Ik blow zelf al geruime tijd(7 jaar), HD heb ik vroeger gedaan, op feesten e.d. Maar al zeker 3 jaar clean.
Ik heb vroeger met Hard Drugs (xtc, coke, speed, lsd) ge-expirimenteerd, maar alleen om het "een keer" te hebben meegemaakt.
Ik vind zelf softdrugs geen opstap naar Harddrugs, maar de stap is denk ik wel sneller gezet.
Ik heb vrienden gehad die echt te ver gingen met hun HD gebruik, dus je moet zelf sterk in elkaar zitten om NEE te kunnen zeggen.(het is gewoon lekker)
Het gaat vrijwel altijd geleidelijk.
Eerst 1 keer per maand
Dan 1 keer per week
Dan 2 of 3 keer per week.
Dan iedere dag.
Hier moet je dus goed voor waken.
Heb je 2 weekenden achter elkaar gebruikt, moet je er eigenlijk wel 2 maanden weer van af blijven.(vind ik)
Morgoth:
Maar ik ga binnenkort als het goed is wel is paddo''s gebruiken.... iemand ervaring hiermee?
Pas daarmee op!, ik heb meerdere mensen meegemaakt die een Bad-Trip hebben gehad.
Doe het alleen met mensen die je goed kent, die het vaker hebben gedaan, en probeer het in een rustige omgeving (buiten in de natuur is mooi). Nooit naar een cafe of kroeg waar veel mensen zijn, want je wordt helemaal gek.
Ik vond zelf LSD "relaxter" dan paddo''s.
Maar als het met LSD fout gaat gaat het goed fout, met paddos valt het wel mee.
Paddo''s kan je eng van in de war raken. Denken dat het nooit meer over gaat. Niet meer weten wat "normaal" is.
Van suiker nemen heb ik nog niet gehoord, volgens mij wordt het daar niet beter van omdat suiker nogal energetisch is, en je hersenen al genoeg energie te verwerken hebben, dus lijkt het mij dat je er alleen maar meer van in de war raakt.
Maar ik wil je de ervaring niet onthouden, want het is wel heel erg leuk. (alleen VIES

)
[edit]
Mijn advies is dan ook:
Ervaar de paddo''s positief, blijf lachen, blijf positief denken, Go with the flow.
Ga je geen dingen afvragen, probeer niet alle wereldproblemen op te lossen
En ervaar het zoals het ervaren moet worden, met veel LOL