Toon posts:

[BC3] Blowen: begin van hard drugs?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik rook niet. Ben ik 100% op tegen. Ik zou nog liever elke week blowen (1x per week) dan vast roken (5x per dag?).
Vrienden van me die roken zeggen dan dat blowen een opstapje is voor hard drug gebruik? :r
Wat vinden jullie? :7

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

blitzkrieg

Whoop Whoop!

kan, hoeft niet

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik vind roken EN blowen voor mietjes. Echte bikkels snuiven coke!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:02 schreef victoryonline het volgende:
Ik rook niet. Ben ik 100% op tegen. Ik zou nog liever elke week blowen (1x per week) dan vast roken (5x per dag?).
Vrienden van me die roken zeggen dan dat blowen een opstapje is voor hard drug gebruik? :r
Wat vinden jullie? :7
Tja, als je van geen drugs naar drugs gaat, dan is stap je over een grens heen. Als het ijs gebroken is, dan kan je "makkelijker" doorgaan.
Ikzelf ben bij smartdrugs begonnen en zit nu op harddrugs, dus voor mij telt het wel, maar het hoeft natuurlijk niet.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

speed rullezz maar goed ik ben nooit aan het blowen geweest en aan sigaretten.
Wat ik hoorde aga je van softdrugs gekke dingen zien hou ik niet van

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:06 schreef chris_lopez het volgende:
Laat me raden, jij spuit elke dag 10mg heroine in je armen?

Ja lekker..."even de neus poederen...". Niets tegen een blowtje of een sigaretje op z''n tijd, het is allebei ongezond. Of het de opstap is naar harddrugs hangt helemaal van je zelf af, dit hoeft helemaal niet het geval te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jij bent een MONGOOL!!!!

• BC3 Victim
BS

Een groot deel van de mensen die roken heeft nog nooit hard drugs aangeraakt. En vast roken (wat een uitdrukking :D) is meestal wel wat meer dan 5 hoor :) Echt als ik in me omgeving kijk dan rookt zo een 80% waarvan ms 25% wel is ene keer hard drugs hebben geprobeerd. En ms 15% regelmatig gebruikt.

Rook zelf niet, nog nooit normale sigaret aangeraakt. Vind het ranzig. Maar heb wel vroeger geblowd, maar vond het gevoel in me longen verrot en dat vond ik niet opwegen tegen het high worden of stoned zijn.

Maar gebruik wel hard drugs, hoe wou je deze overstap verklaren dan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij meer om de verslaving.
Ik vind het niet tof als mensen echt verslaafd zijn aan die klote sigaretten.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Lordy79

Vastberaden

Ik rook vrij veel... en wil bewust NIET een keer blowen proberen omdat ik bang ben dat ik het net zo lekker ga vinden als ''gewone'' sigaretten.

Maar ik denk dat het idd van jezelf afhangt of je overgaat naar steviger spul...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• BC3 Victim
Hij rookt zelf ook een paar pakjes per dag hoor!!

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 21:13 schreef victoryonline het volgende:
Het gaat mij meer om de verslaving.
Ik vind het niet tof als mensen echt verslaafd zijn aan die klote sigaretten.
Het is toch hun leven, waar maak jij je druk om.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

valt wel mee volgens mij, ligt er aan hoe gevoelig je ervoor bent, sommige mensen hebben eerder de neiging om op zwaardere middelen over te stappen

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:09 schreef MissX het volgende:
Rook zelf niet, nog nooit normale sigaret aangeraakt. Vind het ranzig. Maar heb wel vroeger geblowd, maar vond het gevoel in me longen verrot en dat vond ik niet opwegen tegen het high worden of stoned zijn.

Maar gebruik wel hard drugs, hoe wou je deze overstap verklaren dan?
Softdrugs beviel je niet en daarom ben je overgestapt naar Hard Drugs.

• BC3 Victim
Hmmz...ik rook zelf pertinent nooit wiet of hash, puur alleen omdat ik er het nut niet van inzie.
Mensen die gerookt hebben vind ik irritant, je word er moe van, het smaakt ook al niet lekker, maar goed, iedereen zijn eigen ding.

Als je het nou hebt over speed, XTC of coke, daar kan ik wel inkomen (doe ik zelf ook), want daar zitten voordelen aan (nadelen volgen ook nog :) ):

1. je krijgt er de meest interessante discussies door (de helft van dit forum is er volgens mij door geschreven, hehe :) )

2. Je kunt nuttig gebruik maken van je weekend (niet de hele tijd slapen)

3. Het is gewoon leuk...

Nadelen:

1. voor speed geld, het is gewoon slecht, daar lieg ik niet over, en toch doe ik het...
voor XTC daarintegen, geloof me, alles wat daar over bekend is weet ik, en ik weer onder andere uit zeer betrouwbare bron (GGD) dat als je zeg eens 3 pillen op een weekend slikt, en je lichaam de tijd en voedingsstoffen geeft om er goed bovenop te komen, er geen blijvende schade is!

=>Op voorwaarde natuurlijk dat je weet wat je slikt<=

En dat kan wel eens moeilijk zijn.

Coke is niet voor niets zo duur, er zit veel minder chemische rotzooi in, en dat merk je de dag erna al (geen gaar gevoel de hele dag, je voelt je niet slap ofzo), en is eigenlijk helemaal niet zo ongezond.

Reacties hierop zijn welkom, mits het rustig en beargumenteerd is, want ik ga dus *NIET* meer schelden op iemand voor wat dan ook... :)

Verwijderd

ja maar die ijsklontjes he :)

I tried to sniff coke, but the icecubes got stuck in my nose

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:29 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Hmmz...ik rook zelf pertinent nooit wiet of hash, puur alleen omdat ik er het nut niet van inzie.
Mensen die gerookt hebben vind ik irritant, je word er moe van, het smaakt ook al niet lekker, maar goed, iedereen zijn eigen ding.
Ja, Speed snuiven is zeker wel een genot :?
Als je het nou hebt over speed, XTC of coke, daar kan ik wel inkomen (doe ik zelf ook), want daar zitten voordelen aan (nadelen volgen ook nog :) ):

1. je krijgt er de meest interessante discussies door (de helft van dit forum is er volgens mij door geschreven, hehe :) )

2. Je kunt nuttig gebruik maken van je weekend (niet de hele tijd slapen)

3. Het is gewoon leuk...
4. het voegt wat extra''s toe
Nadelen:

1. voor speed geld, het is gewoon slecht, daar lieg ik niet over, en toch doe ik het...
voor XTC daarintegen, geloof me, alles wat daar over bekend is weet ik, en ik weer onder andere uit zeer betrouwbare bron (GGD) dat als je zeg eens 3 pillen op een weekend slikt, en je lichaam de tijd en voedingsstoffen geeft om er goed bovenop te komen, er geen blijvende schade is!
Klopt, MDMA werd vroeger medicinaal gebruikt, MDA (het eigenlijke XTC) is ook niet echt slecht voor je lichaam, alleen worden er soms goedkopere vervangens gebruikt en das minder. Als je eerst een halfje neemt en een uurtje de reactie afwacht, weet je ongeveer wel of er XTC of ketamine in zit :P
=>Op voorwaarde natuurlijk dat je weet wat je slikt<=

En dat kan wel eens moeilijk zijn.
Zo niet onmogelijk, maar je kan het ook zelf maken, recepten genoeg
Coke is niet voor niets zo duur, er zit veel minder chemische rotzooi in, en dat merk je de dag erna al (geen gaar gevoel de hele dag, je voelt je niet slap ofzo), en is eigenlijk helemaal niet zo ongezond.
Klopt, tja, je neusbeentje wordt wat zacht maar verder is er weinig schade, al wordt je na regelmatig gebruik wel een stukje dikker
Reacties hierop zijn welkom, mits het rustig en beargumenteerd is, want ik ga dus *NIET* meer schelden op iemand voor wat dan ook... :)
Sorry, weinig argumenten, hopelijk ga je niet schelden....

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 21:36 schreef VipTweak het volgende:

[...]

Sorry, weinig argumenten, hopelijk ga je niet schelden....
hehehe...sorry, was verkeerd geformuleerd, ik bedoelde alleen "ik ben het er niet mee eens"-reacties ;)

En speed heeft gewoon wat...kan ik ook niet uitleggen, fikt in je neus, smaakt ultiem smerig als het in je keel komt, maar toch is het leuk... :?

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 21:36 schreef VipTweak het volgende:

Ja, Speed snuiven is zeker wel een genot :?
Een genot? Nee, maar wel een feeling dat je hebt. Ik bedoel speed snuiven is een hele happening: eerst het fijn maken van het spul, daarna superlang erover doen om een mooi lijntje te leggen en vervolgens het rustig opsnuiven nadat je er eerst een uur naar gekeken hebt terwijl je de hele tijd een ontzettende lulkick hebt met je beste maat.
Tenminste, dat is hoe ik het altijd weer ervaar.. :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik had zelf ook mexicaanse (gedroogde) en ik raad toch aan om de eerste keer eerst een half portie (1/2 v. 25 piek) te nemen, dan krijg je tenminste niet meteen een lange, zware trip.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:40 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:

[..]

hehehe...sorry, was verkeerd geformuleerd, ik bedoelde alleen "ik ben het er niet mee eens"-reacties ;)
Begrijp ik
En speed heeft gewoon wat...kan ik ook niet uitleggen, fikt in je neus, smaakt ultiem smerig als het in je keel komt, maar toch is het leuk... :?
Net als Kryptonite :), je gaat bijna over je nek omdat het grote bittere capsules zijn die je bijna niet krijgt doorgeslikt, maar toch he... :? :? :?
De wegen van drugs zijn ondoorgrondelijk :)

Verwijderd

Het ligt er helemaal aan hoe je je zelf onder controle hebt.
Ga bij je zelf na: als je een avondje gaat stappen drink je dan zoveel als je je zelf voorgenomen hebt?
Kun je je wat andere "verleidingen" betreft makkelijk inhouden?
Als je van je zelf weet dat dat soort dingen niet goed gaan dan moet je uit kijken, zoniet dan is het geen probleem en kun je rustig een beetje blowen af en toe :)
Op dinsdag 15 mei 2001 21:02 schreef victoryonline het volgende:
Ik zou nog liever elke week blowen (1x per week)
Je hoeft _niets_ te doen.
Als je niet wilt roken dan moet je dat helemaal niet doen, als je niet wilt blowen moet je dat ook niet doen, je hoeft niet een van beide te doen hoor ;)
[edit]Is dit niet een SG onderwerp?

• BC3 Victim
Speed ruikt eigenlijk gewoon zo chemisch (ziets als ondierverdelger voor appels), dat je het gewoon moet proberen, en na een tijdje vind je het gewoon lekker ruiken...:)

Niet te begrijpen? jullie gaan me echt niet vertellen dat jullie eerste glas bier lekker was, of wel soms :?

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:51 schreef johnny appleseed het volgende:

[edit]Is dit niet een SG onderwerp?
Ik vind het "niveau" van SG een stuk lager dan dat van WL, hier is 90-95% van de reacties serieus en onderbouwd, en in SG blaat iedereen maar wat doorelkaar, strooit maar wat met niet-onderbouwde meningingen etc.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:54 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Speed ruikt eigenlijk gewoon zo chemisch (ziets als ondierverdelger voor appels), dat je het gewoon moet proberen, en na een tijdje vind je het gewoon lekker ruiken...:)

Niet te begrijpen? jullie gaan me echt niet vertellen dat jullie eerste glas bier lekker was, of wel soms :?
Van de meeste dingen moet je leren houden, maar je moet er wel een aanzet tot hebben en die aanzet bepaalt of jij van smart/softdrugs naar harddrugs verandert.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik vind het "niveau" van SG een stuk lager dan dat van WL, hier is 90-95% van de reacties serieus en onderbouwd, en in SG blaat iedereen maar wat doorelkaar, strooit maar wat met niet-onderbouwde meningingen etc.
En dus minder "ik gebruik niet en jullie zijn dom" reacties

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Volgens mij zijn hier een aantal personen die een mening hebben zonder dat deze onderbouwd is. Ik vind dat je alleen een mening kan hebben als je uit ervaring spreekt. :?

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Ik rook, drink en heb ook een tijdje harddrugs gebruikt. Blowen doe ik nog af en toe.

Harddrugs ging ik gebruiken om te experimenteren. Gezien mijn leeftijd dacht ik dat ik dat nog wel ff kon proberen. Als ik een jaar of 40 ben lijkt mij dat niet zo verstandig.

En tuurlijk het begon niet meteen met harddrugs. Eerst een jointje, daarna wat speed etc... Crack heb ik trouwens nog nooit gehad.

Softdrugs kan zeker een opstapje zijn naar harddrugs maar dat ligt puur aan jezelf. Ken genoeg mensen die veel blowen maar helemaal niet overgestapt zijn naar harddrugs. Ligt eraan wat jezelf wilt en trouwens hoeveel geld je hebt. 1 Gram coke per dag zal ik simpelweg niet kunnen betalen.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
Ik rook niet, ik drink wel.

Drink niet geregeld.... doordeweeks drink ik nooit. Als ik drink (gem. 1x in de 3 weken i guess... meestal met vlagen) dan drink ik wel gelijk aardig wat. Niet totdat ik ladderzat bent, want dat is onzinnig onnuttig en dom. Als ik flink ver heen ben (ik weet meestal vaag nog wel wat ik doe, ik heb nog nooit gehad dat ik niet meer wist wat ik deed) dan hoef ik automatisch geen drank meer.

Maar wat ik me nou afvraag... hoe slecht is dit nou?

Verder heb ik ook niks tegen wiet ofzo... alleen van veel mensen gehoord dat als je nog nooit gerookt heb dat je niet aan een stickie moet beginnen omdat dat dan echt heel zwaar valt.

Maar ik ga binnenkort als het goed is wel is paddo''s gebruiken.... iemand ervaring hiermee? Welke paddo''s te nemen voor het leukste effect? (heb het nog nooit gedaan)
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat als je een bad trip krijgt dat je dan suiker moet nemen om het te neutraliseren?

• blouweKip
k drink af en toe, rook niet, maar blow regelmatig en ik denk niet dat je door blowen harddrugs gaat gebruiken, het is wel zo dat mensen met problemen eerder gaan blowen en dat sommige mensen met experimentele neigingen beginnen met blowen vanwege de kick van het verbodene.

Ik denk dus niet dat er een directe causale relatie is tussen blowen en harddrugs gebruik, maar dat een eventuele schijnrelatie dus eerder door bovenstaande variabelen wordt bepaald.

En bovendien: wat zijn harddrugs?

Alcohol en tabak behoren beide tot de "hard" drugs, dus de meeste mensen gebruiken wel een of andere harddrug, cocaine is bij gecontroleerd gebruik zelfs minder gevaarlijk dan alcohol, het zijn vaak externe factoren buiten het druggebruik die de problemen veroorzaken die tot dat gebruik leiden en omdat veel drugs maatschappelijk niet zijn geaccepteerd (en daarom dus duur) zorgt de illegaliteit van bepaalde drugs vaak voor nog veel grotere (financieele) problemen.
Maar ik ga binnenkort als het goed is wel is paddo''s gebruiken.... iemand ervaring hiermee? Welke paddo''s te nemen voor het leukste effect? (heb het nog nooit gedaan)

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat als je een bad trip krijgt dat je dan suiker moet nemen om het te neutraliseren?
Ik ken redelijk wat mensen die paddo''s hebben genomen (waaronder ik zelf) en het is (als het goed gaat) een van de mooiste drugs die je kunt nemen, maar het is wel ff wat anders dan drinken of blowen, je moet jezelf goed kennen en redelijk stabiel zijn.

De trip die ik ad was voor zo''n 3 uur supergaaf (je ziet echt dingen en je voelt je fantastisch), maar toe begon ik op een gegeven moment te denken aan het feit dat het mis kon gaan (ik was zo stom om van te voren boeken over paddo''s te lezen;)) en toen kreeg ik dus ook een bad trip (uurtje zeer naar gevoeld, en "zeer" is een understatement) en daardoor heb ben ik er maar mee gestopt (zo''n bad trip weegt niet op tegen de mooie kant van een trip)

Wat ik een ideale uitgaansdrug vind is ephidrine/gaurana/caffeine, weinig last van, je voelt je de hele tijd energiek, je wordt niet verdoofd (zoals bij alchol) en je voelt je de dag erna gewoon weer fit.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:40 schreef blouweKip het volgende:
k drink af en toe, rook niet, maar blow regelmatig en ik denk niet dat je door blowen harddrugs gaat gebruiken, het is wel zo dat mensen met problemen eerder gaan blowen en dat sommige mensen met experimentele neigingen beginnen met blowen vanwege de kick van het verbodene.
Eerder de kick om grenzen te verleggen, dat het verboden is, is vers 2.
Ik denk dus niet dat er een directe causale relatie is tussen blowen en harddrugs gebruik, maar dat een eventuele schijnrelatie dus eerder door bovenstaande variabelen wordt bepaald.
Ik denk het niet. Als je drugs gebruikt om je grenzen te verleggen, stap je toch over op harddrugs. Als je drugs gebruikt om te relaxen, zal je dit minder snel doen
En bovendien: wat zijn harddrugs?

Alcohol en tabak behoren beide tot de "hard" drugs, dus de meeste mensen gebruiken wel een of andere harddrug, cocaine is bij gecontroleerd gebruik zelfs minder gevaarlijk dan alcohol, het zijn vaak externe factoren buiten het druggebruik die de problemen veroorzaken die tot dat gebruik leiden en omdat veel drugs maatschappelijk niet zijn geaccepteerd (en daarom dus duur) zorgt de illegaliteit van bepaalde drugs vaak voor nog veel grotere (financieele) problemen.
Helemaal mee eens
Ik ken redelijk wat mensen die paddo''s hebben genomen (waaronder ik zelf) en het is (als het goed gaat) een van de mooiste drugs die je kunt nemen, maar het is wel ff wat anders dan drinken of blowen, je moet jezelf goed kennen en redelijk stabiel zijn.

De trip die ik ad was voor zo''n 3 uur supergaaf (je ziet echt dingen en je voelt je fantastisch), maar toe begon ik op een gegeven moment te denken aan het feit dat het mis kon gaan (ik was zo stom om van te voren boeken over paddo''s te lezen;)) en toen kreeg ik dus ook een bad trip (uurtje zeer naar gevoeld, en "zeer" is een understatement) en daardoor heb ben ik er maar mee gestopt (zo''n bad trip weegt niet op tegen de mooie kant van een trip)
En toch heb je zoiets van : nog maar es proberen :?
Wat ik een ideale uitgaansdrug vind is ephidrine/gaurana/caffeine, weinig last van, je voelt je de hele tijd energiek, je wordt niet verdoofd (zoals bij alchol) en je voelt je de dag erna gewoon weer fit.
Ja, maar na een tijdje werkt Ephedra ook erg afbouwend, eetstoornissen, slecht slapen, sneller ziek
Het is niet alles. Ikzelf zou eerder Eclipse of Kryptonite adviseren.

• BC3 Victim
Gewoon niet doen. Het moet toch mogelijk zijn van het leven te genieten zonder drank of drugs of zie ik het nou verkeerd?

• BC3 Victim
achh ik heb ook weleens last van een Colombiaans verkoudheidje ... 8-), maar dat betekent niet dat ik bijv.van die thaisticks rook...Hoeft niet dus..

Verwijderd

Ik blow al 6 jaar af en toe een pufje:)
Niet meteen 2 geeltjes wiet per dag zoals sommige idioten, maar gewoon lekkere dunne sappige hasjpufjes. Ik heb alle stadia van Stoned wel meeegemaakt denk ik. Na spacecake, hasjmelk, waterpijp, foute trips, ben ik wel wat gewend. Maar je moet er blijkbaar mee om kunnen gaan. Mijn ouders hebben het nooit een probleem gevonden dat ik blowde. Ik rook nog steeds niet trouwens!8D Ik denk zeker niet dat het een opstapje is voor harddrugs, ik denk zelfs dat dat eerder het geval is bij drank. Van bier stap je over naar whiskey en wodka(wel lekker af en toe) en dan zit je dus al aan de harddrugs. Veel gaan dan omdat ze zo dronken zijn aan de coke om weer een beetje wakker te worden.

Maar bij blowen hoort wel een mate van discipline, want sommigen gaan op een gegeven moment niks meer uitvoeren (geen huiswerk meer doen etc).
Ik zei altijd tegen mezelf;
''als jij je huiswerk hebt gedaan of je tentamen geleerd, mag je best voor het slapen een blowtje roken!"

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 00:33 schreef Kikkervisje het volgende:
Gewoon niet doen. Het moet toch mogelijk zijn van het leven te genieten zonder drank of drugs of zie ik het nou verkeerd?
De meeste kunnen ook van het leven genieten zonder drugs. Het is gewoon een leuk extraatje. Ik kan een topavond hebben zonder drugs, maar met geeft me net ff wat meer.
En je voelt gewoon de muziek veel beter. Jij bent de muziek op een gegeven moment, nuchter kan je daar wel enigszins bij in de buurt komen. Maar nooit het vergevorde stadium wat je met drugs hebt. Zo is mijn ervaring.

• BC3 Victim
Precies! Drugs zorgt net voor dat extra gevoel van euforie! :)

Ik blow geregeld, slik af en toe XTC op feesten. Waarom doe ik dat?

1. Het gevoel wat je hebt met XTC is niet in woorden uit te drukken. Het is euforish en je bent gewoon 1 met de muziek.

2. Je kunt heerlijk op dansen. Je voelt alle instrumenten door je lichaam tintelen. Het is gewoon een geestlijke orgasme wat je krijgt :)

3. Je wordt botergeil van XTc :P En dat is zwaar relekst met allemaal lekkere meiden op houseparty;s hehehe :P

Maar met xtc geld hetzelfde als met alcohol! Je moet mate houden.. en zolang je mate kunt houden, dan is er niks aan de hand!

Grtz.. een tevreden roker en feestganger

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 10:49 schreef MissX het volgende:

De meeste kunnen ook van het leven genieten zonder drugs. Het is gewoon een leuk extraatje. Ik kan een topavond hebben zonder drugs, maar met geeft me net ff wat meer.
JAAAAH!!! Precies zoals ik er ook over denk!!!
:)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Ik blow zelf al geruime tijd(7 jaar), HD heb ik vroeger gedaan, op feesten e.d. Maar al zeker 3 jaar clean.
Ik heb vroeger met Hard Drugs (xtc, coke, speed, lsd) ge-expirimenteerd, maar alleen om het "een keer" te hebben meegemaakt.

Ik vind zelf softdrugs geen opstap naar Harddrugs, maar de stap is denk ik wel sneller gezet.

Ik heb vrienden gehad die echt te ver gingen met hun HD gebruik, dus je moet zelf sterk in elkaar zitten om NEE te kunnen zeggen.(het is gewoon lekker)

Het gaat vrijwel altijd geleidelijk.
Eerst 1 keer per maand
Dan 1 keer per week
Dan 2 of 3 keer per week.
Dan iedere dag.
Hier moet je dus goed voor waken.
Heb je 2 weekenden achter elkaar gebruikt, moet je er eigenlijk wel 2 maanden weer van af blijven.(vind ik)

Morgoth:
Maar ik ga binnenkort als het goed is wel is paddo''s gebruiken.... iemand ervaring hiermee?
Pas daarmee op!, ik heb meerdere mensen meegemaakt die een Bad-Trip hebben gehad.
Doe het alleen met mensen die je goed kent, die het vaker hebben gedaan, en probeer het in een rustige omgeving (buiten in de natuur is mooi). Nooit naar een cafe of kroeg waar veel mensen zijn, want je wordt helemaal gek.

Ik vond zelf LSD "relaxter" dan paddo''s.
Maar als het met LSD fout gaat gaat het goed fout, met paddos valt het wel mee.
Paddo''s kan je eng van in de war raken. Denken dat het nooit meer over gaat. Niet meer weten wat "normaal" is.
Van suiker nemen heb ik nog niet gehoord, volgens mij wordt het daar niet beter van omdat suiker nogal energetisch is, en je hersenen al genoeg energie te verwerken hebben, dus lijkt het mij dat je er alleen maar meer van in de war raakt.

Maar ik wil je de ervaring niet onthouden, want het is wel heel erg leuk. (alleen VIES :r)

[edit]
Mijn advies is dan ook:
Ervaar de paddo''s positief, blijf lachen, blijf positief denken, Go with the flow.
Ga je geen dingen afvragen, probeer niet alle wereldproblemen op te lossen ;)
En ervaar het zoals het ervaren moet worden, met veel LOL

• BC3 Victim
Ik hier blow ook regelmatig met mate(n), maar dat je zou zeggen dat het begin is van hard drugs, ben ik het niet eens. Ik zou het niet eens in mijn botte harses halen om het ook maar te proberen!! |:( Aangezien ik praktisch aan de edison woon (eindhoven) en genoeg overlast heb van harddrugs gebruikers, heb ik alleen maar meer redenen om er nooit aan te beginnen

• blouweKip
Ik denk het niet. Als je drugs gebruikt om je grenzen te verleggen, stap je toch over op harddrugs. Als je drugs gebruikt om te relaxen, zal je dit minder snel doen
Je geeft me dus gelijk als ik zeg dat het gebruik van wiet niet de oorzaak is voor voortschrijdend (hard) drugsgebruik
En toch heb je zoiets van : nog maar es proberen
Nee, ik ga paddo''s alleen niet als slecht afschilderen omdat ik toevallig zelf (een korte) bad trip heb gehad, ik zou ze zeker vaker hebben geprobeerd als alles goed zou zijn gegaan.
Ja, maar na een tijdje werkt Ephedra ook erg afbouwend, eetstoornissen, slecht slapen, sneller ziek
Het is niet alles. Ikzelf zou eerder Eclipse of Kryptonite adviseren.
Bij zeer frequent gebruik komen die zaken idd voor, maar dat ligt meer aan overmatig gebruik: je lichaam laat je dan gewoon weten dat het teveel is en als je die tekenen negeert en het veel blijft gebruiken dan zijn de gevolgen eerder te wijten aan jezelf.
Ik heb bijvoorbeeld op sommige festivals zo''n 4 dagen achter elkaar veel ephedra genomen, dan heb ik op de 4e dag idd last van lichte slaap stoornissen, maar daar heb ik geen last van bij mild gebruik (lees: 1x per week oid)

Ik zal eens rondneuzen voor eclipse/kryptonite bij mn lokale smartshop
Mijn advies is dan ook:
Ervaar de paddo''s positief, blijf lachen, blijf positief denken, Go with the flow.
Ga je geen dingen afvragen, probeer niet alle wereldproblemen op te lossen
En ervaar het zoals het ervaren moet worden, met veel LOL
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 23:40 schreef blouweKip het volgende:

cocaine is bij gecontroleerd gebruik zelfs minder gevaarlijk dan alcohol,
Het is zelfs zo dat zoals ze de meeste mensen (in mijn omgeving) drinken, ze beter "harddrugs" zouden kunnen gebruiken, omdat dat veel minder schadelijk is, en veel leuker! (heb het hier over XTC en coke...):)

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Ik drink (soms een paar biertjes), ik rook (elke dag ca. half pakje) en blow (varieert, soms 1x per week, soms paar keer). Ik zie softdrugs niet als een opstap naar harddrugs. Ben nog nooit van plan geweest om HD te proberen, ook al is het om alleen maar te kijken hoe het valt. Paddo''s zou ik nog wel eens willen proberen, al doen paddo''s gekke dingen met je hersennen en aangezien ik toch al (prettig :?) gestoord ben...
Op dinsdag 15 mei 2001 22:59 schreef morgoth het volgende:

Suiker schijnt inderdaad te neutraliseren. De reden hiervan is me ook al niet duidelijk want suiker levert inderdaad energie. Verder zijn de tips die Defspace (dacht ik) gaf wel belangrijk: doe het met mensen die er al ervaring mee hebben, niet op een drukkje plek en niet op een dakterras ofzo. :) Je hoort wel eens van die verhalen dat mensen denken dat ze kunnen vliegen nadat ze paddo''s op hadden. Je maat kan alleen maar in een lachkik raken als je naar beneden zeilt om er de volgende ontnuchterende dag achter te komen dat je te pletter bent gevallen.

Een goede trip schijnt wel heel leuk te zijn. Laat ons weten hoe het viel... uh, de paddo''s... :)

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je echt paddo''s wilt gebruiken, hier wat instructies voor de perfecte trip voor de beginneling ;)

Voorbereiding
Zorg dat je maag leeg is! Dus zeker 4 uur van tevoren helemaal niets meer eten, drinken mag uiteraard wel. Doe het alleen als je goed in je vel zit, en geen zorgen aan je kop hebt.

Dosering en type
Halve dosis mexicaanse paddo''s per persoon. Deze zijn het ''rustigst'', van Hawaiiaanse kan je aardig freaken als je niet weet wat je moet verwachten. Als je vaker getript heb kan je meer nemen. Je kan bij elke smartshop terecht, de kosten zijn 25 piek voor een dosis.

Omgeving
Zorg voor een relaxte omgeving waar je je op je gemak voelt. Zet de telefoon uit en zorg dat je niet gestoord kan worden, dit is namelijk hoogst storend tijdens je trip. Doe het niet in je eentje, maar met een goede vriend ofzo. Relaxte muziek is aan te bevelen, de tv kan je beter uitlaten (=persoonlijke mening).

Bereiding
Snij de paddo''s goed fijn. Doe voor 4 mokken water in een pan, 2 mokken per persoon dus. Gooi hier de gesneden paddo''s bij en wacht tot het gaat koken. Laat het rustig 10 minuutjes borrelen, doe daarna het vuur uit. Dan nog 10 minuten wachten om de boel extra te laten trekken: Klaar!

Consumeren en trippen
Vul allebei een mok met het goedje, ook het residu van de paddo''s moet je opdrinken/knagen! Rustig opdrinken, en daarna hetzelfde verhaal met de 2e mok. Na een minuutje of 15 zal je wel wat lacherig gaan worden, daarna wordt alles vager en vager. Als je je wat misselijk gaat voelen: dont worry, dat gaat vanzelf weer over. Tijdens de trip gewoon de ''go-with-the-flow'' tactiek volgen, geniet van wat er gebeurt. De echte trip duurt ongeveer 2a3 uur, soms iets langer. Daarna trekt het langzaam weg.

Countermeasures
Als je het allemaal niet zo goed trekt moet je gaan eten, zoetigheid bij voorkeur. Of dit echt werkt weet ik niet, ik heb het nooit nodig gehad. Wat zeker goed werkt volgens een vriend van mij is speed, dat neutraliseert ongeveer alle drugs wel.

Dat was het, doe er iets leuks mee. Of niet natuurlijk. Maar ik verwacht wel een verslag hier als je het gedaan hebt :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Quote van Stoffel :

Het is zelfs zo dat zoals ze de meeste mensen (in mijn omgeving) drinken, ze beter "harddrugs" zouden kunnen gebruiken, omdat dat veel minder schadelijk is, en veel leuker! (heb het hier over XTC en coke...)

}:O

Ja hoor, coke dat is zo goed voor je....:Z

leuke sig heb jij ook voor de 13-jarigen onder ons..:(:(:

//think mode
(volgens heb jij echt geen hersencel meer over)
//think mode

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 16 mei 2001 18:18 schreef osama het volgende:
Ja hoor, coke dat is zo goed voor je....:Z

leuke sig heb jij ook voor de 13-jarigen onder ons..:(:(:

//think mode
(volgens heb jij echt geen hersencel meer over)
//think mode
Osama, we zijn hier aan het discussieren, niet aan het flamen! Breng je mening onderbouwd en met wat respect voor ander, of post helemaal niets. Dit soort posts vernaggelen elk topic hier zo''n beetje :(

Vrede :)

• BC3 Victim
Jij bent echt een lozer... net als alle andere die denken stoer te zijn omdat ze drugs gebruiken

• BC3 Victim
Enne paddo''s zijn relaxt... alleen je moet ''t wel doen als je goed gehumeurt bent en relaxte is gewoon met een paar man te doen... je kunt ook "remmers" kopen voor als je geen zin hebt om verder te spacen, want 4 uur begint (als je geen zin meer hebt om verder te spacen) behoorlijk vervelend te worden!!!!

Ik kocht altijd gewoon een frikandel speciaal en gooide ik gewoon een portie (wel in stukjes gebroken) erdoorheen of ik vrat ze gewoon met alleen water (maar meeste maten van me die kregen dat niet voor elkaar dus niet voor iedereen aan te raden)

• blouweKip
Ik kocht altijd gewoon een frikandel speciaal en gooide ik gewoon een portie (wel in stukjes gebroken) erdoorheen of ik vrat ze gewoon met alleen water (maar meeste maten van me die kregen dat niet voor elkaar dus niet voor iedereen aan te raden)
Wat ook goed werkt: thee ervan trekken...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Dit topic gaat zolangzamerhand nergens meer over. Dit hoort niet in W&L thuis duidelijk

chris_lopez heeft hierbij een waarschuwing wegens onzin posten.

victoryonline heeft hierbij een waarschuwing wegens flamen

osama heeft hierbij een waarschuwing wegens flamen

Als ik nu nog flames gemist heb hebben die mensen geluk gehad.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1