ja, maar een deformatie ondergaan is niet verbranden. Zoals al gezegd is: verbranden is een reactie aan gaan met zuurstof. Rood worden door de zon bijvoorbeeld is NIET verbranden (in een scheikundige betekenis dan). MM
Gisteren op een feest hadden we een discussie over de verbrandingstemperatuur van huid.. Het ging om de volgende stelling:Huid verbrandt niet onder de 100 graden celsius.. Het argument voor: Huid bestaat uit heel lange koolstofketens en bv Decaan(koolstofketen van 10) heeft al een verbrandingtemperatuur van boven de 100 graden celsius.. Klopt deze redenatie en zijn er nog meer voor- en tegenargumenten aan te brengen.
ps.. onder verbranden verstaan we een reactie aangaan met zuurstof.
ps.. onder verbranden verstaan we een reactie aangaan met zuurstof.
Anoniem: 17989
Huid verbrand bij een temp van 45 graden omdat de eiwitten in je huid dan een deformatie ondergaan, die de functie van je huid zodanig verstoort dat ie rood wordt met blaren. En dan is je huid verbrand
Als jij wilt zien wat de reacie is van
huid(s) + o2--->restproduct, dan heb je te maken met verschillende dingen. Voordat het verbrand moet alle vocht eruit zijn. Dus, als je de huid verwarmt dan zul je enige tijd op 100 graden blijven steken net zo lang tot al het water is verdampt. Dan houd je iets leerachtigs over. De verbranding van leer is een naar rechts aflopende reactie. Als eenmaal de temperatuur hoog genoeg is :ik denk zo''n 250 graden, dan gaat dat leer fikken, en vervolgens blijft de reactie op gang net zolang tot er geen huid meer over is. De temperatuur daarbij zal rond de 500 graden liggen.
huid(s) + o2--->restproduct, dan heb je te maken met verschillende dingen. Voordat het verbrand moet alle vocht eruit zijn. Dus, als je de huid verwarmt dan zul je enige tijd op 100 graden blijven steken net zo lang tot al het water is verdampt. Dan houd je iets leerachtigs over. De verbranding van leer is een naar rechts aflopende reactie. Als eenmaal de temperatuur hoog genoeg is :ik denk zo''n 250 graden, dan gaat dat leer fikken, en vervolgens blijft de reactie op gang net zolang tot er geen huid meer over is. De temperatuur daarbij zal rond de 500 graden liggen.
Anoniem: 25078
Zal wel eengezellig feest zijn geweest.Op dinsdag 15 mei 2001 11:21 schreef $n@p$hot het volgende:
Gisteren op een feest hadden we een discussie over de verbrandingstemperatuur van huid.
hmmz is geen waarschuwing waardige opmerking ofzo hoor. Maar hij slaat idd wel nergens op. Dus stoppen met onzinnige reacties.
Anoniem: 15354
Menselijke huid verbrandt ook niet meteen. Eerst verdampt het water, dit noemt men verbranden, terwijl hij eigenlijk pas verbrand als er verkoling optreedt volgens mij.
Je huid kan niet zonder water en daarom noemen ze dat al verbranden, want het voelt aan als branden. Daarom veroorzaakt zuur en loog ook brandwonden, het onttrekt het water uit je huid.
Je huid kan niet zonder water en daarom noemen ze dat al verbranden, want het voelt aan als branden. Daarom veroorzaakt zuur en loog ook brandwonden, het onttrekt het water uit je huid.
Anoniem: 8368
Dit vraagt natuurlijk om een experiment. Bijv. een muis die door de kat is gevangen daar de huid van verbranden....leuk die proefdieren. Maar serieus ik denk dat het lang gaat duren voordat je op de theoretische manier hebt ontdek wanneer je huid verbrand.
d8 op discovery ees ooit 1250 graden celcius gehoord te hebben, voor een echt verbranding, dus geen blaatje
(ging trouwens over spontane zelfverbranden, heel wazig)
ja ik geloof het niet erg hoe kan je lichaams tempratuur nou oppeens boven de 1000Graden c uit komen?Op woensdag 23 mei 2001 02:54 schreef _Dennizz_ het volgende:
d8 op discovery ees ooit 1250 graden celcius gehoord te hebben, voor een echt verbranding, dus geen blaatje![]()
Lekker zijn is een gave :)
Volgens mij heb ik dat toen ook gezien, dat met die zelfverbranding.
weet alleen niet meer hoe het kwam.
Anoniem: 24614
het verbrand wel als je een blanke bleeksheet bent (non-racial comment)Op dinsdag 15 mei 2001 11:23 schreef olav het volgende:
Huid verbrand bij een temp van 45 graden omdat de eiwitten in je huid dan een deformatie ondergaan, die de functie van je huid zodanig verstoort dat ie rood wordt met blaren. En dan is je huid verbrand
een neger kan makkelijk deze hitte verdragen
Anoniem: 10358
Ze hadden op discovery de theorie dat H20 splitste in H2 en O2 en hierna begon te branden.Op woensdag 23 mei 2001 09:21 schreef RoeLz het volgende:
Volgens mij heb ik dat toen ook gezien, dat met die zelfverbranding.
Die 45 graden is de temperatuur van de huid (niet alleen het oppervlak). Als het in de woestijn 60 graden is en je drinkt en zweet genoeg dan haal je dit nog niet. Het heeft dus niks met huidskleur te maken.Op woensdag 23 mei 2001 10:36 schreef Kemo het volgende:
[..]
het verbrand wel als je een blanke bleeksheet bent (non-racial comment)
een neger kan makkelijk deze hitte verdragen
Pagina: 1