Toon posts:

[BC3] Durf niet meer zonder deken te slapen...

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ken je die jongen?
Heb je een foto van hem?

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:54

Honesty

kattenneus!

Kop op, denk er maar aan dat geesten geen kwade zin hebben hoog uit antwoorden zoeken.

Festina lente

Verwijderd

ikzelf zou de Koran onder mijn kussen zetten

Allah bana yardim et
(God help me)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Nu ik met mijn eigen ogen een geest gezien heb (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/175430), durf ik niet meer zonder deken over mijn kop te slapen!
En ik zweet me kapot! Ik weet niet wat ik moet doen, straks zie ik weer iets.
Trouwens, ik kreeg die middag nadag ik ''s nachts die geest gezien had dit e-mailtje binnen:
Dinsdag 8 mei

Beste studenten en medewerkers van afdeling Informatica,

Op maandag 7 mei bereikte ons het bericht dat Delvin Boasman uit
klas INVE 4 op 29 jarige leeftijd plotseling is overleden op vrijdag
4 mei jl.

Wij zijn diep geschokt door dit nieuws.

We zijn in de gelegenheid om afscheid te nemen van
Delvin en de familie te condoleren
op dinsdag 8 mei van 19.00 tot 20.00 uur
in uitvaartcentrum "Algemeen Belang," Esdoornlaan 187 te Groningen.
Daarbij zullen in ieder geval aanwezig zijn Victor Schmidt en Trudy
Berends.

De begrafenis zal plaatsvinden op de begraafplaats te Sint Maarten
(Nederlandse Antillen).

Voor studenten en medewerkers die mee willen naar de
condoleance-bijeenkomst is er vanavond 8 mei om 18.00 uur in de
koffiekamer van afdeling Informatica de gelegenheid om even bij
elkaar te komen en gezamenlijk te vertrekken naar het
uitvaartcentrum.

Namens personeel en de studenten van afdeling Informatica wordt in
het Nieuwsblad van het Noorden van woensdag 9 mei een advertentie
geplaatst. Vandaag wordt ter nagedachtenis van Delvin de vlag van
Faculteit Techniek halfstok gehangen.

Wie daartoe behoefte heeft, kan contact opnemen met Christoph van
Boven (de dekaan), Victor Schmidt (teamleider E&B) of Trudy Berends
(directeur afdeling Informatica).

namens de afdeling,
Trudy Berends
Kan dat er wat mee te maken gehad hebben?
Dit is niet meer leuk!!! :(

Verwijderd

Laat het licht aan en roep een toverspreuk....

Verwijderd

Tis heel vervelend maar, kijk,
je hebt wat gezien, alleen, tis beetje twijfelachtig wat het was...ALS je idd een geest gezien hebt, dan weet je iig dat er iets is (hoef je nie bang te zijn voor iets onbekends) en, het kan je niks doen, tis immers een geest... probeer jezelf er voor af te sluiten...of evt lichtje aan te doen ofzo...

maar, waarschijnlijk is het toeval, een droom die nog op je netvlies staat/stond...dergelijke dingen gebeuren veeeel vaker en daar is wel bewijs voor...sommige mensen dromen zo echt, dat ze zelfs dingen echt geloven die niet echt gebeurd zijn (hebben veel mensen last van, dat ze niet weten of droom of werkelijkheid was)...

ik denk dat je er neit te zwaar aan moet tillen, wat het ook was, een lichtje aan kan helpen, probeer dat is...

succes enzo:)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 00:48 schreef olav het volgende:
Ken je die jongen?
Heb je een foto van hem?
Ik maak ook altijd foto''s van spoken

Verwijderd

Topicstarter
hihi, nee Delvin natuurlijk.

Verwijderd

rustig maar mastermind..

logisch dat je geschrokken bent en het zal effe wennen zijn maar bang hoef je er niet voor te zijn ( vraag maar aan Elvhenk )
het is hoogstens irritant omdat het zo onverwachts is
het klinkt stom maar "ze eten je niet op " ;)

je bent nou eenmaal wat gevoeliger voor dit soort dingen ( bijv. ook met die dobbelsteen getallen raden )
en het zal je waarschijnlijk wel vaker gaan overkomen maar dat is nog geen reden tot paniek
je hebt er dus weer een paranormale skill bij..
verder ben je gelovig ( christelijk dacht ik ) en kan je dus ook gerust vertrouwen op de bescherming die je als gelovige geniet

het kan idd ( de ziel van ) die overleden jongen zijn geweest die effe langsdwaalde

probeer er wat meer over die jongen uit te vinden en kijk of het klopt met wat jij zag

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 18:09
jah, als je de overleden jongen niet kent, dan zou ik als ik jou was naar de begrafenis gaan. mischien dat je afscheid kan nemen en hem herkent van je eerdere gebeurtenis MAAR...als het hem wel is...dan schrik je je eigen compleet het apelazerus daarzo.

your choice, wanna play ball?

Verwijderd

Voor als je gelovig bent: Jezus is sterker dan de Geesten, je kan in Zijn Naam geesten wegsturen!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op woensdag 16 mei 2001 08:05 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
Voor als je gelovig bent: Jezus is sterker dan de Geesten, je kan in Zijn Naam geesten wegsturen!
:? yeah right

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ach waarom bang zijn voor geesten. probeer gewoon met ze te praten en lekker veel kennis van ze op doen. En proberen door hun slimmer en sterker in je vel te gaan zitten.

Lekker zijn is een gave :)

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Op woensdag 16 mei 2001 08:05 schreef Lt_Red_Berry het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, je kan helemaal niks in zijn naam en waarom zou jesus anders zijn dan die geesten?, maargoed dat is maar net wat je gelooft.

Beste Martermind, ik wil je niet bangmaken maar ik kan je vertellen dat het om ons heen wemelt van de geesten, alleen wij zien ze niet maar ze er volop aanwezig, overal. Bang hoef je er zeker niet van te zijn maar schrikken ervan is natuurlijk logisch. En als jij idd een christen ben, dan moet je niet bang zijn dat het een duivels iest is want dat is het niet (als je dat vanwege het geloof dacht). Je kunt zoals Flamez al zei gaan onderzoeken of het die jongen kon zijn geweest. Alleen als jij weinig met die jongen te maken had dan lijkt het me sterk dat hij het is want een geest verschijnt niet zomaar aan iemand. Je kunt ook nog naar een medium gaan en daaraan vragen wie het was en waarom het zich liet zien.
Succes verder met de eventuele zoektocht en met het van je ''angst'' afkomen.

(En je kunt me effe mailen en dan krijg je mijn icq nummer wel, als je meer wilt weten van me over die geesten)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Werkt echt! Maar natuurlik alleen bij christelijke geesten. Maar de kans dat die geest christelijk is redelijk groot aanwezig.

Waarom ga je geen dialoog aan met die geest?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
Nee hoor! Het werkt ook bij volwassenen! Maar je moet er natuurlijk wel ECHT in geloven...

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Op woensdag 16 mei 2001 10:00 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Waarom ga je geen dialoog aan met die geest?
Ja, dat is altijd een goed idee. Vraag "wie ben jij?" Waarschijnlijk krijg je wel antwoord, misschien als een stem in je hoofd. Interactie is best een goed idee, dan wordt het ook minder eng.
Als je weet wie of wat het is, dan kan je er misschien wel wat mee. Maar volgens mij is het het meest waarschijnlijk dat het iets eenmaligs was hoor. 99% zie je maar 1 keer, degenen die ik vaker zie, waren vroeger familieleden.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:31
Volgens mij hebben jullie allemaal teveel Sixth Sense gekeken. :)

Maar ik zou zeggen, ga idd naar die begrafenis, als het dezelfde jongen is neem je afscheid.
Als het em niet is, zal je ermee moeten leren leven. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat ik weleens vaker gehoord heb, is het fenomeen dat er iemand overlijdt en dat degene nog "afscheid" wil nemen (om wat voor reden dan ook).

Dit zou bij jou ook heel goed mogelijk zijn. Helemaal omdat je het maar een keer gezien hebt.

Ik heb het zelf wel gehad toen een tante van mij overleden was (ik zat toen in Gran Canaria). Die avond werd ik wakker doordat er iemand bij mij op het bed kwam liggen. Ik voelde echt duidelijk iemand, maar toen ik mijn ogen open deed zag ik niemand.

Ik ben toen vreselijk bang geweest, maar heb erna ook niks meer "meegemaakt".

Ander voorbeeld: een vriend van mij z''n oma was overleden. Voordat hij dat te horen had gekregen, zag hij zijn oma naast zijn bed zitten. Hij was toen half wakker (en dus versuft) en dacht dat z''n oma bij hem op de kamer was. Hij is toen weer gaan slapen, maar werd steeds gekieteld aan zijn voeten... Hij helemaal over de zeik, gaat z''n vader in z''n bed liggen (om te bewijzen dat er niks is), wordt die vader ineens gekieteld!!!

Het enige wat ik nog wil zeggen is dat je voorlopig wel bang zal zijn, maar dat het langzaam wegebt naarmate je er geen last meer van hebt. Dus slaap lekker :z :Z

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• 0rbit
Ga gewoon praten met die geest. Als dit in je hoofd kan dan is het fijn. Moet het hardop; ook goed!

Er is volgens mij ook een audiotape van twee therapeuten met daarop een uitleg wat te doen. Ooit wel eens gehoord. Ik weet even niet meer hoe het heet. Iemand een idee wat ik bedoel?

• 0rbit
Ik weet het weer ! Het waren de heren B. en A. van Toor. Gewoon luisteren en voor waar aannemen is mijn devies :
Spoken bestaan niet spoken bestaan niet Maar dat weten we allang
Spoken bestaan nietspoken bestaan niet Daarom zijn we ook niet bang

Je loopt in een groot donker bos helemaal alleen
Plotseling blijf je angstig staan je hoort wat om je heen
Zou het een spook zijn of een geest Wat is dat voor gehuil?
Dan zie je wat de oorzaak is het is een grote uil

Want spoken bestaan niet spoken bestaan niet Maar dat weten we allang
Spoken bestaan niet spoken bestaan niet Daarom zijn we ook niet bang

Je ouders zijn een avond uit en jij wilt vroeg naar bed
Je hebt de lamp net uitgedaanen dan ontdek je het
Is dat een spook daar bij de muur?
Je ziet als je het licht aandoet een vlek op het behang

Want spoken bestaan niet spoken bestaan niet Maar dat weten we allang
Spoken bestaan niet spoken bestaan niet. Daarom zijn we ook niet bang

''t is akElig koud, geen mens op straat De wind loeit om het huis
Het raam dat kraakt, de deur die piept
Je denkt dat is niet pluis
Er wordt geklopt, is het een spook? Je geeft een harde gil
Maar op de stoep daar staat een vriend die met je spelen wil

Want spoken bestaan niet spoken bestaan nieT. Maar dat weten we allang
Spoken bestaan niet spoken bestaan niet. Daarom zijn we ook niet bang

• Lamborghini
Op woensdag 16 mei 2001 10:36 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ik weet het weer ! Het waren de heren B. en A. van Toor. Gewoon luisteren en voor waar aannemen is mijn devies :

[..]
Volgensmij werkt dat alleen bij kinderen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
FF heel praktische, doe een laken over je hoofd ipv je deken. Dan krijg je het ook niet meer zo warm, kan je nog redelijk normaal ademen en heb je toch dat beschermde gevoel.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• 0rbit
Het leuke is dat deze vermaarde therapeuten nog veel meer diepzinnige gedichten hebben geschreven. Vele daarvan zijn op het internet te lezen. Zie bijv :

B. en A. van Toor

• 0rbit
Lakens i.p.v. dekens is symptoombestrijding! Het onderliggende probleem gaat er niet van weg!

• 0rbit
Je zou kunnen proberen een zeer krachtige spreuk van ik geloof B. van Toor kunnen gebruiken. Of hij ook tegen geesten werkt is me niet bekend, maar hij heeft bij en vele anderen mij nog nooit gefaald.

Mijn oma zei hem een keer toen haar man een redelijk zware longontsteking had en er een kleine kans was dat hij het niet zou redden. Na een dag voelde hij zich al veel beter!

Hij gaat zo :
Abacadabra, Abacadabra,
zand, zeep en soda, zand, zeep en soda.
pietjepatje poe, pietjepatje poe. pietjepatje pa, pietjepatje pa.
toedeledie,toedeledie. toedeleda, toedeleda.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Bassie en Adriaan: geestig (pardon the pun). |:(

• 0rbit
Ik geloof daar in. Mag ik? Is het nou echt nodig weer zo''n |:( te gebruiken?

Beetje respect is op zijn plaats, dacht ik...

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 10:45 schreef Mr_Atheist het volgende:
Lakens i.p.v. dekens is symptoombestrijding! Het onderliggende probleem gaat er niet van weg!
Het is iig een begin, je gaat je ook niet echt prettiger voelen met altijd een deken op je hoofd. Daar krijg je het benauwd van door minder zuurstof wat ook niet echt bevorderend is als je al last hebt van angsten. Omdat juist de behoefte naar meer zuurstof, om vervolgens helderder te kunnen denken, nodig is.
Door helderder denken zal die ws op een gegeven moment minder bang zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• 0rbit
Op woensdag 16 mei 2001 10:53 schreef MissX het volgende:

[..]

Het is iig een begin, je gaat je ook niet echt prettiger voelen met altijd een deken op je hoofd. Daar krijg je het benauwd van door minder zuurstof wat ook niet echt bevorderend is als je al last hebt van angsten. Omdat juist de behoefte naar meer zuurstof, om vervolgens helderder te kunnen denken, nodig is.
Dat klopt; Ga daarom met je armen boven de dekens liggen. Zing het voorgaande liedje voor betere opname van zuurstof.

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 10:59 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Dat klopt; Ga daarom met je armen boven de dekens liggen. Zing het voorgaande liedje voor betere opname van zuurstof.
Dat zingen lijkt me niet zo een goed plan, want daarmee verbruik je juist de zuurstof die je nodig hebt om helder te blijven.
Je kan beter gewoon rustig ademen, door je neus in en door je mond uit. En je daarop gaan concentreren.

• 0rbit
Bij het zingen verwijden zich de luchtwegen; Dus niet te hard en te lang zingen, maar gewoon genoeg om ze te verwijden en vervolgens vrijuit te kunnen ademen. Naast het fysieke voordeel van zingen is er ook nog het psychische voordeel; nl. de jubbelstemming, zoals ik die altijd noem.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn de hele tijd 2 soorten posts:

1. Er wordt gekheid van gemaakt: dat is jammer, je moet het serieus onderzoeken, zonder vooroordeel, en nauwgezet.

2. Er wordt te snel een conclusie getrokken. Je ziet die geest ed. Dat hoeft niet zo te zijn. Je moet eerst de juiste info hebben.

Dus: zet je aan tot nauwgezet onderzoek. Dat zal jou ook het beste gevoel geven, omdat je dan niet meer bang hoeft te zijn voor wazige berschijnselen omdat je onjuiste conclusies trekt.

Nogmaals:

Kun je een foto krijgen van die overleden jongen?

Kende je hem

Probeer eens na te gaan hoe die geest er precies uitzag.

Hoe laat was het

Hoe is de jongen gestorven

enz.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op woensdag 16 mei 2001 10:53 schreef MissX het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je bang bent, ga je juist helderder denken. Je moet niet in paniek raken, want dan ga je steken laten vallen...

Ik denk zelf dat je minder bang wordt, naarmate de tijd verstrijkt en er niks gebeurt. Deze jongen (of meisje ???) zal over een a twee weken weer gewoon slapen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 11:23 schreef BtM909 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als je bang bent, ga je juist helderder denken. Je moet niet in paniek raken, want dan ga je steken laten vallen...

Ik denk zelf dat je minder bang wordt, naarmate de tijd verstrijkt en er niks gebeurt. Deze jongen (of meisje ???) zal over een a twee weken weer gewoon slapen.
Vaak gaat bang zijn samen met in paniek raken. Zeker als ik het verhaal van deze jongen lees. Denk ik niet dat hij gewoon een beetje bang is, zoals bv bang voor een examen omdat je niet geleerd hebt. Of bang zijn omdat je in een noodsituatie zit en helder moet denken om bv te blijven leven. Uit zijn eerste post in dit topic spreekt toch een paniek reactie. Hij krijgt een mailtje en zoekt daar gelijk wat achter.

Mijn persoonlijke mening is ook dat het vanzelf wel over gaat. Heb ook wel is een nachtmerrie gehad en me daar echt een week rot door gevoeld. Maar daarna was ik het weer vergeten. Alleen moet je der niet constant aan blijven denken.
De topico-opener is heel zeker van dat het geen droom was, maar dan nog je moet je er niet teveel mee bezig houden. Want dan blijft zoiets in je onderbewustzijn zitten en hou je dat bange gevoel vast.

Verwijderd

Kijk je sliep gewoon half en dan zie je rare dingen. Dat er iemand overleden is is een eng toeval. Je gaat zelf die koppeling zetten. Toen bij mn schoonouders iemand overleden was viel een foto van hem ook op de grond...

Verwijderd

Eng is het wel!!!

• Mastermind
Bedankt voor de reacties, ik zal gewoon de confrontatie proberen aan te gaan.

Ik heb de volgende rare eigenschappen:

- Ik kan wichelroedelopen
- Als ik me op een bepaalde manier voel, als ik een dobbelsteen gooi, zeg ik terwijl die door de lucht vliegt waar die op zal vallen. 9 van de 10x is het goed.
- Als ik ''s avonds in bed lig en ik val bijna in slaap, kan ik de stemmen horen van wat ik die dag gehoord heb, wel allemaal door elkaar, ook rare engelse zinnen van TV.
- Ik droom bijna elke nacht (ook toen ik 5 was ofzo) dat ik kan vliegen (maak dan zwembewegingen).

Verwijderd

Dromen dat je kan vliegen doet bijna iedereen. Zeker als kind.

Verwijderd

Topicstarter
Mastermind: zou je mee willen werken aan een klein experiment om te kijken hoe groot jouw gaven zijn?

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 10:00 schreef Mr_Atheist het volgende:

Werkt echt! Maar natuurlik alleen bij christelijke geesten. Maar de kans dat die geest christelijk is redelijk groot aanwezig.
Er is maar één christelijke geest en dat is de Heilige Geest. De kans is dus KLEIN dat het hier om christelijke geest gaat!

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 16 mei 2001 12:20 schreef Mastermind het volgende:

- Als ik me op een bepaalde manier voel, als ik een dobbelsteen gooi, zeg ik terwijl die door de lucht vliegt waar die op zal vallen. 9 van de 10x is het goed.
- Als ik ''s avonds in bed lig en ik val bijna in slaap, kan ik de stemmen horen van wat ik die dag gehoord heb, wel allemaal door elkaar, ook rare engelse zinnen van TV.
- Ik droom bijna elke nacht (ook toen ik 5 was ofzo) dat ik kan vliegen (maak dan zwembewegingen).
Ga is bij een geesten bzweerder langs misschien kan die je helpen. Of ga is bij een paragnost(of hoe je het ook schrijft) langs. Misschien kan die je helpen bij jegave

Lekker zijn is een gave :)

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Op woensdag 16 mei 2001 12:30 schreef Lt_Red_Berry het volgende:

[..]

Er is maar één christelijke geest en dat is de Heilige Geest. De kans is dus KLEIN dat het hier om christelijke geest gaat!
Ehm, nou nee.

Mattheus 8:16:
16 En als het laat geworden was, hebben zij velen, van den duivel bezeten, tot Hem gebracht, en Hij wierp de boze geesten uit met den woorde, en Hij genas allen, die kwalijk gesteld waren;
Lucas 8:1:
2 En sommige vrouwen, die van boze geesten en krankheden genezen waren, namelijk Maria, genaamd Magdalena, van welke zeven duivelen uitgegaan waren;
Dus: spoken bestaan wel, en iemand kan ook nog bezeten zijn. Reden genoeg om er bang voor te zijn lijkt me! :'(

Als ik jullie was zou ik maar niet spotten met deze zaken, zeker jij niet Mr. Atheist, want die uitspraken die jij doet is toch wel het noodlot verzoeken! Jij lacht wel anders als er een demon in je huist! Misschien zit er al wel een demon in je, je doet de laatste tijd zulke rare uitspraken!

Eet je wel goed, jongen?

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 15:40 schreef Commander_Zulu het volgende:
Eet je wel goed, jongen?
ROFL

• Lamborghini
Op woensdag 16 mei 2001 12:20 schreef Mastermind het volgende:

Iedereen kan wichelroede lopen.
Iedereen vliegt als die droomt, alleen de een maakt het bewuster mee dan de ander. Dit ''vlieggevoel'' komt omdat je uittreed in je slaap, en je gaat dus echt vliegen.

En die -stemmen van de dag- is volgensmij gewoon de verwerking van de gebeurtenissen van de dag door je hersenen.

Heb jij icq? wil je me dan je nummer mailen?

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 16:04 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

Iedereen kan wichelroede lopen.
Iedereen vliegt als die droomt, alleen de een maakt het bewuster mee dan de ander. Dit ''vlieggevoel'' komt omdat je uittreed in je slaap, en je gaat dus echt vliegen.

En die -stemmen van de dag- is volgensmij gewoon de verwerking van de gebeurtenissen van de dag door je hersenen.

Heb jij icq? wil je me dan je nummer mailen?
Dat iedereen vliegt in zijn dromen is dus niet waar. Dromen vragen wat van je hersenen. Het zijn mensen die creatief denken en een rijke fanatsy hebben die dat doen, maar niet iedereen vliegt in zijn dromen.

• Mastermind
Oké! :)

• Lamborghini
Op woensdag 16 mei 2001 16:27 schreef The Dude het volgende:
Dat iedereen vliegt in zijn dromen is dus niet waar. Dromen vragen wat van je hersenen. Het zijn mensen die creatief denken en een rijke fanatsy hebben die dat doen, maar niet iedereen vliegt in zijn dromen.
Nou het is toch echt waar hoor. Ik kan het alleen even niet bewijzen en weet ook zo gauw niet meer wie dat had onderzocht, maar het is echt zo.
(Het is uittreden en daarmee kun je het vliegen noemen)

Verwijderd

tis beetje offtopic maar dat vliegen heeft te maken met je verwerkingen van de voorgaande dag (of dagen). Ik ben absoluut niet zweverig zelf maar dit is gewoon zo.

Dromen betekenen wel degelijk iets, die vertalen nl je gevoel in beelden. Als je bv moeilijk kunt vliegen (je stort telkens neer enzo;) of je komt nie eens van de grond) dan kom je waarschijnlijk ergens back in reality niet van los...

er zijn hele boekwerken van en ik denk eigenlijk dat het erg moeilijk is complexe dromen terug te "vertalen" aan de hand van dergelijke boekjes, maar vaak als je kijkt hoe je je zelf voelt over iets kun je heel goed de link leggen tussen de droom en jezelf...

overgens niet alle dromen hebben direct wat te maken emt je gevoel ofzo, maar vliegen is echt een typisch iets.

tis dus nie zoiets dat je in de toekomst kijkt maar gewoon naar jezelf:)

Verwijderd

Ik heb het ook wel eens, het gevoel dat je niet alleen bent...als je jezelf dan bang laat maken, ga je van alles zien.

het belangrijkste bij mastermind is, is dat hij zijn gevoelens/fantasie niet opzij kan zetten en dan kunnen je hersenen rare dingen gaan doen, vooral als je een levendige fantasie hebt.

Wie heeft nou nooit een droom / gedachte gehad die zo sterk was, dat je twijfelt of het echt gebeurt was/ of niet.

Dat je een geest naast je bed zag liggen, is gewoon een reflectie. Je verwacht het te zien, omdat je je niet op je gemak voelt en je hersenen reageren hier dan op.

Advies : zorg dat je je minder druk maakt en richt je kamer gezellig in.

• BC3 Victim
dat heb ik ook wel es.. dan denk je zo sterk dat t ec ht is gebeurt, liep je gewoon te maffen.. hiermee suggereer ik neit dat de topicstarter dit had ofzow..
ik kan trouwens wel beuwst dromen.. dan kan ik alles flikken in me droom >:)
met alle gevolgen van dien :o

• BC3 Victim
No offence Mastermind, maar ik ben bang dat je een beetje aan het overdrijven bent.

Houd je wat minder bezig met zaken als de X-Files en spoken en geesten en zo, dan zal je er ook wat minder van INBEELDEN.
Wat dat is wat mi gebeurt is.
Want?----->Spoken bestaan niet.
Weet ik dat zeker?---->Ja, net zoals ieder weldenkend mens!
:)
Of anders misschien een gesprek met de dokter over die hallucinaties van je.
(Niet lullig bedoeld)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 15:40 schreef Commander_Zulu het volgende:

Jij lacht wel anders als er een demon in je huist!
Dit meen je toch niet serieus he? :D

• BC3 Victim
niet iemand die op die manier z''n boodschap wil overbrengen naar de buitenwereld *are we clear for landing ?*

Verwijderd

neee damn
volgens mij is dit echt niet relext

ik ken namelijk iemand die hier in de buurt woont die ''s nachts ontzettende rare dromen had over een familielid die de volgende octhend dood werd gevonden in zijn huis :(

(niet om je bang te maken, maar dit soort dingen bestaan toch echt wel, in tegenstelling wat sommige mensen hier denken) |:(

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 00:45 schreef hybridz het volgende:
Laat het licht aan en roep een toverspreuk....
Hier heb je er eentje ;)

Anail Nathrach. . . Uatha Bha''is Bith. . .Thonn Du''iseacnt. . . Le De''anamh E!

(fonetish? /ana:l nathrakh, u:-rth va:s bethud, dokhje:l djenve:/)

• Lamborghini
Op donderdag 17 mei 2001 13:54 schreef eXrated het volgende:
Want?----->Spoken bestaan niet.
Weet ik dat zeker?---->Ja, net zoals ieder weldenkend mens!
:)
Dus jij wilt daarmee beweren dat mensen die dat wel ''geloven/weten'' niet weldenkend zijn?

En als jij ontkent dat er spoken zijn dan besta jij zelf ook niet en aangezien jij reply''s kan typen........ ;)

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 16:46 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

Dus jij wilt daarmee beweren dat mensen die dat wel ''geloven/weten'' niet weldenkend zijn?

En als jij ontkent dat er spoken zijn dan besta jij zelf ook niet en aangezien jij reply''s kan typen........ ;)
:D
LOL
Ik ben geen spook, zodoende kan ik het bestaan daarvan ontkennen en TOCH deze reply typen!
En nee, spoken bestaan niet, en NEE, het is NIET wetenschappelijk aangetoond (dat argument komt meestal naar boven met dan een rapportje van een geflipte zwitserse blowende "docter" "parapsychologie"

Dus....

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 23:05 schreef VipTweak het volgende:
Ik heb het ook wel eens, het gevoel dat je niet alleen bent...als je jezelf dan bang laat maken, ga je van alles zien.

het belangrijkste bij mastermind is, is dat hij zijn gevoelens/fantasie niet opzij kan zetten en dan kunnen je hersenen rare dingen gaan doen, vooral als je een levendige fantasie hebt.

Wie heeft nou nooit een droom / gedachte gehad die zo sterk was, dat je twijfelt of het echt gebeurt was/ of niet.

Dat je een geest naast je bed zag liggen, is gewoon een reflectie. Je verwacht het te zien, omdat je je niet op je gemak voelt en je hersenen reageren hier dan op.

Advies : zorg dat je je minder druk maakt en richt je kamer gezellig in.
Correct!

• Lamborghini
Op donderdag 17 mei 2001 17:48 schreef eXrated het volgende:
:D
LOL
Ik ben geen spook, zodoende kan ik het bestaan daarvan ontkennen en TOCH deze reply typen!
Volgens mijn visie is iedereen een ''spook'' alleen diegene die op aarde leven hebben een stoflichaam ''erbij''.
En nee, spoken bestaan niet, en NEE, het is NIET wetenschappelijk aangetoond (dat argument komt meestal naar boven met dan een rapportje van een geflipte zwitserse blowende "docter" "parapsychologie"

Dus....
Dus afwachten of je dus gelijk hebt ;)

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Jaren geleden toen ik nog klein was (toen ik +- 8 jaar was) heb ik ook een soort van verschijning in mijn slaapkamer (snachts) gezien. Niemand geloofde mij, maar ik was ontzettend bang, en heb toen jaren met het laken OVER mijn hoofd geslapen.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 14:32 schreef EXX het volgende:

[..]

Hier heb je er eentje ;)

Anail Nathrach. . . Uatha Bha''is Bith. . .Thonn Du''iseacnt. . . Le De''anamh E!

(fonetish? /ana:l nathrakh, u:-rth va:s bethud, dokhje:l djenve:/)
Wat wil je nu doen :? een gesprek voeren met Worf :?

• BC3 Victim
Ok, volgens mij ben je er echt van overtuigd dat je wat gezien hebt maar misschien wil dat persoon een boodschap overbrengen via jou... misschien moet je naar hem luisteren... klinkt dom maar zeg dat je hem wilt helpen, niemand doet een vriendelijk persoon kwaad toch ??

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 22:36 schreef RsP het volgende:
Ok, volgens mij ben je er echt van overtuigd dat je wat gezien hebt maar misschien wil dat persoon een boodschap overbrengen via jou... misschien moet je naar hem luisteren... klinkt dom maar zeg dat je hem wilt helpen, niemand doet een vriendelijk persoon kwaad toch ??
Nee hoor, niemand maak misbruik van een goedgelovige naieve geest.

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 22:54 schreef RsP het volgende:
niet iemand die op die manier z''n boodschap wil overbrengen naar de buitenwereld *are we clear for landing ?*
Waarom doet ie dat dan niet in de tram, waar meer mensen zijn die zijn boodschap kunnen oppakken :? Waarom moet er nou weer iemand worden bang gemaakt in zijn slaap om een vaag verhaaltje op te komen hangen??

• BC3 Victim
hier kan het verhaal van de dromende hersenen een rol spelen, als je gaat dromen gaan je hersenen in een andere fasen waar ze blijkbaar open staan voor dit soort fenomenen als iemand in een tram zit zal een *spook* misschien geen contact kunnen maken omdat die persoon te bewust van zichzelf is

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 18:56

ronaz

Wishmaster

Op woensdag 16 mei 2001 00:46 schreef Kertje het volgende:
Tis heel vervelend maar, kijk,
je hebt wat gezien, alleen, tis beetje twijfelachtig wat het was...ALS je idd een geest gezien hebt, dan weet je iig dat er iets is (hoef je nie bang te zijn voor iets onbekends) en, het kan je niks doen, tis immers een geest... probeer jezelf er voor af te sluiten...of evt lichtje aan te doen ofzo...

maar, waarschijnlijk is het toeval, een droom die nog op je netvlies staat/stond...dergelijke dingen gebeuren veeeel vaker en daar is wel bewijs voor...sommige mensen dromen zo echt, dat ze zelfs dingen echt geloven die niet echt gebeurd zijn (hebben veel mensen last van, dat ze niet weten of droom of werkelijkheid was)...

ik denk dat je er neit te zwaar aan moet tillen, wat het ook was, een lichtje aan kan helpen, probeer dat is...

succes enzo:)
Klinkt vast wel erg lame en afgezaagd, maar ik zeg het toch, en ik leef hiernaar:

Toeval bestaat niet.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Ben je al weer wakker,...Mastermind?? :z
Nog iets gebeurd??

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 22:06 schreef The Dude het volgende:

[..]

Wat wil je nu doen :? een gesprek voeren met Worf :?
LOL :D

Quaplah! ;)

Overigens is de spreuk oud Iers (Keltisch dus), komt uit de film "Excalibur" en werd gebruikt door Merlin (the Magician).

• Lamborghini
Op donderdag 17 mei 2001 23:07 schreef RsP het volgende:
hier kan het verhaal van de dromende hersenen een rol spelen, als je gaat dromen gaan je hersenen in een andere fasen waar ze blijkbaar open staan voor dit soort fenomenen als iemand in een tram zit zal een *spook* misschien geen contact kunnen maken omdat die persoon te bewust van zichzelf is
Helemaal gelijk. Een ''geest'' kan de kracht bezitten om jouw te bereiken, maar die kracht is niet sterker dan jouw eigen wil. En zolang jij ''bewust'' bent -zoals in de tram meestal- dan ben jij niet te bereiken voor die ''geest''. Stel je eens voor dat dat wel het geval was, dan zouden al die geesten om ons heen ons totaal kunnen ''besturen/controleren'' omdat wij dan altijd ''bereikbaar'' waren. Dit zou dan zo''n grote impact hebben dat de functie van ons hier op aarde verloren ging. De aarde is niet voor niks een plek waar alle soorten mensen bij elkaar zitten. (Als je niet op aarde bent zit je in een sfeer met allemaal gelijken, met gelijken bedoel ik mensen met allemaal hetzelfde geestelijke gevoelsleven).
Het fenomeen -bezeten zijn- dat bestaat echt. Er is dan een geest die jouw probeerd te beinvloeden om dingen te gaan doen. Zoals bijv. sommige mensen die verslaafd zijn aan alcohol. Die geest is dan iemand die vroeger ook verslaafd was en altijd aan alcohol dacht. Nu die is persoon overleden en mist het drinken en probeerd ''via'' een mens zijn genot dat die nu mist te bevredigen. Sommige mensen die dan al van zichzelf verslaafd zijn en open staan, zijn dan makkelijke prooien voor die geest. (niet iedere verslaafde hoeft -een geest die via hem drinkt- te hebben hoor!!!!)

Je bent beter te bereiken voor een ''geest''als je in een onbewuste toestand bent, zoals bv in een slaap. Dit wil NIET zeggen dat je dan altijd te bereiken bent. En als je open staat voor dingen dan ben je ook beter te bereiken.

En waarom zou zo''n geest nou in de tram verschijnen om meerdere mensen te bereiken? Als die verschijnt heeft dat een reden en als 1 persoon dat ziet dan was dat ook de bedoeling ook al kunnen wij moeilijk indenken wat die reden is.

Nou dit lijkt me wel weer genoeg stof voor reacties 8-).

• Skeleton353

Skeleton353

heb 10 maand geleden snachts van mijn nonkel gedroomd. In mijn droom was hij net gestorven. De dag erna kreeg ik telefoon dat er iemand van de familie dood was.
Bleek toen, dat dezelfde nonkel effectief gestorven was ....

iig ook iets om over na te denken :?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 09:35 schreef Metalium- het volgende:

[..]

:? yeah right
8-) Swing it out

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 16:20 schreef skeletonman het volgende:
en heb toen jaren met het laken OVER mijn hoofd geslapen.
Wat wil je met zo''n hoofd. ;)

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 16:09 schreef skeletonman het volgende:
heb 10 maand geleden snachts van mijn nonkel gedroomd. In mijn droom was hij net gestorven. De dag erna kreeg ik telefoon dat er iemand van de familie dood was.
Bleek toen, dat dezelfde nonkel effectief gestorven was ....

iig ook iets om over na te denken :?
Nonkel?
Is dat een beest of zo? :?

• BC3 Victim
Op vrijdag 18 mei 2001 18:03 schreef eXrated het volgende:

[..]

Nonkel?
volgens mij is dat oom op ze belgische

• Skeleton353

Skeleton353

Op vrijdag 18 mei 2001 18:09 schreef MissX het volgende:

[..]

volgens mij is dat oom op ze belgische
ja sorry... wij zeggen ''nonkel'' tegen ''oom'' :)

• BC3 Victim
nou, mijn zus heeft vlak nadat mijn vader overleed mijn vander nog es i nde spiegel gezien. dat bewijst dus, dat als ze bestaan (ik twijfel er niet aan, ik heb mijn redenen om erin te geloven) dus niet kwaadaardig doen.
mijn pap wilde mijn zus gewoon nog es voor de laatste keer zien denk ik, omdat mijn vader via een ongeluk om t leven kwam.
ik denk dat de meeste geesten nix kwaads in de zin hebben en dat ze juist komen wanneer je slaapt omdat t schrik reacties (zoals blijkt) opwekt als je ze ziet.
althans, zo denk ik erover. en t IS eng ja, hoe je t ook went of keert. als heb je de liefste geest op aarde, toch zul je dr bang van blijven. ik denk dat je dr met de tijd wel vrede mee kan krijgen en weer kan slapen.

maybe een tip;
doe zoveel mogelijk sit-ups als dat je kan, dus echt helemaal uitgeput.. dan val je als een blok in slaap, en maak je je ook geen zorgen meer over dat je geesten ziet in t donker als je wakker bent

• BC3 Victim
Relax Mastermind.
Je schiet er niks mee op om gestressed te zijn.

Stel dat er echt een geest is:
Vraag de geest naar zijn bedoelingen de volgende keer dat je ''m ziet. Als die bedoelingen je niet bevallen dan moet ie maar opvliegen :)

En hou de stofzuiger gereed. ;)

* NiPeng gelooft niet in geesten maar heeft ook nog nooit een dergelijke ervaring gehad.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 18:03 schreef eXrated het volgende:

[..]

Nonkel?
:D:D
Pagina: 1