Op zondag 13 mei 2001 19:17 schreef MREn het volgende:
Even je reply bouw- en vervoerskundig onderuit halen: ook in dat geval is NL geenszins vol. Die files zijn gewoon oorzaak van woon/werkverkeer, dus wonen en werken zijn gewoon niet optimaal t.o.v. elkaar gesitueerd, dat is iets heel anders.
Je bedoelt dat niet iedereen naast zijn werk woont? Nou, dat is inderdaad snel op te lossen: we verplichten gewoon iedereen naast zijn werk te gaan wonen.

Op zondag 13 mei 2001 19:21 schreef MREn het volgende:
Economische vluchtelingen moeten sowiezo geweerd worden, hoog opgeleid of niet. Hoe zou jij het vinden om niet ergens anders toegelaten te worden omdat je niet slim genoeg bent?
Ik denk dat we er inderdaad goed aan doen om elk geval voor de time being een stop te zetten op het toelaten van mensen die niet kunnen aantonen waarom zij voor asiel in aanmerking komen. Hopelijk kunnen we dan eindelijk ons asielbeleid op orde brengen.
Als dat eenmaal zover is, kun je gaan kijken hoe je op een verantwoorde manier extra mensen vanuit het buitenland in je samenleving kunt opnemen.
Op zondag 13 mei 2001 19:25 schreef XElDiablo het volgende:
[..]
Files zijn te bestrijden, bijvoorbeeld door het aanleggen van meer wegen (wat het huidige kabinet niet doet

)
Tja, maar meer ruimte voor asfalt betekent minder ruimte om te wonen en minder ruimte voor bijvoorbeeld de landbouw. Dat is wat we onder ''vol'' verstaan. Elke toepassing van grond moet afgewogen worden. In bijna alle landen werkt dat niet zo (hooguit voor bepaalde stedelijke gebieden, maar dan heb je in elk geval de vrijheid om het stedelijk gebied groter te definiëren).
En meer luxe, ach, er zijn heel erg comforateble appartementen te krijgen 5 hoog...
En als ik nou een vrijstaand huis met een leuke, grote tuin wil? En zo af en toe naar het pretpark, en winkelen op ruime winkelboulevards en wandelen of fietsen in de bossen? Denk je dat dat allemaal geen ruimte inneemt?
Onintegreerbare buitenlanders?
Je bedoelt dat ze niet netjes protestant of katholiek willen zijn...
Atheïstisch mag ook..
Maar wat mij betreft mogen het net zo goed moslims zijn, of boeddhisten of Lilith-aanbidders. Ik ken zat mensen die én uit het buitenland komen én moslim zijn én volgens alle maatstaven maatschappelijk geïntegreerd zijn. Wat Viptweak (denk ik) bedoelt is, dat de toestromen nu dusdanig zijn (van grootte en van aard) dat het integratieproces niet soepel verloopt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen