[BC3] Is het tijd voor een nieuwe polieke partij.

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46
Als je al die punten die je noemt gaat verbeteren stem ik op jou!

Verwijderd

Is het tijd voor een nieuwe polieke partij.
Die eens probeer het algemeene vallen van de huidig regering aan de kaak te stellen. Het word toch steeds gekker in dit land als het gaat om de gezondheidszorg, het onderwijs, de benzine prijsen en het openbar vervoer is nou niet echt een alternatief, het asiel beleid etc. etc.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 15:09 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik moen nu gewoon de dingen die de laatste tijd op GoT voorbij komen en daar gaan dan hele discussies over met soms best goede oplossingen. Maar alleen haal je dat nooit je moet dan met een groter groep zijn want zoals het nu gaat gaat nederland naar de kloten. Het gaat o zo goed hier zggen ze dan maar de treinen staken en de ambulance staat in de file.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
Het word toch steeds gekker in dit land als het gaat om de gezondheidszorg, het onderwijs, de benzine prijsen en het openbar vervoer is nou niet echt een alternatief, het asiel beleid etc. etc.
Tsja, zolang de mensen niets extra''s ervoor over willen hebben (bijvoorbeeld rekening rijden) dan gaat dat moeilijk he. En overigens heeft het paarse kabinet ons een schitterende economie afgeleverd.

Alleen jammer dat de vvd nog in de regering zit :'(

Ik hoop bij de volgende verkiezingen groen-links erin ofzo :)
En wat dachten jullie van leefbaar nederland?

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ja maar denk is aan de regering zelf? Stel ja je verhoogd de onderwijs lonen met FL 5,- gulden per leraar nah zeg 300.000 leraren dan zit je gelijk op FL 1.500.000,- meer. Maar ze willen niet zo weinig extra dus word het bedrag enkelt maar meer tot milljarden guldens. En als ze dit ook nog is moeten doen voor de gezondeheids sector en alle andere overheid sectoren dan kost het gewoon miljarden meer. En tuurlijk vind ik ook dat dit opgelost oet worden. Laat ze maar is eerst aan ons eigenland denken voor ze weer miljoenen schenken aan een land die een ramp is overkomen.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

En overigens heeft het paarse kabinet ons een schitterende economie afgeleverd.
Nou paars heeft meer mee geprofiteerd van de economische verbeteringen die door vorige kabinetten zijn afgeleverd.

• Lordy79
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 15 mei 2001 15:40 schreef lordspacie het volgende:
Laat ze maar is eerst aan ons eigenland denken voor ze weer miljoenen schenken aan een land die een ramp is overkomen.
Dit vind ik een bijzonder egoistische instelling. We zijn allemaal mensen en ik vind het echt belangrijker dat hongersnoden bestreden worden, dan dat de wachtlijsten opgelost worden en/of er nieuwe schoolboeken voor het onderwijs komen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Ben het met Bazza eens.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
als je nou POLITIEKE ipv polieke zegt dan wordt je misschien wel serieus genomen

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 16:37 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Dit vind ik een bijzonder egoistische instelling. We zijn allemaal mensen en ik vind het echt belangrijker dat hongersnoden bestreden worden, dan dat de wachtlijsten opgelost worden en/of er nieuwe schoolboeken voor het onderwijs komen.
Als ik geld aan het buitenland wil geven dan doe ik dat zelf wel daar heb ik de Nederlndse overheid niet voor nodig ;)
ik betaal belasting omdat de overheid voor scholen/gezondheids zorg etc moeten zorgen.

• Lordy79
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 15 mei 2001 16:51 schreef BAZZA het volgende:

Als ik geld aan het buitenland wil geven dan doe ik dat zelf wel daar heb ik de Nederlndse overheid niet voor nodig ;)
ik betaal belasting omdat de overheid voor scholen/gezondheids zorg etc moeten zorgen.
Daar heb je wel weer gelijk in. Nochtans gebeuren er natuurlijk talloze dingen met ''ons'' belastinggeld waar we gigantisch van balen en dan vind ik de <1% voor ontwikkelingshulp een van de minst baal-gevoelens-opwekkende gebeurtenis.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Morgoth
Op dinsdag 15 mei 2001 16:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Nou paars heeft meer mee geprofiteerd van de economische verbeteringen die door vorige kabinetten zijn afgeleverd.
Dat speelt ook zeker zijn rol mee, maar toch dankzij de bezuinigingen van zalm en het opzetten van het poldermodel is toch grotendeels werk geweest van paars.

Verder over eerst geld in eigen land steken en dan aan andere landen is natuurlijk totaal immoreel. Je kan andere landen met dat geld veel blijer maken dan dat je nederlanders met dezelfde hoeveelheid geld blij kan maken. Waarom zou je andere landen niet willen helpen? Zij hebben het meer nodig dan wij, wij hebben ook zo onze moderne problemen maar laten we beginnen bij de landen die problemen hebben omtrent de primaire levensbehoeften.

En ik voel nu ook al weer mensen komen die willen gaan zeggen dat geld steken in de EU waardoor dat geld bv weer in spanje terecht komt onzinnig is. Maar dat is niet zo. Die grenzen die je op menig landkaart vind in europa zijn onzinnig, en ontstaan in barbaarse tijden waarin men nog grenzen nodig hadden. Maar waarom zou een italiaan minder recht op een bepaald bedrag hebben dan een nederlander? We zijn allemaal mensen, we hebben allemaal evenveel recht op (als er al zoiets bestaat als recht) evenveel geld. Waarom toch altijd eerste land eerst? Dat is onzinnig! En totaal immoreel!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 15 mei 2001 19:07 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Daar heb je wel weer gelijk in. Nochtans gebeuren er natuurlijk talloze dingen met ''ons'' belastinggeld waar we gigantisch van balen en dan vind ik de <1% voor ontwikkelingshulp een van de minst baal-gevoelens-opwekkende gebeurtenis.
denk ook aan over de balk...
helaas staat dat vaak los van Den haag en is vaak te weiten aan gemeente en provincie maar toch... |:(

edit additional

"de tegenpartij" 8-)

''Kok hou je der buiten''

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op dinsdag 15 mei 2001 19:21 schreef morgoth het volgende:

[..]

Dat speelt ook zeker zijn rol mee, maar toch dankzij de bezuinigingen van zalm en het opzetten van het poldermodel is toch grotendeels werk geweest van paars.

Verder over eerst geld in eigen land steken en dan aan andere landen is natuurlijk totaal immoreel. Je kan andere landen met dat geld veel blijer maken dan dat je nederlanders met dezelfde hoeveelheid geld blij kan maken. Waarom zou je andere landen niet willen helpen? Zij hebben het meer nodig dan wij, wij hebben ook zo onze moderne problemen maar laten we beginnen bij de landen die problemen hebben omtrent de primaire levensbehoeften.

En ik voel nu ook al weer mensen komen die willen gaan zeggen dat geld steken in de EU waardoor dat geld bv weer in spanje terecht komt onzinnig is. Maar dat is niet zo. Die grenzen die je op menig landkaart vind in europa zijn onzinnig, en ontstaan in barbaarse tijden waarin men nog grenzen nodig hadden. Maar waarom zou een italiaan minder recht op een bepaald bedrag hebben dan een nederlander? We zijn allemaal mensen, we hebben allemaal evenveel recht op (als er al zoiets bestaat als recht) evenveel geld. Waarom toch altijd eerste land eerst? Dat is onzinnig! En totaal immoreel!
wat bazza dus ook al zei als ik wil dat er geld naar het buitenland moet gaan geef ik het zelf wel.
Kom op als je alle crissisjes hier in nederland opgelost heb en in europa ga dan pas buiten de grens kijken om ze financiele hulp aan te bieden. Mijn moeder werkt in de gezondheids dienst en het is echt geen vet pot als je ziet wat ze er voor moeten doen.
Als je het hoort ze hebben nu in het tehuis waar me moeder werkt. Nu een opname stop tot eind van het jaar om dat er simpel weg geen personeel is en geen geld voor personeel is. Dit betekend dus dat er een paat honderd bejaarden mensen nu thuis moeten blijven en als antwoord sorry we kunnen je niet helpen. We hebben geen geld voor je. Hoe zouden jullie het vinden als dat tegen jullie opa of oma gezegt zouden worden?

• jojo70
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05-2025
Is het tijd voor een nieuwe polieke partij.

Ja, Maar dan wel een totaal nieuw andere partij een partij die bijvoorbeeld de punten van Toni Negri nastreeft.
1:gegarandeerd salaris voor iedereen vanaf 16 jaar.
2:vrijheid voor iedereen, en de mogelijkheid om je vrij te bewegen en je te vestigen waar je maar wilt om zo een beter leven te kunnen leiden, gebruik makend van het kleine kapitaal of inkomen, dat je ter beschikking is gesteld.
3:totale vrijheid van kennis

Dit zou mij een hele goed partij lijken allen zal je dit minimaal op Europees niveau moeten want ander kan het helemaal niet denk ik.
Deze partij zal dan nadenken over hoe het over de lang termijn moet en daar voor verandering door voeren en niet voor de korte termijn zoals nu gebeurd met de gezondheidszorg, het onderwijs, de benzine prijsen. Zoals ik dat dan ervaar.

Hier nog een stuk van het interview wat volgens mij de ideale partij zal zij:

Toni Negri (TN)
Bregtje van der Haak (B)

B: Maar dat zou toch ook een programmapunt kunnen zijn van een nieuwe, wereldwijde, politieke partij?
TN: Ja, dat zou fantastisch zijn, stel je eens voor. Ik zou best een partij met de naam Caracalla op willen richten.
B: Wat zou het programma van die partij dan zijn?
TN: Dat zou zijn: gegarandeerd salaris voor iedereen vanaf 16 jaar. Ten tweede: vrijheid voor iedereen, en de mogelijkheid om je vrij te bewegen en je te vestigen waar je maar wilt om zo een beter leven te kunnen leiden, gebruik makend van het kleine kapitaal of inkomen, dat je ter beschikking is gesteld. En ten derde: totale vrijheid van kennis.
B: Wat houdt dat in?
TN: Dat betekent dat iedereen die iets bedenkt het in het grote reservoir stopt, zodat anderen er ook weet van krijgen. Accumulatie komt dan niet meer voor.
B: Zoals een software programma bijvoorbeeld?
TN: Ja, dat kan software zijn, maar dat niet alleen. Gewoon alles wat gemaakt en bedacht wordt. Alles is dan dus gemeenschappelijk bezit.
B: Dus dit is uw programma voor een nieuwe wereldwijde samenleving?
TN: Ja, maar die staat helemaal niet zo ver van ons af, hoor. Ik denk dat de mensen hier al lang van overtuigd zijn.
B: Maar u denkt dan dat een dergelijke situatie al dichtbij is?
TN: Nee, dat denk ik niet. Ik denk wel dat het heel dicht bij het bewustzijn van de meeste mensen is, maar het is iets dat nog veel strijd zal vereisen. Wat we nodig hebben zijn niet alleen goede gevoelens en gedachten, maar ook het besluit van de mensen om zich te vernieuwen, het besluit om weerstand te bieden, het besluit om in opstand te komen.

Bron: www.dnw.nl

otherweb // the other place on the web

Verwijderd

Je kan de ontwikkelingslanden beter een (groot) deel van hun schulden kwijt schelden als hun geld toe sturen, dat komt toch maar terecht bij de verkeerde mensen.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 16:51 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Precies. Wat ik wel mooi zou vinden is als al het ontwikkelingshulp wordt omgezet tot subsidies voor nederlandse ondernemingen die in het buitenland willen investeren. Het geld wordt beter besteed, Nederland blij, ontwikkelingsland blij. :)

Ik ben best bereid op wat op te gaan zetten in een mooi tropisch eiland. :z

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik denk dat veel mensen die zeggen dat ze ontvreden zijn met de bestaande politieke partijen best ergens terecht kunnen, ik denk alleen dat de meeste mensen te lui zijn om te kijken welke partijen dicht bij hun staan qua opvattingen en dat ook teveel mensen hier in nederland inconsistente opvattingen paren hebben, bijvoorbeeld: vvd stemmen terwijl je een goed OV, gezondheidszorg, onderwijs en mileu wil (ja, ik ken veel van dat soort mensen)

Als mensen meer over hun werkelijke preferenties zouden nadenken zouden we misschien ook een betere regering hebben omdat die dan geen last zou hebben van kiezers met tegenstrijdige verlangens

Een politieke partij waar je het 100% mee eens bent zal nooit bestaan...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:30 schreef wVm het volgende:
Je kan de ontwikkelingslanden beter een (groot) deel van hun schulden kwijt schelden als hun geld toe sturen, dat komt toch maar terecht bij de verkeerde mensen.
Alleen de schulden kwijtschelden zal ook niet helpen. Dan hebben ze geld over om weer wapens van te kopen.

De problemen in derde wereld landen hebben structurele oplossingen nodig. Zorgen dat er een goede democratische regering komt en de export bevorderen zal volgens mij meer helpen. Ook het oprichten van scholen en ziekenhuizen is erg nuttig.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:51 schreef PolarBear het volgende:
als je nou POLITIEKE ipv polieke zegt dan wordt je misschien wel serieus genomen
En uit zulke eikels bestaat de huidige politiek, ergens over een spelfout zeiken maar de kern van het verhaal weer overslaan.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 16 mei 2001 08:53 schreef Mr_duron700 het volgende:

[..]

En uit zulke eikels bestaat de huidige politiek, ergens over een spelfout zeiken maar de kern van het verhaal weer overslaan.
ach niet op letten op die eiekels die denken dat ze leuk zijn.

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01-2025
Op dinsdag 15 mei 2001 15:09 schreef dennisdotcom het volgende:
Stem dan op SP... Komt aardig in de richting. ;)

• Morgoth
toch ben ik nog nooit iemand tegengekomen (vanuitgaande dat ie een nederlander is uiteraard) die erg intelligent was en niet erg goed nederlands spreekt.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Persoonlijk vind ik taalvaardigheid wel een indicator voor de doordachtheid van een persoon.

Waarom word je niet gewoon lid van een politieke partij als je zo graag dingen anders wil laten verlopen? Dacht je nou echt dat alle VVD-ers het met elkaar eens zijn? Dacht jou nou echt dat alle mensen van GroenLinks precies achter het partijprogramma staan? Mooi niet dus.

Zoek gewoon een partij die het beste bij je past en wordt er in ieder geval lid van. Het verder segmenteren van de Nederlandse politiek dient geen enkel doel.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Het probleem met politiek is dat iedere politicus vanalles belooft, maar het of voor een deel of anders of helemaal niet doet wat hij/zij beloofd heeft.

En als je toch een politieke partij wil oprichten doe dan maar wat aan de EU. Daar wordt ik echt ziek van.
Die hoge omes denken dat ze alles te zeggen hebben. We betalen een dijk contributie, maar krijgen er niks voor terug.
En net of dingen als het Shengen-verdrag en de Euro zo''n succes zijn voor de economisch sterkere landen als Nederland en Duitsland.

• jojo70
  • Laatst online: 13-05-2025
Op woensdag 16 mei 2001 10:09 schreef Mr_Atheist het volgende:
Persoonlijk vind ik taalvaardigheid wel een indicator voor de doordachtheid van een persoon.
Ik vin dat taalvaardigheid helemaal los staat van de doordachtheid van een persoon. taalvaardigheid moet in je zitten en je kunt het hebben maar ook helemaal niet bezitten. Je kunt het door leren wel bijspijkeren maar dat blijf je toch wel zien.
Doordachtheid is een eigenschap die deel bezit en ontwikkeld dit beide staat/gaat echter compleet los van elkaar en hebben daarom ook niks met elkaar te maken.

otherweb // the other place on the web

Verwijderd

Het probleem zit hem denk ik ook in de interesse van de mensen in de politiek.
Wanneer valt politiek op :
1. Als er gestemd moet worden
2. Als het ''slecht'' gaat/men oneens is met de regering

Ik betrap mijn zelf er ook op. Bij de vorige verkiezingen heb ik alleen in de krant ff gelezen waar partijen voor zouden gaan en toen een keuze gemaakt. Enkele maanden geleden ben ik tot de conclusie gekomen dat dat natuurlijk niet de goede manier is en ben de politiek meer in de gaten gaan houden. Hierdoor zou ik nu op een andere partij stemmen dan toen de tijd.

Ik hoor ook veel mensen over geld aan arme landen etc. Dat die mensen beter betaald moeten krijgen enz. Als je die mensen dan verteld dat alles hiero ook duurder gaat worden dan hoeft het ineens niet meer. Mensen zouden eens beter moeten naar denken over zulke zaken voordat ze hier een uitspraak over doen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 15 mei 2001 19:21 schreef morgoth het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. De jaren van Lubbers kenmerkten zich voornamelijk door loonmatiging en bezuinigingen. Daardoor hebben wij nu een beresterke economie. Dit zal ik dus nooit toeschrijven aan paars.

Paars plukt mooi de vruchten van de noeste arbeid van de vorige politicie toen het nog niet zo goed ging met nederland.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 00:53 schreef Darth-Sentinel het volgende:
Ben ik niet met je eens. De jaren van Lubbers kenmerkten zich voornamelijk door loonmatiging en bezuinigingen. Daardoor hebben wij nu een beresterke economie
Door al die bezuiniging is er ontzettend veel kapot gemaakt en is paars nu nog steeds bezig met puin ruimen. Vooral de gezondheidszorg heeft erg veel te leiden gehad. Daar zijn de problemen nog lang niet opgelost. In het onderwijs gaat het ook niet erg goed. En dan heb ik het nog niet gehad over uitkeringen, huursubsidies en minimumlonen.

Lubbers heeft ook de wijzigingen in de WAO doorgevoerd waar zoveel problemen van zijn gekomen, ondanks protesten van de PvdA (toen de coalitiepartner).

De bezuiniging waren op dat moment wel nodig, maar de andere overwegingen (zoals de sociale) heeft lubbers compleet uit het oog verloren. Lubbers regeerde als de directeur van een groot bedrijf, terwijl je als minister president met veel meer zaken rekening moet houden. Zijn hele politieke model was trouwens gebaseerd op aanbevelingen van het bedrijfsleven.
Pagina: 1