Toon posts:

[BC3] Scheikunde vraag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staat er toch echt in de FAQ dat dit geen huiswerk forum is...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik doe netwerkbeheer..
Mijn vriendin doet VWO (slimme meid).
Die komt er niet uit dus vroeg ze het aan mij.. Ik als MAVO kindje kan er weinig aan doen...
[edit]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik wil weten waarom de [Ni 2+] 1 10-5 M is?

Cd(s) + Ni 2+ (aq) ↔ Cd 2+(aq) Ni(s)

Vraag : hoe volledig loopt de reactie tussen Cd(s) en Ni 2+ (aq) met [Ni 2+] = 1 M?

Als evenwicht is geldt: ∆V= 0 → V0 Ni, Ni2+ +0,030 log [Ni 2+] =

V0 Cd, Cd 2+ + 0,030 log [Cd 2+] → 0,030 log [Cd 2+]/ [Ni 2+] = -0,25 (-0,40) = +0,15 →

Log [Cd 2+]/ [Ni 2+] = +0,15/ 0,030 = 5,0 → [Cd 2+]/ [Ni 2+] = 105 → [Cd 2+] = 1 M en [Ni 2+] = 1 10-5 → van Ni 2+ - ionen is 10-3 % over → evenwicht ligt sterk naar rechts

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat voor opleiding doe je zeker VWO ik heb ook scheikunden maar gelukkig niet dat :P

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-12-2025

MethinX

't is wat!

ik geloof dat we met zoiets ook bezig zijn met sk! ik vraag de leraar wel ff :)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Verwijderd

Het ligt ook aan de aanwezigheid van de negatieve ionen. Als Cd2+ neerslaat met dat negatieve ion, loopt het evenwicht altijd naar rechts.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ziet er niet echt moeilijk uit, maar ik ben helaas al weer een aantal jaar eruit... sorry :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Die berekening klopt wel ja, maar wat is nou eigenlijk de vraag? Waarom Ni reageert met Ca en leidt tot deze ligging van het evenwicht?
Pagina: 1