De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hmmz in de achtbaan houdt ik gewoon m''n bril op hoor 
En voor in zwembad kan je toch zo''n sport achtige bril ding opdoen?
Maar verder weet ik niks van die lastertechniek... boeit me niet zo... ik heb ''maar'' -3 ofzoiets aan beide kanten. Als het onder de verzekering gaat vallen doe ik het wel
Maar nu nog geen behoefte aan, zit er wel aan te denken om lenzen te nemen....
En voor in zwembad kan je toch zo''n sport achtige bril ding opdoen?
Maar verder weet ik niks van die lastertechniek... boeit me niet zo... ik heb ''maar'' -3 ofzoiets aan beide kanten. Als het onder de verzekering gaat vallen doe ik het wel
Maar nu nog geen behoefte aan, zit er wel aan te denken om lenzen te nemen....
ik heb -6 en -4,75 ... maar ik ga gewoon naar ''t zwembad enzo... met lenzen!!
ik draag nu zo''n 7 jaar lenzen, daarvoor bril en ben er nog nooit 1 in ''t water verloren ..
heb zelf ook wel zo''n laserbehandeling overwogen, schijnt 99% te werken (dus geen bril meer nodig) en nog vrij weinig risico''s ook.
''t is alleen duur, en ik geloof niet dat de verzekering ''t betaalt ...
ik draag nu zo''n 7 jaar lenzen, daarvoor bril en ben er nog nooit 1 in ''t water verloren ..
heb zelf ook wel zo''n laserbehandeling overwogen, schijnt 99% te werken (dus geen bril meer nodig) en nog vrij weinig risico''s ook.
''t is alleen duur, en ik geloof niet dat de verzekering ''t betaalt ...
Zoals jullie wel weten heeft iemand met een minwaarde een te sterke lens. Bij zo''n laserbehandeling worden er sneden in je hoornvlies (aan de voorkant van het oog) gemaakt, waardoor de lens minder bol gaat staan. Hierdoor wordt de lens zwakker, wat een verbeterd zicht to gevolg heeft.
Deze behandeling is geloof ik pas toegestaan vanaf 18 jaar, want anders groeit het oog nog teveel en is het nutteloos (een oog groeit, of beter gezegd veranderd, tot ongeveer het 26e levensjaar)
Deze behandeling is geloof ik pas toegestaan vanaf 18 jaar, want anders groeit het oog nog teveel en is het nutteloos (een oog groeit, of beter gezegd veranderd, tot ongeveer het 26e levensjaar)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hmmz... ''k heb zelf "maar" -1,75. Niet echt veel ivm jullie, maar toch wel irritant. Want je ogen wennen ook aan een bril/lenzen. Dus als ''k ze uitdoe (lenzen) dan zie''k nog steeds focking slecht. Heb nu al een jaartje lenzen ofzo, bevalt me super.
Alleen is wel klote, want ''s avondz rond 10 uur beginnen ze droog te worden, en gaan ze aan je ogen plakken. En met uitgaan enzo, veel rook. Last van je ogen ed.
En ook bv. op de bank teevee kijken met je vrindin
. Je kan nooit ff lkkr relaxen, want als je in slaap valt, ben je de volgende morgen hoogst waarsch. je lenzen kwijt. Want ermee slapen is echt niet te adviseren.
Dus het lijkt me wel mooi hoor, die techniek. Mocht het werken. Denk dat ze gewoon je oog wat bijvijlen, zodat de buiging iets andrz is. En ''k vind 7000 wel te doen. Ja, okeej 7000 is focking veel geld. Maar kijk wat je ervoor terugkrijgt. Geen lenzen meer nodig (1.50 per dag) en geen bril (300 per stuk). Geen gekloot met indoen/uitdoen, bril op je neus, kwijtraken, kapot ed.
''K heb het er wel voor over
Alleen is wel klote, want ''s avondz rond 10 uur beginnen ze droog te worden, en gaan ze aan je ogen plakken. En met uitgaan enzo, veel rook. Last van je ogen ed.
En ook bv. op de bank teevee kijken met je vrindin
Dus het lijkt me wel mooi hoor, die techniek. Mocht het werken. Denk dat ze gewoon je oog wat bijvijlen, zodat de buiging iets andrz is. En ''k vind 7000 wel te doen. Ja, okeej 7000 is focking veel geld. Maar kijk wat je ervoor terugkrijgt. Geen lenzen meer nodig (1.50 per dag) en geen bril (300 per stuk). Geen gekloot met indoen/uitdoen, bril op je neus, kwijtraken, kapot ed.
''K heb het er wel voor over
ook astygmatisme kan er mee worden opgelost en zelfs mensen met een hele sterke negatieve afwijking (-14 ofzo) kunnen weer zien.
de techniek wordt (nog) niet verzekerd. de enige onzekerheid is namelijk: wat gebeurt er op de lange termijn? dat is dus nog onbekend. je zal niet blind worden, maar de kans bestaat dat de afwijking weer terugkomt.
let wel: alleen je hoornvlies wordt gelaserd en niet het oog daarachter. de laser dringt niet zo ver door.
maar goed, ik ben dus geen expert, dus wat je ook doet naar aanleiding van mijn reactie: ik weet van geen kwaad!
als er meer zekerheid is dan heb ik er het geld wel voor over!
de techniek wordt (nog) niet verzekerd. de enige onzekerheid is namelijk: wat gebeurt er op de lange termijn? dat is dus nog onbekend. je zal niet blind worden, maar de kans bestaat dat de afwijking weer terugkomt.
let wel: alleen je hoornvlies wordt gelaserd en niet het oog daarachter. de laser dringt niet zo ver door.
maar goed, ik ben dus geen expert, dus wat je ook doet naar aanleiding van mijn reactie: ik weet van geen kwaad!
als er meer zekerheid is dan heb ik er het geld wel voor over!
Het lijkt me idd ideaal... Ik heb lenzen, en die houdt ik in achtbanen en bv op het strand gewoon in (zwembad niet, vindt ik toch net iets te link!) Maar het is wel altijd opletten geblazen, blijft toch een duur geintje......
Waarschijnlijk dekt de verzekering het alleen als je echt aantoonbare medische/sociale redenen hebt waardoor je in de maatschappij niet zou functioneren zonder zo''n ingreep...... nu nog dat aantoonbare verzinnen......
''ehm.... ik kan in het zwembad al die mooie dames niet bekijken'' zou dat werken?
Waarschijnlijk dekt de verzekering het alleen als je echt aantoonbare medische/sociale redenen hebt waardoor je in de maatschappij niet zou functioneren zonder zo''n ingreep...... nu nog dat aantoonbare verzinnen......
''ehm.... ik kan in het zwembad al die mooie dames niet bekijken'' zou dat werken?
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
ik heb lenzen -6 en -4, en sinds ik een 2e paar heb ga ik er ook gewoon mee zwemmen enzo boeie als je er dan eentje verliest(wat me tot nu toe nooit gebeurt is) enne achtbaan ofzo is zeker geen probleem(tenzij je een vliegje in je oog krijgt ofzo>:))
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Mijn lenzen zijn iets van 2.5 maar ik ben vroeger eraan geopereerd en mijn broer ook, geen id wat ze deden maar bij mijn broer heeft het supergoed geholpen:), en ik zag binnen 24 uur weer precies hetzelfde als voorheen:(
Niks aan te doen, lenzen bevallen me wel een beetje kheb ze nu meer als een jaar..of 2 geen id, maar dat boeit niet, in ieder gevel lijkt me die operatie de moeite waard.
Ik zou wel naar de voorwaarden vragen
.
Niks aan te doen, lenzen bevallen me wel een beetje kheb ze nu meer als een jaar..of 2 geen id, maar dat boeit niet, in ieder gevel lijkt me die operatie de moeite waard.
Ik zou wel naar de voorwaarden vragen
Pagina: 1