Toon posts:

[BC3] Normen en waarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie normen en waarden die heel erg kunnen botsen. Zoals vriendschap en eerlijkheid. En waarom kunnen deze botsen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hangt ervan af wat jij verstaat onder normen .. en onder waarden.

paraphraser

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dingen die voor jou belangrijk zijn. Bij mij zijn dit vooral vriendschap, eerlijkheid en rechtvaardigheid.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dingen die voor jou belangrijk zijn. Bij mij zijn dit vooral vriendschap, eerlijkheid en rechtvaardigheid.
Normen en waarden zijn het kader waarbinnen de desbetreffende maatschappij oordeelt over de handel en wandel van mensen uit die maatschappij.

bijv. In NL, als je het niet meer ziet zitten, kun je euthanasie laten plegen. Door een groot gedeelte van de NL maatschappij is dit geaccepteerd.

Maar in andere landen hoeft dit niet geaccepteerd te zijn, omdat ze andere normen (=regels) en waarden hebben.

Ik begrijp dan niet het kader waarbinnen je wilt praten ...

paraphraser

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet aan algemeen geldende normen en waarden, maar gewoon aan normen en waarden die voor jou belangrijk zijn.

Verwijderd

Normen/regels volgen uit waarden, dus welke waarden vindt jij belangrijk en welke normen verbindt jij daaraan? Komen die overeen met de algemeen geldende normen, of kun je jezelf er niet in vinden?

Waarden als vriendschap en eerlijkheid zijn natuurlijk belangrijk, maar waar het om gaat, is of de eraan verbonden normen (als die er zijn) voor jou persoonlijk samen kunnen gaan.

Ofzow... :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

Er BESTAAN geen UGN''s en UGW''s. (Universeel Geldende Normen en Waarden) Tenzij je zo''n rare bent die in een God gelooft.

Maar volgens mij bedoelt de topicstarter iets anders.
Waarom botst eerlijkheid met vriendschap?

Als je eerlijk bent, kan je vriendschap aan flarden gaan. Dat is waar... met kennissen...

Echte vrienden, daar kan ik alles tegen zeggen en daar ben ik ook 100% eerlijk tegen onder elke omstandigheid. En zo niet, dan zet ik dat zo snel mogelijk recht.

Maar het ligt er maar aan hoe hoog je de lat legt om iemand je ''vriend(in)'' te noemen ipv je ''kennis''.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Yep, je beste vriend of vriendin hoor je alles te kunnen zeggen, zonder dat deze daar meteen van gaat flippen...

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

Op maandag 14 mei 2001 08:14 schreef looskuh het volgende:
Yep, je beste vriend of vriendin hoor je alles te kunnen zeggen, zonder dat deze daar meteen van gaat flippen...
Anders is het per defenitie niet meer je beste vriend / vriendin of is het nooit geweest... >:)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Op maandag 14 mei 2001 12:07 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Anders is het per defenitie niet meer je beste vriend / vriendin of is het nooit geweest... >:)
Juist

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1