze ons dan een techniek geven waarmee we informatie sneller dan de lichtsnelheid kunnen verzenden.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

jbr

Right back @ ya

Mogelijke oorzaken dat men niet reageert:

1) Atmosferische storing die radiogolven stoort.

2) Net niet intelligent genoeg om radiogolven te interpreteren.

3) Te intelligent om zich met onze cultuur te bemoeien. Deze pik ik even 1-op-1 van Startrek. Pre-warp culturen worden genegeerd.

4) Men is allang op zoek gegaan, maar is geschrokken van wat men hier op aarde heeft aangetroffen.

Maar ik denk dat er wel degelijk intelligent leven is / is geweest.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 13:46 schreef Lordy79 het volgende:
Hmm, om alles te combineren mijn stelling:

met het feit dat wij zijn begonnen met het broadcasten van de zender TMF hebben we ons eigen doodvonnis getekend. >:)
.....en dat geldt niet alleen voor deze zender.... :r :r

Alhoewel.... het is natuurlijk leuk fantaseren over wat aliëns eigenlijk "uit zouden zenden" en dat hoeft per definitie niet beter te zijn dan wat TMF en consorten doen.... ;)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmmm, 50 lichtjaar is best weinig hoor, ik denk dat er dan een sterretje of 10 binnen de straal valt.

Nu is men het erover eens dat het vrij common is dat er planeten rond sterren gevormt worden, maar dan heb je het over gasreuzen en niet over stenen planeten.
dus dat binnen die straal (intelligent) leven voorkomt is niet zo heel waarschijnlijk.

gelukkig zijn onze eerste radiogolven (die overigens in 1938 uitgezonden werden al 2001-1938 = 63 lichtjaar onderweg) en dan vallen er weer wat meer sterren onder.

Leuk om te vermelden is trouwens dat TMF pas een jaartje of 4 bestaat en dat die dus pas in een straal van 4 lichtjaar te ontvangen zijn. Nee het eerste wat je als buitenaardse cultuur oppikt zijn de Olympische spelen in Berlijn met fijne nazi''s en hakenkruisen. }:O

over niet-intelligent leven kunnen we gelukkig dichter bij huis blijven. De maan Europa van Jupiter maakt bijvoorbeeld een goede kans omdat er een (waarchijnlijk) vloeibare waterzee te vinden is onder het ijs en voldoende warmte door een actieve kern en over mars is ook nog niet het laatste woord gesproken.

Daarbij is het heel erg moeilijk om "leven" te detecteren met radiogolven. Er komen al een hele berg radiogolven uit de ruimte door sterren, nova''s etc.

en leven op een andere manier detecteren (denk aan startrek, "read lifesigns") is HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL erg moeilijk. Ze hebben verschillende sattalieten gebouwd die op aarde met moeite leven konden detecteren. Het enige wat de Galieo (zo''n soort sattaliet) bijvoorbeeld op aarde kon detecteren was een verhoogde CO2 uitstoot en voor de rest NIETS, volgens de NASA leeft er dus niets op aarde ;)

Ook de Viking 2 die op Venus lande hat een chemisch expirimentje bij zich dat dna sporen had moeten kunnen detecteren. Het ding vond zout en dacht dat het leefde, dus men heeft serieus een jaar gedacht dat er leven was op Venus.

Stoer; Marduq

Verwijderd

Het zou ook kunnen dat ze daar wel TMF kunnen ontvangen, vervolgens Mental Theo zagen en dachten: wat een enorme eikels, daar willen we in geen 100.000 jaar wat mee te maken hebben.

Verwijderd

Waarom zou itteligent leven altijd hetzelfde moeten doen als wij? Misschien vinden ze de TV wel een klote uitvinding en gebruiken ze dat helemaal niet.

En ik vind het ook wel een goede dat ze hier al geweest zijn en zo geschrokken zijn dat ze rechtsomkeerd hebben gemaakt, want als ik deze aardkloot zou bestuderen zou ik me ook dood schrikken :9~

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 15:30 schreef XangadiX het volgende:
Nee het eerste wat je als buitenaardse cultuur oppikt zijn de Olympische spelen in Berlijn met fijne nazi''s en hakenkruisen. }:O
Die heb je ook van "Contact":):?:Y)
Ook de Viking 2 die op Venus lande hat een chemisch expirimentje bij zich dat dna sporen had moeten kunnen detecteren. Het ding vond zout en dacht dat het leefde, dus men heeft serieus een jaar gedacht dat er leven was op Venus.
je bedoelt op Mars :+, het was de Venera
die op Venus landde...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

nog iets , de zoektocht naar intelligent leven wordt op dit moment dus door SETI gedaan maar die zoeken maar EEN radioband af, omdat dat volgens hun de meest efficiente band is om op te zoeken.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:17
Op maandag 21 mei 2001 19:32 schreef [YR]paladin het volgende:
nog iets , de zoektocht naar intelligent leven wordt op dit moment dus door SETI gedaan maar die zoeken maar EEN radioband af, omdat dat volgens hun de meest efficiente band is om op te zoeken.
Tja misschien word die band wel helemaal niet gebruikt door buitenaards leven, omdat die andere vormen hebben van communicatie, en is het zoeken daarnaar helemaal nutteloos. Kan je toch beter een koe gaan draaien :P

• BC3 Victim
Waarom zoekt heel de wereld naar ander leven, maar wel op basis van onze technologie. :(
Wie weet gebruiken aliens hele andere communicatie middelen en waarom moet leven nou weer special gebaseerd zijn op koolstof. Want daar zoeken ze steeds naar, naar leven gebaseerd op koolstof.
Omdat wij die sterfelijke stof hebben hoeft niet te beteken dat aliens dat ook hebben. Misschien zijn zij wel gebaseerd op H2O. Lekker nat. :7

Verwijderd

silicium zou een beter alternatief zijn voor koolstof, en wij zijn trouwens al H2O based :P
mens = 70% water,30% prut

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 19:13

Xoverride

sabai sabai

Hey maar hallo,,

waarom hebben we het hier over dat "ze zijn hier nog niet geweest omdat....."

Wie zegt dat ze hier niet zijn geweest en nog steeds komen, denk bijvoorbeeld eens aan Egypte met die mooie piramides die bijna onmogelijk door mensen gemaakt kunnen zijn en een mooi plaatje vanuit de ruimte opleveren... Roswell huh?? ... Diverse boeken met verhalen en foto''s van mensen..

We worden best wel in de gaten gehouden denk ik.. de aarde heeft namelijk zo veel atoomkracht, dat als alles los gelaten zou worden, dit ook een impact op het universum kan hebben/krijgen......

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Nou, ''k kan me zo voorstellen dat als een of andere alien het tv signaal van planeet aarde opvangt, en bekijkt, dat hij denkt, laten we daar maar ff NIET heen gaan. ''k bedoel met al dat geweld en weet ik veel op TV :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op maandag 21 mei 2001 23:13 schreef corani het volgende:
Nou, ''k kan me zo voorstellen dat als een of andere alien het tv signaal van planeet aarde opvangt, en bekijkt, dat hij denkt, laten we daar maar ff NIET heen gaan. ''k bedoel met al dat geweld en weet ik veel op TV :)
precies, in het kader van laat ze het zelf maar uitzoeken daar ginder.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:21

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 21 mei 2001 13:08 schreef Ortep het volgende:

[..]

Mischien draaien ze daar ook wel seti@home :)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 23:03 schreef Xoverride het volgende:
Hey maar hallo,,

waarom hebben we het hier over dat "ze zijn hier nog niet geweest omdat....."

Wie zegt dat ze hier niet zijn geweest en nog steeds komen, denk bijvoorbeeld eens aan Egypte met die mooie piramides die bijna onmogelijk door mensen gemaakt kunnen zijn en een mooi plaatje vanuit de ruimte opleveren... Roswell huh?? ... Diverse boeken met verhalen en foto''s van mensen..
Waarom zouden de piramides niet door mensen gebouwd kunnen worden? Het bouwen van piramides was een leerproces, net zoals met alle andere architectuur. Het ging niet meteen de eerste keer goed, er zijn verschillende vroege piramides volgens verkeerde verhoudingen gebouwd waardoor ze instabiel zijn. Aliens in ruimteschepen hadden toch wel de kennis moeten hebben om de zo''n piramide in een keer goed te bouwen? Veel volkeren uit de geschiedenis vereerden sterren, sterrenbeelden en astronomische fenomenen. Als ze dan ook hun tempels en graven bouwden volgens die astronomische constellaties, is dat dan zo verwonderlijk?
We worden best wel in de gaten gehouden denk ik.. de aarde heeft namelijk zo veel atoomkracht, dat als alles los gelaten zou worden, dit ook een impact op het universum kan hebben/krijgen......
Shit man, hebben we de interstellaire politie op onze nek omdat we met vuurwerk gespeeld hebben? Even serieus, we mogenweliswaar genoeg kernwapens hebben om het (hogere) leven op aarde onmogelijk te maken, maar als we het hele arsenaal dat we hebben in een klap afsteken, is dat maar een muggescheet vergeleken bij de fusiereactie die er in de zon plaatsvindt. Als we het hele arsenaal richting zon zouden sturen, zou er niks spectaculairs gebeuren, waarschijnlijk zou de klap niet eens met het blote oog zichtbaar zijn. We hebben echt niet genoeg "power" om effect te hebben op het universum of zelfs maar het zonnestelsel als geheel, maak je maar geen zorgen.

Verwijderd

het is een beetje een rare redenering ja. Waarom zou een ras helemaaaaal naar ons toe vliegen en ons ontdekken of hallo zeggen? elk intelligent ras weet toch hoe te delegeren oftewel: radio gebruiken en dan maar hopen dat er op een bepaald moment een boodschap of reply binnenkomt.

Verwijderd

Misschien zijn ze er, en zijn ze slim genoeg om niet te reageren. Want als 2 beschavingen elkaar ontmoeten duurt het niet lang voordat de een de ander uit wil moorden.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 15:30 schreef XangadiX het volgende:

Leuk om te vermelden is trouwens dat TMF pas een jaartje of 4 bestaat en dat die dus pas in een straal van 4 lichtjaar te ontvangen zijn. Nee het eerste wat je als buitenaardse cultuur oppikt zijn de Olympische spelen in Berlijn met fijne nazi''s en hakenkruisen. }:O
Ik acht het vrij onwaarschijnlijk dat die signalen zo sterk waren dat er na 50 lichtjaar nog meer over is dan ruis. Ik acht de kans hoger dat ze een of andere commercail zien :r

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ach ja misschien zijn ze wel onderweg om ons uit te moorden. En daarom bereiden ze nu een aanval voor en wat is er nou beter dan een verrasings aanval.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 09:04 schreef lordspacie het volgende:
ach ja misschien zijn ze wel onderweg om ons uit te moorden. En daarom bereiden ze nu een aanval voor en wat is er nou beter dan een verrasings aanval.
Daar hoef je niet bang voor te wezen met een besturingssysteem zoals windows, want elke crash onderweg hiernaar toe gaat dan met de melding "Ga terug naar basis, ontmantel heel het ruimtevaartuig zet het weer en elkaar en start u opnieuw). Dus die komen hier nooit en nooit tot in de eeuwigheid niet aan. :+

• Steven
  • Laatst online: 22-01 13:06
Even tussen neus en lippen door... Lichtstralen gaan behoorlijk veel sneller dan radiogolven heb ik ooit geleerd :s. Tenminste de radiogolvgen die wij uitzenden.

• p_m
  • Niet online

p_m

Op maandag 21 mei 2001 13:18 schreef Xu het volgende:

[..]

Stel dat ze al hier zijn? :P
Of ze zijn al onderweg hier naar toe.
Dat vind ik niet eens zo''n gekke opmerking!

Putting the bit in Biton since 1997

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:17
Op dinsdag 22 mei 2001 18:22 schreef ReOrder het volgende:

[..]

Daar hoef je niet bang voor te wezen met een besturingssysteem zoals windows, want elke crash onderweg hiernaar toe gaat dan met de melding "Ga terug naar basis, ontmantel heel het ruimtevaartuig zet het weer en elkaar en start u opnieuw). Dus die komen hier nooit en nooit tot in de eeuwigheid niet aan. :+
Wat als ze nou op linux draaien?

(Sorry, beetje offtopic..)

• p_m
  • Niet online

p_m

[..]

Ik zie het al: aliens die muizen! :)

Putting the bit in Biton since 1997

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op maandag 21 mei 2001 19:19 schreef Unimatrix24 het volgende:

[..]

Die heb je ook van "Contact":):?:Y)
[..]

je bedoelt op Mars :+, het was de Venera
die op Venus landde...
1: true, maar dat maakt het niet minder waar :). het signaal zal ook al wel verstrooid zijn trouwens

2: uhm, ja :) Venera 4, sorry mijn fout

(bron: mijn eerste boek over het heelal 8-))

Stoer; Marduq

Verwijderd

nog iets over die 50 lichtjaar, de eerste radiotransmissies van de mens waren shortband dingen die in de atmosfeer terug naar de aarde ketsen. Pas veel later werden radiosignalen gebruikt die ook met wat energie aan de aarde ontsnappen.

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

[..]

nee maan zelfs met windows kunnen ze hier komen. Wat denk je nou bill leverd echt wel bij die allien goed spul af. Kijken jullie ooit star trek voyager. met die aflevering dat ze terug in de tijd gaan. En dat er een tijdschip gecrashed is en dat ze allemaal nieuwe technologies eruit hallen dat wil bill ook.
Go bill go.

Bill is cool.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 20:13 schreef White-Dwarf het volgende:
Waarom zoekt heel de wereld naar ander leven, maar wel op basis van onze technologie. :(
Wie weet gebruiken aliens hele andere communicatie middelen...
Helemaal mee eens.
...en waarom moet leven nou weer special gebaseerd zijn op koolstof. Want daar zoeken ze steeds naar, naar leven gebaseerd op koolstof.
Omdat wij die sterfelijke stof hebben hoeft niet te beteken dat aliens dat ook hebben. Misschien zijn zij wel gebaseerd op H2O. Lekker nat. :7
Het meeste leven is waarschijnlijk op koolstof gebaseerd, omdat koolstof veel chemische bindingen aankan met veel stoffen doordat koolstof 4 bindingen kan maken. Silicium kan dit ook dus daar zou leven ook op kunnen zijn gebaseerd als koolstof afwezig is.

Wat is sterfelijke stof :?. Ik zie niet hoe leven op H20 kan zijn gebaseerd. Al het leven op aarde is op koolstof gebaseerd.
Op maandag 21 mei 2001 20:20 schreef [YR]paladin het volgende:
silicium zou een beter alternatief zijn voor koolstof, en wij zijn trouwens al H2O based :P
mens = 70% water,30% prut
Wij zijn ook op koolstof gebaseerd en silicium is een slechter alternatief als koolstof maar silicium is wel een mogelijkheid.

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 09:04 schreef lordspacie het volgende:
Krijg je toch ineens dit te zien! :P
Afbeeldingslocatie: http://student-www.uchicago.edu/~mbaldwin/imgs/ID4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cnn.com/TECH/space/2000.and.beyond/search.for.life/images/id4.lrg.jpg

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 21:41 schreef Steven_NL het volgende:
Even tussen neus en lippen door... Lichtstralen gaan behoorlijk veel sneller dan radiogolven heb ik ooit geleerd :s. Tenminste de radiogolvgen die wij uitzenden.
Volgens mij maakt het niks uit. Want radiogolven zijn toch net zoals licht ook electromagnetische golven die dus in vacuum allebij met 300.000 km/s gaan.
Pagina: 1