[BC3] grafologie?? is dat wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 14:40
Hey mensen,

12)Ik zit erover na tedenken om een boek tekopen die over grafologie gaat, wie weet een goede?

2e) En wat denken jullie ervan grafologie?

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Kijk eens bij De Slegte, veel kans op leuke nutteloze boeken.
Grafologie, tja, dat zijn van die dingen die je zelf ook kan bedenken. Ik denk wel dat er wat in kan zitten, maar met een stuk boerenverstand kom je ook een heel eind.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

wat houd dat in? grafologie :?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 16 mei 2001 15:16 schreef Metalium- het volgende:
wat houd dat in? grafologie :?
Een techniek uit de jaren 20 van de vorige eeuw. Daarbij bekijken ze je handschrift en verbinden daar dan conclusies aan.

In de stijl van
De letters hangen voorover, dus is hij vooruitstrevend.
De letters hangen achterover, dus is hij behoudend
De zinnen lopen naar boven op. Hij wil directeur worden...neem hem NIET in dienst
De zinnen lopen naar beneden af, dus is hij een angsthaas die zich wil verbergen, of hij is eigenlijk impotent.
De punten boven de I zijn geen punten maar cirkeltjes. Hij houdt van doperwten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Op woensdag 16 mei 2001 15:23 schreef Ortep het volgende:

[..]

Een techniek uit de jaren 20 van de vorige eeuw. Daarbij bekijken ze je handschrift en verbinden daar dan conclusies aan.

In de stijl van
De letters hangen voorover, dus is hij vooruitstrevend.
De letters hangen achterover, dus is hij behoudend
De zinnen lopen naar boven op. Hij wil directeur worden...neem hem NIET in dienst
De zinnen lopen naar beneden af, dus is hij een angsthaas die zich wil verbergen, of hij is eigenlijk impotent.
ROFL

De tekst drukt drie regels verder nog door: het is een doordrammer.
Iel schrift: kan niet zelfstandig beslissingen nemen.
Grote uithalen naar onder: aards gericht; grote uithalen naar boven: spiritueel tiep.
Het is trouwens wel typisch dat bijna alle tienermeisjes een hartje als puntje boven de i doen. O+

• HermeS
hehehe :) leeeuuk.

niemand echt ervaring mee, of dat nou ook in de praktijk klopt, of te brengen is door een normaal persoon ipv een analist?

En gaat het nog wel op, mijn ervaring is namelijk dat mijn schriftgebruik verschrikkelijk is, onderontwikkeld omdat ik vanaf jongs af aan al heel veel op de pc doe/deed.

Dus geeft het tegenwoordig geen vertekend beeld weer?

• HermeS
Op woensdag 16 mei 2001 14:43 schreef Elvhenk het volgende:
Kijk eens bij De Slegte, veel kans op leuke nutteloze boeken.
Grafologie, tja, dat zijn van die dingen die je zelf ook kan bedenken. Ik denk wel dat er wat in kan zitten, maar met een stuk boerenverstand kom je ook een heel eind.
trouwens bedankt, nog niet aangedacht, waarschijnlijk zijn die boekjes 2e hands voor een prikkie tekijgen, tegenwoordig hoor je er niks meer over.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Grafologie is in de kern absoluut geen onzin, en het wordt ook wel in de praktijk toegepast bij sollicitaties en dergelijke. Tegenwoordig wordt er echter al lang niet meer bij elke sollicitatie een handgeschreven brief verlang, maar bij grote bedrijven met belangrijke functies is dat vaak wel het geval. Bij dat soort banen kan grafologie een hulpmiddel zijn om een selectie te maken.

Gelukkig kunnen ze het bij mij niet toepassen, aangezien mijn handschrift nauwelijks te decoderen is :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• HermeS
Op woensdag 16 mei 2001 17:44 schreef Exirion het volgende:
Grafologie is in de kern absoluut geen onzin, en het wordt ook wel in de praktijk toegepast bij sollicitaties en dergelijke. Tegenwoordig wordt er echter al lang niet meer bij elke sollicitatie een handgeschreven brief verlang, maar bij grote bedrijven met belangrijke functies is dat vaak wel het geval. Bij dat soort banen kan grafologie een hulpmiddel zijn om een selectie te maken.

Gelukkig kunnen ze het bij mij niet toepassen, aangezien mijn handschrift nauwelijks te decoderen is :D
hehe :) dat bedoel ik, mijnes dus ook

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 16 mei 2001 17:44 schreef Exirion het volgende:

Mijn ervaring is anders dat je het al kunt schudden als je met handgeschreven tekst aankomt, en zeker in de sector waar een hoop mensen hier werken...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Of het principe klopt is een ander verhaal, maar de meeste grafologen maken er een zooitje van. Ik heb eens een lijstje gezien van uitspraken van grafologen en daar kwamen dan dingen uit als:

Een aardige man, vriendelijk, menslievend, een echte filantroop. (Adolf Hitler)

Een onbetrouwbare vrouw, in en in laaghartig. Mogelijk misdagige inborst (Moeder Theresa)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04

Lordy79

Vastberaden

LOL ROFL LOL LOL...

Dit vind ik echt de KONING der grafologische conclusies... :) :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 20:24 schreef Ortep het volgende:

Een onbetrouwbare vrouw, in en in laaghartig. Mogelijk misdagige inborst (Moeder Theresa)
Jij kent die lui toch ook niet persoonlijk? Wie weet hoe aardig Adolf voor zijn Eva was, wie weet wat moeder Theresa voor diepste gedachten had?

• HermeS
nou ik ga dan wel opzoek naar een paar 2ehands boekjes bij de "slechte" ,

en dan merk ik het vanzelf wel.
iig bedankt.
HermeS

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 16 mei 2001 20:24 schreef Ortep het volgende:
Ik heb eens een lijstje gezien van uitspraken van grafologen en daar kwamen dan dingen uit als:

Dit zijn van die wilde indianen verhalen die vaak door critici en tegenstanders de wereld in worden geholpen, en daar hecht ik bitter weinig waarde aan. No offense, maar die verhalen bestaan altijd wel over verschillende dingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 16 mei 2001 21:10 schreef MREn het volgende:
Jij kent die lui toch ook niet persoonlijk? Wie weet hoe aardig Adolf voor zijn Eva was, wie weet wat moeder Theresa voor diepste gedachten had?
Klopt, maar dat maakt ook helemaal niet uit. De grafologen beweren dat ze het gedrag van mensen kunnen voorspellen aan de hand van hun handschrift.
Als had Hitler nog zulke aardige gedachten, en waren die van moeder Theresa nog zo pervers, hun gedrag was anders. En daar heb je als omgeving mee te maken.

Dus als de grafoloog zegt: Slordig persoon en niet betrouwbaar dan kan het nog steeds de perfecte boekhouder zijn.

Wat heb je dan aan de grafoloog?

• HermeS
Op donderdag 17 mei 2001 09:50 schreef Ortep het volgende:

[..]

Klopt, maar dat maakt ook helemaal niet uit. De grafologen beweren dat ze het gedrag van mensen kunnen voorspellen aan de hand van hun handschrift.
Als had Hitler nog zulke aardige gedachten, en waren die van moeder Theresa nog zo pervers, hun gedrag was anders. En daar heb je als omgeving mee te maken.

Dus als de grafoloog zegt: Slordig persoon en niet betrouwbaar dan kan het nog steeds de perfecte boekhouder zijn.

Wat heb je dan aan de grafoloog?
ja dat vroeg ik me dus af (vandaar dit topic),
heb weleens gehoord dat het wetenschapelijk bewezen is enzo maar toch, ik ken nog maar weinig mensen die echt een handschrift ontwikkelenen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 17 mei 2001 10:09 schreef HermeS het volgende:
ja dat vroeg ik me dus af (vandaar dit topic),
heb weleens gehoord dat het wetenschapelijk bewezen is enzo maar toch, ik ken nog maar weinig mensen die echt een handschrift ontwikkelenen.
Laten we het zo zeggen, men vond het in het begin van de vorige eeuw heel belangrijk. Net als frenologie trouwens. Maar om de een of andere reden is het totaal verdwenen en gebruiken ze nu andere technieken die ook niet voor 100% werken.

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat een toeval, ik loop plotseling tegen een grafologie-club aan:

www.clubs.nl/community/default.asp?club=Grafologie

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 12:16 schreef Lord Daemon het volgende:
Wat een toeval, ik loop plotseling tegen een grafologie-club aan:

www.clubs.nl/community/default.asp?club=Grafologie
Populaire site >:)
18 Mei 2 bezoeken waarvan 0 door een lid
16 Mei 1 bezoeken waarvan 0 door een lid
1 Mei 1 bezoeken waarvan 1 door een lid

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 18 mei 2001 12:52 schreef MREn het volgende:

[..]

Populaire site >:)
[..]
ROFL :D

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27

Sabbi

je denkt aan mij.

pfff... das allemaal een hoop onzin joh, alsof ik omdat ik een feestbeest ben m''n i''s langer schrijf en omdat ik van tuinieren hou m''n k''s kort en rond maak.... wat een blabla
Pagina: 1