Toon posts:

[BC3] economisch asiel en opleiding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geen enkele asielzoeker binnenlaten, het heeft geen enkele zin, kost een hoop geld wat beter op de plaats zelf besteed kan worden ipv ze hier laten komen.

En Nederland vind ik wel degelijk vol raken.

Verwijderd

Even je reply bouw- en vervoerskundig onderuit halen: ook in dat geval is NL geenszins vol. Die files zijn gewoon oorzaak van woon/werkverkeer, dus wonen en werken zijn gewoon niet optimaal t.o.v. elkaar gesitueerd, dat is iets heel anders.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:05
Je hoort heel veel mensen heel vaak zeggen dat alleen mensen die om politieke redenen of mensen die vanwege een oorlog zijn gevlucht (of andere redenen die ongeveer in dezelfde hoek zitten) en dat mensen die hier komen om economische voorspoed te zoeken geen asiel zou mogen worden verleend.

Ik denk dan vaak, wat als ik nou eens een straatarm iemand was, en geen toekomst zag in mijn land, dan zou ik ook voorspoed proberen te zoeken in een westers land...

En ik vind opzicht dat dit hun goedrecht is...

Er zijn natuurlijk echter enkele problemen, even alle xenofobische gevoelens daargelaten, want ik ben van mening dat xenofobie (een van) de grootste veroorzaker(s) van elende is op deze aardkloot, xenofobie is gewoon een van de naarste eigenschappen van de mens.

Een land kan logischerwijs een x aantal asielaanvragen per jaar beantwoorden, omdat deze mensen gehuisvest, en geintegreerd (lees fatsoenlijk Nederlands leren praten, lezen, en schrijven) dit alles gebeurt niet vanzelf, je hebt leskrachten, en andere mensen met ervaring er voor nodig, die komen niet uit de lucht vallen.
Verder kan men ook niet te veel in een keer laten binnenstromen, want dan is er een grote kans op gettovorming.

(NL is vol is geen argument, het westen van Nederland is al lang niet meer op te vatten als een stuk land met steden en dorpen erin, je moet dat simpelweg beschouwen als één grote stad.)

Dit legt dus een bovengrens op, je zult er dus mensen uit moeten pikken die volgens jou het meeste recht hebben op asiel, de mensen met een die voor hun leven gevlucht zijn worden natuurlijk als eerste toegelaten, en dan krijg je de economisch vluchtelingen, ze kunnen natuurlijk niet allen, en dan komt nu mijn stelling...

Zouden mensen met een hogere opleiding meer recht om toegelaten te worden?

Dit spoort niet met de regel iedereen is gelijk, maar er zijn wel een paar krachtige argumenten aan te voeren.

-Mensen met een hogere opleiding zijn vaak een stuk beter in het leren van een ander taal, en passen zich vaak veel sneller aan, het kost minder tijd, wat besparend werkt of ruimte openlaat om meer mensen toe te laten...
-Mensen die in Nederland geboren zijn hebben in ieder gaval de basischool doorgelopen, en hebben haast altijd ook een middelbare opleiding en zeer vaak ook een vervolgopleiding, als je als economisch asielzoeker naar een land met een hoge opleidingsgraad gaat is het ook redelijk dat jij hen ook wat te bieden hebt.
-Mensen met een hoge opleiding zijn vaak flexibeler en passen zich vaak beter aan...
-Er is een grote vraag naar hoger opgeleiden..
-Hoger opgeleiden laten minder vaak misbruik van zich maken, en hebben vaak wel een idee of ze wel of niet een kans maken om een beetje succes te hebben, terwijl minder wereldwijze mensen vaak in allerlei mooie beelden trappen en uiteindelijk belanden in bijv. de prostitutie, of geforceerd worden ander smerig werk te doen, wat natuurlijk ook niet mooi is...
-Criminaleit onder hoger oplgeleiden is vaak minder en van ander soort (lees: vaker financieel gericht en minder mensen bedreigend.)

Ik vind het opzich niet zoŽn gek idee om hier in te schiften...

Verwijderd

Nederland is echt helemaal vol.

Niet zozeer omdat er geen bouwgrond zou zijn, want dat is er genoeg, maar :

- elke dag staan erg tig files
- gezondheidszorg zit helemaal vol, zie wachtlijsten
- Openbaar vervoer kan het ook al niet goed meer hebben
- subsidies, verzekeringen e.d.
- als er meer mensen komen, dan moet er ook veel meer luxe worden aangelegd, is hier dan ook plaats voor?? Of gaan we in woonkazernes leven??
- steeds meer irritatie doordat buitenlanders die niet willen integreren.

Verwijderd

Economische vluchtelingen moeten sowiezo geweerd worden, hoog opgeleid of niet. Hoe zou jij het vinden om niet ergens anders toegelaten te worden omdat je niet slim genoeg bent?

• XElD
Op zondag 13 mei 2001 19:03 schreef VipTweak het volgende:

Niet zozeer omdat er geen bouwgrond zou zijn, want dat is er genoeg, maar :

- elke dag staan erg tig files
- gezondheidszorg zit helemaal vol, zie wachtlijsten
- Openbaar vervoer kan het ook al niet goed meer hebben
- subsidies, verzekeringen e.d.
- als er meer mensen komen, dan moet er ook veel meer luxe worden aangelegd, is hier dan ook plaats voor?? Of gaan we in woonkazernes leven??
- steeds meer irritatie doordat buitenlanders die niet willen integreren.
Files zijn te bestrijden, bijvoorbeeld door het aanleggen van meer wegen (wat het huidige kabinet niet doet :( )

Subsiedies, verzekeringngen, er gaat meer in, er gaat meer uit redeneer ik maar...

Gezondheidszorg, dat dat een puinhoop is is...
1. Ten eerste overdreven...
2. Ongerelateerd aan het aantal inwoners.

En meer luxe, ach, er zijn heel erg comforateble appartementen te krijgen 5 hoog...

Onintegreerbare buitenlanders?
Je bedoelt dat ze niet netjes protestant of katholiek willen zijn...

• XElD
Op zondag 13 mei 2001 19:21 schreef MREn het volgende:
Economische vluchtelingen moeten sowiezo geweerd worden, hoog opgeleid of niet. Hoe zou jij het vinden om niet ergens anders toegelaten te worden omdat je niet slim genoeg bent?
Dat kan Universiteit heten...

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45

Lordy79

Vastberaden

Op zondag 13 mei 2001 19:42 schreef XElDiablo het volgende:

[..]

Dat kan Universiteit heten...
Dat vind ik toch anders...
ik vind het ook een goed punt.

Het is discriminatie: intelligentere mensen mogen wel binnen en de minder intelligente niet? Dat zou raar zijn.
Dan kun je die schifting wel even verder doorvoeren en alles wat er nu in nederland is en minder slim dan gemiddeld uitzetten (uiteraard inclusief geestelijk gehandicapten).

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 13 mei 2001 19:17 schreef MREn het volgende:
Even je reply bouw- en vervoerskundig onderuit halen: ook in dat geval is NL geenszins vol. Die files zijn gewoon oorzaak van woon/werkverkeer, dus wonen en werken zijn gewoon niet optimaal t.o.v. elkaar gesitueerd, dat is iets heel anders.
Je bedoelt dat niet iedereen naast zijn werk woont? Nou, dat is inderdaad snel op te lossen: we verplichten gewoon iedereen naast zijn werk te gaan wonen. |:(
Op zondag 13 mei 2001 19:21 schreef MREn het volgende:
Ik denk dat we er inderdaad goed aan doen om elk geval voor de time being een stop te zetten op het toelaten van mensen die niet kunnen aantonen waarom zij voor asiel in aanmerking komen. Hopelijk kunnen we dan eindelijk ons asielbeleid op orde brengen.

Als dat eenmaal zover is, kun je gaan kijken hoe je op een verantwoorde manier extra mensen vanuit het buitenland in je samenleving kunt opnemen.
Op zondag 13 mei 2001 19:25 schreef XElDiablo het volgende:

[..]

Files zijn te bestrijden, bijvoorbeeld door het aanleggen van meer wegen (wat het huidige kabinet niet doet :( )
Tja, maar meer ruimte voor asfalt betekent minder ruimte om te wonen en minder ruimte voor bijvoorbeeld de landbouw. Dat is wat we onder ''vol'' verstaan. Elke toepassing van grond moet afgewogen worden. In bijna alle landen werkt dat niet zo (hooguit voor bepaalde stedelijke gebieden, maar dan heb je in elk geval de vrijheid om het stedelijk gebied groter te definiëren).
En meer luxe, ach, er zijn heel erg comforateble appartementen te krijgen 5 hoog...
En als ik nou een vrijstaand huis met een leuke, grote tuin wil? En zo af en toe naar het pretpark, en winkelen op ruime winkelboulevards en wandelen of fietsen in de bossen? Denk je dat dat allemaal geen ruimte inneemt?
Onintegreerbare buitenlanders?
Je bedoelt dat ze niet netjes protestant of katholiek willen zijn...
Atheïstisch mag ook.. :)

Maar wat mij betreft mogen het net zo goed moslims zijn, of boeddhisten of Lilith-aanbidders. Ik ken zat mensen die én uit het buitenland komen én moslim zijn én volgens alle maatstaven maatschappelijk geïntegreerd zijn. Wat Viptweak (denk ik) bedoelt is, dat de toestromen nu dusdanig zijn (van grootte en van aard) dat het integratieproces niet soepel verloopt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 18:56

ronaz

Wishmaster

Mmz, in Australie werkt het ook, daar kom je ook niet binnen als je niet iets concreets hebt toe te voegen aan de Australische samenleving.

De ouders van mijn vriendin zijn twintig jaar geleden niet naar Australie kunnen emigreren omdat de moeder haar Z-verpleegkunde diploma niet kon tonen. |:(

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Wat al werd gezegd over dat het Westen als één stad gezien moet worden: Dat klopt. Dat gedeelte wordt echter nog niet als stad behandeld, en daarom loopt de infrastructuur nogal in de soep..

Verwijderd

1. In de regel worden economische asielzoekers al geweerd, tenzij ze ze zelf in staat zijn een toekomst op te bouwen, zonder veel geld van de overheid.

Het suffe is:

Buitenlanders met een hoge opleiding heten zelden asielzoekers.

Als jij onderzoeker bent op een universiteit, maar je kunt je niet voldoende ontplooien omdat er geld gebrek is, dan kun je proberen een baan te krijgen op een nederlandse universiteit. Als je dat lukt vanuit je vaderland, dan kom je nl gewoon binnen als ''verhuizende''. no problem.

Je hebt al werk, dus het enige dat je hoeft te doen ,is je verblijfsvergunnig ophalen.

Voor universitair geschoolde mensen die een sterk taal georienteerd studie hebben gedaan, is het lastiger. Die krijgen hier geen baan. De vraag is: zou je ze bevoordelen.

Dat gebeurt al. In je asielprocedure wordt meegenomen wat de kansen zijn op werk, of je in staat zal zijn een toekomst hier op te bouwen ed.

Naarmate je hoger scoort, zul je vaker worden toegelaten. Terecht?

Niet noodzakelijk. Intelligentie is een aangeboren eigenschap. Je kunt er niets aan doen. Bovendien, in dat soort landen moet je ook nog eens heel veel geld hebben om een universiteit te doen. Je zou dus rijken en slimme mensen bevoordelen. Dat is gunstig voor nederland, maar komt het eerlijkheid principe niet ten goede.
Pagina: 1