Nou vroeg ik mij af of ik dan een extra risico neem, want alhoewel de kans op electrocutie vrij klein is, als je binnen zit, is die niet nul. En om een of andere reden chicken ik out als het gaat om onweer (vind het wel een mooi verschijnsel, hoor, maar ook wel eng).
Maarre, waar gaat het om? Is het op een of andere manier mogelijk dat de bliksem net op het verkeerde moment op de verkeerde plek inslaat, zodat de waterleidingen een enorm potentiaal verschil te verwerken krijgen met een dextertje onder de douche die onderdeel uitmaakt van deze almachtige schakeling?
Ach ja, momenteel regent het ook erg hard, dus ik kan ook gewoon naar buiten gaan.
Wat ik me trouwens ook afvroeg: slaat de bliksem ook weleens in op plekken waar het regent? Want als het regent is de lucht behoorlijk vochtig en waarom kan de lading dan niet gewoon via de regen/vochtigheid verdwijnen, verspreid over een heel groot gebied in plaats van geconcentreerd in een bliksemflits?
Ik voel op dit moment trouwens spanning in de lucht (letterlijk!). Kan dit, of is dit gewoon psychosomatisch? Heb ik wel vaker met onweer, namelijk.
http://www.meteo.oma.be/IRM-KMI/educ/lightning_nl.html
7. DE GEVAARLIJKSTE PLAATSEN
(.)
B. Binnen
- omgeving van grote metalen voorwerpen zoals: radiatoren, kachels, metalen vensterramen, badkuipen,...
- schouwen
- water-, gas-, elektriciteitsleidingen
- radio en televisie indien ze verbonden zijn met het net of de antenne
- telefoon
- zolders
Wil ik net gaan douchen, gaat het hier onweren...
-----
Zoals ik het begrijp komt de feitelijke bliksem uit de aarde (en niet uit de lucht)
Of je hier een veilig gevoel van krijgt weet ik nie
En volgens mijn besch. mening kun je wel degelijk weersomstandigheden aanvoelen.
Denk ook aan mensen met hun exter ogen en knobbel knieen enzo...
Zelf voel ik ook verschil.
En is ook logisch de lucht vochtigheid neemt enorm toe maar wellicht ook de allom tegenwoordige electrische lading.
Denk ook aan volle maan....
''howl''
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
LoLOp maandag 14 mei 2001 20:15 schreef neo111 het volgende:
''howl''
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Niet voor niks gewacht, dus.Tijdens onweer kunt u, zeker als uw huis niet beveiligd is tegen de bliksem, ook beter geen bad of douche nemen en kranen, radiatoren en wasmachines niet aanraken.
Verwijderd
Als het dondert en bliksemt moet je samen met vriend/vriendin een "sjouwer" nemen en je aan elkaar vastklampen.
Zo kom je op natuurlijke wijze achter je geaardheid en bij onweer moet je goed geaard zijn.
Badkuipen zijn toch al een aantal jaartjes niet meer van metaal dacht ik?Op maandag 14 mei 2001 20:14 schreef dextertje het volgende:
[...]
omgeving van grote metalen voorwerpen zoals: radiatoren, kachels, metalen vensterramen, badkuipen,...
Ik heb in i.i.g. nog nooit een metalen badkuip bij iemand zien staan, en die van mij is ook keramisch...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
LOL!Op dinsdag 15 mei 2001 10:36 schreef koekoeksjong het volgende:
Als je met onweer alleen gaat douchen is dat levensgevaarlijk !!
Als het dondert en bliksemt moet je samen met vriend/vriendin een "sjouwer" nemen en je aan elkaar vastklampen.
Zo kom je op natuurlijke wijze achter je geaardheid en bij onweer moet je goed geaard zijn.
maar dit is alleen een probleem voor de compu''s bij de terminators
Ik zou zeggen do not try this at home (tenzij je geld over hebt)
jaja goh goh,heb even geen inspiratie